Günlük: Stellaris - 3.10.0 "Pyxis" Vasi Özellikleri
#1
BFAEJNF.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.10.0 "Pyxis" güncellemesiyle oyuna eklenecek lider birleştirmesi, konsey meşruiyeti, ek içerik listeleyici ve olay zinciri alt başlıklarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1608237/ :Herkese merhaba!

Stellaris 3.10.0 "Pyxis", 16 Kasım Perşembe gününde Astral Planes Hikâye Paketiyle birlikte çıkıyor. Paket 27 Kasım'a kadar %10 indirimli.



Astral Planes'i şimdi Steam'den ön sipariş edebilirsiniz!

Bugün Vasi Ekibinin üzerinde çalışmakta olduğu özelliklerden bazılarını gözden geçirdiğimiz ekstra bir geliştirici günlüğümüz var.

Çıkış öncesi notlar önümüzdeki salı günü, nihai çıkış notlarıysa perşembe günü güncellemenin çıkışıyla birlikte paylaşılacak.

Hadi başlayalım!

Lider Birleştirmesi
Lider Birleştirmesi fikrinden ilk defa 307. geliştirici günlüğünde söz etmiş ve bunu 316. geliştirici günlüğünde yeniden masaya yatırmıştık. Bugünse 3.10.0 ile gelecek değişikliklere daha ayrıntılı bir şekilde değineceğiz.

316. geliştirici günlüğünü özetleyip yeni alt sınıf özelliklerini de eklememiz gerekirse:

image6.png Amiraller ve Generaller, Askeriye lider sınıfı olan Komutan adı altında birleştirildi.

Amiral ve General aşağıdaki odaklara sahip bir şekilde kıdemli sınıflar olarak varlıklarını sürdürecek:
  • Amiral - Filolara ve genel anlamda donanma savaşına odaklanır
    • Gemi Silah Hasarı: +%5
    • Gemi Ateş Hızı: +%5
    • Gemi Muharebeyi Kesme İhtimali: +%5
  • General - Gezegenleri ele geçirmeye ve tahkimatlara saldırmaya odaklanır - Ordular, Gezegen Bombardımanı, Yer Savaşı ve Yıldız Üsleri gibi tahkimatlara saldırmak generalin uzmanlık alanıdır
    • Yıldız Üslerine Karşı Gemi Hasarı: +%5
    • Gemi Yörünge Bombardımanı Hasarı: +%5
    • Ordu Hasarı: +%5
  • Komiser - Gezegen İdaresine odaklanır (Olağanüstü Hâl)
    • Gezegen Etkileri: +2 Asker İşi
    • Sektör Etkileri: +1 Asker İşi
  • Stratejist - Konseye ve özellikle de Savunma Bakanlığı pozisyonuna odaklanır
    • Askerî Gemi İnşa Hızı: +%5
image14.png Valilerin ve Elçilerin bazı işlevleri Yönetim sınıfı olan Memurlar adı altında birleştirildi.
  • Delege - Federasyonlar ve Galaktik Topluluğa odaklanır
    • Galaktik Topluluk Etkileri: +%5 Diplomatik Ağırlık
    • Federasyon Etkileri: +0,5 Aylık Uyuşma
  • Sanayici - Gezegen İdaresine odaklanır (Sanayi ve Gelişim)
    • Gezegen Etkileri:
      • Uzman İşlerinden Gelen Kaynaklar: +%5
      • Nüfusun İmkân Kullanımı: -%10
    • Sektör Etkileri:
      • Uzman İşlerinden Gelen Kaynaklar: +%2,5
      • Nüfus İmkânlar Kullanımı: -%5
  • Sefir - Konsey Odağı (Diplomasi, Casusluk ve İlk Temas), özellikle de yeni Devlet Bakanı pozisyonuna uygun
    • Ülke Güvenilirlik Artışı: +%5
  • Danışman - Konsey Odağı (Ekonomi)
    • Nüfus Bakım Masrafı: -%5
    • Ticaret Değeri: +%5
image22.png Bilim İnsanları ise Bilim İnsanı adındaki üçüncü sınıfta.

Kıdemli Sınıflar:
  • Kâşif - Tarama ve Keşfe odaklanır
    • Tarama Hızı: +%10
    • Anomali Keşif İhtimali: +%10
  • Akademisyen - Arkeoloji ve Anomalilere odaklanır
    • Anomali Araştırma Hızı: +%10
    • Arkeoloji Kazı Hızı: +%10
    • Astral Yarık Keşif Hızı: +%10
  • Analist - Gezegen İdaresine odaklanır (Araştırmaya Yardım Et)
    • Gezegen Etkileri:
      • İşlerden Gelen Kaynaklar: +%10
    • Sektör Etkileri:
      • İşlerden Gelen Kaynaklar: +%5
  • İstatistikçi - Konseye ve özellikle de Bilim Bakanlığı pozisyonuna odaklanır
    • Araştırma Hızı: +%5
Bu yeniden tasarımın parçası olarak yüzlerce lider özelliğini elden geçirerek onları dengeledik ya da değiştirdik. Birçoğu önemli ölçüde değişikliğe uğradı ve güç seviyeleri genel anlamda düşürüldü.

Galactic Paragons'a sahip olup olmamanız fark etmeksizin liderlerin seviyelerini yükseltmenin cazip olması için artık seviye atlarken seçilen özellikler liderin mevcut pozisyonuna meyilli olacak.

Önceki geliştirici günlüklerinde de bahsedildiği üzere artık her sınıfın lider kapasitesi ayrı ve herhangi birini aşmak yalnızca ilgili olduğu sınıfı etkiliyor.

1699517364554.png

Valiler
"Vali" sınıfının kaldırılmasıyla artık tüm sınıflar gezegenleri ve sektörleri idare edebiliyor. Her lider sınıfı idarenin farklı bir yönüne odaklanıyor:
  • Memurlar çok yönlü, kaynak çıkarma ve endüstriyel dünyaları idare etmeye uygun.
  • Bilim İnsanları araştırma dünyalarını idare etmeye uygun, bilim gemisinin daha önce sahip olduğu Araştırmaya Yardım Et işlevinin yerini bu aldı.
  • Komutanlar yakın zamanda fethedilmiş dünyaları ve yüksek suç oranına sahip olanları idare etmeye uygun.
Sektör valilerini geri getirirken gezegen valilerinin de bazı durumlarda cazip olmasını istedik. Bu sayede idare ettikleri gezegene vali özellikleri ve lider etkilerinin tamamının, eğer sektör başkentini idare ediyorlarsa da aynı sektördeki diğer gezegenlere bunların yarısının uygulanmasını sağladık.

Fakat gezegen valileri daima sektör valilerini hükümsüz kılıyor. Yani ana sektörünüzü bir Sanayiciye emanet edebilir ve sinir bozucu bir Suç Örgütünün kurulduğu bir gezegene suçla mücadele etmesi için bir Komutan atayabilirsiniz.

Görsel

Her lider sınıfının idare ederken sahip olduğu etkiler. Bunlar lider seviyesine göre çarpılıyor.

Her lider sınıfının aynı zamanda idareyle alakalı birer kıdemli alt sınıfı var ve bunlar valilik kıdemli özelliklerini kazanmak için gerekli.

Görsel

Sanayici (Vali), Öncü (Vali), Koruyucu (General) ve Analistin (Bilim İnsanı) özelliklerinden birçoğu çeşitli vali alt sınıflarına dağıtıldı.

Temsilciler ve Görevliler
Gestalt harici çoğu imparatorluğun artık oyun başında sahip olduğu Devlet Bakanı Konsey pozisyonunun yanı sıra Elçi yerine Memurlar Federasyon Temsilcileri ve Galaktik Topluluk Görevlileri olarak atanabiliyor. Bu pozisyonlardan birine atanan Memurlar, seviyeleriyle aynı sayıda Elçinin 3.10'dan önce verdiği etkilerin aynısını sağlıyor. Böylece artık elçileriniz diğer imparatorluklarla ilişki geliştirmek ya da zedelemekte veyahut casus ağları inşa etmekte özgür olacak.

image4.png

Devlet Bakanı pozisyonu elçilerinize çeşitli bonuslar sağlıyor.

Belirli Civicler (hâlihazırda Inwards Perfection ve Fanatic Purifiers) Devlet Bakanı pozisyonuna erişimi engelliyor ve bunun yerine Civic Konsey Pozisyonlarının kilidi açık bir şekilde başlıyorlar. Yukarıda bahsedildiği üzere Devlet Bakanına sahip olmamak -%25'lik bir Diplomatik Ağırlık cezasına sebebiyet verdiği için İzolasyonist Diplomatik Duruşunun cezasını -%50'den -%25'e düşürdük.

1699517597932.png

Galaktik Topluluğa ya da Federasyonunuza atanan Memurlar için artık bu atamalarda kullanılabilen bir alt sınıf ve çeşitli kıdemli özellikler var.

1699517665044.png
image12.png

Amiraller, Generaller ve Komutanlar
Yukarıda bahsettiğimiz gibi Amiraller ve Generalleri Komutan lider sınıfı altında birleştirdik. Alt sınıf özelliklerini kabaca şöyle yaptık:
  • Saldırgan-> Amiral
  • Taktisyen -> Amiral
  • Stratejist -> Stratejist
  • İstilacı -> General
  • Koruyucu -> General ve Komiser arasında ayrım
  • Mareşal -> Stratejist (askerî özellikler) ve Sefir (casuslukla ilgili özellikler) arasında ayrım
Konsey Meşruiyeti
3.8'de Konsey Meşruiyetini eklemiştik. Mekaniksel bir etkisi olmasa da imparatorluğunuzdaki partilerin imparatorluğun nasıl yönetildiğini, konseyi, politikaları vb.ni ne kadar onayladığını temsil etmek adına yerinde bir adımdı. 3.10'da yüksek Konsey Meşruiyetine sahip olmak Konsey Gündemi Hızına bonus (%100 Meşruiyette +%25'e kadar çıkıyor) verirken düşük Konsey Meşruiyetine sahip olmaksa Konsey Gündem Hızına ceza (%0 Meşruiyette -%50'ye kadar çıkıyor) veriyor.

Konsey Meşruiyeti her partinin onayının imparatorlukta gördükleri destekle çarpımından oluşan bir ölçüm olduğundan (hepsi de yüksek onaya sahip) nispeten az partiye sahip olan imparatorluklar Gündemleri daha hızlı geçirebilecektir.

image18.png

Galactic Paragons'a sahip olanlar için Savunma Bakanı, Araştırma Başkanı ve yeni Devlet Bakanı konsey pozisyonları artık mecburi değil. Bunun yerine Konseyi Yeniden Düzenlemeyi seçtiğinizde bu pozisyonlar Civic ve Anklav Konsey Pozisyonlarını andırır biçimde kaldırılıp yeniden seçilebiliyor. Fakat bu pozisyonların dolu olmadıkları takdirde verecekleri cezalar mevcut.
  • Savunma Bakanı: -%25 Donanma Kapasitesi
  • Devlet Bakanı: -%25 Diplomatik Ağırlık
  • Araştırma Başkanı: -%25 Araştırma Hızı
Lider Birleştirmesi üzerinde çalışırken konsey mekaniklerini daha da geliştirmeye ilişkin çeşitli fikirler tartıştık ve onlara gelecekte geri dönebiliriz.

Civicler
Liderlerle alakalı ya da lider temalı civiclerin büyük kısmını yeniden dengeledik, size birkaç örnek vereyim. Bununla birlikte daha önce neredeyse sonsuz sayıda vasala sahip olmayı fazla kolay kılan etkileri değiştirdik.

Görsel

322voor.png

Gelenekler ve Ascension Perkleri
Lider sınıflarını ve özelliklerini elden geçirirken liderlerle bağlantılı gelenek ağaçlarını ve ascension perklerini de yeniden dengeledik:

Aptitude
  • Açılış: Liderler için +1 Özellik, seviye atlarken +1 Özellik Seçeneği olarak değiştirildi.
  • Kapanış: Etkileri +1 Komutan, +1 Memur ve +1 Bilim İnsanı Kapasitesi olarak değiştirildi.
  • The Empire Needs You: Artık Lider Havuzu Boyutunu arttırmıyor.
  • Specialist Training: +%25 Lider Deneyim Kazanımı, +1 Lider Havuzu Boyutu olarak değiştirildi.
  • Psychological Profiling: Artık liderlerin sahip olabileceği olumsuz özellik sayısını azaltmıyor.
  • Healthcare Program: +20 Lider Ömrü, -1 Maksimum Olumsuz Özellik olarak değiştirildi.
  • Champions of the Empire: Etkileri +1 Lider Başlangıç Seviyesi olarak değiştirildi.
Discovery
  • Science Division: Bilim İnsanı Maliyeti ve Bakım Masrafı etkileri, +1 Bilim İnsanı Kapasitesi ve +1 Bilim İnsanı Başlangıç Seviyesi olarak değiştirildi.
Domination
  • Colonial Viceroys: Vali Maliyeti ve Bakım Masrafı etkileri, +1 Memur Kapasitesi ve +1 Memur Başlangıç Seviyesi olarak değiştirildi.
Enmity
  • Rise to the Occasion: Artık sahip olunan her 3 Rakip için +1 Komutan, +1 Memur ve +1 Bilim İnsanı Kapasitesi veriyor.
Politics:
  • Açılış ve Gravitas: Artık Galaktik Topluluğa atanmış Memurları etkiliyor, Elçileri değil.
Statecraft:
  • Açılış: Edict Fonu 20'den 50'ye çıkarıldı.
  • Kapanış: Etkileri -%5 İmparatorluk Büyüklüğü olarak değiştirildi.
  • Constitutional Focus: Konsey Gündem Hızı %10'dan %25'e çıkarıldı.
  • Immutable Directives: Gündem Süresi %10'dan %25'e çıkarıldı.
  • Amongst Peers: Etkileri Konsey Üyelerinin bir Gündem tamamlandığında Seviye başına 150 Deneyim Puanı alması olarak değiştirildi.
  • Shared Benefits: Etkileri +1 Efektif Konsey Üyesi Seviyesi olarak değiştirildi.
Supremacy
  • War Games: Amiral Maliyeti ve Bakım Masrafı etkileri, +1 Komutan Kapasitesi ve +1 Komutan Başlangıç Seviyesi olarak değiştirildi.
Unyielding
  • Resistance is Frugal: Generallerin etkileri kaldırıldı.
Synthetics
  • Non-Machine Opener: Etkileri -%25 Robot Bilimci Bakım Masrafı ve -%25 Robot Bakım Masrafı olarak değiştirildi.
Ascension Perkleri
  • Archaeo-Engineers: +1 Bilim İnsanı Kapasitesi eklendi.
  • Galactic Force Projection: Elden geçirildi, artık Güç İntikalinden gelen Nüfuzu 2 arttırıyor; +1 Komutan Kapasitesi, +100 Donanma Kapasitesi ve +50 Filo Kapasitesi veriyor.
  • Eternal Vigilance: +1 Komutan Kapasitesi eklendi.
  • Imperial Prerogative: +2 Memur Kapasitesi eklendi.
  • Transcendent Learning: Artık +2 Bilim İnsanı Kapasitesi ve +%25 Lider Deneyim Puanı Kazanımı veriyor.
  • Universal Transactions: +1 Memur Kapasitesi ve +%20 Ticaret Paktı Efektifliği veriyor.
Ek İçerik Listeleyici
Sıklıkla DLC'lerimizin içinde tam olarak neyin olduğunu soran başlıklar görüyoruz. Her sürümde ne aldığınızı açıklığa kavuşturmak için oyunda bir süredir bulunan Önerilen İçerik unsurunu genişlettik ve birtakım geliştirmelerde bulunduk.

Önerilen İçerik unsuru çeşitli DLC'lere dair kısa açıklamalar gösteriyor olsa da birçok soruyu yanıtsız bırakıyordu. Bunu çok daha dinamik olan Ek İçerik Listeleyiciyle değiştirdik, oyun dosyalarından doğrudan bilgi alarak çok daha ayrıntılı ve isabetli bir ön izleme sunuyor. Umarız bu, DLC'leri satın alırken daha bilinçli kararlar vermenize vesile olur.

Görsel

Utopia öneriliyormuş! Aman ne şaşırdık!

Görsel

Araç İpuçları içerisindeki Konseptler ek içerik listeleyicide tamamen destekleniyor.

Görsel

Portreler, gemi setleri, mega yapılar ve ekran görüntüleri sol tarafta gösteriliyor. Paket ayrıntıları ve araç ipucuyla sergilenebilecek listelerse sağda duruyor.

Yan Menü Geliştirmeleri
Sık işittiğimiz bir diğer geri dönüş ise yan menünün yıllar geçtikçe hantallaşmış olmasıydı. Geçmiş sürümlerde onu özelleştirebilmenin yollarını eklediysek de 3.10.0'da Yan Menü Sekmelerini ekliyoruz. Bu sekmeler yeri geldiğinde yan menüde beliriyor.

Sekmeli yan menünün bu ilk sürümünde dört sekmemiz var: Hükûmet, Gemiler, Politika ve Yapılar. Yeşil olanlar "bir gezegen kolonileştirildi ve Hükûmet sekmesine eklendi" gibi aciliyet arz etmeyen şeyler içinken "bilim geminizde bilim insanı yok" gibi kırmızı olanlarsa sizi harekete davet ediyor.

Görsel

image16.png

OUN Avamdur'un lideri yokmuş. Bu konuda bir şey yapmalıyım.

Gelecek sürümlerde sahip olduğumuz fikirlerin daha çok üstüne giderek Yan Menüyü daha özelleştirilebilir ve daha da kullanışlı kılmayı hedefliyoruz.

Olay Zinciri Alt Başlıkları
Son olarak, vasiler olarak hangi olayın hangi zincire ait olduğunu takip etmenizde yardımcı olması için ufak bir yaşam kalitesi ekledik! Bu yeni alt başlık artık olaylara manuel olarak eklenebiliyor ve üzerine tıklandığında sizi ilgili vaziyet kaydına götürüyor.

Ancak bunların manuel olarak eklenmesi gerektiğinden bu şekilde takip edilmesi gerekmesine rağmen yama çıktıktan sonra böyle olmayan olayları atlamama konusunda yardımınızı istiyoruz. Bundan iki hafta sonra, 3.10.0'ın çıkışının ardından yayımlanacak geliştirici günlüğünde bir formumuz olacak.

image7.png

Olay avı başlasın!

Sırada Ne Var?
Bu geliştirici günlüğü içeriğindeki bilgileri 3.10.0 “Pyxis” ve Astral Planes çıkmadan sizinle paylaşabilmemiz için birkaç gün erken yayımlandı. Çıkış öncesi notlar önümüzdeki salı günü, nihai çıkış notlarıysa perşembe günü güncellemenin çıkışıyla birlikte paylaşılacak. (Ayın 16'sı için planlanan normal geliştirici günlüğünün yerini alacak.)

Normal geliştirici günlükleri sonraki hafta, yani 23 Kasım'dan itibaren devam edecek.

Görüşmek üzere!
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.