Günlük: Stellaris - 3.3 Yapay Zeka Geliştirmeleri ve Gelecek Hedefleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta planlanan yapay zeka geliştirmelerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1501330/ :Herkese merhabalar, ben Guido. Bugün sizlere yapay zekadan bahsedeceğim.

Yapay Zeka Yorumları
İlk olarak yapay zeka üzerinde yaptığımız son değişikliklerin ardından gelen destek mesajları için teşekkür etmek isterim. Birçoğunuzun bu değişikliklerle ilgilenip, neyin çalıştığı, neyin daha farklı olabileceği gibi alanlarda bize destek olması bizim için büyük bir şans.

İnsanların yapay zekayı daha iyi hale getirmek için gerçekleştirdiğimiz bu çalışmaları desteklemesi çok güzel.

Genel olarak, yapay zeka 3.2 sürümünde 3.1 ve 3.0 sürümüne nazaran daha iyi bir durumda. Şu anda yapay zekanın oyunda yapılan denge değişikliklerine uyum sağlaması, geçtiğimiz aylarda ve hatta yıllarda eklenen bazı özellikleri daha iyi kullanabilmesi için çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Ufukta ekonomi odaklı çok sayıda güçlendirme görünüyor.

Gelen yorumlar arasında en çok hoşuma gidenlerden biri şuydu:

ai_feedback_5.jpg

Bu oldukça büyük bir başarı zira QA çalışanlarımızı yenmek zannettiğiniz kadar kolay değil.

Elbette yapay zekanın halen sorunlar yaşadığı bazı alanlar var. Bu alanların tespit edilmesinde sizin yardımınıza ihtiyacımız var, kendi başımıza her problemi tespt etmemiz mümkün değil.

Örneğin yapay zeka Void Dweller olarak oynarken sorun yaşıyor. Habitatları nereye inşa edeceklerini, neye ihtiyaç duyduklarını öngöremiyor. Maden eksiği varsa, maden istasyonlarına habitatı nasıl inşa edeceğini bilmiyor. Buna ek olarak köleler ve robotlarda, yapay zekanın bazı hamleleri ekonomik ölüm spiraline sebep olabiliyor. Özellikle yiyecek ve tüketim ürünleri aynı anda biterse yapay zeka bu sorunun üstesinden gelemiyor.

Ek olarak, yapay zeka gezegen sınıflandırmasında da bazı sorunlar yaşıyor. Yapay zekanın bir gezegenin sanayi bölgelerini tamamen alaşım üretimine yönlendirmesi gibi hamleler yaptığını görmeniz mümkün değil. Aynı şekilde, Forge World yapmış bir oyuncudan gezegen fethetmesi durumunda yapay zeka nasıl bir yaklaşım benimsemesi gerektiğine karar veremiyor.

Gelecek Hedeflerimiz
Geleceğe dair bazı ek hedeflerimiz var. Her şeyin değişebileceğini, bazı şeylerin düşünülenden daha zor olabileceğini unutmayın. Bu durum aşağıda belirtilen maddelerin garantisinin olmadığı anlamına geliyor. Bunlar şu anda üstüne gittiğimiz ve gelecekte çalışmalar yapmak istediğimiz alanlar:
  • Ekonomi Planlarında Kademelendirme: Yapay zekanın oyunun orta ve son dönemlerinde daha iyi olmasını istiyoruz. Şu anki ekonomi planında, koşul gelirler statik olarak belirleniyor. Örneğin aylık 500 gelire ulaştığında onu daha fazla arttırmaya çalışmıyor. Bu yaklaşım oyunun önemli bir kısmında işlese de, oyunun son döneminde oyuncuyla rekabet ederken yetersiz kalıyor. Bu noktada ekonomi planlarında sonsuza dek artabilecek bir kademelendirme düşünüyoruz. 500 gelire ulaştığında yapay zekanın hedef yükselttiğini göreceksiniz.
  • Gezegen Sınıflandırmaları: Yapay zeka farklı gezegenlerde farklı sınıflandırmalar yapabilmeli. Generator World, Industry World, Forge World, Mining World vs. Bu noktada yapay zeka tıpkı oyuncu gibi, yeni kolonileştirdiği gezegenin ihtiyacı olan şeylere öncelik verip, gezegen belli bir seviyeye ulaştıktan sonra districtlerde değişiklikler yaparak her gezegenin üretimini belli bir odak doğrultusunda ayarlayabilmeli. Bu noktada bazı çalışmalarımız oldu ve aldığımız sonuçlar oldukça umut verici.
Hibrit dünyalar olabiliyor, aşağıda gördüğünüz üzere:
Görsel


Aynı zamanda districtler üzerinde uğraşarak Generator World yapıp, binaları bu doğrultuda şekillendirebiliyorlar, bu örnekte Energy Grid:
Görsel


Bu gezegen sanayi dünyası haline getirilmiş durumda:
Görsel

  • Özel Nüfus Yönetimi: Yapay zekanın sorun yaşadığı hususlardan birisi çokkültürlü gezegenler. Farklı nüfus türleri, hele ki köleler ve robotlar olduğunda yapay zeka robotların araştırmacı mesleğine sahip olamayacağını fark edip, araştırma binası yapmamayı öğrenmesi gerekiyor.
  • Hızlı Genişleme: Yapay zeka bilim gemisi gönderip kolonileştirecek gezegenler ararken, oyuncunun yaptığı gibi içinde gezegen olan sistemlere öncelik tanımıyor. Bunu yapabilmesini sağlayarak erken dönem genişlemesini hızlandırmayı umuyoruz. Aynı zamanda sahip olduğu alaşımı koloni gemisi yapmak yerine sahip olduğu corvetteleri geliştirmek için kullanıyor. Bu gibi ufak şeylerde değişiklik yaparak yapay zekanın daha hızlı genişlemesini sağlayabiliriz.
  • Makine İmparatorluk Amenity Yönetimi: Makine İmparatorluklara dair önemli bir problem, Amenity üreten specialistlere sahip olmamaları. Bu sebeple bakım dronlarına odaklanıyorlar, bu da maden veya alaşım gibi daha kullanışlı kaynaklar yerine amenity'e odaklanılmasına sebep oluyor. Yapay zekanın yeterli amenity'e sahip olduktan sonra bakım dronlarına verdiği önceliği azaltması ve dronları daha kullanışlı işlere yönlendirmesi üzerine çalışmalarımız olacak.
  • Ölüm Spiralleri: Bazı durumlarda yapay zeka ikilemde kalarak hem yiyecek hem de tüketici ürünlerinde eş zamanlı bir şekilde eksiye düşebiliyor. Tüketici ürünü üreten meslek yaratamıyorlar çünkü bunun için yiyecek gerekiyor, yiyecek üreten meslek yaratamıyorlar çünkü bunun için tüketici ürünü gerekiyor. Yapay zekanın bu durumlarda kazanım odaklı hareket etmesi ve bu gibi ikilemlerden kurtulması üzerine çalışmalarımız olacak.
Görsel


Yapay Zeka Müttefikler
Ve son olarak, en büyük ve en kullanışlı değişiklik. Yukarıda kırmızıyla gösterilen butonu hatırlıyor musunuz?

Bu butona "take point" deniyor, müttefik filoların sizin filonuzu takip edip, ona bağlanarak çok daha güçlü bir filo ortaya çıkartmanızı sağlıyordu.

Bu özellik üzerinde tekrar çalışmalarımız oldu, bu çalışmalar neticesinde müttefik sahibi olmak çok daha faydalı bir hal aldı. Savaş lideri olduğunuz savaşlarda bu butona tıklıyorsunuz ve müttefik imparatorluklar filolarını sizin filonuza yaklaştırıp size bağlıyor.

Kriz saldırılarında, kriz gemileri bölgenize veya müttefiklerinizin bölgesine girdiğinde bu davranış otomatik olarak aktifleşiyor ve kriz sona erene dek aktif kalmaya devam ediyor. Böylelikle müttefiklerinizle kriz bölgesine ilerleyip, onları yenebiliyorsunuz.

AIFleetFollow.gif

Ek olarak, yapay zeka size gönderdiği küçük filoları birleştiriyor. Böylelikle 58 tane tek gemiden oluşan filonun takip ettiğini görmüyorsunuz.

AIMerge.gif

3.3 yamasının çok kapsamlı olması beklenmiyordu fakat özellikle yapay zeka alanında önemli ilerlemeler kaydediyoruz. Yapay zekanın öncelikli olarak ekonomi yönetimini hızlandırmamız gerekiyor, birçok diğer alan imparatorluğun ekonomisine bağlı olarak güçlenip zayıflayan alanlar. Genel olarak yapay zeka performansından memnun olmaya başladığımız seviyelere yaklaştığımızı söyleyebilirim.

Bu çalışmaları bitirdikten sonra daha havalı şeylere odaklanacağız, mesela yapay zeka imparatorlukların birbirlerinden farklı hareket etmelerini istiyoruz.
  • Ekonomi Planlarında YZ Kişiliği: Yapay zeka imparatorluklar sahip oldukları ideolojiler doğrultusunda farklı kaynaklara farklı öncelik verebilmeli. Maneviyatçı imparatorluklar unity'e odaklanırken, materyalistler bilime odaklanabilmeli.
  • Teknoloji Planlamasında YZ Kişiliği: Yukarıdaki maddenin teknoloji tercihi için de etkili olmasını istiyoruz. Örneğin militarist imparatorluklar silahlara ve yeni gemi türlerine odaklanırken, barışçıl imparatorluklar ekonomiye ve yıldızüssü geliştirmelerine odaklanmalı.
Forum Soruları
Son olarak, forumda denk geldiğimiz bazı soruları yanıtlamak istiyorum. 

1. Çok sayıda kayıt dosyası içeren, yapay zekaya dair analizlerin bulunduğu konu hakkında:
Tüm kayıt dosyalarını inceledik ve bahsedilen sorunların 3'te 1'inin ölüm spirali, diğer 3'te 1'lik kısmın habitat, son kalan kısmın ise bu günlükte bahsettiğimiz diğer hususlarla alakalı olduğunu gördük. Kayıt dosyaları üzerinde incelemeler yapmak yaptığımız değişikliklerin bu spesifik sorunları giderme noktasında faydalı olup olmayacağını görmemizi sağlıyor. Zaman ayırıp bunları paylaştığınız için teşekkürler.

2. Son geliştirici günlüğündeki ekran görüntüleri hangi zorluk ayarından?
Her zaman "Ensign" ayarını kullanıyoruz. Buradaki amaç temel yapay zeka davranışını geliştirmek, bu sebeple zorluk ayarı üzerinden bonus alması çok da mantıklı değil.

3. Yapay zeka gerekli gördüğü takdirde spesifik bir gezegeni baştan inşa edebiliyor mu?
Hayır, eğer yapay zeka bir gezegen fethederse ve bu gezegen yapay zekanın hiçbir işine yaramıyorsa, bu durum böyle kalmaya devam ediyor. Yapay zekanın gelecekte gezegen yönetimini güçlendirmeyi hedefliyoruz ve bir yerden sonra baştan inşa edebilmesine yönelik adımlar atabiliriz.

4. Ekonomi alt planları idari kapasiteyi de hesaba katmalı.
Evet katmalı, ancak unity ve empire sprawl üzerinde değişiklikler yaptığımız için ilk olarak onların tamamlanmasını bekliyoruz. Ardından yapay zekanın bu unsurlara uyum sağlaması için çalışabiliriz.

5. Komplo Teorisi: Aslında oyundaki yapay zeka çok zeki fakat insanların Stellaris yapay zekasının robot isyanı başlatacağından şüphelenmemesi adına özellikle saçma hareket ediyor.
Size Paradox'ta çalışanlar olarak robot olmadığımızı kesin bir dille söyleyebilirim. Bizim de derimiz var. Bu deriler insan vücudu üzerinde doğal olarak meydana gelen deriler. Robot olsaydım, oksijen solumaktan bu kadar keyif almazdım.

Okuduğunuz için teşekkürler, görüşmek üzere.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Yapay zekaya yönelik zaman zaman bir şeyler yapmaya çalıştıklarına rastlıyorum ama halen daha büyük sıkıntıların olması ilginç geliyor.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#3
Stellaris'in bu haliyle yapay zekayı ne kadar daha iyi kaynak üretmeye yönlendirirlrese kendilerini köşeye o kadar sıkıştırırlar çünkü bir kere üstünlük karşıya geçince steam roll yapabiliyor. Vanilla haliyle sadece kesişim noktasına starbase dikersen ve karşıdakinin filosu daha küçüktür diye dua edersen strateji yapabiliyorsun. Küçük galakside oynayanlar için daha büyük sıkıntı büyükte daha az etkisi oluyor ama bir yere kadar.

Bunun çözümü yok değil modcular fark etti aslında sistemleri büyük hale gemileri ve gezegenleri küçült scale ile oyna yani. Gemi hızlarını azalt hız ve silah menzilini önemli bir şey haline getir gezegen almayı zorlaştır bunların yanında starbase yapımı aşırı zor aynı zamanda yenmesi de zor olsun. Bir yerde yenilince diğer yerden toparlan savaş yani. Yine genişlemek istiyorsan gemi hızı/silah menzili/ geçitler felan koyabilirsin süper silahlar klon askerleri felan koy. Böyle olunca büyük filoyla steam roll yapamazsın başka sınırdan düşman filosu geçerse yetişme sıkıntısı olacağı için stratejik olarak bölmek zorunda kalır ve küçük ülkeye yaşama şansı tanınır felan. Bu tarz oynanışında kendi sıkıntıları var ama neyse

Bunu yapabilmek için birde yapay zekayı ona göre ayarlamak lazım fakat görünüşe göre stellaris ekibi çok küçük ve pekte bir şey yapamıyorlar gibi duruyor sanki.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bu dediklerin cogu su an yapılabiliyor zaten. Mesela sinirdaki tek sisteme habitat atip fortress doldurursun,  buyukce bir ordu koyarsin ki cok ucuz yapmasi. Bide ustune planet shield varsa yıllarca geçemez dusman. Bu dedigimi habitatci oyuncular cok yapiyor. Yillarca gezegenlerini dusuremiosun sıkılıp birakiosun.

Gemi silah menzili zaten cok onemli su an ve bonuslari stack yapıp oldukca saglam menzil yapabiliyorsun. Ayrica titanin varsa karsindaki filonun etkisini de dusuruyosun.

Demek istedigim bu tip bonus stacklama isini ai ye ogrerebilirlerse sorun cozulur. Ekonomisi cok iyi olunca da steamroll yapmasindan kormaya gerek yok. Fallen ve kriz fililari cogunlukla oyuncudan buyuk basliyor ama manevra avantaji ile bir sekilde yeniliyorlar sonunda.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
hiç bir pdx oyununda bu kadar parametre yok oyunu hala çözemedim. bu yüzden yapay zekanın işi çok zor her şey bir anda tepe taklak gidebiliyor. o yüzden neden o kadar iyi beceremediklerini anlıyorum.
Ara
Cevapla
#6
(05-12-2021, 22:45)yafeshan : Bu dediklerin cogu su an yapilabiliyir zaten. Mesela sinirdaki tek sisteme habitat atip fortress doldurursun, buyukce bir ordu koyarsin ki cok ucuz yapmasi. Bide ustune planet shield varsa yıllarca geçemez dusman. Bu dedigimi habitatci oyuncular cok yapiyor. Yillarca gezegenlerini dusuremiosun sıkılıp birakiosun.

Gemi silah menzili zaten cok onemli su an ve bonuslari stack yapıp oldukca saglam menzil yapabiliyorsun. Ayrica titanin varsa karsindaki filonun etkisini de dusuruyosun.

Demek istedigim bu tip bonus stacklama isini ai ye ogrerebilirlerse sorun cozulur. Ekonomisi cok iyi olunca da steamroll yapmasindan kormaya gerek yok. Fallen ve keiz fililari cogunlukla oyuncudan buyuk basliyor ama manevra avantaji ile binsekilde yeniliyorlar sonunda.

bir colossusa bakar :) tabi erken dönemde oldukça büyük sorun evet
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Ya arkadaş ben bu oyunda filolar için formasyonlar eklemelerini istiyorum. Imparator Rome oyununda olan ordu düzenleri gibi hatta bu ordu düzeni özelliği EU4 ve CK3 de ekleseler çok süper olur.
Ara
Cevapla
#8
Aslinda bu da bir nevi var. Gemi duzenlemede computer system tiplerinde yakin mesafe uzak mesafe combat mi yakin mesafe mi vb yapsin bunu ayarlayabilirsiniz. Ayrica war doctrine policy secenekleri de benzer secenekler sunuyor. Bunlari formasyondan ayiran tek sey filonun görüntü olarak belirli bir duzen almamasi ki uzay savasinda pek de mantıklı olmazdi zaten. Uzay savasinda en onemli sey düşmanı kendi istedigin mesafede tutmaya calismak olmali.
Ara
Cevapla
#9
Buna tam olarak katılamıyorum. Şahsen uzay savaşlarında bir sürü faktör olabilir. Astreoitler, gezegenler, sistemde bulunan güneşin hareketlilikleri dahil bir çok faktör olabilir. Bu durumlarda formasyonlar ve gemilerin büyüklükleri etkili olabilir. Bunların hepsini oyuna eklemeleri makul bir istek olmadığı için. Astreoit kuşağı gibi yerlerde yapılan savaşlarda çeşitli gemilere bonuslar verebilirler.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
(08-12-2021, 15:24)menars : Buna tam olarak katılamıyorum. Şahsen uzay savaşlarında bir sürü faktör olabilir. Astreoitler, gezegenler, sistemde bulunan güneşin hareketlilikleri dahil bir çok faktör olabilir. Bu durumlarda formasyonlar ve gemilerin büyüklükleri etkili olabilir. Bunların hepsini oyuna eklemeleri makul bir istek olmadığı için. Astreoit kuşağı gibi yerlerde yapılan savaşlarda çeşitli gemilere bonuslar verebilirler.

Şu an ki sistemde güneş sistemine girdiğin an engaje oluyor hemen kafasına göre gidip saldırıyor yani asteroid olayı olmaz bu buildde

Şu an ki çoğu sorunun çözümü developerlerde biliyordur ama
1- performans kaygısı
2- potansiyel oyuncuları korkutma kaygısı ile yapmıyorlar basit tutuyorlar
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
(08-12-2021, 15:24)menars : Buna tam olarak katılamıyorum. Şahsen uzay savaşlarında bir sürü faktör olabilir. Astreoitler, gezegenler, sistemde bulunan güneşin hareketlilikleri dahil bir çok faktör olabilir. Bu durumlarda formasyonlar ve gemilerin büyüklükleri etkili olabilir. Bunların hepsini oyuna eklemeleri makul bir istek olmadığı için. Astreoit kuşağı gibi yerlerde yapılan savaşlarda çeşitli gemilere bonuslar verebilirler.
 
Bu da kismen var dicem yok artik diyeceksiniz. Bazi sistemlerde (pulsar, notron yildizi, karadelik) filolari kotu etkileyen ozellikler var. Ama bu 3u disinda bu sistem gelistirilmedi ne yazik ki. Ama su haliyle eger uygun konumda bulursaniz cok etkili kullanilabilecek ozellikler bunlar.  Mesela Pulsar sistemi oradaki tum gemilerin kalkanlarini sifirliyor.

Stellariste bonus stacklayip belli isler icin ozellesmis filo yapmak icin bolca yol var. 

Bu arada filolari dogrudan kontrol edebilseydik menzile gore manevra yapabilmenin ne kadar etkili oldugunu takdir edebilirdiniz. O tip oyunlarda cok zaman geçirmisligim var.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Pulsar sisteminde kalkan sıfırlanması gibi bir şey yaşamıştım onun yüzünden yenildim ama oyun bunu sana söylemiyor sen herhangi bir karar almıyorsun şansın yoksa denk geliyor
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.