Günlük: Imperator - Sadakat Sistemi
#1
diaryimp.png
Imperator günlüklerinde bu hafta sadakatin nasıl çalıştığından ve etkilerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1121790/ :Merhaba, 19. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sadakat kavramını daha derinlemesine inceleyeceğiz.

Huzursuzluk
16. günlükte şehirlerdeki huzursuzluğun eyaletin sadakatini etkilediğinden bahsetmiştik. Huzursuzluk ayrıca şehirlerdeki ticareti, vergiyi, insan gücünü ve araştırmayı azaltır; eğer 10’a ulaşırsa o şehirde asker çıkartmanızı, bina inşa etmenizi ve nüfusla genel anlamda etkileşime girmenizi engeller.

Huzursuzluk mutsuz nüfuslardan, ülkenizdeki düşük istikrardan, savaş yorgunluğundan, valinin politikaları ve yolsuzluğundan etkilenerek ortaya çıkar. Çeşitli yasalar geçirerek, olumlu istikrar sağlayarak ve valiye ordular atayarak da huzursuzluğu düşürebilirsiniz.

Nüfusun mutluluğu kendi kültürünün ve dininin, ülkenin kültürü ve dini ile ne kadar uyumlu olduğuna göre belirlenir. Farklı nüfus türleri mutlu olmak için farklı uygarlık seviyeleri talep edebilir, bir kabile üyesi uygarlık seviyesini olabildiğince az isterken vatandaşlar daha yüksek olmasını ister. Farklı yasalar da farklı nüfus türlerinin mutluluğunu etkiler. Bunun yanında şehirdeki çeşitli mallara erişimi olduklarında da nüfusların mutlulukları artar.

Eğer nüfusun mutluluğu %50’nin altındaysa o eyaletteki huzursuzluğa katkı sağlar.

Şimdi sadakate geçelim. Bugün 3 sadakat türü hakkında konuşacağız, vassalların sadakati ise başka bir günlüğün konusu.

Eyaletlerin Sadakati
Her eyaletin ülkeye olan sadakat değeri var. Bu değer 0’a düştüğünde o eyaletin tamamen özerk olduğu ve size bir şey vermediği anlamına gelir. Ülkenizin diğer bölgelerine olan tüm ticaretlerini iptal ederler ve her şehirde de 10 huzursuzluk var olduğu sayılır.

Yeterli sayıdaki eyalet sadakatsiz hale gelirse savaş çıkartabilirler. Eğer oradaki egemen kültür sizin ana kültür grubunuzdan değilse bağımsızlık savaşı çıkabilir, kültür grubunuzdaysa da iç savaş çıkabilir.

Eyaletler sadakatsiz olduğunda, iç savaş veya büyük bir ayaklanma riski bulunduğunda uyarı alırsınız.

2018_10_01_1.jpg

Kohortların Sadakati
Bir ordudaki her kohort belli bir kişiye bağlı olabilir. Bu olay savaş veya kuşatma sırasında komutanın karizmasına bağlıdır.

Kohort bir karaktere bağlı olduğunda o kohort için ülke daha az bakım masrafı öder çünkü bağlı olduğu komutan da birliğe ödeme yapmaya başlar.

Tabii ki kohortların ülke yerine karakterle bağlı olmasının dezavatanjları var. Kohortlar o birlikten ayrılmayı reddedebilir ve kendisine bağlı kohortlar bulunan karakterler zaman geçtikçe genellikle daha sadakatsiz olur.

Karakterlerin Sadakati
Karakterlerin ülkeye olan sadakatini yönetmek oyunun en ilgi çekici yanlarından biri. Sadakatsiz bir karakter büyük risk taşır çünkü orduları veya eyaletleri terk etmeyi reddedebilir ve diğer sadakatsiz karakterlerle bir araya gelip iç savaş çıkartmaya çalışabilir.

Bazı hükümet türleri, birkaç icat ve fikir tüm karakterlerin sadakatini arttırır. İnsanlara unvan ve makam vermek sadakatlerini arttırırken bunları almak düşürür. Yöneticiyle aynı gruptan olan karakterler zaman geçtikçe daha sadakatli olur, yöneticinin arkadaşlarının ve rakiplerinin sadakati de yöneticiyle arasındaki ilişkiden etkilenir.

Karakterin sadakati %33’ün altına düştüğünde o karakter sadakatsiz sayılır.

İç Savaş
Büyük isyanlar diğer oyunlardaki isyanlardan pek farklı olmasa da iç savaşlar apayrı bir olay.

İç savaş tehdidi, ordunun %33’ü sadakatsiz bir karakter tarafından kontrol edildiğinde veya eyaletlerin %33’ü ülkeye sadakatsiz olduğunda başlar.

İç savaş tehdidi altındayken her ay ilerleyen bir sayaç bulunur ve tehdit başladıktan bir yıl sonra iç savaş çıkabilir. İç savaş tehdidi olduğunu gösteren bir uyarının öncesinde eyaletin veya generalin sadakatsiz olduğunu belirten uyarılar da var.

İç savaş başladığında tüm sadakatsiz karakterler ve eyaletler karşı tarafa katılır. Karakterlerin arkadaşları ve aileleri de onları destekleyebilir.

İç savaş ölümünedir yani kaybederseniz oyun bitti sayılır. İç savaş sırasında işgal edilen eyaletler doğrudan işgal edenin kontrolüne geçer.

Ve unutmayın, tiranlığın sadakate pek yardımı olmaz.

Sic Semper Tyrannis/Zorbalara Ölüm!
[+] 6 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel bir günlük olmuş. Anladığım kadarıyla oyunda yönetmemiz ve kontrol etmemiz gereken bir çok şey olucak. Sp oyunda ne kadar etkili olur oynamadan bilemeyeceğim ancak mpde tek hata da oyuncuların bunu değerlendireceğini düşünüyorum.

Açıkçası ck2yi düşündüğümüzde spde dahil iç savaşlar kontrol edemediğimizde çok yıkıcı sonuçlara hatta hükümdarlığı kolayca kaybetmemize neden oluyordu. Burada da böyle olabilir.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
MEkanikler güzel görünüyor. Eyaletlere vali atama ve karaktere ordu verme güzel olmuş.
Ara
Cevapla
#4
Gayet hoş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.