Günlük: Stellaris - Diplomasi Yenilikleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta diplomasi yeniliklerine dair dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1290338/ :Herkese mehabalar!

Bugün 2.6 ücretsiz yamasında gelecek olan daha ufak çaplı diplomasi yenilikleri üzerine konuşmak istiyoruz. Galaktik Topluluklar ve yenilenen federasyonların diplomasi üzerine büyük bir etkisi olacak olsa da önemli olan daha ufak şeyler de var.

Diplomatlar
Diplomatlar, diplomasiye eklediğimiz daha önemli şeylerden biri. Diplomatlar EU4'te çalıştıklarına benzer bir şekilde çalışıyor ve bazı diplomatik eylemler için onları kullanmanız gerekiyor.
  • İlişki Geliştirme/Bozma - Artık diplomatları kullanarak diğer imparatorluklarla olan ilişkimizi etkileyebiliyoruz (-400/+400). Bu konuya birazdan daha detaylıca bakacağız.
  • Federasyona Atama - Aylık 1 uyum artışı sağlar
  • Galaktik Topluluğa Atama - Diplomatik ağırlığı arttırmayı sağlar


Diplomasi Arayüzü Güncellemesi
Sonunda birçok diplomasiyle alakalı arayüzünü güncelledik.

Artık diplomasi arayüzünde civicler, kökenler, güç kıyaslaması, mevcut diplomasi antlaşmaları ve yeni diplomatik duruşlar gibi birçok bilgiyi daha açık bir şekilde görebiliyoruz.

upload_2019-11-28_10-30-2.jpg
Bu hegemonya üyesi yeni diplomatik ekranı gösterirken modellik yapacak kadar kibardı.

upload_2019-11-28_10-30-30.jpg
Rakip belirlemek daha öne hiç bu kadar çekici olmamıştı.

upload_2019-11-28_10-30-57.jpg
Diplomatik teklifler artık ne oldukları konusunda daha açık ve netler. Kötü tarafı ise artık arkadaşlarınızı kandırıp toprak almak daha zor.

Diplomatik Duruşlar
Bazen Paradox'ta başka oyunlarda çalışan ekip arkadaşlarımızın kendi oyunlarına ekledikleri şeyler hoşumuza gidiyor ve Imperator: Rome'daki diplomatik duruşları buna örnek olarak gösterebiliriz. Diplomatik duruşlar sayesinde imparatorluklar diğerleri ile olan ilişkilerine daha farklı bir biçimde dikte edebilecek.

upload_2019-11-28_10-31-19.jpg

Diplomatik duruşlar oyunda politika olarak sayılıyor ve sadece 10 yılda bir değiştirebiliyor. Belirli imparatorluk türlerine özel olanlar da dahil olmak üzere birçok farklı duruş çeşidi var.


Duruşları birbirinden tamamen farklı olacak ve çeşitli oyun stillerine hitap edecek şekilde tasarladık. Yukarıdaki resimlerde Savaşçı (Belligerent) ve Üstünlükçü (Supremacist) duruşlarının benzer olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bu bir bakıma doğru ama ufak farklılıkları var. Üstünlükçü duruş galakside süper güç olmak isteyen imparatorluklar için tasarlandı. Üstünlük duruşunu benimsemiş imparatorluklar birbirinden hoşlanmazlar, aralarında ılık bir rekabet vardır.

Diplomatik duruşların iç siyasete de etkisi vardır ve bazı partiler (faction) belirli duruşları tercih edebilir.

İlişkiler ve Görüşler
İki imparatorluk arasındaki ilişkilerin nasıl olduğunu daha kolay ölçecek, "İlişkiler" dediğimiz yeni bir değer ekledik.
Kötü<-Gergin<-Nötr->Olumlu->Mükemmel olarak gidiyor ve farklı seviyelerde farklı diplomatik eylemleri yapabilmemize olanak sağlıyor.

Diplomasiyi daha az anlamsızca değişen ve daha çok mekanik olan bir şeye dönüştürmek istiyoruz. Oyuncular artık diğer imparatorlukların kendileri hakkındaki görüşleri üzerinde daha çok kontrole sahip olacaklar. Diplomasi artık daha dinamik ve zamanla gelişmeye eğilimli bir şey olacak.

Federasyon kurmak için ilişkilerinizin mükemmel olması gerekirken; göç, araştırma ve ekonomik antlaşmalar için olumlu ilişkiler yeter. Benzer bir şekilde rakip belirlemek için kötü ilişkileriniz olması lazım. Bu kısıtlamalar multiplayerlarda oyuncular arası diplomaside de geçerlidir.

Kısıtlamalardan bazıları diplomatlarla ilişki geliştirerek ya da bozarak aşılabilir

upload_2019-11-28_10-32-53.jpg

Lütuflar
Son olarak lütuflar hakkında konuşmak istiyoruz. Lütuflar oyuncuların Galaktik Toplulukta daha fazla etkiye sahip olmalarını sağlamak için eklenmiş olsa da yapay zekanın diplomatik antlaşmarı kabul etme ihtimalini arttırmak için de kullanılabilirler.

upload_2019-11-28_10-33-11.jpg

Yeni eklenen lütuf mekaniği sayesinde Galaktik Topluluk'taki oylamalar ve önergeler için olan diplomatik ağırlığınızı arttırabilirsiniz. Bir imparatorluğun başka imparatorluklara en fazla 10 lütfu olabilir. Her bir lütuf diplomatik ağırlığı %10 arttırır.

Örnek vermek gerekirse, A imparatorluğunun B imparatorluğu üzerinde 10 lütfu var. A imparatorluğu bu 10 lütfun hepsini kullanıyor ve B imparatorluğunun sahip olduğu diplomatik ağırlığın tamamını kendisine geçiriyor. Böylece B imparatorluğu diplomatik

Kısacası, lütuflar sayesinde imparatorluklar oylamaları kendi istedikleri şekilde manipüle edebilirler. Sizinle aynı şekilde oy veren imparatorluklar üzerinde lütuf kullanamazsınız. Birden fazla imparatorluk aynı imparatorluk üzerindeki lütuflarını kullanabilir ve bu nedenle lütuf sistemi hangi lütufun önce geldiği, hangisinin daha önemli olduğu gibi hesaplamaların karışıklığını azaltacak şekilde tasarlandı.

upload_2019-11-28_10-33-30.jpg
Lütfen kabul et. Bana borçlusun.

Ayrıyeten lütuflar, diplomatik tekliflerin kabul edilebilirliğini +5 arttırmak için de kullanılabilirler.

Lütuflar ticari antlaşmalar ve bazen rastgele gelen olaylar (event) sayesinde kazanılabilirler.

Bu haftalık bu kadar. Önümüzdeki hafta Juggernaut ve Dev Tersaneler hakkında konuşacağız.
[+] 5 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Öncelikle şahsi görüşümü belirteyim. Yeni diplomasi arayüzü ve sistemi çok güzel duruyor. Galaktik konsey ve yasa geçirme ile ilgili mekanikler de paradoxun diğer oyunlarından çok üst düzeyde bir diplomatik sisteme sahip. Hatta paradox ilk defa gerçek bir diplomasi mekaniği yapmış diyebilirim. Ally-Guarantee-Declare War üçlüsüne tıkılı kalmış sığ diplomasi seçenekleriyle dolu oyunlardan sonra gerçek bir diplomasi görmek çok ilginç olacak. İmzamda da dlc'nin mottosu olan cümle mevcut. Ve bu cümle gerçekten bu oyuna umutla bakabilmemi sağlıyor. Grand stratejilerin rtslerden en büyük ülkedeki farkı iç odaklar ve geniş diplomasi seçenekleri olmalı. Şimdiye kadar grand strateji gibi görünen rtsler oynadık. Artık gerçek bir grand strateji diplomasisi göreceğimiz için çok heyecanlıyım.

Onun dışında günlüğe bikaç ekleme yapayım.

Karşılıklı improve relations yapıldığında bu ilişki bonusu stacklanıyor. Aynı şekilde bir taraf improve diğer taraf harm relations yaptığında ise ilişki sabit kalıyor.
Bir ülkenin favor ile başkasından aldığı diplomatik ağırlık diğer ülkeden bir şey eksiltmiyor. Yani A ülkesi 120 puanla evet diyor. B ülkesi 150 puanla hayır diyor. A ülkesi 10 favor ile B ülkesinden DW aldığında A ülkesi 270 puanla evet demiş oluyor ama B ülkesi hala 150 puanla hayır diyor. Yani kendinden bir şey eksilmiyor.
Inward Perfection içine kapanık bir ülke de olsa Isolationist dışında diplomatik duruş seçeneklerine sahip. Tabi yine de bazı kısıtlamaları var.
İki tane Supremacist ülkeden biri diğerine humiliate attığında onun diplomatik duruşunu Belligerent'e çeviriyor.
Favor kullanmak influence harcıyor.
Diplomatik duruşlarda da sıkça yer alan border friction artık daha önemli bir hale gelmiş.
Diplomat sayısı bazı civiclerle, unique binalarla, federasyon perkleriyle ve Interstellar Assembly megayapısıyla arttırılabiliyor. Ve bu gerçekten önemli bir kaynak. Inward Perfectionda diplomat sayısı daha az.
Diplomatlar da diğer liderler gibi ömre sahip yani ömrü dolunca ölüyor ama trait vsleri olmadığı için yerine anında yenisi geliyor. Oyuncu bununla uğraşmıyor.
2. resimde nüfus ve gezegen sayısının solunda 95 ile belirtilen şey empire sprawl.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#3
Arayuz guzel olmus. Fazla bilgi goz cikarmaz. Yeni mekanikler de iyi hos. Ozellikle mp olsa bile anlasma yapmak icin ulkeler iliskilerini arttirmak zorunda olmasi hos olmus. Ama soyle bir sorun var, single playerde ai gercekten cok kotu oynuyor. Bu kadar diplomasi opsiyonu falan iyice kafasini karistiracak ve daha cok batiracak ulkesini. Oyun Grand admiral olsa bile ilk baslarda asiri guclu gozuken ai 20-30 yil icinde geri kalmaya basliyor. Bu ortamda ai ile diplomasi opsiyonlarini kim ne yapsin. Role play yapmak istemedikten sonra hic birinin anlami yok. Bu gezegenlerdeki yeni ekonomiyi (artik ne kadar yeniyse) ai beceremiyor ve kisa surede cokuyor. O kadar ki ai ulke alsaniz duzeltemiyorsunuz, o kadar batik. MP oyunlarda ise diplomasi opsiyonlari kullanisli olmakla beraber, baskin oyuncular onlara ozgu ayarlanmis seyleri alip (bknz Hegemony vs. ) daha da baskin hale gelebilir. Umarim federasyon ve diplomasi yapmanin faydasi yeteri kadar yuksektir. Trade federation disindakilerde pek de imrenilecek birsey goremedim simdilik. Bonuslarin avantaslarin ne oldugunu gordukce daha iyi karar verebiliriz.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.