Imperator günlüklerinde bu hafta karakter özelliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1109789/ :Herkese merhaba, 7. Imperator günlüğüne hoş geldiniz. Bugün karakterlerimize göz atıyoruz.
Imperator'daki karakterler oldukça ayrıntılıdır, nüfuslar ve politika ile canlı, yaşayan bir dünya oluştururlar.
Portreleri zaman geçtikçe yaşlanır ve bu portreler dünyayı daha iyi yansıtmak için birçok ırk içerir.
Karakterlerin sahip olduğu 4 değer vardır:
- Askeri: Karakterin dövüşme ve askerlere liderlik etme yeteneğini gösterir. Askeri yeteneği yüksek bir karakter iyi bir general olur.
- Karizma: Karakterin diğerlerini hayran bırakma ve ikna etme yeteneğini gösterir.
- Dindarlık: Karakterin diğer karakterlerde inanç uyandırma yeteneğini gösterir ve tanrılardan lütuf dilemekte kullanılır.
- Beceri: Karakterin ayrıntıya önem gerektiren işlerdeki yeteneğini gösterir. Becerisi yüksek bir karakter iyi bir araştırmacı veya vali olur.
İlk Rome'u veya Crusader Kings oynamış olanların da tahmin edebileceği gibi karakterler belirli özelliklere sahip. Bu özellikler kazanılıp kaybedilebilir.
Özellikler genel olarak 4 kategoriye ayrılabilir:
- Kişilik: Cesur ya da Korkak, Zalim ya da Merhametli olmak gibi şeyleri içerir. Karakter değerlerini ve niteliklerini doğrudan etkiler ve şu an açıklayamayacağım bir etkisi daha vardır.
- Askeri: Karakterler genellikle en fazla bir askeri özelliğe sahip olur, bu özellik bonus veya ceza verebilir.
- Sağlık: Stresli, Sakat, Deli vb. Çoğunlukla faydalı değildirler.
- Statü: Karakterler yaptıkları şeylerden "Fatih(conqueror)" gibi çok etkili özellikler kazanabilir.
Özellikler ayrıca olaylarda(event) özel seçenekler sunabilir. CK2 oyuncularının Deli(Lunatic) özelliğinin geri dönüşünden mutlu olacaklarını düşünüyorum.
Karakterlerin ayrıca servetleri yanında 4 ana niteliği vardır:
- Popülarite: İnsanların bir karakteri nasıl gördüğünü temsil eder. Cumhuriyetlerde yüksek popülariteye sahip karakterin lider seçilme olasılığı daha fazladır. Monarşilerde de popülarite göz ardı edilemez.
- Sadakat: Karakterin ülkeye olan bağlılığını gösterir. Sadakatsiz karakterler daha fazla sorun çıkarır. Ayrıca en sadakatli karakterlerin bile bir sınırı olduğunu unutmayın.
- Ün: Karakterin şöhretini gösterir. Görevler ve ünvanlar halkın ilgisini çeker.
- Yolsuzluk: Karakterin el altı işlere olan yatkınlığını gösterir. Açgözlülük, rüşvet ve kuralların esnetilmesi yüksek yolsuzluğu beraberinde getirir.
Tahmin ettiğiniz gibi karakterlerin aileleri var, evlenebilirler ve çocuk sahibi olabilirler. Arkadaşlara ve rakiplere de sahip olabilirler.
Karakterlere çeşitli görevler verilebilir. Bir ülkenin yöneticisi olmak dışında bir eyaleti yönetme, bir orduyu komuta etme ve araştırma ile görevlendirilebilirler, hükümette de bir görev alabilirler. Bazı ülkelerde kadınlara da görevler verilebilir.
Karakterler ile birçok farklı etkileşime girebilirsiniz. Evlilik ayarlayabilirsiniz, rüşvet verebilirsiniz, borç alabilirsiniz ve hatta dininiz izin veriyorsa kurban edebilirsiniz. Bunlara daha sonra bir günlükte daha yakından bakılacak.
Ekran Görüntüsü Metni :Baal Hannid
( Vali )
35 yaşında
Askeri: 9, Karizma: 7, Beceri: 3, Dindarlık: 5
Servet: 0.16
Özellikler: Cömert, Hoşgörülü, Keyfi
Sadakat: %74.8
Popülarite: %50.1
Yolsuzluk: %0.0
Ün: %10.2
Kültür: Kartacalı
Din: Kenan
Grup: Dindar Grubu (8)
Yeri: Naxos
Yerel Ayaklanma Riski: +1.00
Karakterlerin içinde olabilecekleri gruplar, varlıkların neler olduğu ve karakterler ile ilgili başka şeyler hakkında gelecekteki günlüklerde konuşacağız ama gelecek hafta ticaretten bahsedeceğiz.