Günlük: KoH2: Sovereign - Yapay Zeka ve Zorluk Seviyeleri
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun yapay zekasına dair bilgiler veriliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...he-ai-r38/ :Herkese merhabalar, Knights of Honor II: Sovereign'in 30. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sizlere yapay zeka ve oyunun zorluğuna dair bilgiler verecek, dengeleme çalışmalarımızdaki yaklaşımlarımızı anlatacak, oyunun her kademesinin ilgi çekici olmasını sağlamak için neler yaptığımızdan bahsedip, bu esnada aştığımız çeşitli zorlukları dile getireceğiz. Kapalı beta esnasında sizlerden gelen yorumların çok değerli olduğunu bir kez daha belirtip, tüm katılımcılara teşekkür etmek isteriz.

İlk soru, yapay zekaya karşı oynamayı "eğlenceli" kılan nedir? Her ne kadar yapay zeka zorlayıcı olmalı olsa da, aynı zamanda bir insan gibi hareket etmeli. KoH2'de yapay zeka sürekli bir biçimde hangi eylemleri alacağı hususunda düşünüyor, farklı koşullar altında farklı önceliklere sahip oluyor.

image.thumb.jpeg.93d47336cc1c4ded0068378fac15b7a6.jpeg

Geliştirme sürecinin başlarında, mekanikler daha yeni oyuna eklenirken yapay zekanın yaptığı tek şey ordusunu toplayıp tek bir noktaya yığmaktı. Bu ortaya pek de eğlenceli bir oynanış çıkartmıyordu. Yapay zekanın düşünme sürecine yeni karar mekanizmaları eklenmdikçe, bir başka ülkeye karşı savaşmak daha yönetilebilir bir hal aldı. Ordularınızla ilerlerken yapay zeka farklı düşman krallıklara karşı savunmayı, kalelerini geliştirmeyi, garnizonları toplamayı, diplomasi üzerinden diğer krallıklardan destek almayı ve hatta binalar inşa etmeyi değerlendirebilir.

Daha fazla değerlendirme ekledikçe yapay zeka bir robot gibi daha az hareket etmeye başladı ve oyunculara reaksiyon vermeleri için bir zaman tanımaya başladı. Birkaç seferin ardından yapay zekanın kuşatma altındaki toprakları kurtarma girişimleri ve kendi topraklarındaki muharebelere öncülük ettiğini fark edebilirsiniz.

Arkaplanda, her yapay zeka krallığı farklı alanlara bölünmüş bir bütçeye sahip. Bu bütçe mevcut kralın yeteneklerine göre belirleniyor, örneğin dini yeteneği yüksek kral, krallığının dindarlığını güçlendirmeye çalışırken, diplomasi yeteneği yüksek bir kral diğer krallıklarla iyi ilişkiler kurmaya odaklanıyor. Bunlar yapay zekanın tüm davranışı etkileyen faktörler değiller fakat kimi noktalarda belirleyici bir rol oynayabiliyorlar.

image.thumb.jpeg.bf4cde45aec29a7b1f1226a6165936e0.jpeg

Tüm bunların yanı sıra, yapay zekanın spesifik senaryolardaki davranışını dengelememiz gerekiyor. Diplomaside bunu ilginç bir şekilde yansıtıyoruz, her diplomatik eylemin artıları ve eksileri oluyor ve bunlar alıcıya göre değişiyor. Örneğin yapay zeka krallıkları oyuncuya karşı kraliyet evliliği yapmaya daha sıcak bakıyorlar, böylelikle kraliyet hanedanınızın devamlılığını daha kolay bir şekilde sağlayabiliyorsunuz. Elbette bu durum sadece kolay oyunlarda geçerli, oyunun zorluğu arttıkça yapay zekanın prenseslerini evlendirme isteği düşüş gösteriyor (miras yoluyla toprak kaybetmemek için).

Yapay zeka kimi zaman ince hamlelerle sizi şaşırtabilir. Örneğin krallığın bir başka krallığa karşı sizi savaşa çağırdığını görebilirsiniz ve bu iki krallık birlikte size karşı savunma paktında yer alıyor olabilir. Prensesinizi başka krallıktan bir prensle evlendirdikten saniyeler sonra yabancı bir suikastçının kralınızı öldürdüğüne dair haber alabilirsiniz. Bu gibi olaylarla karşılaşmak her ne kadar acı verici olsa da, mevcut oyununuzdan aklınızda kalan parçalardan birisi olacaktır.

image.thumb.jpeg.ed1159c2088d62950daecc00d29b969d.jpeg

Elbette yapay zeka rastgele bir şekilde hareket ediyor gibi görünse de yaptığı hamlelerin büyük bir kısmı oyunun zorluğuna göre değişiklik gösterir. Örneğin yüksek zorlukta yapay zekanın kazandığı altın, kitap, din ve asker sayısı farklıdır. Başlangıç koşulları da farklılık gösterir, oyunun başında kaç savaşa gireceğiniz, bölgelerinizde isyan riski gibi faktörler oyunun zorluk seviyesine göre değişiklik gösterir.

Taktiksel muharebelerde yapay zeka orduları yüksek zorlukta daha iyi reaksiyon verirler. Mareşalleriniz beklenmedik bir şekilde yakalanabillir, yapay zeka süvarileri okçularınıza odaklanabillir okçu atlılar çok daha optimal bir şekilde hareket edebilirler.

Yapay zekanın bazı zorluk seviyelerinde hile yaptığını söylemek mümkün olabilir, diğer örneklerde bilerek hata yaptığını da düşünebilirsiniz. Nihayetinde amacımız eğlenceli ve akılda kalıcı bir deneyim sunmak ve yemeğe katılan baharat burada önemli bir rol oynayabiliyor.

image.thumb.jpeg.92612acedf2341a71d80cfdbbdac4c37.jpeg

Elbette yapay zeka ve zorluk oyunlarımızın sürekli bir şekilde gelişen yönlerinden. Bu sebeple sizlerden gelen düşünceleri de duymak isteriz. Yapay zekanın iyi "hissettirmesi" sizce neye bağlıdır? Yapay zekaya yardım etmek için bazı dış faktörleri kullanmak gerekir mi, yoksa her zaman oyuncuyla aynı şartlar altında mı hareket etmeli?

Önümüzdeki geliştirici günlüğünde görüşmek üzere.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.