Günlük: Imperator - Monarşiler ve Oyunun Başlangıcında İran
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu monarşiler ve İran.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1145744/ :Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bugün sizlere monarşilerden ve varisler, meşruluk, veraset krizleri gibi monarşilerle bağlantılı mekaniklerden sözedeceğiz.

Monarşilerde tüm otorite hükümdarda, yani monarkta toplanmaktadır. Monarklar Imperator: Rome'da en mutlak otoriteye sahip yönetici türleri, cumhuriyetlerden farklı olarak monarklar ölene kadar ülkenin başında kalıyorlar ve senatodan onay almaksızın yasalarda değişiklik yapabiliyor, diğer ülkelerle etkileşime girebiliyor ve diğer karakter seçeneklerini kullanabiliyorsunuz.

governmentscreen.jpg

Meşruluk
Monarklar bir eylemde bulunmak için kimsenin onayına ihtiyaç duymasa da, ülkenin çeşitli unsurları yapılan eylemleri beğenmemesi durumunda bu eylemlere reaksiyon gösterebilecek. Meşruluk değeri halkın monarkı ülkenin yönetiminin meşru sahibi olarak görmesini ifade ediyor ve -100 ila +100 arasında değişiklik gösterebiliyor.

Imperator: Rome'da oyunun başlangıcında yer alan tüm monarşiler - birçoğu yeni kurulmuş olmaları sebebiyle - halkın desteğine ihtiyaç duyuyor. Bu ülkelerin birçoğunda (örneğin Mısır ve Selevkoslarda) nüfus bu monarşiyi "yabancı" görüyor. Meşruluk değeri ülkenizdeki karakterlerin sadakatlerine ve özgür kişilerin mutluluk seviyesine direkt olarak etki ediyor.

0 meşruluğa sahip olduğunuzda tüm karakterleriniz maksimum 50 sadakate sahip olabiliyor (normalde 100'e kadar çıkabilir), negatif meşruluğa düşmeniz durumunda kademeli bir şekilde sadakatlerinde azalma meydana geliyor. Meşruluk yasa geçirmenin sonuçlarına da etki ediyor.

Meşruluk kazanmanın yolu iyi bir hükümdar olmaktan geçiyor, oyunda size meşruluk sağlayacak en önemli kaynaklar şunlar:
  • Hükümdar Popülaritesi
  • Yüksek İstikrar
  • Saray Filozofunuzun Yetenek Seviyesi
Meşruluk seviyeniz ülkenizde hükümdarın gördüğü desteğin az olmasına sebep olacak unsurlarla azalıyor, en önemli unsurlar şu şekilde:
  • Düşük Hükümdar Popülaritesi
  • Savaş Yorgunluğu
  • Hükümdar Yozlaşması
  • İşe alınan karakterler arasında mevcut varise nazaran daha farklı birinin varis olmasını isteyenlerin sayısı (bu mekanikten biraz aşağıda tekrar bahsedeceğiz.)
Meşruluk seviyesini arttırmak isterseniz 25 Yurttaşlık puanı karşılığında 5 Tiranlık elde ederek 10 meşruluk elde edebilirsiniz. Bunların yanı sıra turnuvalar düzenlemek gibi popülaritenizi arttıran, dolaylı yoldan da meşruluk artışını güçlendiren çeşitli yollar mevcut.

lowlegitimacy.jpg

Veraset Yasaları
Monarşilerde yeni hükümdar başa seçimle gelmez, eski hükümdarın ölmesi sonrasında veraset yoluyla tahta geçer. Bu sistemin işleyişi ülkenin hangi veraset yasasına sahip olduğuna göre değişiklik gösterebilir. Tüm yasalarda hükümdarın hanedanının üyeleri, dışarıdan gelen üyelere nazaran önceliklidir.
  • Agnatic: Bu veraset biçiminde hükümdarın erkek çocukları, yaş sırasına göre öncelik sahibidir.
  • Agnatic-Cognatic: Bu veraset biçiminde hükümdarın çocukları cinsiyetlerine bakılmaksızın yaş sırasına göre öncelik sahibidir.
  • Agnatic Seniority: Bu veraset biçiminde çocuklardan önce hükümdarın erkek kardeşleri öncelik sahibidir.
  • Egyptian Succession: Bu veraset biçiminde hükümdarın çocukları cinsiyetlerine bakılmaksızın yaş sırasına göre öncelik sahibidir. Hanedanın üyeleri kendi aralarında evlenirler (kardeş kardeşe dahil)
successor.jpg

Varisler
Veraset işlemi her zaman yasalarda yazdığı kadar kolay ve akıcı değil. Kimi zaman kimin ülkenin yönetimi devralması konusundaki anlaşmazlıklar istikrarlı ülkelerin parçalanmasına sebep olabilir.

Hükümet arayüzünde aşağıda her zaman ülkeyi devralma ihtimali en yüksek 4 varisi görebiliyorsunuz, burada potansiyel varislerin sadakatleri ve hak iddialarının veraset yasalarına göre geçerliliği belirtiliyor.


supportforsomeoneelse.jpg

Monarşilerde her karakter bu dörtlü arasında bir "tercih ettiği varise" sahip. Bu tercih edilen varis genellikle mevcut varis olacak ancak kimi zaman dostluk, yetenekler, sadakat gibi unsurlar ülkenin ana varisinden farklı bir kişinin tercih edilmesine sebep olabilir. Mevcut varis dışındaki diğer potansiyel varisler sürekli bir şekilde sadakat kaybedecekler ve yavaş yavaş kendilerine destekçi toplamaya çalışacaklar.

Sadakat arttırmak veya bir başka varisi destekleyen kişinin bunu yapma sebeplerini hedef almak dışında yapabileceğiniz bir diğer şey, o kişiye bizzat gidip kendi varisinizi desteklemesini istemeniz. Sadakatleri 50'den yukarıdaysa 25 Oratory puanı karşılığında mevcut varise olan desteklerini arttırabileceksiniz.

Veraset sonrasında mevcut varisiniz yeni hükümdar olarak tahta geçecek, tahta geçtiğindeki meşruluğu 60 + 20 x ülkenin dini birliğine göre belirlenecek. Bunun ardından bir başka varisi destekleyen her işe alınmış karakter adına meşruluk 2 azalacak. Bir varisin tahta geçmesi durumunda sahip olacağı meşruluk değerini hükümet arayüzünde istediğiniz zaman görüntüleyebilirsiniz.

successioncrisis.jpg

Veraset Krizleri
Veraset esnasında %33'ten düşük sadakate sahip potansiyel varislerden birisi tahta çıkmayı başaramazsa kendisine sadık birimlerden ordu kurmaya çalışacak. Bu ordu size değil, bir başka birine sadık olduğu için bu orduya emir veremeyecek veya ordunun birimlerinde değişiklikler yapamayacaksınız. Bu orduların varlığı yüksek ihtimalle ülkenin iç savaşa girmesine sebep olacak.

Bu tehlikeyi savuşturmak için kullanabileceğiniz bazı silahlarınız var:
  • Askerleri Kaçmaya Teşvik Et: Emrinizden çıkan ordunun boyutunu azaltır.
  • Paralı Asker Yap: Yüksek bir miktar altın karşılığında tahtta hak iddia eden karakteri, ona sadık birlikleriyle birlikte paralı asker olmaya gönderebilirsiniz. Bu seçenek en azından şimdilik tahtı tehdit etmemelerini sağlar.
Bu esnada yabancı ülkeler para veya askeri güç harcayarak bu orduya destek olabilir.

seleucids.jpg

İran
Bugün sizlere Imperator: Rome'daki hem nüfus hem de büyüklük itibariyle en büyük krallıklardan birine dair bilgi vereceğiz.

İskender'in doğuya seferi öncesinde İran toprakları Ahameniş İmparatorluğuna ev sahipliği yapıyordu, bu imparatorluk Yunanistan'dan Hindistan'a kadar uzanan bu imparatorluk etrafındaki bölgelere kültürüyle etki etmişti. Yunan fatihler tarafından düşürülmesi sonrasında tüm bu coğrafya Helenleşmeye başladı. İskender belki de diğer coğrafyalara kurduğundan daha fazla şehri bu topraklara kurdu.

İskender'in ölümü sonrası İran ve Mezopotamya toprakları farklı varisler arasında el değiştirse de nihayetinde şu anki sahipleri olan Selevkoslar sadece birkaç ay önce Babil'i Antigonus'tan fethetmeyi başardı.

Basit bir geçmişe sahip Seleucus hükümdarlığının geçtiğimiz senelerini İran'da Antigonus tarafından bırakılan Satraplıkları temizlemekle harcadıktan sonra Hindistan'ın bir başka yükselen imparatorluğu olan Maurya İmparatorluğu ile karşılaştı.

Oyun başladığında Chandragupta Kuzey Hindistan'ın büyük bir bölümüne hüküm süren Nanda İmparatorluğunu ortadan kaldırmış durumda, bunların yanı sıra bir zamanlar İskender'in İmparatorluğuna bağlı olan Hint Satrapları da kendi hakimiyeti altında toplamayı başardılar.

Mauryalar şimdilerde İran topraklarını tehdit ediyor ve bir yandan Selevkosların aklında batıda Antigonus ile zıtlaşma konusunda doğudan gelebilecek bir tehlike ihtimali üzerinde ikilemde kalmasına sebep oluyor.

Assyria.jpg

babylonia.jpg

Mezopotamya ve Asur
Fırat ve Dicle nehirleri en güncel örnekleri Pers, Neo Asur ve Neo Babil İmparatorlukları olmak üzere çok sayıda imparatorluğa ev sahipliği yapmış bir coğrafyayı sarmalıyor. Birçok yönden bu coğrafya Selevkos İmparatorluğunun ekonomik ve politik merkezi olmaya devam ediyor. İskender Babil'de öldü ve Seleucus yeni başkenti Seleucia Magna'yı Babil'e oldukça yakın bir yere kurdu.

chandragupta.jpg
  • Selevkos İmparatorluğu: Seleucus tarafından kuruldu. Her ne kadar Seleucus ve oğlu Antiochus vakitlerinin önemli bir kısmını İran'daki satraplıklara karşı seferlerde harcamış olsa da, krallık farklı dinlerin ve kültürlerin yer aldığı kozmopolit bir yapıya sahip. İskender tarafından kurulmuş Makedonyalı şehirler Pers ve Baktriyalı vassallarla birlikte ülkede yer alıyor. Selevkos İmparatorluğunun vermesi gereken ilk karar doğuda büyümekte olan Maurya tehditiyle nasıl başedeceği. Tarihse Seleucus doğudaki satraplıkların büyük bir kısmını barış ve çok sayıda Hint Savaş Fili karşılığında Maurya'ya vermeyi kabul etti. Bu savaş filleri Antigonus'un Frigya'daki yenilgisinde büyük rol oynadı. Oyunun başlangıcında Selevkoslar da benzer bir yol izleyebilir veya Maurya İmparatorluğu ile savaşa girişebilir.
  • Adiabene: Yukarı Mezopotamyada yer alan küçük bir Asur Krallığı. Eski bir Pers vassalı olan Adiabene son yüzyıllarda çok sayıda imparatorun yükselişine ve çöküşüne tanıklık etti. Seleucus doğudaki Maurya tehditiyle ilgilenirken Adiabene Krallığı büyük oranda kendi haline bırakılmış durumda. Adiabene oyunun başlangıcında Selevkoslara haraç ödüyor.
media.jpg

persis.jpg

Media ve Persis
İran platosu ve Media ile Persis bölgeleri eski Pers İmparatorluklarının kalbini oluşturuyordu. Burada Ectabana ve Persepolis gibi çok sayıda Ahameniş kentleri bölgenin ticaret merkezleri olarak öne çıkarken, eski zamanlardan kalma çok sayıda Pers askeri, sanatçısı ve soylusu yüzyıllardan beri yaşadıkları bu coğrafyada baskın kitle olarak yeralmaya devam ediyor.

Mezopotamyayı bu coğrafya ile ayıran Zagros Dağları aynı zamanda büyük bir bariyer görevi görüyor. Oyunun başlangıcından bir süre önce Seleucus ve oğlu Antiochus bu bölgedeki satraplıkları ve şehirleri kendi hakimiyeti altında toplamayı başarsa da Media ve Persis bölgelerine dikkatle yaklaşmanız gerekecek.

2019_01_14_10.jpg
  • Media Atropatene: Kuzey Media topraklarında orta boyutlu İran krallığı, bölgedeki Yunan mirasçı devletlere nazaran daha eski olsa da, zamanında Büyük İskender'in vassalı konumundaydılar. İskender'in ölümü sonrası bağımsızlığını elde eden bu devlet büyüklüğüne nazaran oldukça zengin. Hükümdarları Atropates bölgede popüler bir isim ve oyunun başlangıcındaki az sayıda İranlı hükümdarlardan birisi.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bence şu özellikler eu4 te de olsaydı oyun çok zevkli olurdu. Artık beşe inşallah.
Ara
Cevapla
#3
O degilde oyunda cok fazla eksik var halen. Gunlukleri bekliyoruz ama dedigim gibi. Dlc'leri dayiyacaklar yine. Geçmiş olsun.
Ara
Cevapla
#4
Benim dikkatimi çeken şey veraset sistemlerinin "değiştirilmesi" oldu, normalde CK2'de Agnatic Cognatic erkek varis yoksa kızların geçebilmesidir. Bu günlükte erkek ve kız varisler tamamen eşit yaşa göre sıralanırlar denmiş.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.