İleti Sayısı: 154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
18-06-2023, 02:43
(Son Düzenleme: 18-06-2023, 04:27, Düzenleyen: Caine. Toplamda 5 kere düzenlenmiş.)
Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu 3.8.3 Denge ve Lider değişikliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1586776/ :Yeniden merhaba!
Önümüzdeki hafta başında size ulaşmasını umduğumuz bir denge ve hata düzeltme güncellemesi üzerinde çalışıyoruz. Bugün, güncellemede yer alacak bazı şeylerin üzerinden geçeceğim ve neden bazı düzeltmelere diğerlerinden daha fazla öncelik verdiğimizi anlatacağım.
#######################################################
#################### SÜRÜM 3.8.3 Yama ###################
#######################################################
Geliştirmeler
- Konsey görünümünde konsey pozisyonu adına tıklayarak konsey pozisyonlarını yeniden adlandırmak artık mümkün.
- Under One Rule'a ek olay zincirleri eklendi.
- Under One Rule artık hükümdarın vatandaşlara karşı kötü mü yoksa iyi mi olduğunu dikkate alacak.
- Sektör editöründe bir sektörün otomatik genişlemesini açıp kapatmak için bir onay kutusu eklendi.
- Daha önce bir tane bulduysanız, üç farklı " Yeryüzü Şekillendirme Adayı Keşfedildi" olayının mesaja dönüşmesini sağladı.
- Beholder'a tapan pre-sapientler artık Psionic özelliğine sahip.
- Beholder'ın Psi-Inoculation süreci artık psionic olmak istediğiniz her pop için yürürlüğe konması gereken bir karar yerine, onu açmak ve kapatmak için bir çift karardır.
- Animator of Clay paslanmış olanı kutsadı.
- Philosopher King Civic'ine sahipseniz, İmparatorluk Varislerinin mevcut hükümdarın sınıfını benimseme olasılığı artık daha yüksek olacak.
- İmparatorluk varislerinin seçtikleri sınıf artık belirli lider sınıflarına bonus veren yurttaşlık ve traditionlar tarafından belirlenecek.
- Hükümette reform yapmaya gerek kalmadan kilidi açılmış konsey pozisyonlarının yeniden seçilmesine olanak tanıyan Konseyi Yeniden Düzenle ajandası eklendi.
- Beholder'ın artık bir askere alma etkinliği var ve Azaryn'in askere alma olayında birkaç seçenek daha var
- Gezegen görünümünün ordu sekmesine, bir gezegenin sektör ordusu oluşturucu aracılığıyla kullanılıp kullanılmayacağını kontrol etmek için bir onay kutusu eklendi
- Kaydırma tekerleği hız ayarları eklendi
- Lider havuzunda negatif bir özellikle başlayan liderler, artık yaşamları boyunca doğru bir şekilde bir tane daha az negatif özellik alıyor.
- Galactic Paragons'u olmayan oyuncular için liderler, konsey üyesi olarak atanıp atanmadıklarına uyan özellikleri daha sık alacaklar.
- Yeni liderlerin yaş aralığı artırıldı, ancak ortalara doğru ağırlıklandırıldı. İlk Liderler de artık aşağı yukarı havuzdaki liderlerle aynı yaşta olacak.
- Edict fund artık konsey görünümünde gösteriliyor.
- İmparatorluklar artık Chosen One'ın mevcut hükümdar veya varis olması durumunda bir Chosen One'ı İlahi Hükümdar olarak taçlandırabilir.
Denge
- Efsanevi liderler artık Lider Kapasitesine dahil değil.
- Eager özelliğinin artık ek bir etkisi var: bu liderler 4. seviyeye ulaşana kadar Lider Kapasitesine katkıda bulunmayacaklar. Bazı olaylarda ortaya çıkan liderlere Eager(II) özelliği atandı.
- Marauder'lardan kiralanan filolara komuta eden amiraller artık lider sınırınızdan sayılmıyor.
- Lider kapasitesini aşmanın verdiği XP cezaları azaltıldı. Modcuların bu sayıyı kolayca ayarlayabilmeleri için LEADER_CAPACITY_XP_SCALE tanımı eklendi.
- Bir Amiral tarafından yönetilen askeri filolar artık incelenmemiş hyperlane'leri keşfedebilir. (Bu, Amirallerin gezegenleri, anomalileri veya solucan deliklerini incelemesine izin vermez).
- Amiraller artık seviyelerine göre Filo Komuta Limiti vermiyor.
- Galactic Administration'ı araştırmak artık hükümet reformu için bekleme süresini kaldırıyor, bu daha önce yalnızca Statecraft traditionları aracılığıyla elde ederseniz yapılıyordu.
- Birçok tradition ve ascension Perk'leri yeniden dengelendi.
- Aptitude tradition'ları için Opener artık +1 özellik veriyor, bu özellik Finisher'dan taşındı. Bu özellik, işe alınmış veya lider havuzunuzda bulunan liderlere geriye dönük olarak uygulanır.
- The Empire Needs You artık +1 Lider Kapasitesi yerine -25% Lider Kiralama Maliyeti veriyor.
- Specialist Training artık +%25 Lider XP Kazancı veriyor.
- Psychological Profiling artık -1 Maksimum Negatif Özelliğe ek olarak -%25 Lider Bakım Maliyeti veriyor.
- Sağlık Programı artık +10 Lider Ömrü yerine +20 Lider Ömrü veriyor.
- Aptitude Finisher artık +1 özellik yerine +1 Lider Kapasitesi ve +1 Lider Özelliği Seçme seçeneği veriyor.
- Science Division artık +20% Scientist XP Gain yerine -10% Scientist Cost and Upkeep veriyor.
- Polytechnic Education artık +%20 yerine +%10 Lider XP kazanımı sağlıyor.
- Colonial Viceroys artık +%20 Vali XP Kazanımı yerine -%10 Vali Maliyeti ve Bakımı veriyor.
- War Games artık +%20 Amiral XP Kazancı yerine -%10 Amiral Maliyeti ve Bakımı veriyor.
- Mind and Body artık +20 Leader Ömrü yerine +10 Leader Ömrü veriyor.
- Statecraft için bitirici etki artık ağaç için teknoloji vermek yerine Galactic Administration'ı %25 ilerleme ile bir araştırma seçeneği olarak veriyor.
- Resistance is Frugal artık -10% General Cost ve Upkeep de veriyor.
- Imperial Prerogative artık mevcut etkilerine ek olarak +2 Lider Kapasitesi veriyor.
- Transcendent Learning Prerogative artık +2 Lider Kapasitesi, +1 Lider Havuzu Boyutu ve +%33 Lider XP kazanımı sağlıyor.
- Aptitude Tradition " Champions of the Empire" artık Liderlerin seviyeleri başına bonus veriyor. Etkisi artık Vali seviyesi başına düz -2 İmparatorluk Boyutu ve Bilim İnsanı seviyesi başına %0,5 XP (ve Amiral/General seviyesi başına 2 Donanma kapasitesi)
- Guardian özelliğinin maksimum etkisi artık +%33 Defense Platform Damage ve Hull Points.
- Frontier Spirit özelliğinin maksimum etkileri -%10 Colony Ship Cost ve +%50 Colonization Speed ve koloniler için +1 başlangıç pop olarak değiştirildi.
- Cyborg generaller artık gezegensel savaş genişliğini artırıyor.
- Pasif deneyim kazanımı seviye 1-6 arasındaki Progenitor Hive liderleri için %30 ve 7-10 arasındaki Progenitor Hive liderleri için %50 azaltıldı.
- Gray Eminence kader özelliği artık imparatorluk büyüklüğünü doğrudan azaltmak yerine imparatorluk büyüklüğünün etkilerini azaltıyor. Aturion Efficiency Gray Eminence ile eşleşecek şekilde güncellendi.
- Artık imparatorluk yöneticileri imparatorluk varisi özelliğini kaybetmiyor, böylece ülkeyi ele geçirdiklerinde daha kötü hale gelmiyorlar.
- Efsanevi Paragon Keides'in ortaya çıkma şansı %75 düşürüldü.
- Autocannon'lar artık amaçlanan askeri güçlerinin üç katı değerinde değil.
- Suçlular da artık baskıcı otokrasi medeniyeti altındayken mutsuzlar.
- Kai-Sha'nın "Extended Contact Network" olayı artık buna zaten sahipse Shady Contacts özelliğini yükseltecek. Ve zaten maksimize edilmişse diğer imparatorluklar hakkında bilgi verecek.
- Aturion Efficiency özelliği için -%20 İmparatorluk Boyutu azaltımı -%10 İmparatorluk Boyutu Cezası ile değiştirildi.
- Temel kaynak üretimine sahip lider özellikleri artık kademe 1 için 8 enerji/ay ve kademe 2 için 32 enerji/ay piyasa değeri üretiyor.
- Saldırgan amiral alt sınıfı artık +%7,5 silah hasarı veriyor.
- Artillerist II özelliği artık +%7,5 izleme sağlıyor.
- Fortifier özelliği artık kademe 1'de -%5 Yıldız Üssü yükseltme maliyeti ve -%5 Savunma platformu maliyeti ile kademe 3'te -%10 Yıldız Üssü yükseltme maliyeti, -%10 Savunma platformu maliyeti, +%5 Yıldız Üssü gövde puanı ve +%5 Savunma platformu gövde puanı arasında ölçekleniyor.
- Armada Logistician özelliği maksimum gemi bakım indirimi artık -%10'dur.
- Military Pioneer özelliğinin maksimum etkileri artık +%20 Gemi İnşa Hızı ve -%10 Gemi İnşa Maliyeti.
- Guerilla Tactician artık +%50 Evasion çarpanı yerine düz 10 Evasion veriyor.
- Architect of War artık -%10 Askeri Gemi Maliyeti veriyor.
- Charisma özelliği artık -%10'luk bir maksimum Edict Upkeep indirimine sahip.
- Strategist alt sınıfından -5% Askeri Gemi Maliyeti kaldırıldı
- Geological Consultant özelliğinin maksimum etkisi, kaldırılan engelleyici başına 9 aylık birliğe düşürüldü.
- Retired Fleet Officer özelliğinin maksimum etkileri +%20 Gemi İnşa Hızı ve -%10 Gemi İnşa Maliyetine düşürüldü.
- Agrarian Upbring özelliği artık biyolojik olmak yerine country_uses_food = yes olup olmadığını kontrol ediyor.
- Shipwright maksimum etkileri +%10 Gemi İnşa Hızı ve -%10 Gemi İnşa Maliyetine düşürüldü.
- Frontier Spirit maksimum etkileri -10% Koloni Gemisi Maliyeti ve +45% Kolonizasyon Hızına düşürüldü.
- Architectural Sense maksimum etkileri -10% Binalar ve Bölgeler Maliyeti, -5% Binalar ve Bölge Bakımı, +25% Gezegen İnşa Hızı'na düşürüldü.
- Experimenter özelliği artık ayda en fazla 2×Lider Seviyesi Araştırma Puanı veriyor.
[Explorer özelliğinin maksimum etkileri -%10 Bilim Gemisi Maliyeti ve +%25 Anomali Araştırma Hızına düşürüldü.
- Expansionist maksimum etkileri -10% Outpost Alloy ve Influence Cost'a düşürüldü.
- Great Researcher özelliği artık ayda 5×Lider Seviyesi Araştırma Puanı veriyor.
- Taskmaster özelliği XP'si 600'den 500'e düşürüldü. Karşılığında artık askerler 2/2/2 Enerji/Madenler/Gıda (gıda kullanan ülkeler için) veya 3/3 Enerji/Madenler (gıda kullanmayan ülkeler için) üretiyor.
Hata Düzeltmeleri
- Under One Rule artık Galactic Emperor veya Psionic Sovereign'a geçerken İmparatorluk Otoritesi olarak değişiyor.
- Intellectual Espionage özelliği artık gezegendeki tüm araştırmacı kategorisindeki işleri hesaba katıyor.
- Gezegende yükseltilmemiş Hive Warren kalmadığında Expanded Hive Warren'ın silinmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
- Tüm araştırmacı işleri Akademic Recruiter'ı kontrol edecek şekilde güncellendi.
- Disorder II özelliğinden ordu bakımı artırıldı.
- Chainbreaker özelliği artık Egalitarian etiği gerektiriyor.
- Honored Warmaster özelliği artık Xenophile etiği gerektiriyor.
- Cut prospecting decision'u yorumlandı.
- Kidnapper özelliği artık generalin sahibinin etik değerlerini kontrol etmek yerine köleliğe izin verip vermediğini kontrol ediyor.
- Taskmaster özelliği artık asker işi başına kayıt dışı +%5 İnşa Hızı vermiyor.
- Artık Azaryn'in özel yeteneğini çalıştırmadan onunla yeryüzü şekillendirmesi yapamazsınız.
- Death of a Great Leader etkinliği artık bir lideri Keepers of Knowledge'a gönderdiğinizde ateşlenmemeli.
- Cloaked Gemiler artık yıldız üslerinin yeniden inşa edilmesini engellemeyecek.
- Konsey görünümünde gestalt node'ları birbirlerinden daha uzağa taşındı, böylece çok sayıda özellik olduğunda özellik seçimi engellenmeyecek.
- Gezegenler sınıf değiştirdiğinde gezegen görselleri artık düzgün bir şekilde güncellenecek.
- Olay seçenekleri aracılığıyla verilen özelliklerin tetiklenen etkileri doğru şekilde göstermemesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Konsey görünümünde çalınan ortam ses efekti artık ortam ses seviyesi kaydırıcısından düzgün bir şekilde etkileniyor
- İmparatorluk değiştiren liderlerin eski imparatorluklarındaki konsey pozisyonlarını korumalarına neden olan bir sorun düzeltildi
- Irk görünümünü değiştirmenin hükümdara uygulanmamasına neden olan bir hata düzeltildi
- Scholarium Investigator lider özelliği artık konsey dışı bir özellik olarak %10 Araştırma Hızı vermek yerine +%25 Araştırmaya Yardım Etme Verimliliği veriyor.
- Birkaç oyuncunun aynı anda konsey pozisyonlarının kilidini açmasının mümkün olduğu ve kopyalara neden olan bir COOP hatası düzeltildi.
- Başkent sisteminde bir solucan deliği varsa, Keides solucan deliği 1-2 sıçrama uzaklıktaki rastgele bir komşu sistemde ortaya çıkacaktır
- Cordyceptic Stargazers artık bir Amoeba filosuyla doğru şekilde yeniden doğuyor.
- Eager Explorer imparatorluklarının fazladan bir bilim adamıyla doğması düzeltildi.
- Köleler artık düzgün bir şekilde distopik yaşam standardına göre ayarlandı
- Oyun başladıktan sonra oluşturulan herhangi bir Gestalt imparatorluğu (örneğin machine uprising'den) artık Gestalt konseyi düğümlerini doğru bir şekilde almalıdır.
- Hyperdrive teknolojileri artık yinelenen simgeler göstermiyor.
- Yıldız üssü etkenlerinin savunma platformlarına uygulanmaması gerekirken uygulanmasına neden olan sorunlar düzeltildi.
- Necrophage kökeninden doğan FTL öncesi imparatorlukların gezegenlerinin yörüngesinde doğmasına neden olan bir sorun düzeltildi
- Gemilerin bir hyperlane'e girdiklerinde bazen hedefi takip etmeyi bırakmasına neden olan bir hata düzeltildi
- Zroni Kalıntısı artık lidere 1 seviye ekleyecek, ancak rastgele özellik seçmeyecek, özelliği seçmek oyuncuya bağlı olacak.
- Bildirim haritası bildirim kapatıldıktan sonra bir süre görünür kalması düzeltildi.
- Etkenlerin bilgi kutusunun bir parçası olduğunda bazı özelliklerin adlarının düzgün bir şekilde yerelleştirilmemesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Insightful özelliği bilgi kutusunun etkileri için başlıkları çoğaltmasına neden olan bir hata düzeltildi
- Elçilerin mevcut görevlerinden atamalarını kaldırmanın mümkün olmadığı bir sorun düzeltildi
- Resilient özelliği synth'ler için uygun şekilde ayarlanacak şekilde düzeltildi. Lider ömrü veren kader özelliği için de aynısı yapıldı
- Crusader Spirit artık farklı etiğe sahip herkese karşı -80 ve aynı etiğe sahip imparatorluklara +20 görüş veriyor
- Filo yöneticisinde shift veya ctrl değiştiricileri kullanıldığında gemi sayısını artırma ve azaltma düğmelerinin düzgün çalışmaması sorunu giderildi
- Rogue Scientist olay zinciri, Bilim Başkanı olarak atanan Valiler için tetiklenmeyecek.
- Oyunun geri kalanıyla daha tutarlı olması için bazı tetikleyici konumları "No of ..." yerine "Number of ..." olarak güncellendi.
- Paranoid Lider Özelliği için Bilgi Kutusu düzeltildi
- Anomali.3141 "The Depths of Alien Life" için başlık durumu düzeltildi
- Bir Chosen One seçmenizi sağlayan olay artık "üç kişinin" böyle bir gücü özümseyebileceğini söyleyip ve dört isim listelemeye devam etmiyor.
- Chosen özellikleri veren olaylar artık söz konusu liderin psionic olup olmadığını kontrol ediyor.
- Bir filo komut sınırında doldurulmasına rağmen şablon doğru gemilerle doldurulmadığında filoyu takviye edebilmenize neden olan bir sorun düzeltildi.
- Daha önce ortaya çıkamayan anomali The Orb'un ortaya çıkma şansı etkeni düzeltildi.
- Beholder planetfall hata mesajı artık boş bir bina yuvasının gerekli olduğunu belirtiyor.
- Brainslug ırk özelliği için simge yeniden düzenlendi.
- Artık Hivemind popları veya arınmakta olanları psi-inoculate edemezsiniz.
- Düşmüş imparatorluk başkent gezegenleri artık doğru gezegen tanımına sahip olacak.
- Eğer sektörler birincil tür kısır bir klon ordu türü olacaksa onlardan tebaa yaratamazsınız.
- Marauder amiralleri artık konseyde görev alamıyor veya elle kovulamıyor.
- Bir hükümdarın bir shroud entity tarafından seçilebildiği ancak özelliğin verilmediği bazı durumlar düzeltildi.
- GetDefenseForceOrArmada ve GetGDFOrArmada için komut dosyası eklendi
- Cybernetic Advantage ajandası geçici resmi göstermeyecek şekilde güncellendi.
- Normal imparatorlukların dış lider havuzlarında artık makine veya hivemind liderleri yok ve bunun tersi de geçerli.
- Cloned Organs/Self-Preservation Protocols artık doğru bir şekilde Mind and Body ile aynı etkilere sahip.
- Synthetic tradition'ların evlat edinme etkisindeki hatalı etkenler düzeltildi.
- MP lobisi sohbet mesajları ve kaydırma çubuğunun sohbet kutusunun dışına taşması düzeltildi.
- Oyun tarayıcısındaki çoğu bilgi kutusunun çalışmaması düzeltildi.
- Plantoids Species Pack DLC'sinin MP lobisi DLC listesinde görünmemesi düzeltildi.
- DLC simgelerinin yanlış hizalanması düzeltildi
- Simge listelerinin yatay olması gerekirken bazen dikey olması düzeltildi
- Coop bulunma simgelerinin her zaman bilgi kutusunu göstermemesi düzeltildi.
- The Interstellar Recruitment Office bilgi kutusu artık imparatorluğunuzda zaten bir tane varsa neden inşa edemeyeceğinizi belirtiyor.
- Sentinels arkeoloji alanı artık Azaryn geri döndüğünde onu kendi gemisine geri koyacak.
- Bazı paralı asker filolarının kendilerine atanmış bir amirali olmamasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Paralı Amiraller artık seviyelerini temsil etmek için Mercenary Warrior Özelliği ve 2 amiral özelliği alıyor
- Paralı Asker Bölgeleri artık kiraladıkları amirallerini çalmayacak
YZ
- Yapay zeka artık ana gezegeni için bir uzmanlık tanımı seçmeden önce en az 5 gezegene ve 25 yıla sahip olmayı bekleyecek
- Ancient Refinery'yi inşa etmek isteyen ancak herhangi bir küçük esere erişimi olmayan yapay zekanın herhangi bir bina inşa edememesine neden olan bir sorun düzeltildi
Kararlılık ve Performans
- Bir dizi Senkronizasyon Kaybı hatası düzeltildi.
- Lider görünümünde performans artırıldı
- Bilim gemisi emirlerini yerine getirirken bir bilim insanı yönetici seçildiğinde bazen meydana gelen çökme düzeltildi
- Bir imparatorluk yok edildiğinde nadir görülen ancak kalıcı bir çökme düzeltildi
- Log dosyalarının açılması veya yazılmasında sorun yaşandığında bazen meydana gelebilen bir çökme düzeltildi
- MP lobisinde, onay açılır penceresi açıkken oyuncu listesi değişirse, bir coop grubunu dağıtmayı onayladığınızda oluşan çökme düzeltildi.
- Odak kaybıyla ilgili çökmeleri önlemek için yükleme ekranındaki bilgi kutuları devre dışı bırakıldı.
Kullanıcı Arayüzü
- Oyun odağı yokken araç ipuçlarını gizlemek ekran okuyucular için sorunlara neden olduğundan yeniden etkinleştirildi.
- Tıklayamadığınızda MP lobisindeki coop imparatorluğa katıl/ayrıl düğmesi için bilgi kutuları eklendi.
- Hazır olduğu için değiştiremediğinizde MP lobisindeki coop onay kutusu için bir bilgi kutusu eklendi.
- MP ve coop oyun tarayıcıları için farklı başlıklar kullanıldı.
- MP oyun tarayıcısında artık bir oyunun coop'a izin verip vermediğini gösteren bir sütun var.
- Etkin ajandalar listesinin bazen öğeleri yinelemesine neden olan bir sorun düzeltildi.
- Genişliği >= 1600 olan çözünürlükler için üst çubuğa ana coop durum görünümünün yeni bir sürümü eklendi
- Diğer tüm oyuncular gruptan ayrılırsa MP lobisinde bir coop grubunun dağılmasını otomatik olarak onaylama eklendi.
- Liderin deneyim kazanımını etkileyen etkenler artık "Experience Gain Rate:" başlığı altında girintili olarak gösterilecek.
- Hotjoining sırasında bir ülke seçerken onay uyarısı eklendi
- Lysator Syng'in kiralama bilgi kutusu artık onu kiralamanın size 3 korsan gemisi de vereceğini gösteriyor.
- Donanma sınırı araç ipucunda güç projeksiyonu dökümü için ondalık sayıları göster
Modlama
- Bir lidere rastgele bir arka plan sınıfı atamak için set_random_$CLASS$_background_effect komut dosyası efektleri eklendi. $CLASS$ amiral, general, vali veya bilim adamı ile değiştirilebilir.
- Konsey pozisyonları için custom_tooltip_with_modifiers desteği eklendi.
- Konsey pozisyonları için belgeler yeni komut dosyası desteğini içerecek şekilde güncellendi. Civicler ile bağlantılı olmayan bir konsey pozisyonu örneği için 01_test_councilor.txt dosyasına bakın.
- Konsey pozisyonlarının doğrulanmasını zorlamak ve oyuncunun konsey pozisyonlarını yeniden seçmesine izin vermek için "unlock_council_selection = yes" komut dosyası efekti eklendi.
- Ethics OverLappingElementsBox'ın düzgün şekilde yeniden yüklenmemesi düzeltildi
- Aralık parametresinin dikey OverlappingElementBoxTypes için çalışmaması düzeltildi
- İmparatorluk boyutunu düz bir şekilde artıran veya azaltan yeni "empire_size_add" etkeni eklendi.
- Konsey pozisyonu kilidini açma ekranı artık scope kontrolü ile mevcut olan ancak herhangi bir yurttaşlık gerektirmeyen konsey pozisyonlarını gösterecek
- Bazı özellik rastgele zar ağırlıklarının günlüğe kaydedilmesini sağlayan "debug_trait_weights" konsol komutu eklendi.
- Silah bileşenlerine military_power_multiplier eklendi, bu da otomatikleştirilmesi zor olan soyut özellikler için savaş gücü değerlendirmesinin manuel olarak ayarlanmasını sağlar.
- Ordu görünümünde ordu bakımı için 2 ondalık kullanın
Liderler, Seviye Sınırları ve Denge
3.8 güncellemesiyle birlikte yeniden getirilen Lider Sınırları hakkında çok fazla tartışma oldu. Liderler genellikle eskisinden çok daha güçlü olduklarından ve imparatorlukların daha az sayıda, daha önemli liderlere sahip olmasını açıkça istediğimizden, bunların denge bulmacasının gerekli bir parçası olduğunu düşünüyoruz.
İşe aldığınız liderlerin imparatorluğunuz içinde sıradışı bireyler olarak görülmesi amaçlanmıştır ve bir Amiral veya Valiye sahip olmayan gezegenlerin ve filoların "yönetilmemesi" amaçlanmamıştır - ancak onları yöneten rütbe ve alt düzey yöneticiler, görünür, portreli karakterler tarafından temsil edilenler kadar önemli değildir.
Sıradan liderlerin temsil edilmesi gereken yerde boş alan olmasının tatmin edici olmadığı yönündeki yorumlara katılıyorum. Elçi tarzı "0. seviye liderler", sınıfa özgü lider sınırları, sıradışı liderlerin olmadığı bölgelerde otoriteye dayalı kurumların bulunması, tamamen farklı bir sistem veya yukarıdakilerin bazılarının veya hepsinin bir kombinasyonu gibi çözümleri hala araştırıyoruz. (Çok gizli değil, gelecekte bir noktada Elçileri tam liderlere yükseltme fikrini de araştırmakla ilgileniyorum, bu yüzden ne olursa olsun sistemde ayarlamalar yapılması gerekecek. Şu anda yukarıdakilerin bazılarının bir kombinasyonuna eğilimliyim, ancak yapmak istediğim bazı değişiklikler yayın sonrası desteğe sığmayacak kadar büyük).
Konsey pozisyonlarınıda yeniden adlandırabileceksiniz.
Ayrıca lider sınırlarının biraz sıkışık olduğu konusunda da hemfikiriz. Yama notlarında belirtildiği gibi, bunları biraz gevşetmek için bazı değişiklikler yapıyoruz, ancak denge nedenleriyle dikkatli davranmamız gerektiğini düşünüyoruz. Liderlerin sınırı aştıklarında -%100 XP'ye ulaşma oranını düşürdük ve kolay modcu erişimi için Defines'a bir XP skalası ekledik.
Ayrıca geçen hafta tartıştığımız "Leader of Opportunity" mekaniğini Eager lider özelliği ile birleştiriyoruz - bu özelliğe sahip liderler ilk birkaç seviyeleri için Lider Sınırından sayılmayacaklar. Başlangıçta Fırsat Lideri'nin yalnızca olay liderleri için kullanılmasını planlamıştık, ancak daha sonra yapılan tartışmalar insanların Lider Havuzunda bu etkiye sahip liderleri görmeyi dört gözle beklediklerini gösterdi ve biz de bunun ilginç olacağı konusunda hemfikir olduk.
Cinsiyetçi dillerde yerelleştirmeyi kolaylaştırmak için özellikler de artık isim olmuştur.
Erken oyun keşfi ile ilgili olarak - oyunun keşif aşamasının eskisinden daha uzun olmasından memnun olsak da, istediğimizden biraz daha yavaş. Atanmış bir Amiral ile askeri filoların hyperlane'leri keşfetmesine izin vereceğiz, bu da savaşta olduğunuzda ve bir nebulada gizlenmiş bir düşman sistemine sahip olduğunuzda bir uç durumu çözme yararına sahip. Mürettebatlı bir Bilim gemisi gibi gezegenleri inceleyemeyecek veya solucan deliklerini keşfedemeyecekler, ancak bu, yıldızlara ilk adımlarınız sırasında hyperlane tıkanma noktalarını bulmak için daha fazla özgürlük sağlayacaktır. Amirallere seviye atladıkça artan komuta limiti veren değişiklik de kaldırıldı - birçoğunuzun belirttiği gibi, lider öldüğünde filolarınızın bölünmesi iyi hissettirmiyordu.
Uzun vadede, Generallere daha fazla "yapacak iş" vermeyi düşünüyoruz - bazılarınızın belirttiği gibi, yeni fethedilen gezegenlerin pasifize edilmesi gerektiğinde bir Generalin devreye girmesine izin vermek ilginç olabilir, belki de yeni "kurtarılmış" sektörler için geçici bir sıkıyönetim valisi olarak hareket edebilir. #sözyok
Genel olarak Gestalt Nodes'un çalışma şeklinden memnunuz - bu ölümsüz uzman node'lar nedeniyle normal İmparatorluklara göre birkaç önemli avantajları var, ancak oyun ilerledikçe daha belirgin hale gelen bazı farklılıklar da var. Gelecekteki bir sürümde (muhtemelen 3.9), bazı Konsey özellikleri oyunun ilk bölümlerinde değerli ancak daha sonra çok daha az kullanışlı olduğundan, bir node'u "kesip atmalarına " ve gündem olarak yeni bir tane büyütmelerine izin vermeyi düşünüyoruz.
Birçok lider özelliği, yukarıdaki yama notlarında açıklanan bir denge kontrolünden geçirildi. Sistemler geliştikçe, daha fazla hareket bekliyoruz. Gelecek Custodian güncellemelerinde tüm bu sistemlerde daha fazla ayarlama ve iyileştirme yapacağımızı umuyoruz.
Hataların Önceliklendirilmesi ve Denge
Doğal olarak, hatalar ve denge söz konusu olduğunda bazı önceliklendirmeler yapılmalıdır. Listenin en tepesinde oynamanızı engelleyen şeyler yer alıyor - oyun çökmeleri, senkronizasyon bozuklukları vb.
Okunan metinle ilgili sorunlar da genellikle yüksek önceliklidir - Stellaris on farklı dilde mevcut olduğundan ve çevirmenlerin işlerini yapmak için zamana ihtiyacı olduğundan, yerelleştirme gerektiren herhangi bir değişiklik yapmak için sınırlı pencerelerimiz var. Örneğin 3.8.1 ve 3.8.3 yerelleştirilmiş sürümler iken, 3.8.2 ve gelecekteki 3.8.4 yerelleştirilmiş sürümler değil. Bazen önceden plan yaparız ve hatanın kendisini gerçekten ele alma şansımız olmasa bile yerelleştirilmiş bir sürüme bazı "acil durum yerelleştirmeleri" ekleriz, ancak bu nispeten nadirdir.
Exploit olarak kabul edilen hatalar genel önceliklendirmemizde genellikle çok düşük derecelendirilir - bir yapay zekanın bir hatayı size karşı kötüye kullanma olasılığı düşükse, ancak onu kullanmayı veya kullanmamayı seçebiliyorsanız, genel oynanışa daha fazla zarar veren şeylerden daha düşük öncelikli olma eğilimindedir.
Konsey Üyeleri için Kod Geliştirmeleri
Konsey pozisyonlarının kodlanabilirliği üzerinde çalıştığımız bazı iyileştirmeler de 3.8.3'e eklendi.
İlk olarak, imparatorlukların hükümeti reforme etmelerine gerek kalmadan konsey pozisyonlarını yeniden seçmelerine olanak tanıyan Konseyi Yeniden Düzenle ajandasını ekledik.
Modcular için daha ilgi çekici olan, ülke bayrakları, yükselme avantajları ve diğer triggerları gibi civic dışı kaynaklar tarafından mümkün kılınan konsey pozisyonları için destek geliştirildi.
Belgeleri aşağıya ekledik
# Konsey Dokümantasyonu
#
# councilor_name_key = {
# possible = { } Konsey pozisyonuna izin verilip verilmediğini değerlendirmek için ülke kapsamı tetikleyicileri.
# leader_class = { } Hangi lider sınıfları bu konsey pozisyonuna sahip olabilir. Şu anda yalnızca yeni Lider İşe Al düğmeleri için kullanılmaktadır. Default = none.
# is_leader_possible = { } Lider scope, bir liderin bu pozisyona atanıp atanamayacağını değerlendirmek için triggerlanır.
# conditional_tooltip = "LOC_KEY" Konsey pozisyonunun gereklilikleri için gösterilen özel bilgi kutusu metni.
# civic = civic_imperial_cult Bu konsey pozisyonu için gerekli olan civic. Kullanıcı arayüzü tarafından da kullanılır. Default = none.
# custom_unlock_title = "LOC_KEY" " Civic olmayan konsey pozisyonları için UNLOCK_COUNCIL_POSITION_TOOLTIP" yerine gösterilen özel metin
# modifier = { } Ülke etkeni, atanan Liderin seviyesi ile çarpılır.
# custom_tooltip = "LOC_KEY" Konsey konumunun otomatik olarak oluşturulan değiştirici araç ipucu metni yerine gösterilen özel araç ipucu metni.
# custom_tooltip_with_modifiers = "LOC_KEY" Konsey konumunun otomatik olarak oluşturulan değiştirici araç ipucu metnine ek olarak gösterilen özel araç ipucu metni.
# icon = "GFX_icon_name" Bir civic belirtilmemişse, konsey konumu için kullanılan simge.
# required = yes/no Bu pozisyon konseyde olmak zorunda mı? Default = no
# }
Script:
# councilor_expert_programmer = {
# leader_class = { scientist }
# possible = {
# has_country_flag = expert_programmer
# }
# is_leader_possible = {
# leader_class = scientist
# }
# modifier = {
# planet_researchers_physics_research_produces_add = 1
# }
# custom_tooltip_with_modifiers = "councilor_expert_programmer_modifiers"
# icon = "GFX_icon_councilor_research"
# custom_unlock_title = "councilor_expert_programmer_unlock_title"
# conditional_tooltip = "councilor_expert_programmer_conditional"
# }
Loc:
# councilor_expert_programmer: " Expert Programmer"
# councilor_expert_programmer_female: "$councilor_expert_programmer$"
# councilor_expert_programmer_desc: "Konsey Pozisyonları için yeni kod desteği için bir $TITLE$ teşekkür ederiz."
# councilor_expert_programmer_modifiers: "Bu, bir Konsey Pozisyonu için etkenler içeren özel bir bilgi kutusu örneğidir."
# councilor_expert_programmer_conditional: "Bu, bir Konsey Pozisyonu için koşullu bir bilgi kutusu örneğidir."
# councilor_expert_programmer_unlock_title: "§Konsol Komutlarından Konsey Pozisyonu§!"
Senkronizasyon Kaybı Sorunları
Bundan geçen hafta bahsetmiştim, ancak çok oyunculu kararlılığı geliştirmekle çok ilgilendiğimiz için sık sık senkronizasyon kaybı sorunları yaşıyorsanız, sunucunun bu başlangıç parametrelerini oyunlarına eklemesini sağlayarak bize çok yardımcı olabilirsiniz:
-randomlog -randomlog_stack=5 -randomlog_frames=3
Ardından, bir Senkronizasyon Kaybı durumla karşılaşırsanız, lütfen Hata Raporu forumuna gönderin ve bize Sunucunun OOS günlüklerinin yanı sıra açılır pencerenin bahsettiği istemcilerin en az birini verin. (OOS kayıtları Belgeler\Paradox Interactive\Stellaris\oos bölümünde kayıtlı oyunlarınızın yanında bulunabilir). O sırada ne yaptığınız hakkında verebileceğiniz her türlü ayrıntı da yardımcı olacaktır.
Bu ayarın bazı performans etkileri var (bu yüzden varsayılan olarak açık değildir), ancak OOS'larla sürekli bir şekilde karşılaşıyorsanız, onları izlememize gerçekten yardımcı olabilir.
3.8.3 bir dizi Senkronizasyon Kaybı sorununu çözüyor, ancak ideal olarak 3.8.4 güncellemesinin coop oyun modundan beta etiketini kaldırabileceğimiz bir durumda olmasını istiyorum.
Bu haftalık bu kadar, haftaya görüşmek üzere!
Aşağıdaki 1 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Onur34
|