Stellaris günlüklerinde bugün Ses Yönetmeni Björn Iversen oyunda yaptıkları hakkında konuşuyor.
Not: Resimleri göremiyorsanız haber verin.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...d.1086872/ :Tüm yıldızlarası okuyuculara selamlar!
Yeni bir günlük yazma zamanım geldi ve bu benim için özel bir günlük olacak. Beni bilmeyenler için adım Björn Iversen ve Paradox Development Studios’ta Ses Yönetmeni olarak çalışıyorum.
Güncellemeden beri Stellaris’i ve Apocalypse eklentisini oynamaktan zevk aldığınızı umuyorum, ben de gezegenleri yok edince çıkan ses efektleri üzerinde çalışmaktan çok zevk aldım. Ama Apocalypse benim için bir bakıma sonun başlangıcıydı. Plan, Apocalypse üzerinde çalışmayı bitirdiğimde burada, Paradox’ta başka bir projeye geçmemdi (çevirmenin notu: hype?).
Paradox’ta ilk başladığımda tarihi oyunlar için güzel sesler yaratmak ve karşılaşabileceğim zorluklar için oldukça heyecanlıydım. PDS oyunlarını Europa Universalis 1’den beri takip ettiğim için ofise ilk kez geldiğimde Paradox’un yeni IP’si, bir bilim kurgu oyunu üzerinde çalışacağımı öğrendiğimdeki şaşkınlığımı siz düşünün. Böyle bir oyun üzerinde çalışmak her Ses Tasarımcısı’nın hayalidir. Kim lazerlerle ve patlamalarla çalışmayı sevmez ki! Ama gerçekte, arayüzü ses efektlerini yaratmak için daha çok kazoolar ve klarnetler ile çalışmaya başladım.
2015 yılında Paradox’taki ilk (yüksek teknolojili) çalışma alanım
O beyaz kulaklıklar hala duruyor ama klavyemi daha modern bir versiyonla değiştirdim ve ayrıca etrafım biraz daha genişledi.
Stellaris’teki ilk ses seansım sırasındaki deliliğin bir ekran görüntüsü. Düzenli bir yapı olmadığı için bunlara bugün göz atmak kolay değildi.
Klasör düzenim şimdi olduğu gibi o günlerde de pek mantık içermiyordu.
Eski seansları açmada birkaç sorunla karşılaştım.
Eskiden her şeyi nasıl düzenlediğimi görmek için daha önceki dış ses seanslarına baktım.
Stellaris için kaydettiğim bazı eski ses efektlerinin taslaklarını günlüğün sonunda görebilirsiniz. Klarnet ve birkaç garip şeyin karışımıyla ilgili bir şeyler var, açıkçası o zamanlar ne yaptığımı pek hatırlamıyorum.
Stellaris’te artık çalışmama fikri başlarda biraz garip geliyordu çünkü bu, ilk günden Ses Yönetmeni olarak çalışmaya başladığım bir projeydi. Ama yıllar boyunca Stellaris projelerinde çok yer aldım ve sizlerin bazılarını sevdiğiniz bazılarını sevmediğiniz birçok eklenti yaptım. Benim için uzun ve engebeli bir yolculuk oldu ama yol boyunca birçok şey öğrendim.
Stellaris’teki işimle ve yaptıklarımla mutluyum. En mutlu olduğum şey ise oyundaki danışman (advisor) seslerinin böyle iyi bir hal almasıydı. Daha önceki oyunlarda herhangi bir dış ses olmadığı için bir PDS oyununa dış ses eklemek oldukça zevkliydi. Ayrıca bu dış sesi Synthetic Dawn ve Humanoid Species Pack eklentileriyle daha da genişletmiştik.
Ancak Stellaris’te birkaç yıl çalıştıktan sonra başka oyunlara odaklanmalıyım, bu yüzden benim yerime Stellaris ile ilgilenecek Franco’yu sizlerle tanıştırmak istiyorum.
Merhabalar! Benim adım Franco Freda ve Paradox Interactive’de Baş Ses Tasarımcısı’yım. Björn ile geçen yıl tanıştım ve onunla birlikte ses ekibinde çalışma şansı elde etmek benim için onur vericiydi. Tam Apocalypse’i tamamlarken Ocak ayında Stellaris’e katıldığım için oldukça şanslıydım. Oyunun ses manzarasını da katılır katılmaz inanılmaz buldum. Tek diyeceğim şey, eğer uzayda ses olsaydı bunun gibi olmasını isterdim.
Bu yolculuğa sizinle birlikte çıkmak için çok heyecanlıyım ve umarım üzerinde çalıştığımız şeyleri yakın zamanda sizlerle paylaşabileceğiz.
Not: Paradoxplaza'da günlüğün sonunda birkaç ses dosyası var. Bu linke tıklayarak oraya gidip dinleyebilirsiniz.