Günlük: Imperator - Yeni Kaynak Tasarımı
#1
diaryimp.png

Geçtiğimiz günlerde başlattığı anket üzerine Johan Andersson bu yazıda kaynak sistemindeki değişikliklere dair bilgiler veriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1181893/ :Herkese merhabalar, gelin bu konuda kaynaklardan bahsetmeye ve özellikle Imperator üzerinden oyun dengesine dair konuşmaya devam edelim.

Üzerinde çalıştığımız tasarım oyundan 4 tür monark puanını kaldırmaya ve onların işlevini diğer kaynaklara bağlayıp, Politik Nüfuz dediğimiz yeni bir kaynak oluşturmak üzerine.

Politik Nüfuz ülkenizdeki karakterlerin size ne derece sadık olduğuna göre belirleniyor. Eğer hükümetteki 8 kişi de %100 sadakate sahipse maksimum seviyede Politik Nüfuz elde ediyorsunuz, eğer 8 kişinin hepsi de %0'daysa hiç puan kazanmıyorsunuz. Tabi ki bunu etkileyebilecek bazı ekstra unsurlar da söz konusu, örneğin yardımcı hükümdarınız sadakatsizse veya ekonomik olarak zarardaysanız.

Bu durum hükümete kimi alacağınızı en yüksek yeteneğe sahip kişiyi atamaktan daha zorlu bir karar haline getiriyor, artık sadakatlerini de göz önünde bulundurmanız gerek.

Ancak tabi ki daha önceden monark puanlarıyla yapılan tüm eylemler tamamen Politik Nüfuz puanıyla gerçekleştirilmeyecek, bazıları tiranlık, istikrar, agresif genişleme, altın, insan gücü ve savaş yorgunluğu gibi değerlere bağlı durumda.

Bu değişikliklere bazı örnekleri aşağıda inceleyebilirsiniz:
  • Buluş açmak 4 aylık gelirinize mal oluyor.
  • Yasa geçirmek bir miktar Politik Nüfuza ve 25 istikrara mal oluyor.
  • Hak iddiasında bulunmak Agresif Genişlemeye mal oluyor.
  • Bir partiyi desteklemek istikrar ve tiranlık değerlerini etkiliyor.
Askeri Gelenekler tamamen farklı bir biçimde çalışacak, her 20 yılda yeni bir slot açacaksınız. Bunu teknolojiye bağlamayı düşündük ancak bu durum EU4'teki idealarla aynı duruma düşmemizi sağlardı ve barbarları fazla kötü etkilerdi. 20 yıl değeri testler sonrasında değişebilir.

Her ne kadar istikrar ve meşruiyet gibi değerlerin zaman içerisinde kazanılan değerler olmasına karar versek de, nüfus yükseltmek, asimile etmek, dönüştürmek gibi eylemler hala butona bastığınız an gerçekleşen eylemler olarak kalmaya devam edecek. Bu alanlarda da değişiklikler yapmak yamayı istediğimiz zamanda yetiştirme ihtiyacımız göz önünde bulundurulduğunda mümkün değil.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Hayde oyun baştan başa değişti gene.

Bir daha ki yama ile mana puanları olmayacak mı yani ?
Ara
Cevapla
#3
@Semavi7 "nüfus yükseltmek, asimile etmek, dönüştürmek gibi eylemler hala butona bastığınız an gerçekleşen eylemler olarak kalmaya devam edecek."
Bir dahaki yama bunlarıda değiştireceklerini sanmıyorum. bir kaç yama sonra yaparlar bence.
Ara
Cevapla
#4
D7gmRFzX4AA-T0z.jpg

Yukarıda monark puanlarının olmadığı arayüz görülebilir.
Cevapla
#5
Bir yamada monark puanlarından vazgeçmeleri bana çok ilginç geldi. Kökten değişimler geliyor.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
#6
Erken erişim oyunu oyuncular üzerinde test ederek yamıyorlar.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#7
Vay be %62 olumsuz yorum mana puanlarını bile oyundan kaldırttı. O kadar alışmışım ki şuan garip hissediyorum ve biraz da korkutuyor. :)

Umarım haziran ayına kadar her şeyi dengeli bir şekilde tamamlarlar.
[+] 1 üye SHD nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.