Günlük: Imperator - Senato Sistemi
#1
diaryimp.png
Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta oyundaki senato mekaniğine değiniliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1115536/ :Herkese merhaba, bir başka Imperator geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün cumhuriyetlerdeki siyasetin nasıl işlediğinden ve senatodan bahsedeceğiz.

Cumhuriyetteki bir senatoda 100 koltuk vardır ve bu koltuklar 5 gruptan birine bağlıdır. Her yetişkin karakter bir grubu destekler ama aynı zamanda bu 5 grubun hepsine karşı da belirli görüşlere sahiptir. Her grubun bir lideri vardır, lider genellikle o partiyi destekleyen en önemli karakter olur.

Cumhuriyeti yöneten kişinin hangi gruptan olduğuna göre her grup farklı bonuslar veya cezalar verir.
  • Yurttaşlık Grubu: +%25 Vergi Geliri, %10 daha ucuz ve hızlı binalar.
  • Askeri Grup: +%25 Kara Morali, +%25 Deniz Morali
  • Tüccar Grubu: +%25 Ticaret Geliri, +5 Diplomatik Saygınlık (Reputation)
  • Dini Grup: +%10 Kehanet Süresi, %33 Daha ucuz din değiştirme
  • Halkçı Grup: +%10 Güç Maliyeti

Modcular için: İstediğiniz gibi grup ekleyebilir veya silebilirsiniz, bunları farklı hükümet tiplerine açabilirsiniz veya grubun hükümet tipini değiştirmesini sağlayan şeyler koyabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi halkçılara (popülist) sahip olmak pek de faydalı bir şey değil.

Grupların senatodaki koltuk sayısı zamanla değişir, bu değişim birçok faktöre bağlıdır ama grup liderinin karizma seviyesi bu süreçte her zaman etkili olur.

Bir grubun senatodaki durumunu hemen güçlendirmek istiyorsanız Hitabet Gücü harcayarak grubun 10 koltuk kazanmasını sağlayabilirsiniz. Ama böyle yaptığınızda tiranlığınız artar.

Peki senatonun durumuna neden dikkat etmelisiniz? Senato, istediğiniz zaman istediğiniz şeyi yapmanızı 3 farklı şekilde etkiler.

Yapmak istediğiniz eylemin destek sayısı 40 koltuktan azsa senato eylemi doğrudan engelleyebilir. Eğer destek 60 koltuktan az ise zorla geçirebilirsiniz ama biraz tiranlık kazanırsınız.

Senato onayı gereken eylemler 3 kategoriye ayrılır:
  • Tüm yasa değişimleri
  • Sürgün etme, hapse atma gibi birçok karakter etkileşimleri
  • Diğer ülkelerle olan tüm diplomatik etkileşimler

Senatonun eylemi onaylayıp onaylamaması senatonun düzenine ve tabii ki ne yapmak istediğinize bağlı. Askeri Grup çoğunlukla savaş açılmasını destekler ama savaş yorgunluğu varsa, insan gücünüz azsa veya zaten savaştaysanız bazıları karşı çıkabilir.

Yaptığınız bir eylemin çoğu zaman ülkenizdeki diğer karakterler üzerinde bir etkisi vardır. Grup üyeliğine bağlı olarak sadakat artabilir veya azalabilir, koltuklar da başka eylemler ile değişebilir.

Modcular için: Bunların hepsi oldukça güçlü olan bir komut diliyle kontrol edilebilir.

"Savaş İlan Et" eylemi için senato hesaplamalarının bir örneği:


Kod:
####################################
# Declare War
####################################
declare_war = {

   approval = {
   
       military_party = {
           base = 0
           always_modifier = {
               add = 0.5
               has_civil_war = no
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   add = root.manpower_percentage
                   max = 0.5
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.3
               war = yes
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 20
                   subtract = root.has_war_exhaustion
                   divide = 50
                   max = 0.2
               }
           }
           #######generic
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = military_senate_support_svalue
                   max = 0.2
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = root.current_ruler.martial
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               OR = {
                   AND = {
                       current_ruler = {
                           num_of_friends >= 1
                       }
                       any_character = {
                           is_friend = root.current_ruler
                           is_party_leader_of = root.party:military_party
                       }
                   }
                   current_ruler = {
                       is_party_leader_of = root.party:military_party
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   if = {
                       limit = {
                           root.current_ruler = {
                               party = military_party
                           }
                       }
                       add = 0.2
                       add = {
                           value = 0
                           add = root.tyranny
                           divide = 100
                       }
                       max = 0.4
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.15
               current_ruler = {
                   num_of_rivals >= 1
               }
               any_character = {
                   is_rival = root.current_ruler
                   is_party_leader_of = root.party:military_party
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.1
               government = aristocratic_republic
           }
       }
   
       civic_party = {
           base = 0
           always_modifier = {
               add = -0.5
               has_civil_war = yes
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               NOT = { current_ruler = { has_same_culture_group_as = scope:target.current_ruler } }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               NOT = { current_ruler = { has_same_culture_as = scope:target.current_ruler } }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 20
                   subtract = root.has_war_exhaustion
                   divide = 100
                   max = 0.1
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.2
               scope:target = {
                   is_tribal = yes
               }
           }
           #######generic
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = civic_senate_support_svalue
                   max = 0.2
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = root.current_ruler.finesse
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               OR = {
                   AND = {
                       current_ruler = {
                           num_of_friends >= 1
                       }
                       any_character = {
                           is_friend = root.current_ruler
                           is_party_leader_of = root.party:civic_party
                       }
                   }
                   current_ruler = {
                       is_party_leader_of = root.party:civic_party
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   if = {
                       limit = {
                           root.current_ruler = {
                               party = civic_party
                           }
                       }
                       add = 0.2
                       add = {
                           value = root.tyranny
                           divide = 100
                       }
                       max = 0.4  
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.15
               current_ruler = {
                   num_of_rivals >= 1
               }
               any_character = {
                   is_rival = root.current_ruler
                   is_party_leader_of = root.party:civic_party
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.1
               government = democratic_republic
           }
       }
       religious_party = {
           base = 0.1
           always_modifier = {
               add = -0.5
               has_civil_war = yes
           }
           always_modifier = {
               add = 0.2
               NOT = { current_ruler = { has_same_religion_as = scope:target.current_ruler } }
           }
           #######generic
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = religious_senate_support_svalue
                   max = 0.2
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = root.current_ruler.zeal
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               OR = {
                   AND = {
                       current_ruler = {
                           num_of_friends >= 1
                       }
                       any_character = {
                           is_friend = root.current_ruler
                           is_party_leader_of = root.party:religious_party
                       }
                   }
                   current_ruler = {
                       is_party_leader_of = root.party:religious_party
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   if = {
                       limit = {
                           root.current_ruler = {
                               party = religious_party
                           }
                       }
                       add = 0.2
                       add = {
                           value = 0
                           add = root.tyranny
                           divide = 100
                       }
                       max = 0.4
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.15
               current_ruler = {
                   num_of_rivals >= 1
               }
               any_character = {
                   is_rival = root.current_ruler
                   is_party_leader_of = root.party:religious_party
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.1
               government = theocratic_republic
           }
       }
       mercantile_party = {
           base = 0.5
           always_modifier = {
               add = -0.5
               has_civil_war = yes
           }
           always_modifier = {
               add = -0.5
               trade_access_with = scope:target
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   if = {
                       limit = {
                           root.has_war_exhaustion <= 10
                       }
                       value = 10
                       subtract = root.has_war_exhaustion
                       divide = 50
                       max = 0.2
                   }
                   else = {
                       value = 0
                       subtract = root.has_war_exhaustion
                       add = 10
                       divide = 25
                       max = -0.4
                   }
               }
           }
           #######generic
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = mercantile_senate_support_svalue
                   max = 0.2
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = root.current_ruler.charisma
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               OR = {
                   AND = {
                       current_ruler = {
                           num_of_friends >= 1
                       }
                       any_character = {
                           is_friend = root.current_ruler
                           is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
                       }
                   }
                   current_ruler = {
                       is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   if = {
                       limit = {
                           root.current_ruler = {
                               party = mercantile_party
                           }
                       }
                       add = 0.2
                       add = {
                           value = 0
                           add = root.tyranny
                           divide = 100
                       }
                       max = 0.4
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.15
               current_ruler = {
                   num_of_rivals >= 1
               }
               any_character = {
                   is_rival = root.current_ruler
                   is_party_leader_of = root.party:mercantile_party
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.1
               government = oligarchic_republic
           }
       }
       populist_party = {
           base = 0.1
           always_modifier = {
               add = 0.15
               scope:target = {
                   is_monarchy = yes
               }
           }
           #######generic
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0.01
                   multiply = populist_senate_support_svalue
                   max = 0.2
               }
           }
           always_modifier = {
               add = 0.15
               OR = {
                   AND = {
                       current_ruler = {
                           num_of_friends >= 1
                       }
                       any_character = {
                           is_friend = root.current_ruler
                           is_party_leader_of = root.party:populist_party
                       }
                   }
                   current_ruler = {
                       is_party_leader_of = root.party:populist_party
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = {
                   value = 0
                   if = {
                       limit = {
                           root.current_ruler = {
                               party = populist_party
                           }
                       }
                       add = 0.3
                       add = {
                           value = 0
                           add = root.tyranny
                           divide = 100
                       }
                       max = 0.6  
                   }
               }
           }
           always_modifier = {
               add = -0.15
               current_ruler = {
                   num_of_rivals >= 1
               }
               any_character = {
                   is_rival = root.current_ruler
                   is_party_leader_of = root.party:populist_party
               }
           }
       }
   }
   
   loyalty = {
       military_party = 0.1
       populist_party = -0.1
   }
   
   support = {
       civic_party = -1
       military_party = 3
       mercantile_party = -1
       populist_party = -1
   }
}

2018_08_20_2.jpg
Ekran Görüntüsü Metni :"Kartaca ülkesinden Haraç Talep Et" eylemini senatoda 60 koltuk destekliyor!
Yurttaşlık Grubu: 15 / 20
Askeri Grup: 13 / 20
Tüccar Grubu: 11 / 20
Dini Grup: 16 / 20
Halkçı Grup: 5 / 20



Kartaca ülkesine Savaş İlan Et

Destek  /  Sadakat Etkisi  /  Koltuk Değişimi

Gelecek hafta siyasetten konuşmaya devam edeceğiz, yasalara ve makamlara odaklanacağız.
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Grup olayı çok basit isimlerde ve mekanikler de olmuş gibi.
Ara
Cevapla
#3
Önceki oyunlarda diğer ülkelerle ilişkimizi ayarlamamız yetiyordu. Şimdi bir de iç odakları da ikna edicez diplomasi için uğraşırken. Senato olayı iyi gibi de CKII'deki gibi belli şartlarda senatoyu esgeçebilsek daha iyi olurdu sanki. Böyle her adımda bi senato engeline takılma riski var.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4

Bu oyunu neden çıkarıyorlar anlamak mümkün değil. Roma dönemi bence segadan farklı olarak paradox oyuncularının pek sempati duymadıkları bir dönem. Oyunda illaha ki yahudiler olsuncular illaha ki sadece o dönemi ele alsıncılar olduğu surece böyle absürt seriler var olacak ne yazık ki
Ara
Cevapla
#5
Bence -bende dahil- burada bir çok kişi bulabilirsin Roma dönemi ve ihtişamına sempatine duyan.
Ara
Cevapla
#6
(23-08-2018, 14:12)Justicar : Bence -bende dahil- burada bir çok kişi bulabilirsin Roma dönemi ve ihtişamına sempatine duyan.

Beni de katabilirsin.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#7
Yönetim biçimini değiştirme olayı olur bence bu sayede senatodan kurtulabiliriz
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.