Günlük: Imperator - Müttefiklik Değişiklikleri ve Oyunun Başlangıcında Hindistan
#1
diaryimp.png
Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta müttefiklik değişikliklerinden, ülke kademelerinden ve Hint askeri gelenekleri ile siyasi coğrafyasından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...19.1157578 :Merhaba, başka bir Imperator: Rome günlüğüne hoş geldiniz. Bugün daha önce müttefiklikler hakkında konuştuğumuzdan beri yaptığımız değişiklikler ve Hindistan’ın askeri gelenekleri ile siyasi coğrafyasına göz atacağız.

Müttefiklik Değişiklikleri
Daha önce geliştirici günlüklerinde de bahsettiğimiz gibi Imperator’da savaş liderliği daha güçlü tarafa geçmekteydi. Bu mekaniğin en önemli sebebi küçük bir ülkenin büyük bir ülkeyi saldırılarda kullanması ne gerçekçiydi ne de dengeliydi. Savaş kazanılsa bile daha büyük olan ülke işgal veya nüfusunun köleleştirilmesi gibi tehlikelerle karşılaşıyordu.

Ancak savaş liderliğinin değişmesi sık sık tahmin edilemeyen durumlar yarattı. Küçük çatışmalar birden bire büyük savaşlara dönüşüyordu ve büyük imparatorluklar pek bir kazançları olmadıkları savaşlara müttefiklerini çağırarak katılıyordu.

Bu nedenle eski savaş liderliğinin değişmesi mekaniği kaldırıldı ve müttefikliğin nasıl çalıştığı ile ilgili birkaç değişiklik yapıldı. Müttefiklik artık eşit ülkeler arasındaki bir askeri işbirliği antlaşması görevi görüyor. Büyük bir ülkenin küçük ülkeleri savunmaları için de başka tür antlaşmalar bulunuyor.

Savaş Liderliğinin Değişmesi
warleadership.jpg

Savaş liderliği sadece bir ülkenin vasalı saldırıldığında kendisine yani efendisine veya bağımsızlığı garanti edilen bir ülkenin savaşa çağırılan en güçlü (en çok nüfusa sahip) koruyucusuna geçebilecek. Savaş lideri değiştiğinde yeni savaş lideri kendi vasallarını ve müttefiklerini çağırabilir.

Müttefikleriniz hala savaşlarda yardım ederken hiçbir zaman sizden savaş liderliğini almayacak.

Müttefiklikler ve Garantiler
guarantee.jpg

Müttefiklikler artık sadece aynı kademedeki ülkeler arasında olabilir. Süper güçler ise herhangi bir müttefike sahip olamaz. Bundan dolayı bir süper güçseniz kendinizi tek başınıza (vasallar dışında) korumanız gerekecek ve daha küçük ülkeleri ise garanti veya vasallık yoluyla koruyabileceksiniz.

Ülkenizin kademesini daha fazla şehir alarak yükselttiğinizde tüm var olan müttefikleriniz garantilere dönüşecek. Barış antlaşmasında toprak almak ülkenizin kademesini değiştiriyorsa bununla ilgili bir uyarı da alacaksınız.

Bir ülkenin bağımsızlığını garanti etmek artık casus belli vermeyecek. Bunun yerine garanti ettiğiniz ülke saldırıya uğradığında savaşa çağırılacaksınız. Ayrıca garantiler artık 1 diplomatik ilişki kullanır.

Yaptığımız değişikliklerle bu çağdaki ülkeler arasında olan farklı ilişkileri daha iyi yansıtmayı umuyoruz. Farklı ilişkilere örnek olarak daha küçük ve güçsüz ülkeleri koruyan ama asla onlarla eşit olmayan Roma’yı örnek verebiliriz. Bunun yanında benzer güce sahip ülkeler arasında daha ileri işbirliği olasılıkları olacağını tahmin ediyoruz.

Ülke Kademeleri
newranks.jpg

Ülke kademesi tanımlarını da biraz değiştirdik. Özellikle süper güç (yani müttefiksiz) olmak için gereken şehir sayısı oldukça arttırıldı. Bu değişiklikler beraber oyunumuzun başlangıcında herhangi bir süper güç bulunmuyor.

Ülke kademeleri:
  • Göçebe Horda: Şehri yok
  • Şehir Devleti: 1 şehir
  • Yerel Güç: 2 ile 24 arası şehir
  • Bölgesel Güç: 25 ile 99 arası şehir
  • Büyük Güç: 100 ile 499 arası şehir
  • Süper Güç: 500 veya daha fazla şehir

Hindistan
indiaall.jpg

İran ve Orta Doğu’dan çöller ve sıradağlar ile ayrılan Hint alt kıtasını ziyaret etmenin zamanı geldi. Haritanın doğu ucunda yer alıyor, haritanın kendisi ise Arakan Dağları ve Hindistan ile Myanmar arasındaki doğal sınıra kadar uzanıyor.

Hindistan diğer tüm bölgelerden farklı. Uçsuz bucaksız bereketli ovalara, yüksek sıradağlara ve derin yağmur ormanlarına sahip. Hindistan ayrıca M.Ö. 304’te bile dünya nüfusunun büyük bir kısmına ev sahipliği yapıyor. Burada bulunan küçük ülkeler bile oldukça büyük kaynaklara sahip.

Siyasi olarak Hindistan tarihte de Avrupa kadar karışık olmuştu. Birçok ülke tam hakimiyet için savaşmış ve Hindistan zaman zaman büyük imparatorlukların altında birleşmişti. Büyük İskender bu bölgeyi ve İndus Vadisi’nin çoğunu fethedip arkasında birkaç Yunan satraplığı ve Yunan yerleşkeleri bırakmıştı. M.Ö. 304 yılında ise Hindistan’da Chandragupta Maurya liderliğindeki Maurya İmparatorluğu’nun yükselişi göze çarpıyor. İndus Vadisi’nin güneyinden çıkıp hem Nanda İmparatorluğu’nu hem de geride kalan Yunan satraplıklarını yendi.

Oyunun başlangıcında Hindistan’a dinsel açıdan Hinduizm hakim olsa da Jainizm ve Budizm’in inananları da artıyor. Budizm daha sonra Hindistan’dan her yöne yayılacak ve büyük bir dünya dini olacaktı.

Son günlüklerde bu çağ hakkında kaynak bulmanın sıkıntılı olduğundan bahsetmiştim. Hindistan oyunumuzun başlangıcında Cermanya veya İskandinavya’dan daha çok biliniyor, bu konuda özellikle de Mauryaların ve Yunanlar ile onların elçilerinin büyük yardımı var. Yunan elçiler zaman zaman günümüzde Bihar’da yer alan Maurya başkentini ziyaret etmişti. Yine de Hindistan büyük bir bölge ve daha sonraki bilgilerden yola çıkarak oluşturmamız gereken kısımları da oldu.

Hint Askeri Gelenekleri
traditions.jpg

İlk gelenek savaş arabalarına izin veren Rathas geleneğidir.

Maurya Yolu
  • Versatile Infantry: Okçu Saldırısı +%15
  • Descendants of Airavata: Savaş Fili Savunması +%5
  • Warhost of the Empire: Hafif Piyade Morali +%10
  • Natural Pathfinders: Savaş Fili Yağmur Ormanı ve Orman Savaş Kabiliyeti +%15
  • Dedicated Archers: Okçu Disiplini +%10
  • Homeland of our Fathers: Ağır Piyade ve Hafif Piyade Yağmur Ormanı ve Orman Savaş Kabiliyeti +%15
  • Integrating the Tribes: Kabile Üyesi Mutluluğu +%20
Bu yol tamamlandığında savaş yorgunluğunu aylık 0.02 düşüren The Bureaucracy of War geleneği açılır.

Kıyı Yolu
  • Natural Harbors: Kadırga Maliyeti -%15
  • The Vyuha System: Okçu Morali +%10
  • Masters of the Sea: Trireme Morali +%10
  • Plunder!: Limanları yağmalama yeteneğini açar, köleleştirme verimliliğini %20 arttırır
  • Flexible Divisions: Ordu Morali +%10
  • City of the World's Desire: Tahkimat Savunması +%15
  • State Artisan: Okçu ve Savaş Arabası Maliyeti -%10
Bu yol tamamlandığında Trireme disiplinini %10 attıran The 'Diplomatic' Fleet geleneği açılır.

Soylu Yolu
  • Fit for a King: Savaş Arabası Savunması +%15
  • Trained to Kill: Savaş Fili Disiplini +%10
  • Armored Archers: Okçu Savunması +%15
  • Padma Vyuha: Padma Vyuha taktiğine izin verir
  • Imported Horses: Savaş Arabası Disiplini +%10
  • Elephantine Abundance: Savaş Fili Maliyeti -%15
  • Exotic Soldiers: Paralı Asker Bakım Masrafı -%15
Bu yol tamamlandığında Savaş Fili moralini %10 arttıran Striding Besides Giants geleneği açılır.

Kuzey Hindistan
nortpunjab.jpg
(İndus Vadisi)

nortgujarat.jpg
(Batı kıyısı, Maru çölü ve Avanti bölgesi)

nortgangeticplain.jpg
(Ganj Ovası)

nortindiabengal.jpg
(Bengal)

Kuzey Hindistan’ın en önemli yeri Ganj Ovası’dır. Nil Deltası gibi burası da oldukça kalabalık ve bereketli bir yerdir. Büyüklüğü ise Nil Deltası’ndan kat kat daha fazladır. Ganj Ovası tarih boyunca birçok imparatorluğun kalbi olmuştur ve oyunumuzun başlangıcında da başkenti Kuzeydoğu Hindistan’daki Pataliputra şehri olan yeni kurulmuş Maurya İmparatorluğu’nun kontrolünde.

Daha batıdaki İndus bölgesi ise Büyük İskender tarafından fethedildikten sonra bir süre Yunan yönetimi altındaydı. Burası şimdi teknik olarak Selevkos İmparatorluğu’nun kontrolünde olsa da buradaki satraplıklar Maurya’nın kontrolünde. Seleukos ve oğlu Anitokhos Baktriya’yı güvene almak için doğuya yöneldiğinden beri Selevkos ve Maurya imparatorlukları çatışma içindeydi.

Oyunumuz başlarken Selevkos ve Maurya çatışması sona ermek üzere. Selevkoslar ateşkes ve diğer Yunan haleflere karşı kullanmak için büyük sayıda savaş filine karşı imparatorluklarının doğusunun büyük kısmını Maurya’ya verecekti.

Başlangıçtaki ülkeler:
nortindiapolitical.jpg
  • Maurya: Maurya zamanla neredeyse Hint alt kıtasının hepsini fethedecekti ve günümüzde en başarılı Hint imparatorluklarından biri olarak anılır. M.Ö 304’te ise oldukça genç bir krallık. Lideri Chandragupta Maurya daha önceki devletlerden farklı bir devlet yaratacaktı. Büyük miktarda toprak ele geçirmelerinin yanında Asoka’nın Budizm inancı için yaptığı din yayma çalışmaları da oldukça önemlidir.
  • Atavia: Maurya İmparatorluğu’nun her kısmı doğrudan Chandragupta’nın valileri tarafından yönetilmiyor. Kabilesel orman bölgeleri daha esnek bir vasal ilişkisinde tutuluyor. Atavia bir yerleşik kabile (daha önce kabile krallığı olarak bilinen devlet türü) ve Maurya’nın haraçgüzar devleti olarak başlıyor.
  • Kamarupa: Daha doğuda, Brahmaputra vadisinin yağmur ormanlarında, kabile devleti Kamarupa bağımsız olarak yaşıyor.
  • Kalinga: Günümüzdeki Orissa bölgesinde yer alan bağımsız krallık. Kalinga, Asoka gelene kadar Maurya’ya direnmeleriyle ünlüdür. Oldukça kanlı ve vahşi savaşlar sonucu fethedilmişlerdir. Asoka’nın bu kanlı savaşlar sonrası gereksiz şiddeti yeminle reddedip Budist olduğu söylenir.
  • Karusa: Doğu Hindistan’ın yağmur ormanlarındaki bir kabile devleti. Oyunumuzun başlangıcında bu bölge hakkında pek bir şey bilinmiyor.
  • Indravana: Günümüzdeki Orissa ve Chattisgarh bölgelerinin dağlık yağmur ormanlarında yer alan başka bir kabile devleti.
  • Bhoja: Batı Hindistan’da Nimar Vadisi’ndeki kabile devleti.
  • Rathika: Kuzeybatı Hindistan kıyısındaki kabile devleti. Maurya İmparatorluğu ile komşudur.

Güney Hindistan
southtamil.jpg
(Hindistan’ın güney ucu, Sri Lanka ve Tamil bölgesi)

southcentralindia.jpg
(Orta Hindistan)

Güneydeki devletler kuzeydekiler kadar bilinmese de Hint limanları Romalı ve Yunan tacirler tarafından kullanılmıştı. Bu bölge ayrıca Pandya, Cholas ve Cheras gibi Hindistan’ın en eski hanedanlıklarına ev sahipliği yapmakta.

Sri Lanka adası ve güneybatıdaki Tamil bölgesi oldukça fazla nüfusa sahip yerler ancak buralar kuzeydeki Maurya İmparatorluğu kadar güçlü değil. Yine de M.Ö. 304 yılında nüfuzlarını arttırmaya çalışabilirler.

Başlangıçtaki ülkeler:
southpolitical.jpg
  • Ashmaka: Kuru Deccan Yaylası’nda, Maurya sınırının hemen güneyinde yer alan zayıf kabile devleti. Daha sonra Chandragupta’nın varisleri tarafından fethedilecekti.
  • Pitnika: Batı Gat Dağları’nın ve Konkan kıyısının bir kısmını kontol eden kıyı krallığı.
  • Kuntala: Güney Hint Yaylası’nda yer alan kabile devleti, daha sonra Mauryalılar tarafından fethedilecekti.
  • Andhara: Krişna Nehri etrafnda kurulan ve doğu Hint kıyısının bir kısmını kontrol eden kabile devleti. Bölge günümüzde de bu devletin adıyla anılır.
  • Mahisha: Güney Hint Yaylası’nda hakkında çok az şey bildiğimiz kabile devleti. Yakın zamanda Maurya tarafından fethedileceklerdi.
  • Alupa: Alupa hanedanlığının kontrolünde Karnataka kıyısında uzun süre yaşamış kabile devleti. Mauryalar da dahil olmak üzere birçok Hint imparatorluğunun hakimiyetine girmeyip Orta Çağlara kadar hayatta kalmıştı.
  • Satiyaputa: Maisur Yaylası ve Batı Gat Dağları’nda yer alan kabile devleti.
  • Chera: Güneydeki en önemli krallıklardan biri olan Chera birçok Hint Okyanusu ticaret limanını kontrol ediyor. Bu limanlar günümüze kadar varlıklarını devam ettirmiştir.
  • Ay: Günümüzdeki Kerala’da, Hindistan’ın güney ucunda yer alan küçük krallık. Bölgedeki en eski hanedanlıklardan biridir.
  • Chola: Güneydoğu kıyısında yer alan otokratik monarşi. Daha sonraları kendi denizaşırı imparatorluklarını kuracak olsalar da oyunun başlangıcında sadece yerel bir güç.
  • Pandya: M.Ö. 304 yılında bile kendilerini antik olarak gören bir hanedanlık tarafından yönetilen Tamil bölgesindeki otokratik monarşi. EU4 ve CK2’de bile bu devletle oynayabilirsiniz.
  • Anuradhapura: Anarudhapura şehri etrafında kurulmuş, Sri Lanka adasını yöneten krallık. Budizmin yayılmasından etkilenmişlerdir, bu etkilenme günümüzde de görülebilir.
Ara
Cevapla
#2
Bu yeni müttefiklik sistemi bana fazlasıyla bir çok eu4 multiplayerlarındaki kuralları çağrıştırdı.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.