Günlük: Imperator - Siraküza Görev Ağacı ve Arsa Değişiklikleri
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Siraküza görev ağacından ve arsa mekaniğindeki değişiklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1331110/ :Merhaba!

Bu hafta tiranları, kuşatmalara dayanıklılığı ve matematikçi Arşimet ile bilinen Sicilya adasının baskın gücü Siraküza'nın benzersiz görevlerine göz atacağız.

Magna Graecia içerik paketi 4 görev ağacı ekleyecek. Doğu Sicilya'nın kontrolü, Kartacalıların adadan sürülmesi ve Güney İtalya'daki İtalyot kolonilerine hükmetmeye odaklanılacak. Son ağaç ise Siraküza tiranını yerinden edip cumhuriyet kurma fırsatı sunacak ama darbelerin varlığı kesin değil...

Şimdi ağaçları tek tek inceleyip bu tarihi kente sundukları olanakları ele alacağız.

Sicelyotların Liderliği

Siraküza yüzyıllardır diğer Sicelyot kentlerle savaşmaktaydı ve kentin son tiranı Agatokles neredeyse doğuyu tamamen kontrol etmeyi başarmıştı. Agatokles, mütevazi bir çömlekçiyken kayınbabasının finansal desteğiyle güç sahibi olmuş ve diyadohlarla yarışarak sonunda tüm Sicilya'nın kralı olarak taç giymişti.

Aşağıda tek bir görüntüye sığdırılan ağacı görebilirsiniz.

sirakuza1.png

Bu ağaç Doğu Sicilya'ya hükmetmeye ve şehrin yaşadığı çekişme, tasfiye ve sürekli savaşların ardından Siraküza'yı geliştirmeye odaklanıyor. Bunun Siraküza oyunlarının ilk ağacı olmasını planlıyor ve Kartaca'ya zıt gitme açısından faydalı olmasını umuyoruz.

Rakip Akragas kentini güvene almak kentteki tapınakların (ve de hazinelerin) semeresini görmenizi sağlayacak. Doğu Sicilya'yı ünlü tahıl kaynağı sayesinde bir tarım üssüne çevirme ve Ortigiya'nın tahkimatlarını ve bir peri olan Arethousa adına inşa edilen kutsal tapınağı genişletme fırsatına erişeceksiniz.

sirakuza2.png

İşler kötü giderse yüzyıllardır adada savaşarak geçimini sağlayan ünlü İtalik paralı askerlere başvurabilirsiniz. Geçici de olsa daha düşük bir miktara bu askerlerin hizmetlerinden faydalanabilirsiniz.

Pön Rekabeti

Sicilya-Kartaca çatışması yüzyıllar sürüp de her zaman endişe verici bir ikilemle sonuçlana acı dolu mücadelelerin ardından başlı başına bir oyun olarak görülebilir. Yakın tarihte Siraküzalı I. Dionysios neredeyse savaşı kaybedecek olması, Selinos, Herakleya Minoya ve Terma Helen kentlerinin Kartaca'nın eline geçmesine neden olmuştu. Bu yenilgilerin öcünü almak Batı Sicilya'nın fethinin ilk aşaması olacak.

Dionysios'un oğlunu tahttan indirip cumhuriyeti yeniden kuran Timoleon ucu ucuna Helen kontrolündeki Sicilya'yı büyük bir Kartaca işgalinden kurtarmış, söylenenlere göre imkansızı başararak ordularını yenmiş ve birliklerini dağıtmış, Pönlerde genel bir çocuklarını savaşa gönderme isteksizliğine neden olarak düşmanlarını paralı askerler tutmaya mecbur bırakmıştı.

Kısa süre önce Agatokles ilkin Kartaca Afrikası'nı işgal etse de geri püskürtülmüş ve yapılan kaygılandırıcı bir başka barışın ardından Batı Sicilya bir kez daha Kartaca'nın eline geçmişti.

sirakuza3.png

Siraküza donanmasını genişletmek, stratejik konumları tahkim etmek ve boyun eğdirilmiş Helen devletlerinde ayaklanma başlatmak bir kalemde gidişatı Pönlere karşı çevirmenizi sağlayacak.

Yüz küsur yıl önce tüm Yunan nüfusu katledilen yıkılmış Himera kentini yeniden inşa etmek Kartaca'ya karşı sembolik bir zafer kazanmanızı sağlayacak.

sirakuza4.png

Adanın yeteri kadarı geri alındığında Pönler verilen kayıpları azaltmaya ve adil bir fiyat karşılığında kalan toprakları satın almaya ikna edilebilir.

Büyük Grekya Egemenliği

Sicilya tahtının güvenliği sağlandığında Çaribdis Boğazı geçilerek doğal bir şekilde Güney İtalya'ya genişlenebilir. Kavgalı İtalyot kentleri genişleyen İtalik komşularına karşı yardım isteyeceğinden Siraküza bölgede çok fazla seçeneğe sahip olacak.

sirakuza5.png

Bu ağaç yukarıdakilerden birini tamamladığınızda açılacak ve İtalyot kentlerini nüfuzunuza alabilmeniz için çeşitli yöntemler sunacak. Ayrıca, Büyük Grekya'daki öncü Yunan gücü olmanız durumunda birkaç lütufla ödüllendirileceksiniz.

İtalik kavimlerinden korunmanın yollarını arayan İtalyot ulusları diplomasi yoluyla ele geçirilebilir, Doğu'daki güçlü Yunan devletleri Helen medeniyetinin koruyucusu olarak sizi destekleyebilir ve yatırım karşılığında tarihi Kroton ve Taras kentlerinden faydalanılabilir.

sirakuza6.png

Şimdi ise bambaşka bir ağaca göz atacağız.

Tiranlara Ölüm

Sicilya, kentlerin gücünü ele geçiren ve Falaris'in Pirinç Boğası gibi tatları ortaya çıkaran hırslı ve gaddar tiranlarıyla bilinir. Bu ağaç sayesinde Siraküza'nın gayrimeşru monarkını tahttan indirip eski cumhuriyeti yeniden kurabileceksiniz. Bunu başarmak için yardıma ihtiyacınız olacak.

sirakuza7.png

Uygun bir önder seçtikten sonra cumhuriyetçi devrimciler iç savaş çıkarma ile darbe yapma arasında seçim yapacak. Seçilen yolda başarıyla gidilirse cumhuriyet ilan edilecek.

'Silah Başına' seçeneği iç savaş başlatırken bir Yunan cumhuriyeti (Timoleon'un yolundan gitmeye çalışılacak) ya da Kartaca gibi yakınlardaki yabancı bir güçten (karşılığında bir şeyler istenecek) yardım almanız gerekecek.

sirakuza8.png

'Damokles'in Öğütü' seçildiğinde tiranın varisinin ya da paralı askerleri desteğiyle (başarılı olunursa para isteyecekler) darbe gerçekleştirilecek.

Bu olası planların hiçbirinin başarılı olma garantisi yok. Ayrıca, tiran tahttan indirildikten sonra dahi başarıyla uyguladığınız planda bir şeylerin ters gitme olasılığı söz konusu.

Başarılı olmanız durumunda Siraküza bir kez daha bir cumhuriyet olacak ve Agatokles'in hatalarından ibret alınacak ve Timoleon'un yasaları geçerlilik kazanacak. Başarısız olursanız, 20 yıl beklemek kaydıyla ağacı tekrar edebilirsiniz.

EKLEME

Ben Arheo. Sanırım arsa mekaniğindeki değişikliklerle ilgili bilgi paylaşacağıma söz vermiştim!

Arsalar

Archimedes'in gelişiyle elime geçen fırsatı değerlendirdim ve arsa sistemini biraz olsun geliştirdim. Çok sayıda arsa bulunduğundan bir bölgede birden çok arsa oluşturmak, yani her bir bölgeyi N kez alt birime bölmek hem görüntülemesi zor hem de oyuncuların umursamadığı bir şeydi.

Artık bölge başına tek bir arsa olacak. Bu arsa fiziksel bir yapıdan ziyade bölgedeki endüstriyi kontrol eden unsuru temsil edecek. Bu durum arsa sahibinin bir portre ile görüntülenmesini de sağlayarak mekaniğe biraz daha karakter katmış olacak.

sirakuza9.png

Arsalar güç potansiyeli ve gelir sağlamaya devam edecek ama gelirler arsanın bulunduğu bölgenin çıktısına göre değişiklik gösterecek.

Aile reisleri arsa sahibi olacak ve alım satım yapacak. Eskiye kıyasla arsalar üzerinde daha şiddetli bir şekilde komplo kurup takışacaklar. Arsalar sadece aile reislerine verilebilecek olsa da bazı durumlarda başka karakterlerin de eline geçebilecekler. Arsa sınırını da kaldırdık. Karakterlerin daha fazla arsaya sahip olmasını bir tek servetleri engelleyecek.

Arsalar artık kendilerine has bir harita moduna sahip. Ülkenizdeki ve yabancı ülkelerdeki güç dağılımını artık kolaylıkla görebileceksiniz.

sirakuza10.png

Genel olarak bu durum ilginç bir güç dinamiği oluşmasına neden olacak. Aile reisinin ölmesi durumunda arsalar varise geçecek ve muhtemelen sadakatsiz olan bir karakter birdenbire oldukça güçlenecek. Buna ek olarak ailelerin yükselişi ve düşüşü de aile reisinin öldüğü düşmüş ailelerde arsalar elden çıkacağından arsa ilginç güç mekanikleri görmemizi sağlayabilir.

Dikkat! İç savaşa dahil olan karakterler kontrol ettikleri arsaları da savaşa sokmuş olacak. Bu oldukça... eğlenceli şeylerin gerçekleşmesine neden olabilir.

Bu haftaki günlük bu kadardı. Haftaya daha fazlasıyla karşınızda olacağız.
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu arada hatırlatma yapalım Magna Graecia İçerik Paketinin ismi 2 haftadır günlüklerde geçmesine rağmen eklentinin resmi bir duyurusu yapılmadı. Paradoxplaza'da 1 ay önce "artık geçerli değil" denen "1 Yıl Planı" halen sabit konu.

Görev Ağacı meselesine gelirsek, salt içerik oyunu kurtarmaz ancak belli ülkeler için daha ilginç hale getirebilir. İçerik önceliğinde de tıpkı EU4'teki sohbetlere geri dönüyoruz, EU4 ilk çıktığında bir tierlist'e sahipti, önem sırasına göre 8 ülke tier 1, bellli başlı ülkeler tier 2'ydi. Bunlar aynı zamanda en fazla içeriğe sahip ülkeler demişlerdi. Daha sonraları çıkan eklentilerle bu ülkelerdeki öncelik sırası deforme oldu, Hollanda'nın görev ağacı yokken Karakoyunlulara özel butonlar geldi, Avusturya'nın mekaniği yokken Mançu'ya özel birim geldi.

Baktığımızda Imperator'da bu "önem sırası" ilk baştan sapmış gibi görünüyor, ilk içeriği Roma ve Kartaca'nın almasını anlarım, ancak Selevkos, Antigonid (Frigya), Makedon, Mısır'dan önce Siraküza'nın almasını pek anlayamam.

Bunun yanı sıra Arsa değişiklikleri "yetmez ama evet", eskiden kafa karıştıran tuhaf bir mekanik vardı şimdi 1 toprak = 1 arsa işi basitleştirmiş daha "üzerinde oynanabilir" hale getirmiş ancak yapmaları gereken bir diğer şey karakterlerin yeteneklerine göre arsa sahibi oldukları bölgede çeşitli artılar ve eksiler sağlaması, kimi zaman adam sadık biri olsa bile oyun "bu arsayı bu beceriksizin elinden almalıyım" dedirtmeli. Son olarak iç savaşta rol oynaması güzel, ancak karakterlere bir bütün şeklinde arsa verilmesini mecbur kılan bir kısıtlama olması gerekiyor, adama bir arsa Makedonya diğer arsa Afganistan'da verdikten sonra iç savaşta bir anlamı olacağını sanmıyorum. Adamın yaşadığı bir yer ve çevresinde sahip olabileceği arsa menzili olması gerek.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.