Bugünkü geliştirici günlüğünün konusu oyun içerisindeki ittifaklar ve federasyonlar. Paradox oyunlarında müttefiklik sistemi genellikle birbirinden farklı işliyor, örneğin Crusader Kings II'de müttefiklikler çift taraflı işliyor ve son yamadan beri bir devlete savaş açıldığında o devletin müttefikleri otomatik olarak savaşa giriyordu. Europa Universalis IV'te de müttefiklikler çift taraflı işliyor ancak müttefiğinizden gelen savaş çağrısını prestij kaybetme karşılığı reddedebiliyorsunuz. Stellaris'te müttefiklikler çok taraflı işliyor, bu demek oluyor ki bir müttefiklikte 2'den fazla devlet bulunabiliyor. Bir bakıma NATO benzeri bir yapıda olan bu müttefikliklerde müttefikliğin parçası olan devletlerin söz hakkı büyük önem taşıyor. Özellikle savaş açarken diğer devletlerin de onayını almanız gerekiyor ve eğer bir ittifağın parçası iseniz diğer devletlere garantör olmak gibi bazı diplomatik haklardan maruz kalıyorsunuz.
İki hafta önceki geliştirici günlüğünde de bahsedildiği üzere bir savaş açarken eğer savaş hedefleri ağırlıkta bir devletin yararına gibi görünüyorsa o devletin üyesi olduğu ittifak o savaş ilanını onaylamak istemeyecektir. Ancak eğer açılan savaş ittifağın her üyesine çeşitli yararlar sağlıyorsa bu durumda bu üyeler savaş açılmasını onaylayacaktır. Dolayısıyla savaş açarken savaşta elde edilecek ganimetlerin ve toprakların iyi bir şekilde bölüştürüldüğünden emin olmalısınız. İttifağa üye olan devletler barışta oldukları süre içerisinde istedikleri an ittifaktan çıkabilirler.
Tabi ki eğer içerisinde bulunduğunuz ittifak sizin yararınıza ilerliyorsa bu durumda bu ittifağı daha da derinleştirebilir ve ittifağın bir federasyona dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Bu kararınızın iyi yönleri olduğu gibi kötü yanları da bulunabilir. İttifaklarda üye devletlerin veto hakkı vardır ve bir eylemin yapılmasını engelleyebilirler ancak Federasyonların tek bir Başkanı vardır ve bu Başkan istediği şekilde hareket edebilir. Öte yandan bu başkan federasyonu oluşturan devletlerden seçilir, dolayısıyla uzun bir süreliğine üye devletler federasyonun dış işlerinde karar veremez hale gelirler. Federasyon üyeleri aynı zamanda oyunda birlikte zafer elde edebilir -ki bu da bazı oyunculara ters bir olay olabilir.
Federasyonlarla ilgili bir diğer ilginç mekanik de ittifaklarda olduğuna nazaran tek bir askeri yapılanmaya sahip olması. Federasyonun başkanı üye devletlerin uzay gemisi dizaynlarını değerlendirip her üye devletin iyi olduğu alanları birleştirerek bir federasyon donanması kurabilir. Bu federasyon donanması tabi ki federasyonun başkanı tarafından yönetilir. Dolayısıyla bir federasyon kurulurken üye devletler birbirlerinin güç oranını inceleyecektir ve büyük bir İmparatorlukla sınır olan derece olarak zayıf devletler birlik kurup federasyon haline gelerek büyük İmparatorluğa karşı koymaya çalışacaktır. Ancak kendisi büyük bir İmparatorluk olan devletler için küçük bir ülke ile federasyon oluşturmak akıllıca bir hamle olmayabilir. Ancak tabi ki Stellaris'te de roleplay unsurları büyük önem taşıyor ve bu kapsamda böyle bir hareket yapılabilir.
Haftaya multiplayerlardan bahsedeceğiz.
İki hafta önceki geliştirici günlüğünde de bahsedildiği üzere bir savaş açarken eğer savaş hedefleri ağırlıkta bir devletin yararına gibi görünüyorsa o devletin üyesi olduğu ittifak o savaş ilanını onaylamak istemeyecektir. Ancak eğer açılan savaş ittifağın her üyesine çeşitli yararlar sağlıyorsa bu durumda bu üyeler savaş açılmasını onaylayacaktır. Dolayısıyla savaş açarken savaşta elde edilecek ganimetlerin ve toprakların iyi bir şekilde bölüştürüldüğünden emin olmalısınız. İttifağa üye olan devletler barışta oldukları süre içerisinde istedikleri an ittifaktan çıkabilirler.
Tabi ki eğer içerisinde bulunduğunuz ittifak sizin yararınıza ilerliyorsa bu durumda bu ittifağı daha da derinleştirebilir ve ittifağın bir federasyona dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Bu kararınızın iyi yönleri olduğu gibi kötü yanları da bulunabilir. İttifaklarda üye devletlerin veto hakkı vardır ve bir eylemin yapılmasını engelleyebilirler ancak Federasyonların tek bir Başkanı vardır ve bu Başkan istediği şekilde hareket edebilir. Öte yandan bu başkan federasyonu oluşturan devletlerden seçilir, dolayısıyla uzun bir süreliğine üye devletler federasyonun dış işlerinde karar veremez hale gelirler. Federasyon üyeleri aynı zamanda oyunda birlikte zafer elde edebilir -ki bu da bazı oyunculara ters bir olay olabilir.
Federasyonlarla ilgili bir diğer ilginç mekanik de ittifaklarda olduğuna nazaran tek bir askeri yapılanmaya sahip olması. Federasyonun başkanı üye devletlerin uzay gemisi dizaynlarını değerlendirip her üye devletin iyi olduğu alanları birleştirerek bir federasyon donanması kurabilir. Bu federasyon donanması tabi ki federasyonun başkanı tarafından yönetilir. Dolayısıyla bir federasyon kurulurken üye devletler birbirlerinin güç oranını inceleyecektir ve büyük bir İmparatorlukla sınır olan derece olarak zayıf devletler birlik kurup federasyon haline gelerek büyük İmparatorluğa karşı koymaya çalışacaktır. Ancak kendisi büyük bir İmparatorluk olan devletler için küçük bir ülke ile federasyon oluşturmak akıllıca bir hamle olmayabilir. Ancak tabi ki Stellaris'te de roleplay unsurları büyük önem taşıyor ve bu kapsamda böyle bir hareket yapılabilir.
Haftaya multiplayerlardan bahsedeceğiz.