Günlük: Stellaris - Oyun Sonu Krizleri
#1
NAomjO.jpg

30. Geliştirici günlüğü Henrik Fahreus tarafından yazılmış, oyun sonu krizlerini konu alıyor.
Aynı konuda bir başka haber : http://forum.strategyturk.com/konu-stell...elaketleri



Merhabalar, 

Oyunun çıkış tarihine iyice yaklaşıyoruz dolayısıyla sizlere bahsedebileceğimiz yeni içeriklerin iyice sonuna geldik diyebiliriz. Bu vakte kadar bahsetmediğimiz yegane özellik sanıyorum ki oyun sonu krizleri. Ancak bunlardan bahsederken oyun içerisinde karşılaşacağınız şeyleri direkt olarak sizlere anlatmak ve birçok olayın sürprizini kaçırmak istemiyoruz, dolayısıyla günlük içerisinde biraz kapalı bir dil kullanılırsa şaşırmayın.


Geçtiğimiz hafta yayınlanan günlükte nasıl büyük imparatorlukların başlarının sürekli belli türlerin gruplaşmaları ve istekleriyle meşgul olacağını anlatmıştık. Bu oyunu oyunun son dönemlerine dahi ilgi çekici kılabilmek için geliştirdiğimiz mekaniklerden sadece bir tanesi. Saatlerinizi ayrıdığınız oyunda en son düşmanı da yoketmenizle birlikte kazandınız yazan bir uyarı çıkararak sonlanmasını tatmin edici bulmuyoruz, oyunu ilgi çekici kılabilecek diğer hususlar ise tamamen rastgele bir şekilde gerçekleşen olaylar. Özellikle oyunun son dönemlerine doğru tehlikeli teknolojiler oyuna dahil oluyor ve bu tehlikeli teknolojiler sadece bu teknolojiyi geliştiren uygarlığın değil, tüm galaksinin başına bela olabiliyor.


Bazı teknolojiler açık bir şekilde " riskli " olarak oyuncuya sunuluyor, bu riskli teknolojilere örnek olarak robot çalışanlar verilebilir. Bu teknolojilerin araştırılması ile birlikte belli olasılıklar meydana gelmeye başlıyor, örneğin galakside ne kadar çok robot nüfus varsa o robotların bir isyan planlayıp bunu eyleme dönüştürme ihtimali o kadar yüksek oluyor. Eğer bu isyan hızlı bir şekilde bastırılmazsa büyük bir Makina İmparatorluğu genişleyip, genişledikçe daha da güçlenerek tüm galaksiyi ele geçirebilir ve tüm organik hayata son verebilir. Oyuncular bu olay gerçekleşirken ne zaman olaylara müdahil olacağına iyi karar vermelidir. Bu robotların ilk hedefi olacağını düşündüğünüz rakip imparatorlukların yokoluşunu izlemeyi tercih edebilirsiniz, ancak bu robotlar o imparatorluğun yıkılmasıyla elde ettiği güçle sizi de alt edecek bir güce erişebilirler.


Oyun içerisinde en az bir oyun sonu krizi ile karşılaşacaksınız, oyununuz ne kadar uzun sürüyorsa bir krizin patlak verme olasılığı da o kadar yüksek olacak. Bir oyun içerisinde birden fazla krizin meydana gelmesi çok düşük bir ihtimal ama imkansız değil. Bu oyun sonu krizleri bir önceki paragrafta da bahsettiğimiz üzere sizler için illa kriz anlamına gelmeyebilir, kimi zaman bu krizlerden faydalanarak imparatorluğunuzun düşman bir imparatorluk tarafından ele geçirilmekten kurtulduğunu görebilirsiniz. Ayrıca bu krizler sonucu meydana gelen şeylerden kendinize pay da çıkarabilir, tersine mühendislik uygulayarak üstün silahlar ve teknolojiler elde edebilirsiniz.

Haftaya Stellaris'teki mod çalışmalarından bahsedilecek.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Kendilerine özgü en iyi mekanik bu olsa gerek.
Ara
Cevapla
#3
Katılıyorum oyunun en özgün özelliği bu sanırım.
Ara
Cevapla
#4
Krizin oyunun içerisinden kaynaklanması özgün olarak kabul edilebilir ancak bu tür oyun sonu felaketleri/krizlerine CK2'den tut Medieval 2 Total War'da bile rastlamak mümkün.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.