Günlük: KoH2: Sovereign - Gelenekler
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda geleneklerin oyuna etkisi anlatılıyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...tions-r18/ :
AAA_Title_UI_Illustration_Independence_D...Middle.jpg

Merhaba arkadaşlar, "Knights of Honor II: Sovereign" için 10. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! En son ki günlükte karakter becerilerinden bahsetmiştik ve bu günlükte onlarla çok bağlantılı olan ve hatta soyut olarak “krallık becerileri” olarak kabul edilebilecek geleneklere bir göz atacağız. Bu iki özelliğin nasıl bağlantılı olduğunu, geleneklerin nasıl kazanıldığını ve oyunu nasıl etkilediğini açıklayacağız.

1215388460_AAA_DiaryImage01_UI_Illustrat...Middle.jpg

Her şeyden önce, KoH2:S'de oyuncu hiçbir şövalyenin rolünü üstlenmez, ne kralın ne de hanedanının rolünü üstlenmez. Şövalyeler, krallar ve hanedanlar yükselir ve düşerler ve ölümleri ile becerileri de onlarla birlikte kaybolur, ancak oyun devam eder. Bu olaylar silsilesi içinde sizi bu yeni özellik ile tanıştırmak istiyoruz, gelenekler. Gelenekler ile oyunculara oyundaki ana avatarlarının - krallığın kendisi -  güçlü yönlerini stratejik olarak şekillendirmeleri için ek bir yol sunmak istedik ve ayrıca uzun vadeli ilerleme yaratmak oyuncuları motive ediyor. Oyuncuların yaptığı hemen hemen her şey az çok geçici olduğundan, oyunumuzda ilerlemelerinin kalıcı olduğu bir bileşene çok ihtiyaç duyulduğunu hissettik. Evet, şövalyelerin becerilerine ve eyalet gelişimine zaten sahiptik ancak şövalyeler yok olur, hanedanlar düşer ve gelişen eyaletler bir şekilde krallıktan alınabilir veya krallıktan ayrılabilir.

Üzerine iyi düşünmek ve oyuna düzgünce yansıtmak istediğimiz ikinci önemli şey ise KoH2:S'nin bir medeniyet oyunu olmaması. Belirli ve oldukça kısa bir zaman dilimini, Yüksek ve Geç Orta Çağları yakalamak istiyoruz ve tartışmalı bir şekilde, teknoloji/geliştirme ağacının bu hedefe pek uygun olmayacağını düşünüyoruz. Bu özelliğin, oyuncuların krallıklarını mümkün olan her yönden güçlendirmelerine izin vermesini istiyoruz ancak binlerce yıl önce icat edilen tarım, hayvancılık, okuryazarlık gibi şeyleri icat etmenize izin vermek ne kadar inandırıcı olurdu? Bu yüzden bu tür "icatlar" ve teknoloji ağacını listemizden çıkardık.

Krallık gelenekleri, çağlar boyunca inşa edilmiş ulusların bilgisini temsil eder ve bir “icat”dan daha çok “odak” niteliğindedir. Eyaletlerden veya şövalyelerden farklı olarak, düşmanlar tarafından zorla alınamaz veya yok edilemezler. Kabul edildikten sonra, en sert krizlere bile dayanırlar ve yalnızca bir oyuncu bunlardan birini diğeriyle değiştirmeyi tercih ederse kaybedilir. Sahip oldukları ek bir avantaj da, etkilerinin krallığa yayılması ve tüm bölgelere ve şövalyelere bonuslar sağlayabilmesidir.

Bu yüzden gelenekler edinmek, beceriler kazanmaktan daha zordur. Her beceriye karşılık gelen bir gelenek vardır ve benzer şekilde bunları benimsemek biraz altın ve kitap harcamayı gerektirir ancak bu işin kolay olan kısımdır. Bir gelenek kazanmak için, bir krallığın ek olarak ilgili beceride (3. seviyede) ustalaşmış en az bir şövalyeye sahip olması gerekir. Bu bağlamda krallar, öğrendikleri her beceri doğrudan maksimum seviyede elde ettiklerinden, geleneklere açılan en hızlı “kapı”dırlar. Son bir gereksinim ise, boş bir gelenek “yuvası”na sahip olmaktır. Bu yüzden geleneklerin sayısında bir sınırlama vardır. Oyun şartlarında bir krallığın prestijinin artmasıyla, krallığın duruşuyla ve krallığın genel olarak ilerlemesiyle artacak bu gelenek yuvalarını bir başka geliştirici günlüğünde daha ayrıntılı konuşacağız. Şu anda bir krallık sekiz geleneği benimseyebilir ancak biz hala bu sayıyı ve her yuvanın hangi aşamada ve maliyette kullanılabilir olması gerektiğini denemeye devam ediyoruz.

AAA_DiaryImage02_Devblog10_1.jpg

Becerilere benzer şekilde, gelenekler geniş bir etki yelpazesine sahiptir. Altın ve kitap harcayarak geliştirilebilirler ve maksimum seviyeleri de 3'tür. Bazıları istatistiksel güçlendirme sağlayabilirken bazıları da yeni eylemlere, planlara ve hatta bir krallıkta ne tür kuşatma ekipmanlarının inşa edilebileceği gibi daha özel yeteneklere erişiminizi sağlar. Ayrıca şövalyelerin yeteneklerini de artırdığı gibi bu bonuslardan bazıları sadece bazı sınıflara, valilere veya krallara sağlanır.

Çok özel ve güçlü bir kombinasyon var. Gelenekler, ilgili beceride ustalaşan şövalyeleri güçlendiriyor. Bunu bir kez daha önceki günlükte beceri örneği olarak verdiğimiz “Süvari Taktikleri” ile açıklayacağız. Bu geleneği benimsediğinizde, krallığınızdaki süvari mangalarının sınıfları ve becerileri fark etmeksizin bir şövalye tarafından yönetildiği sürece sayılarını artırır. Hatta bu süvari mangaları garnizon bile olabilir. Bununla birlikte eğer gelenek 2. seviyeye yükseltilirse, beceride ustalaşmış mareşaller bu gelenekten ek bir savaş taktiği kazanacaklar: “Takip Et ve Öldür”. Bu taktik geri çekilen düşman askerlerini kovalamada işe yarar. Geleneğin 3. seviyesinde mareşaller bir diğer yeni taktik daha kazanırlar:  “Şok Hücumu”. Bu gelenek önemli sayıda ağır süvari birimine liderlik edenler için özellikle değerlidir.

AAA_DiaryImage03_Devblog10_2.jpg

AAA_DiaryImage04_Devblog10_3.jpg.7a6bb3e...6f9b51.jpg

Bu tür kombinasyonlar oyunun birçok alanında yapılabilir ve tercih edilen bir yönde önemli bonuslar sağlar. Bu stratejiyi daha da güçlü kılan şey, bir gelenek benimsendiğinde o krallığın şövalyeleri tarafından öğrenilmeye her zaman hazır olmasıdır. Bu şekilde oyuncular, istenen "komboyu" yapabileceklerinden, artık bu beceriyi öğrenmesi için şövalyelerinin rastgele yatkınlıkları ile beceriyi öğrenme ihtimaline güvenmeleri gerekmeyecek. Sonuç olarak, oyuncular geleneklerini seçerek krallıklarının en güçlü yönlerini tanımlayabilir ve her zaman mevcut ve güçlendirilmiş hangi becerilere sahip olmak istediklerine ilişkin uzun vadeli bir strateji oluşturabilirler.

AAA_DiaryImage05_Devblog10_4.jpg

Özetlemek gerekirse, bu sistemleri KoH2:S'de benzersiz hale getirmeye ve oyunculara ilginç seçenekler ve keşfedilecek birçok olası strateji sunmaya çalışıyoruz. Becerilerden geleneklere ve geleneklerden becerilere giden yollar, hem bir krallığın güçlü yönlerini şekillendiren güçlendirici bir mekanik olarak çalışırlar hem de ilginç kombinasyonlar için bir fırsatlar sunarlar

3 Eylül Perşembe, 16:00 GMT/ TSİ 19:00'da Geliştirici Yayınımızda “Gelenekler” hakkında daha fazla konuşacağız. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu gönderiye verdiğiniz yanıtları alacağız ve akış sırasında soruları canlı olarak yanıtlayacağız.

Her zaman olduğu gibi, bu konudaki düşüncelerinizi duymaktan ve geri bildirimlerinizi okuyup incelemekten memnuniyet duyarız. Gelenek sistemi size ilginç geliyor mu? Favori bir taktiği seçip bunu başarmanın sizin için çok zor olacağını mı düşünüyorsunuz, yoksa tam tersi, daha karmaşık sistem ve teknoloji ağacının böyle bir oyun için daha uygun olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Bir dahaki sefere başka bir şövalye sınıfına bakacağız. Mareşal hakkında zaten konuştuk ve tüccarların stratejik avantajları ve oynanış olanakları hakkında daha fazla bilgi paylaşmanın zamanı geldi.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#2
Sanırım teknoloji ağacı yerine EU4'teki gibi idea sistemi yapmayı uygun gördük demişler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.