Günlük: Stellaris - Necroid Değişiklikleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Necroidlerde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...e.1479851/ :Herkese merhabalar

Geçtiğimiz hafta bahsettiğimiz üzere Lem güncellemesinde mevcut eklentilere yeni içerikler ekleyerek onları güçlendirmeyi planlıyoruz. Bu kapsamda birçok tür paketinde çalışmalarımız oldu. Bu hafta sizlere Necroid Tür Paketinde yaptığımız çalışmaları anlatacağım.

Necroidlerin sahip olduğu içeriklerden büyük oranda memnun olsak da (özellikle diğer tür paketleriyle kıyaslandığında gayet iyi durumda), hem geliştirici ekibinden hem de topluluktan bazı isimler Necroidlerde bazı güzel fırsatları kaçırdığımızı düşünüyordu. Lem güncellemesiyle birlikte bu durumu telafi etmek istedik.

Nekrofaj Hive Mind
Hive Mind'ların da Nekrofaj olabilmesine dair çok sayıda öneriyle karşılaşmıştık. Lem güncellemesiyle birlikte artık bu mümkün.

1623927984810.png

Bu birkaç fark dışında normal Nekrofajlar gibi işliyor:
  • Kişisel bilinç varsayımında bulunulan bazı olay metinlerinde güncellemeler yapıldı.
  • Hive Mind'lar bildiğiniz üzere Livestock harici Hive olmayan nüfusları imparatorluklarında barındıramıyor, bu durum Nekrofaj Hive Mind'lar için de geçerli ancak normal Hive Mind'lardan farklı olarak, Nekro-Hive'lar Livestock nüfusların çoğalmasına izin veriyor. Livestock nüfuslar ardından Center of Elevation üzerinden Hive tarafından tüketiliyor.
  • Normal Nekrofajlardan farklı olarak, Nekro-Hive Nekrofitler Tüketici Ürünleri kullanmıyorlar. Bunun yerine Gıda (eğer Lithoidlerse Mineral) harcamaları ikiye katlanıyor.
1623935247824.png
  • Normal Nekrofajlar gibi, Nekro-Hive'lar Nekrofaj Purge'u sayesinde işleri hızlandırabiliyor. Bu kapsamda, Hive Mind'lar artık kendi türlerinden olmayan Gestalt nüfusları purge ile ortadan kaldırabiliyor.
  • Hive olmayan nüfusların yaşanmasına izin verilmediği için, Nekrofajların Hive Dünyalara sahip olması biraz sıkıntılı bir konseptti. Şimdilik üzerinde durduğumuz çözüm Nekro-Hive'ların bu dünyalarda Nekrofitlerini bulundurması şeklinde.
  • Fanatic Purifier ile Nekrofaj'ı birlikte kullanabildiğiniz gibi, artık Devouring Swarm Nekrofaj da olabiliyorsunuz.
Nekrofaj Değişiklikleri
Nekrofajların fazlasıyla güçlü oldukları gözümüzden kaçmadı. Onları havalı ve eğlenceli hale getiren birçok unsur aynı zamanda onları beklediğimizden daha güçlü hale getiriyordu. Bu sebeple Origin'in ana temasından kopmamak kaydıyla onlarda bazı değişiklikler yapmak istedik:
  • Purge yapmayan Nekrofajlar artık standart dışı Originlere nazaran fazladan 2 nüfusla başlamıyor (purge yapanlar ekstra nüfuslara sahip olmaya devam ediyor)
  • Garantilenmiş ilkel dünyalar artık henüz Demir Çağının ötesine geçmiş uygarlıklar barındıramıyor (eskiden bu limit Buhar Çağındaydı) ve bu uygarlıklar sıradan ilkellerden daha çok savunma ordularına sahip oluyor.
  • Center of Elevation artık istikrar bonusu sağlamıyor ve işin Unity üretimi çeyrek miktarda daha az.
  • Purge esnasında nüfusların kaçma şansı %10'dan %25'e çıkarıldı.
1623935403610.png

Ölüm Kültleri
Nekrofajlardan farklı olarak, 3.0'ın çıkışı ve beraberinde nüfus artış hızında yapılan değişiklikler neticesinde Ölüm Kültlerinin - her ne kadar mekanik ve tarz olarak ilginç olsalar da - diğer başlangıçlara nazaran zayıf kaldıklarını gördük.

Ölüm Kültlerini tasarlarken karşılaştığımız sorunlardan birisi Stellaris kodlarıyla oluşturabileceğimiz matematiksel formüllerin kısıtlı olmasıydı. Geçtiğimiz geliştirici günlüklerinde bahsettiğimiz üzere bu sorunu ortadan kaldırdık (hatta sadece ortadan kaldırmakla kalmadık, bir hayli ilerleme de kaydettik. Lem güncellemesinde modcular için önemli sürprizlerimiz olacak.)

Eskiden nüfusunuz için bir kurban seçtiğinizde belirlenmiş etkiler şeklinde bonus kazanıyordunuz, bir diğer yüzde ise kurban ettiğiniz nüfus sayısına göre şekilleniyordu. Bu durum büyük oranda aynı işliyor ancak ufak bir fark var, yüzdeli etki artık kurban ettiğiniz nüfusların toplam sayısına göre belirleniyor.

Değerler üzerinde hala çalışıyoruz fakat bu değişiklik kabaca kurbanlarınızdan özellikle oyunun erken döneminde çok daha yüksek miktarlarda bonus alacağınız anlamına geliyor.

Diriltilmiş Ordular
Diriltilmiş Ordularda da birtakım değişiklikler söz konusu. Her ne kadar orduları dirilterek sizin için savaşmalarını sağlama fikri oldukça havalı olsa da, yeni bir ordu türü açmak, bunun için önce gidip teknoloji araştırmak işleri biraz sıkıcılaştırabiliyordu. Bu kapsamda bazı değişikliklerde bulunduk:
  • Artık oyuna başlar başlamaz Dread Encampment yapabiliyorsunuz. Civic sahibi imparatorluklar başlangıç gezegenlerinde Dread Encampment var bir şekilde oyuna başlıyor.
  • Dread Encampmentler artık daha kullanışlı, 1 yerine 2 Necromancer işi sağlıyorlar ve Necromancerlar 4 yerine 6 toplum/fizik teknolojisi veriyor. Çıkarttıkları savunma ordularının sayısı ise 4'ten 3'e düşürülmüş durumda.
  • Dread Encampment inşa etmek, sıradan ordularınızın yerini onlardan daha güçlü olan Undead orduların almasını sağlıyor.
  • Muharebede organik bir orduyu yenilgiye uğrattığınızda, 3'te 1 ihtimalle onları kendi ordunuza katabiliyorsunuz.
  • Undead askerlere sahip bir imparatorluk Voidspawn veya Tiyanki Matriarch'ı yenerse, onları dirilterek ordusuna katabiliyor.
1623935473810.png

Bu haftalık bizden bu kadar.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
bu oyunda en ilgimi çeken şey origin'ler.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.