17-08-2023, 21:19
(Son Düzenleme: 17-08-2023, 21:22, Düzenleyen: Caine. Toplamda 4 kere düzenlenmiş.)
Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu hafta Plantoid değişiklikleri hakkında bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...r.1596199/ :Herkese merhaba, uzun zamandır görüşemedik.
Bu hafta, Custodian Ekibinin yaklaşmakta olan Stellaris 3.9 'Caelum' Güncellemesinde Tür Paketlerinde yaptığı iyileştirmelerin yanı sıra yaptığımız diğer bazı şeyleri incelemeye devam ediyoruz.
Perşembe günü için çok mu fazla okudunuz? Onun yerine Geliştirici Günlüğü videosunu izleyin!
İlk olarak Environmentalists civic'te bazı geliştirmeler yapıldı.
Environmentalists
Ranger Lodge'un ilk versiyonu ve Çevre için Ranger işleri iyi olmasına rağmen, bunların geliştirilebileceğini hissettik.
Bu civic'in gördüğü değişiklikler şunlardır:
- Lodge tarafından sağlanan Ranger işlerinin sayısı artık gezegendeki Natural Blocker sayısı ile ölçekleniyor.
- Environmentalist İmparatorluklar artık Nature Preserves'lerini genişletmeyi seçerek gezegendeki Blocker sayısını (ve dolayısıyla Ranger işlerini) artırabilir.
Nature Preserves'e mümkün olduğunca mantar vermelisiniz.
- Envronementalistler için Unity üretmenin yanı sıra, gezegendeki her Natural Blocker (Nature Preserves hariç) artık Ranger işlerine küçük bir miktar temel kaynak üretimi sağlıyor
Invasive Species Özelliği
Her yerdeki bahçıvanlar istilacı türlerin tehdidini bilir.
Artık siz de yabani otlar gibi büyüyen bir Plantoid veya Fungoid türüne sahip olabilirsiniz.
İstilacı türler, sahip oldukları her negatif özellik için +%5 habitabiltiy ve +%5 pop büyüme hızı kazanır ve yalnızca negatif veya botanik özellikleri seçebilir.
Onları galaksi boyunca yayılmak için mi kullanacaksınız yoksa o yabancı düşmanı göç anlaşmasını imzaladığına pişman mı edeceksiniz?
Ya da belki de bu özellikleri kullanarak yakındaki gezegenlere...
Fruitful Partnership Origini
Pek çok bitki, tohumlarını hayvanlar aracılığıyla çok uzaklara yayar.
Plantoid ve Fungoid uygarlıklar artık bu seçeneğe de sahip.
Fruitful Partnership originine sahip İmparatorluklar oyuna Tiyanki ile temas halinde başlayacak ve Starseed Gardens zaten Orchard Station'larında inşa edilmiş olacak.
Sistemi ziyaret eden uzay faunası istasyona çekilir, burada sunulan meyvelerden yer ve galakside seyahat ederken tohum kapsüllerinizi yanlarında taşırlar.
Yaşanabilir bir gezegenin yakınından geçerken, tohumlar bir yuva bulabilir...
Ve özel bir projeyi tamamlayarak, tohumlarını getirdikleri her yerde yeni bir hayat çiçek açabilir.
Tohumlarınızın uzay faunası tarafından taşınması, ana sisteminizden uzaktaki gezegenlerin kolonileştirilmesini sağlayabilir, ancak bir düşman gezegeni tohumlama konusunda biraz da daha direkt davranabilirsiniz.
Bu tohumlar öncelikle rakibiniz için sadece bir baş belası olsa da, gezegeni ele geçirip onları kendiniz temizlerseniz, Lithoid blockerlarının çalışmasına benzer şekilde onları nüfusa dönüştürebilirsiniz.
İnsan Plantoidleri
Geçen haftaki Lithoid Theian'lar çağlar önce Dünya ile yakın bir karşılaşmadan gelmişti, yeni Plantoid'lerimiz aslında Dünya'da başlıyor ve "ya insanlar bitki olsaydı" olasılığını araştırıyor. Doğal olarak, İnsan Topluluğu gibi Dünya'dan ayrılan imparatorluklar sizin yapraklı mirasınızı paylaşacaktır.
Şimdi, 3.9'da gelecek diğer bazı şeylere geçelim.
Enclave Liderleri
Galactic Paragons ve First Contact'ın geliştirilmesi sırasında, Galaksinin dört bir yanına dağılmış çeşitli Enclave'lerle olan eski etkileşimlerden bazılarını yeniden ziyaret etmek istedik, ancak zaman bulamadık:
- Curator'lardan Bir Bilim İnsanı Kiralamak
- Trader Enclave'lerden bir Vali İşe Alma
- Shroudwalkers'dan Öğretmen İşe Alma
- Salvager'lardan Bir Salvage Overseer Kiralamak
3.8 düzeltme yamalarının geliştirilmesi sona erdiğinde, İmparatorluk Konsey Üyeleri için bazı ek kod desteği alabildik ve çalışmaya başladık.
3.9 güncellemesiyle gelecek olan bu kararların her biri, her biri kendine özgü özelliklere sahip 5. Seviye bir Bilim İnsanı veya Vali'nin (ve Galaktik Paragon sahipleri için sadece kendilerinin atanabileceği benzersiz bir Konsey Pozisyonu) işe alınmasını sağlayacak.
Bu lider alımı mevcut Shroudwalker Teacher gezegen etkeni ve Salvage Overseer imparatorluk etkenini yerini alacak ve Curators ve Trader Enclaves'ten alınan liderleri geliştirecektir.
Diğer Trader Enclave'lerinin Valileri bunun yerine Rare Crystals veya Volatile Motes için bonus sağlar.
Ancak, bu Renowned Leaders'ı Enclave'lerden işe aldınız diye, eski evlerine saldırdığınızda boş boş oturmalarını beklemeyin.
Modlama Arayüzü Değişikliği
Burada vurgulamak istediğimiz ana değişiklik şudur:
- NInterface commom/defines/00_defines.txt dosyasından unchecked_defines/interface.txt dosyasına taşınmıştır. Bu, NInterface altında listelenen tanımları değiştiren herhangi bir modun artık başarımları veya Ironman'i engellemeyeceği anlamına gelir.
Geçici Lider Tecrübesi Değişiklikleri
307. geliştirici günlüğünde de belirtildiği gibi, daha büyük bir yeniden çalışma hazır olana kadar olumsuz etkilerini azaltmak için üst sınır formüllerinde bazı ayarlamalar yapmayı düşünüyorduk.
Aniden -%100 XP'ye ulaşan doğrusal bir ilerleme yerine, liderler için mevcut XP ölçeklendirmesini bir eğriyi takip eden bir formülle değiştirdik.
Kapasitenin üzerinde olma için XP (6 liderin tabanında)
Gelecek Hafta
Humanoid ve Necroidler gelecek haftanın ana konusu olacak. Alfray, Habitatların nasıl gittiğine dair bir güncelleme yapacak ve Açık Beta hakkındaki bilgi verilecek.
Görüşmek üzere!