Günlük: Imperator - Monark Gücü Değişiklikleri
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.2 Cicero yamasıyla birlikte Monark Güçlerinde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1234385/ :Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bu günlükte bir kez daha daha mevcut açık betada hâlihazırda erişim imkanı bulduğunuz bazı yeni içeriklerden bahsedeceğiz.

Monark Gücü
Monark Gücünde yapılan değişiklikler sonrası yeni mekanikler ve çözümlerden bahsetmeden evvel bizi bu değişikliğe götüren ana sebeplerden bahsetmek isterim.

Oyunun çıkışı sonrası en çok tartışılan yönlerinden birisi Monark Güçleriydi. Bu hususta yapılan bazı geridönüşleri okuduktan ve elimizdeki imkanları değerlendirdikten sonra Cicero yamasıyla Monark Gücü konseptini baştan ele almaya karar verdik.

1.0 Monark Gücü sisteminde topluluğun yaptığı eleştiriler büyük oranda 2 maddeye indirgenebilir:
  • Monarkınızın veya hükümdarınızın sahip olduğu yetenekler üzerinde söz sahibi olmamanız.
  • Güçlerin planlanan amaçlarındaki çeşitli tutarsızlıklar.
İşin özünde hem kartopu etkisini engelleyecek, hem oyuncunun kontrol sahibi olduğunu düşündüğü, hem konsept hem de kullanım içerisinde soyut kalmaktan uzak bir sisteme ihtiyacımız vardı.

Burada devreye Politik Nüfuz giriyor. Politik Nüfuz tam olarak isminden de anlayacağınız şeyi ifade ediyor: bir hükümetin ülke siyasetinde sahip olduğu nüfuz.

Bu Politik Nüfuzu elde ediş şekliniz ülkenin politik yapısıyla bağlantılı. Belli bir makama sahip her karakter sadakatlerine göre size belli bir miktarda Politik Nüfuz sağlıyor. Kabineniz daha sadıksa, Politik Nüfuz ile bağlantılı çeşitli etkileşimleri gerçekleştirmeniz daha kolay.

Bu da bizi topluluk eleştirilerinin 2. maddesine getiriyor. Eskiden çeşitli monark gücü isteyen birçok etkileşim artık yeni, daha dinamik kaynaklarımızı isteyecekler. Tiranlık, İstikrar, Politik Nüfuz, Yolsuzluk ve Agresif Genişleme gibi kaynaklar Rüşvet verme, Ulusal İdea seçme, yatırımda bulunma gibi etkileşimlerde maliyet:değer ikileminde yer almaktansa artık bu eylemlerin sonucunda şekilleniyor.

pasted_image_0.png

Tabii ki oyunda hâlâ daha geleneksel kaynakları gerektiren etkileşimler mevcut. Altın antik çağda bir ülkenin işleyişinde çok önemli bir yere sahipti ve Cicero yamasıyla birlikte oyundaki rolü daha da artmış durumda. Örneğin oyunda buluş açarken Monark Gücü harcamak yerine artık altın vermeniz gerekecek.

pasted_image_0_1.png

Birçok etkileşimin maliyetinde değişikliklerin yanı sıra, birçok unsurun esasen bir maliyete ihtiyaç duymadığını ve koşullar neticesinde bedavaya gerçekleştirilebileceğini farkettik. Örneğin ordular kuşatma esnasında taarruz ettiklerinde, bu taarruz neticesinde kaybedilen asker bu etkileşimin ücretsiz bir biçimde gerçekleştirilebilmesini makul kılıyor. Aynı şekilde Kehanetler artık bir güç karşılığı aktifleştirilmiyorlar, orada seçtiğiniz bonusun süresi boyunca bir başka Kehanet aktifleştiremiyor olmanız durumu dengeliyor.

Hem eski hem de yeni sistemde iyi bir biçimde yansıtamadığımızı düşündüğümüz yegane alan Askeri Gelenek mekaniğiydi. Burası için özel bir şeye ihtiyacımız vardı ve sonuç olarak Cicero yamasıyla birlikte oyuna Askeri Tecrübe isminde yeni bir kaynak ekledik. Bu zaman içerisinde kendiliğinden artış gösteren bir kaynak olsa da, ana artışı ülkenizdeki birliklerin ortalama muharebe tecrübesine göre şekilleniyor.

Bunla birlikte oyuna Askeri Talim özelliği eklendi, bu birliklerinizin barış dönemi boyunca tecrübelerini belli bir seviyede tutmalarını sağlıyor. Paralı Asker kiralamak ülkenizin Askeri Tecrübe kazanımınızı zedeliyor, ancak bu etkilerini dengelemek adına eskisine oranla artık daha ucuzlar.

pasted_image_0_2.png

Bu durum Cicero yamasıyla birlikte hükümdarların etkisizleştiği anlamına gelmiyor, hükümdarınızın 4 özelliğinin de oyun içerisinde etkilediği unsurlar mevcut:
  • Askeri: İnsangücü kazanımı ve kara ordusu moral kazanımı.
  • Beceri: Ticaret geliri ve inşaat maliyeti.
  • Karizma: Aylık tiranlık düşüşü ve hak iddiası kazanım hızı.
  • Dindarlık: Aylık istikrar artışı ve savaş yorgunluğu düşüşü.
Dolayısıyla yetenekli bir hükümdar devlet için hala oldukça önemli.

Son olarak, bu değişiklikler sonrası yaptığımız ilk testlerde oyunun çok daha doğal, çok daha dinamik ve en önemlisi çok daha eğlenceli olduğunu gördük. Eğer denemek isterseniz Cicero yamasının açık beta olarak denenebilir durumda olduğunu unutmayın.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.