Günlük: Stellaris: Konsol Sürümü - Gezegenler ve Poplara Dair Her Şey Kısım 1
#1
diarystl.png

Stellaris Konsol Sürümü geliştirici günlüğünde filo yöneticisi ve yeni gezegen sistemi konu alınmış.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1384674/ :Tekrar merhablar Konsol Sürümü oyuncuları!

Ben AC, Stellaris ve Stellaris Konsol Sürümü için topluluk yöneticisiyim. Umarım [sansür]ün yaklaşan çıkışı için bizim kadar heycanlısınızdır. Bugün yeni bir geliştirici günlüğüyle buradayız. Bu seferki gezegenler, binalar ve bölgelere odaklı.

Gezegen sistemi değişikleri oldukça büyük ve sonraki iki geliştirici günlüğünde işlenecekler.

Buradaki PC kullanıcıları büyük ihtimalle bu şeylerin çoğunu biliyorsunuzdur ama siz de yeni parlak UI ekran görüntülerine bakabilir ve kesin olmayan sayılar ve yer tutucu UI için sitem edebilirsiniz.

Filo Yöneticisi
Filo yöneticisi donanmanıza bakabilmenizi ve yönetebilmenizi sağlayan yeni bir arayüz ve imparatorluğunuzdaki tüm filoları listeliyor. Her filonun içinde bulunması planlanan gemi türlerini kaydeden bir şablonu var. Şablonlar hiç bir gemi inşa etmeden düzenlenebilirler ve "Eksikleri Gider" tuşuna bastığınızda impraratorluğunuzdaki tersaneler gerekli gemilerin inşasına başlar. Bu gemiler otomatik olarak filonun ana üssünde toplanacaklar. 

fleet_manager_reinforce.png

Filo şablonları muharebe sonrası eksiklerinizi gidermeyi kolaylaştırıyor, sadece eksikleri gidere basın ve yakındaki tersaneler otomatik bir şekilde kayıplarınızı yeniden inşa edecek.(Tabi gerekli kaynaklara sahipseniz, kaynaklar hakkında ileriki günlüklerde konuşacağız) Ayrıca seçili filoyu geliştirme, tüm filoları geliştirme ve tüm filoların eksiklerini giderme - tabiki gerekli kaynağı sağlayabilirseniz- seçenekleriniz de var.

fleet_manager_upgrade.png

Farkları gemi tasarımları arasında geçiş yapma seçeneğiniz var artık. Örnek olarak iki korvet tasarımınız olduğunu varsayalım. Değiştirmek istediğiniz tasarımı seçin ve "retrofit" tuşuna basın, yeni tasarımı seçin ve geliştirme tuşuna basın. Gemiler en yakın tersanede gelişmeye çalışacaklardır ve eğer geliştirilecek çok sayıda gemi varsa en yakın tersaneler arasında dağılacaklar.

Gezegen Sistemi Değişikliği
Konsol Sürümü 2.2'de gelecek olan gezegen sistemi değişiklikleri Stellaris'in Konsol Sürümü'nde nasıl oynandığını büyük bir şekilde değiştirecek. Alanlar tamamen kaldırıldı ve yerini 25 pop limitiyle asla mümkün olmayan şeyleri yapabilmemizi sağlayan yeni bir sisteme bıraktı.

planetary_summary.png

Alanlar ve binalar "kayanak toplama merkezi"nden ziyade popların kendi hayatlarını yaşadığı gezegen hissini veren yeni bir sistem geliyor

Yataklar
Eski alan sisteminde yataklar sadece nüfuslar tarafından toplanan ve inşa edilebilecek en verimli binayı belirleyen kaynak yığınlarıydı. Yeni sistemde ise yatakları gezegen arazisine ve özelliklerine daha yakın. Her gezegen kendi türüne özgü yataklara sahip olacak. Örnek olarak arktik gezegenlerde çayır olamaz. Çoğu kaynak gezegendeki bölge sayısını ve hangi türün inşa edilebileceğini doğrudan etkiler.

planetary_features.png

Ama genede farklı bonuslar veren nadir yataklar da var. Nadir kaynak veren veya bilime bonus sağlayan. Yatakların aynı zamanda yatak engelleyicileri de olabilir eski sistemdeki alan engelleyicileri andıran. Yatak engelleyicileri bölgelerine olan erişimi kaynak ve zaman harcayak kaldırılına kadar engellerler.

Bölgeler
Bölgeler, Konsol Sürümü 2.2 yaması ile gezegenlerin nasıl geliştiği konusunda merkezi bir konuma sahiptir. Başlıca bölgeler şunlar: Şehir Bölgeleri, Maden Bölgeleri, Jeneratör Bölgeleri ve Tarım Bölgeleri. Ama özel gezegen türlerinin(Habitatlar, Halka Dünyalar ve [sansür]) özel bölge türleri var aynı şekilde bazı imparatorluk türlerinin de kendi özel bölgeleri var(Örnek olarak Kovan Zihinlerin Şehir Bölgeleri yerine Kovan Bölgeleri var)

districts_detail.png

Bölgeler gezegenlerin imparatorluğunuzun ekonomisne nasıl etkilediğini doğrudan etikleyecekler. Büyük ölçüde kentleşmiş bir gezegen yüksek miktarda ticaret değeri ver araştırma üretecek ama bunun karşılığında ise imparatorluğunuzun gelişimi ve bakımı için gereken hammadde üretimine sahip olmayacaksınız.

build_districts.png

Gezegenin yatakları ve üzerindeki etkiler bu kararınızda etkili olabilir. Yüksek kalite minerallere sahip ve birçok maden bölgesine sahip gezegenler kazançlı bir maden dünyası olabilir ama ya kentleştirilmiş ticaret merkezi olmak için de mükemmel bir yerdeyse? Gezegen sistemi değişikliklerinin amacı belli bir rolü doldurduğu, çeşitliliğe sahip olan ve birbirinden farklı gezegenler yaratmak.

Binalar
Le Guin yaması ile Binalar, büyük boyutta kaynak toplamaya uygun olmayan ve çeşitli iş ve kaynaklar sağlayan özelleşmiş tesisler olacak. Örneğin bilim insanlarınız bir fizik yatağında (bu her neyse artık) bulunan fizik laboratuvarında çalıştırmak yerine bir Araştırma Laboratuvarı binası inşa ederek imparatorluğunuz için araştırma yapan ve araştırmacı denilen nüfus işleri alabiliyorsunuz. Binalar ise gezegendeki pop sayısıyla sınırlı her 5 pop için 1 bina yeri açılır.

build_buildings.png

Ayrıca bazı binalar sadece belirli sayıda inşa edilebilirken bazılarından çok sayıda inşa edilebilir. Örnek olarak Autotchton Monument bir gezegene en fazla 1 tane inşa edilebilirken bina yerinizin izin verdiği kadar Alloy Foundries inşa etmekte özgürsünüz. Binalar hala daha gelişmiş versiyonlarına yükseltilebilecek ama bu yükseltmelerin sayısı az olacak ve yükseltmeyi yapmak için nadir ve pahalı kaynaklar gerekecek. Yani bir teknolojiyi tamamladıktan sonra tıklamak yerine daha inceleme gerektiren bir seçenek.

Bugünlük bu kadar. Herkese bu konunun ilk kısmını okudukları için teşekkür ederim. Haftaya pop işleri, pop tabakaları, işsizlik, istikrar, rahatlık ve mutluluk/pop onaylama miktarı hakkında konuşurken katılmayı unutmayın. Ve önümüzdeki hafta bir sürprizimiz de olabilir o yüzden gözlerinizi açık tutun.
Laglamak  seçim değil yaşam sebebidir
[+] 2 üye isocuk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Konsol arayüzü pc sürümüne kıyasla baya ferah duruyor.
Ara
Cevapla
#3
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1384674/ :Gemiler en yakın tersanede gelişmeye çalışacaklardır ve eğer geliştirilecek çok sayıda gemi varsa en yakın tersaneler arasında dağılacaklar.

Bu özellik pc sürümünde yok sanki konsol sürümüne pcde olmayan özellik gelmesi şaşırttı
Laglamak  seçim değil yaşam sebebidir
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.