Bu haftanın geliştirici günlüğüne Stellaris oyun direktörü Martin Anward 1.2 yamasından bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...-2.950536/ :Merhabalar ve bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu hafta sizlere Asimov kod adını verdiğimiz 1.2 yamasından bilgiler vermeye devam edeceğiz. Asimov yamasının Haziranın sonlarına doğru çıkması planlanıyor, geçtiğimiz hafta Asimov yamasıyla birlikte diplomasi alanında yapılan değişikliklerden bahsetmiştik, bu hafta ise diğer değişikliklerden bahsedeceğiz. Yama notları yamanın çıkışından bir süre evvel incelemeniz üzere sunulacak, bu yama notlarında çok sayıda denge değişikliğini, bug fixini ve arayüz geliştirmesini inceleyebileceksiniz.
Daha İyi Görünen Muharebeler
Stellaris'in çıkışından itibaren memnun olmadığımız şeylerden bir tanesi muharebelerin nasıl göründüğüydü. Muharebeye az sayıda gemi katıldığında bir nebze güzel bir görünüm ortaya çıksa da çok sayıda gemi işin içine dahil olduğunda sanki birbirine saldırmakta olan 2 arı sürüsü gibi bir görüntü ortaya çıkıyordu. Buna ithafen çok sayıda mod oluşturuldu ve oyuncular kendilerince geliştirmelerde bulundular, biz de bu esnada nasıl bir yaklaşımla bu işi çözebileceğimizi düşünüyorduk ve Asimov güncellemesiyle aşağıdaki değişiklikleri yapmayı uygun gördük.
- Tüm silahların menzili yükseltildi, yani gemiler birbirlerine daha uzaktan saldırabilecekler ve birbirlerine yaklaşmalarına gerek kalmayacak.
- Savaş bilgisayarlarının isimleri Saldırgan ve Savunmacı'dan Sürü ve Bombardıman'a değiştirildi, böylelikle asıl etkilerini daha iyi ifade ediyorlar. Sürü bilgisayarına sahip gemiler daha yakın mesafeden daha etkili bir saldırı düzenlemeye çalışacak, geminin saldırı gücünü, hızını ve kaçma gücünü yükseltecek. Öte yandan bombardıman bilgisayarına sahip gemilerin menzili daha yüksek olacak ve isabet, ateş gücüne bonus edecekler.
- Gemilerin varsayılan rolü 'sürü' modundan çıkarılıp düşman gemisinin önünden geçerek yandan saldırmaya çalışacak, böylelikle büyük savaşlar bütün gemiler saldırgan bilgisayara sahip olmadıkça arı sürülerine benzemeyecek.
Harita Modları
Oyunun çıkışından itibaren oyuncular tarafından talep edilen hususlardan bir tanesi de harita modlarıydı. Yeni eklenen harita modları oyuncuların kimlerin müttefik olduğunu, hangi imparatorluklarla savaş halinde olduklarını, kimin onlar hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu ve daha bir çok şeyi daha basit anlamalarını sağlayacak. Asimov'la birlikte eklenen harita modlarının yanı sıra tamamen modlanabilir harita scriptleri de ekledik, böylelikle modcular kendi harita modlarını yapabilecek. Yamayla birlikte ise 3 harita modu ekleniyor.
- Diplomatik Harita Modu : Diğer İmparatorluklarla olan ilişkilerinizi gösteriyor, savaşta mısınız? müttefik misiniz? vs.
- Yaklaşım Harita Modu : Diğer İmparatorlukların size olan yaklaşımlarını gösteriyor.
- Tavır Harita Modu : Diğer İmparatorlukların size karşı tavrını gösteriyor.
Göçebe Donanmaları
Asimov yamasıyla birlikte eklenen bir diğer özellik ise Uzay Göçebeleri. Oyunun normal versiyonunda çok sık göremediğiniz bu halkları daha iyi yansıtabileceğimizi düşündük, göçebeler artık büyük donanmalara sahip olacak, galaksinize giriş yapacak ve bilmediğiniz bir yere doğru seyahat edecekler. Eğer sizin bölgenizden geçerse sizle çeşitli yollarla iletişim kurabilecekler, size gemi satmayı teklif eddebilecekler veya halklarının bir kısmının gezegenlerinizde yaşamasına dair izin isteyebilecekler.
Köle Fraksiyonları
Muhtemelen bildiğiniz üzere köleler aslında bu kadar uysal bir topluluk olmayacaktı, ancak köle isyanlarını oyundan son anda çıkartmak zorunda kalmıştık çünkü o kadar dengesiz ve tehlikelilerdi ki tüm kölecilik mekaniğini anlamsız hale getiriyordu. Asimov yamasıyla birlikte köleler uysal ve zararlı olmak üzere 2 fraksiyona sahip oluyor, isminden de anlayacağınız üzere uysal köleler hayatlarından tamamen memnun iken zararlı köleler isyana daha meyilli olup özgürlüklerini talep edebiliyorlar. Aynı zamanda ülkeniz içerisinde kölelik karşıtı fraksiyonu da kurulabiliyor ve zaten özgür olan halklar imparatorluğunuzdaki kölelere özgürlük talebinde bulunabiliyorlar.
Yeni Savaş Hedefleri
Oyunun çıkışından itibaren daha farklı savaş hedeflerine yönelik de bir talep mevcuttu. Savaşların sadece toprak almaktan ibaret olmaması için çeşitli geliştirmelerde bulunduk, ileride daha derinlemesine değişikliklerde yapacağız ancak Asimov yamasıyla birlikte birkaç değişiklik şimdiden yaptık.
- Haraca Bağla : Savaş açıp diğer imparatorlukları haraca bağlayabileceksiniz. Haraca bağlanan imparatorluk enerji ve mineral gelirlerinin %20'sini haraç ödedikleri imparatorluğa aktarır, ancak haraç ödedikleri imparatorluğa açılan savaşlarda onu savunmaya gelmez, kendileri istedikleri gibi savaş açabilir ve kolonileşebilir.
- Gezegen Temizleme : Eğer purge politikası uygulayabiliyorsanız artık başka bir imparatorluğa savaş açıp bir gezegeni temizleyebileceksiniz. Bu temizleme işlemi tabi ki o gezegendeki tüm nüfusu katlederek gerçekleşiyor.
- Aşağıla : Düşman imparatorlukları aşağılayabileceksiniz, aşağıladığınızimparatorluk negatif çeşitli özelliklere sahip olurken siz influence kazanacaksınız.
- Sınırları Aç : 10 yıl boyunca diğer imparatorluğun sınırlarında seyahat hakkına sahip olabileceksiniz.
- Vahşeti Durdur : Düşman imparatorluklarda köleliği ve soykırımı yasaklayabileceksiniz.
Diplomatik Kazalar
Asimov yamasının ana teması diplomasiyi geliştirmek ve daha ilgi çekici kılmaktı. Diplomatik kazalar 2 imparatorluk arasında gerçekleşebilecek olaylar zincirine eniyor, bu imparatorlukların ilişkilerini kötü duruma getiriyor. Örneğin bir imparatorluk diğer bir imparatorluğun bilim gemisinin aslında casusluk için orada bulunduğunu düşünebilir ve karşı imparatorluktan aşağılayıcı çeşitli taleplerde bulunabilir, bu taleplerin yerine getirilmemesi durumunda sınırlarını kapatabilir.
Bu haftalık bu kadar, haftaya tatil öncesi son geliştirici günlüğünü yayınlayacağız.