Günlük: Stellaris: Konsol Sürümü - Gezegenler ve Poplara Dair Her Şey Kısım 2
#1
diarystl.png

Stellaris Konsol Sürümü geliştirici günlüğünde yeni sistemdeki gezegen yönetimi ele alınmış.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...2.1387480/ :Merhaba konsol oyuncuları!

Bu hafta açıkladığımız gibi Stellaris: Console Edition Synthetic Dawn Story Pack 12 Mayısta çıkacak

Bugün gerçekten uzun bir günlüğümüz var. Tekrar hatırlatmak isterim ki burada göreceğiniz şeyler son ürünle aynı olmayabilir, kesin olmayan sayılar, tamamlanmamış arayüz gibi.

Pop İşleri
Henüz tam açıklamadığımız bir şey Pop İşleri, önceki günlük işlerin nereden geldiğini açıkladı ama herkesin bilmesi gereken bazı ayrıntılar var. Pop işlerinin iki türü vardır biri sınırlılar veya normal işler bunlar gezegendeki binalar ve bölgeler tarafından sağlanır ve eğer bu işler doluysa bu poplar işsiz(bunun hakkında daha sonra) olurlar. Diğer pop işi türü ise sınırsız işler. Bu işler genelde tür/vatandaşlık hakları tarafından verilirler. Örnek olarak türü çiftlik hayvanı olarak belirlenmiş bir pop özel çiftlik hayvanı işinde çalışacaktır bu işin masrafı yoktur, çok az konut(bunun hakkında daha sonra) harcar ve her ay yemek üretir.

jobs_alloys.png

Poplar girebilecekleri işlere otomatik olarak girerler, tür özellikleri ve tabakalara bağlı olarak. Örnek olarak industrious özelliğine sahip bir pop madencilik işini aynı tabakada bu özelliğe sahip olmayan bir poptan alacaktır. Oyuncular spesifik işlerin önceliğini arttırabilir veya azaltabilirler istedikleri diğerlerinden önce dolması için ama popları işlere manuel atama seçeneği yok.

jobs_specialist.png

Kaynak üretimi dışında, yönetim ve diğer popların gereksinimlerine bakan gibi birçok farklı tür iş var. Örneğin Satıcılar hizmet sektöründe çalışan, az sayıda lüks mallar üreten ve bulundukları gezegenin ticaret değerini arttırırlar. Polisler ise polislik yapar, muhalif görüşleri bastırır ve gezegenlerdeki suç oranını azaltır. Nadir işler de vardır, örneğin Kristal Madenci işleri sadece nadir kristal yatakları bulunan gezegenlerde bulunur ve bazı anomaliler sadece o gezegende yer alan işler yaratabilir. Kovan Zihinler ve Makine İmparatorlukları gibi bazı imparatorluklarda da başkalarında olmayan, kendilerine özel işler bulunur.

Tabakalar ve İşsizlik
Nüfus bir işte çalışsa da çalışmasa da, birçoğu toplumdaki sınıfları ve diğer kesimleri yansıtan tabakalara üye olabilir.  İmparatorlukta bulunacak olan tabakalar imparatorluğun türüne bağlıdır ama gestalt olmayan imparatorluklarda nüfus genel olarak 3 kategoriye ayrılır:
  • Yöneticiler: Bu tabaka hükümeti ve zengin elitleri temsil ediyor. Yönetici nüfuslarının istikrara olan etkisi diğer ikisinden daha fazladır ve mutlu olmaları için daha fazla tüketim malları isterler.
  • Uzmanlar: Daha prestijli ve yüksek maaşlı işlerde çalışan eğitimli nüfusu temsil ediyor. Uzman nüfuslar genellikle kaynak arıtımında veya entelektüel görevlerde çalışır, mutlu olmak için işçilere göre daha fazla tüketim malı ister.
  • İşçiler: Niteliksiz işçileri temsil ederler. Bu poplar genelde temel kaynaklar(enerji, mineral, yemek vb.) üretirler ve mutlu olmak için en az miktarda tüketim malı isterler.
jobs_ruler.png

Başka tabakalar da var mesela köleler. Köleler çok az tüketim malı isterler ama sadece kaynak üretimi işleri yapabilirler. Üst tabaka işler her zaman önce kendi tabakası ondan sonra bir alt tabakadan pop alırlar.

Örnek olarak eğer yönetici işi veren bir bina inşa edilirse bir uzman yönetici tabakasına yükselir(eğer tür hakları buna izin veriyorsa) ve eğer hiç işsiz uzman yoksa bir işçi uzman tabakasına yükselir(eğer tür hakları izin veriyorsa). Bu eğer hiç işzis işçi yoksa bir boş işçi işi bırakır. Eğer o binayı yıkarsanız yönetici pop işsiz olur. Ama üst tabakaya yükselmiş poplar alt tabaka işleri almayı redder(bir süre için) ve mutsuz olarak gezegen istikrarına olumsuz etkisi olur. Belirli gelenekler bu süreci hızlandırırlar.

Konutlar
Alan sisteminin gitmesiyle birlikte konutları getiriyoruz. Konut bir popun yaşaması için gereken yaşam alanını temsil eder ya da robot popların durumunda ihtiyaç duydukları destek ve depolama altyapısını. Temel konut gereksinimi bire birdir ama bazı şeyler(özellik, tabaka, iş vb.) bu gereksinimi arttırabilir veya azaltabilir. Konutlar aşılamaz bir limit değiller ve konut limitini aşmış gezegenlerde pop artmaya devam eder ama azalan pop artışı ve mutluluk/istikrar üzerinde olumsuz etkileri içeren penaltıları vardır.

housing_detail.png

Nüfus Artışı ve Göç
Konsol Sürümü 2.2 yamasındaki yeni nüfus artışı ve göçü sisteminde, her gezegen nüfus yönünü etkileyen 5 farklı değişkene sahip olacak: Nüfus Artışı, Nüfus Azalması, Göç Alma, Göç Verme İsteği ve Pop Montajı.
  • Nüfus Artışı: Bu üreme ve göçten gelen temel pop artışıdır. Bir gezegende aynıanda sadece bir tür büyüyebilir ama göç sayesinde gezegende büyümek isteyen her tür potansiyel olarak büyüyebilir.
  • Nüfus Azalması: Belli bir türün gezegendeki azalışını temsil eder genel olarak soykırım veya demografik değişimin sonucudur.
  • Göç: Her gezegenin göç alma ve verme isteği vardır bu gezegendeki konut, istikrar, işsizlik gibi oranlara bağlıdır. Örnek olarak aşırı kalabalık bir gezegenin göç almadan çok verme isteği vardır.
  • Pop Montajı: Gezegenin yapay (çoğunlukla robot) pop inşa etme kapasitesini temsil eder ve bazı özel binaların sağladığı işlerden gelir. İşlerden gelen her pop montajı birimi, gezegende inşa edilen yapay nüfusa otomatik olarak artış sağlar. Bir gezegende aynı anda hem artan hem de monte edilen pop olabilir; monte edilen nüfusların yol açtığı aşırı kalabalıklaşma ve işsizlik dışında da göç ile bir ilgisi bulunmaz.
pop_growth_bio.png

Gezegen İstikrarı
Le Guin yamasıyla birlikte gezegenin istikrarı, gezegenlerinizin üretimini ve refahını belirleyen en önemli unsur olacak. Gezegen istikrarı popların mutluluğu, konutlar, rahatlık ve suç gibi birçok şeyden etkileniyor. İstikrar değeri %0 ile %100 arasında olabilir ve normal değeri %50’dir. En az %50 istikrara sahip bir gezegen kaynak üretimi ve göç alma için bonuslara sahip olur, %50’nin altına düşerse de kaynak üretimi azalır ve dışa göç isteği artar. Belli bir seviyenin altında açlık grevi ve terorist bombalamaları gibi huzursuzluk olayları yaşanmaya başlanabilir. Bu olaylar gezegen istikrarını belli bir süre sonra silahlı bir isyana sebep olacak kadar düşürebilir.

stability_low.png

Pop Mutluluğu ve Onay Seviyesi
Popların mutluluğu gezegendeki istikrar için oldukça önemli. En az 1 özgür iradeye sahip pop barındıran bir gezegende, pop mutluluğunun ortalamasını gösteren onay seviyesi bulunur. Onay seviyesini belirlerken popun siyasi gücü de etkili olur. Her popun tabakasına ve yaşam koşullarına göre belirlenen bir siyasi gücü vardır. Örneğin tabakalaşmış ekonomide yaşayan bir yönetici popunun siyasi gücü oldukça yüksek olur, hatta mutlulukları bir düzine işçi popundan daha da önemli olabilir. Ancak hiç siyasi güce sahip olmayan poplar bile onay seviyesini düşürebilir, yani birçok kızgın köleyi bulunduran bir gezegende düzeni sağlamak için birkaç yönetici gerekir. Popun mutluluğu artık doğrudan o popun üretimini etkilemiyor. Bu yüzden gezegenlerinizi verimli yapmak için istikrarı yüksek tutmanız yeterli. Bu arada bir popun mutluluğu hala o pop için önemlidir çünkü hükümet etiklerinizi ne kadar benimsediklerini ve yarattıkları suç değerini belirler.

happiness_detail.png

Rahatlık
Rahatlık gezegendeki halkın günlük ihtiyaçlarını yerine getirmeleri için gereken altyapıyı ve işleri temsil eder. Fazla rahatlık pop mutluluğunu arttırırken yetersiz rahatlık pop mutluluğunu düşürür. Başkent binalatı ve yönetici işleri ufak bir miktarda rahatlık üretir bu rahatlık ufak bir koloninin gereksinimlerini karşılamaya yetebilir ama yüksek seviyede kentleşmiş bir gezegennin altyapısının ve poplarının en azından birazını rahatlık üreten iş ve binalara ayırması lazım popları mutlu edebilmek için.

amentities_detail.png

Suç
Yeni sistemde yapmak istediğimiz şeylerden biri de doğrudan herhangi bir ceza vermeyen veya ayaklanmaya yol açmayan toplumsal ve siyasi huzursuzluk yaratmaktı. Suç özgür iradeye sahip tüm poplar tarafından yaratılan bir şey, gezegendeki değeri 0 ile %100 arasında değişebiliyor. Mutlu poplar daha az suç yaratır, mutsuz olanlar ise daha çok. Sadece %100 mutlu olan poplar hiç suç yaratmaz.

Suçun doğrudan bir etkisi yoktur fakat gezegende kaçakçılığın veya organize suçun başlamasına neden olan olaylara yol açabilir. Bu olaylar ve durumlar genellikle zararlıdır ama bazı fırsat kapıları da açabilir. Yine de suçun yüksek seviyelere ulaşmamasına dikkat etmelisiniz çünkü suç istikrarı azaltabilir ve nüfusların işlerinden ayrılıp, gezegenlerde özel olarak yaratılan, kaynak üretmek yerine harcayan suç işlerine girebilir. Suçla mücadele için polis işleri yaratan Polis Bölgeleri inşa edebilirsiniz. Nüfuslarını düzende tutmak için baskıya ve eşitsizliğe güvenen imparatorluklar daha fazla polise sahip olmalı.

crime_detail.png

Bugünlük bu kadar. Stellaris: Konsol Sürümü için heycan verici bir hafta olacak. Haftaya pazartesi Synthetic Dawn Story Pack'teki özel imparatorlukları tanıtan bir geliştirici günlüğü olacak. Gözlerinizi açık tutun ve herkese iyi haftasonu.

housing.png
Laglamak  seçim değil yaşam sebebidir
[+] 2 üye isocuk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.