Günlük: Stellaris - Liderler ve 3.8.3 Denge Değişiklikleri
#1
diarystl.png

Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu 3.8.3 Denge ve Lider değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1586776/ :Yeniden merhaba!

Önümüzdeki hafta başında size ulaşmasını umduğumuz bir denge ve hata düzeltme güncellemesi üzerinde çalışıyoruz. Bugün, güncellemede yer alacak bazı şeylerin üzerinden geçeceğim ve neden bazı düzeltmelere diğerlerinden daha fazla öncelik verdiğimizi anlatacağım.

Liderler, Seviye Sınırları ve Denge

3.8 güncellemesiyle birlikte yeniden getirilen Lider Sınırları hakkında çok fazla tartışma oldu. Liderler genellikle eskisinden çok daha güçlü olduklarından ve imparatorlukların daha az sayıda, daha önemli liderlere sahip olmasını açıkça istediğimizden, bunların denge bulmacasının gerekli bir parçası olduğunu düşünüyoruz.

İşe aldığınız liderlerin imparatorluğunuz içinde sıradışı bireyler olarak görülmesi amaçlanmıştır ve bir Amiral veya Valiye sahip olmayan gezegenlerin ve filoların "yönetilmemesi" amaçlanmamıştır - ancak onları yöneten rütbe ve alt düzey yöneticiler, görünür, portreli karakterler tarafından temsil edilenler kadar önemli değildir.

Sıradan liderlerin temsil edilmesi gereken yerde boş alan olmasının tatmin edici olmadığı yönündeki yorumlara katılıyorum. Elçi tarzı "0. seviye liderler", sınıfa özgü lider sınırları, sıradışı liderlerin olmadığı bölgelerde otoriteye dayalı kurumların bulunması, tamamen farklı bir sistem veya yukarıdakilerin bazılarının veya hepsinin bir kombinasyonu gibi çözümleri hala araştırıyoruz. (Çok gizli değil, gelecekte bir noktada Elçileri tam liderlere yükseltme fikrini de araştırmakla ilgileniyorum, bu yüzden ne olursa olsun sistemde ayarlamalar yapılması gerekecek. Şu anda yukarıdakilerin bazılarının bir kombinasyonuna eğilimliyim, ancak yapmak istediğim bazı değişiklikler yayın sonrası desteğe sığmayacak kadar büyük).

1684937509620.png
Konsey pozisyonlarınıda yeniden adlandırabileceksiniz.

Ayrıca lider sınırlarının biraz sıkışık olduğu konusunda da hemfikiriz. Yama notlarında belirtildiği gibi, bunları biraz gevşetmek için bazı değişiklikler yapıyoruz, ancak denge nedenleriyle dikkatli davranmamız gerektiğini düşünüyoruz. Liderlerin sınırı aştıklarında -%100 XP'ye ulaşma oranını düşürdük ve kolay modcu erişimi için Defines'a bir XP skalası ekledik.

Ayrıca geçen hafta tartıştığımız "Leader of Opportunity" mekaniğini Eager lider özelliği ile birleştiriyoruz - bu özelliğe sahip liderler ilk birkaç seviyeleri için Lider Sınırından sayılmayacaklar. Başlangıçta Fırsat Lideri'nin yalnızca olay liderleri için kullanılmasını planlamıştık, ancak daha sonra yapılan tartışmalar insanların Lider Havuzunda bu etkiye sahip liderleri görmeyi dört gözle beklediklerini gösterdi ve biz de bunun ilginç olacağı konusunda hemfikir olduk.

1684937551655.png
Cinsiyetçi dillerde yerelleştirmeyi kolaylaştırmak için özellikler de artık isim olmuştur.

Erken oyun keşfi ile ilgili olarak - oyunun keşif aşamasının eskisinden daha uzun olmasından memnun olsak da, istediğimizden biraz daha yavaş. Atanmış bir Amiral ile askeri filoların hyperlane'leri keşfetmesine izin vereceğiz, bu da savaşta olduğunuzda ve bir nebulada gizlenmiş bir düşman sistemine sahip olduğunuzda bir uç durumu çözme yararına sahip. Mürettebatlı bir Bilim gemisi gibi gezegenleri inceleyemeyecek veya solucan deliklerini keşfedemeyecekler, ancak bu, yıldızlara ilk adımlarınız sırasında hyperlane tıkanma noktalarını bulmak için daha fazla özgürlük sağlayacaktır. Amirallere seviye atladıkça artan komuta limiti veren değişiklik de kaldırıldı - birçoğunuzun belirttiği gibi, lider öldüğünde filolarınızın bölünmesi iyi hissettirmiyordu.

1684931116351.png

Uzun vadede, Generallere daha fazla "yapacak iş" vermeyi düşünüyoruz - bazılarınızın belirttiği gibi, yeni fethedilen gezegenlerin pasifize edilmesi gerektiğinde bir Generalin devreye girmesine izin vermek ilginç olabilir, belki de yeni "kurtarılmış" sektörler için geçici bir sıkıyönetim valisi olarak hareket edebilir. #sözyok

Genel olarak Gestalt Nodes'un çalışma şeklinden memnunuz - bu ölümsüz uzman node'lar nedeniyle normal İmparatorluklara göre birkaç önemli avantajları var, ancak oyun ilerledikçe daha belirgin hale gelen bazı farklılıklar da var. Gelecekteki bir sürümde (muhtemelen 3.9), bazı Konsey özellikleri oyunun ilk bölümlerinde değerli ancak daha sonra çok daha az kullanışlı olduğundan, bir node'u "kesip atmalarına " ve gündem olarak yeni bir tane büyütmelerine izin vermeyi düşünüyoruz.

Birçok lider özelliği, yukarıdaki yama notlarında açıklanan bir denge kontrolünden geçirildi. Sistemler geliştikçe, daha fazla hareket bekliyoruz. Gelecek Custodian güncellemelerinde tüm bu sistemlerde daha fazla ayarlama ve iyileştirme yapacağımızı umuyoruz.

Hataların Önceliklendirilmesi ve Denge

Doğal olarak, hatalar ve denge söz konusu olduğunda bazı önceliklendirmeler yapılmalıdır. Listenin en tepesinde oynamanızı engelleyen şeyler yer alıyor - oyun çökmeleri, senkronizasyon bozuklukları vb.

Okunan metinle ilgili sorunlar da genellikle yüksek önceliklidir - Stellaris on farklı dilde mevcut olduğundan ve çevirmenlerin işlerini yapmak için zamana ihtiyacı olduğundan, yerelleştirme gerektiren herhangi bir değişiklik yapmak için sınırlı pencerelerimiz var. Örneğin 3.8.1 ve 3.8.3 yerelleştirilmiş sürümler iken, 3.8.2 ve gelecekteki 3.8.4 yerelleştirilmiş sürümler değil. Bazen önceden plan yaparız ve hatanın kendisini gerçekten ele alma şansımız olmasa bile yerelleştirilmiş bir sürüme bazı "acil durum yerelleştirmeleri" ekleriz, ancak bu nispeten nadirdir.

Exploit olarak kabul edilen hatalar genel önceliklendirmemizde genellikle çok düşük derecelendirilir - bir yapay zekanın bir hatayı size karşı kötüye kullanma olasılığı düşükse, ancak onu kullanmayı veya kullanmamayı seçebiliyorsanız, genel oynanışa daha fazla zarar veren şeylerden daha düşük öncelikli olma eğilimindedir.

Konsey Üyeleri için Kod Geliştirmeleri
Konsey pozisyonlarının kodlanabilirliği üzerinde çalıştığımız bazı iyileştirmeler de 3.8.3'e eklendi.

İlk olarak, imparatorlukların hükümeti reforme etmelerine gerek kalmadan konsey pozisyonlarını yeniden seçmelerine olanak tanıyan Konseyi Yeniden Düzenle ajandasını ekledik.

Modcular için daha ilgi çekici olan, ülke bayrakları, yükselme avantajları ve diğer triggerları gibi civic dışı kaynaklar tarafından mümkün kılınan konsey pozisyonları için destek geliştirildi.
Belgeleri aşağıya ekledik

Senkronizasyon Kaybı Sorunları

Bundan geçen hafta bahsetmiştim, ancak çok oyunculu kararlılığı geliştirmekle çok ilgilendiğimiz için sık sık senkronizasyon kaybı sorunları yaşıyorsanız, sunucunun bu başlangıç parametrelerini oyunlarına eklemesini sağlayarak bize çok yardımcı olabilirsiniz:
-randomlog -randomlog_stack=5 -randomlog_frames=3

Ardından, bir Senkronizasyon Kaybı durumla karşılaşırsanız, lütfen Hata Raporu forumuna gönderin ve bize Sunucunun OOS günlüklerinin yanı sıra açılır pencerenin bahsettiği istemcilerin en az birini verin. (OOS kayıtları Belgeler\Paradox Interactive\Stellaris\oos bölümünde kayıtlı oyunlarınızın yanında bulunabilir). O sırada ne yaptığınız hakkında verebileceğiniz her türlü ayrıntı da yardımcı olacaktır.

Bu ayarın bazı performans etkileri var (bu yüzden varsayılan olarak açık değildir), ancak OOS'larla sürekli bir şekilde karşılaşıyorsanız, onları izlememize gerçekten yardımcı olabilir.

3.8.3 bir dizi Senkronizasyon Kaybı sorununu çözüyor, ancak ideal olarak 3.8.4 güncellemesinin coop oyun modundan beta etiketini kaldırabileceğimiz bir durumda olmasını istiyorum.

Bu haftalık bu kadar, haftaya görüşmek üzere!
[+] 1 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.