Günlük: Stellaris - Yıldız Üsleri
#1
diarystl.png
Wiz, gelecek yama olan "Cherryh" ve ağırlıklı olarak Starbases(Yıldız üsleri) hakkında konuşuyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1052064/ :Herkese merhaba! Bir diğer Stellaris günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlük, "Cherryh" adını verdiğimiz oldukça kapsamlı bir yamanın ilk günlüğüdür. Yamaya adını veren C. J. Cherryh, ünlü bir bilim kurgu yazarıdır.
Bu kapsamlı yama, oyunun ana oynanış mekaniklerine birçok değişiklik getirecektir. Bu değişiklikleri bir süredir test ediyoruz ancak şu an için yamanın doğası ya da oldukça uzakta olması dışında ne zaman çıkacağı hakkında herhangi bir şey diyemiyoruz. Normalde bu aşamada olan bir yama hakkında günlük yazmayız ancak hakkında konuşulacak çok şey olduğu için erken başlamalıyız. Cherryh devasa bir yama olacak, şu ana kadar yaptıklarımızın en büyüğü, ve gelecek hafta ve aylarda konuşacağımız bir çok yeni ve değiştirilmiş şeyler olacak.
Lütfen ekran görüntülerinin bir ön versiyondan alındığını ve hala üzerinde çalışılan ve tam belli olmayan grafikler ve arayüzler vb. olduğunu aklınızda bulundurun.

Sınır Değişiklikleri
Stellaris'teki sınır mekaniği hakkında hiç tam olarak mutlu olamadık. Oynanış açısından genel olarak iyi çalışsa da daha önce hiç ziyaret etmediğiniz, hatta erişemeyeceğiniz, sistemler üzerinde hak ilan etmenizi olası kılan garip bir yapısı mevcut, aynı zamanda gezegenlerin el değişimi veya karakolların inşası sonrasında sınırın nasıl bir şekil alacağını önceden kestiremeyebiliyorsunuz. Bu gibi sebeplerden dolayı Stellaris'te sınırların nasıl belirlendiğini sıfırdan ele almaya karar verdik. Artık her sistemin tek bir sahibi bulunacak, bu sistemin sahibi o sistem üzerinde sınırsız kontrole sahip olacak. Sınırlar da artık hangi sisteme kimin sahip olduğunu belirlemek yerine, sahip olunan sistemlerin basit bir yansıması olacak. Bu yamada, sistemin kime ait olduğu neredeyse her zaman o sistemdeki Starbase’in sahibine göre belirlenecek.

Görsel


Starbaseleri
Starbase, bir sistemin yıldızı etrafında yörüngede bulunan bir uzay istasyonudur. Her sistemde sadece bir tane Starbase bulunabilir ama bunun boyutu uzaktaki bir karakoldan(outpost), yörüngesinde savunma istasyonları olan büyük kalelere(citadel) kadar farklılık gösterebilir. Starbaseler geliştirilebilir ve birkaç yönde uzmanlaştırılabilir (detayları aşağıdadır), sistemin kime sahip olduğunu belirlemede de ana unsurdur. Bu, şu anlama geliyor; artık savaşlar, sizin asıl istediğiniz sistemleri içerisinde bile bulundurmayabilen, belli belirsiz bir sınıra sahip olan koloniler üzerine değil de sizin tam olarak istediğiniz sistemler, starbaseleri üzerine savaşılacak. Bu değişikliği şu an oyunda bulunan savaş hedefleri sistemi ile gerçekleştiremezdik(hedef listesinin uzunluğunu bir düşün…) ama bunun hakkında daha sonraki haftalarda konuşacağız.
Görsel

Starbaseler, eski Frontier Outpost mekaniğinin tamamen yerini alıyor.

Starbase İnşası
Koloni sınırlarının oyundan gitmesiyle imparatorluklar artık sadece ana sistemlerinin kontrolüyle ve bu yıldızın etrafında yörüngede olan bir Starbase ile oyuna başlıyor. Bir imparatorluk ana sisteminin dışına yayılabilmek için daha önce araştırdığı(survey) bir sisteme Outpost kurmalıdır. Outpost, seviyesi 0 olan bir Starbase’tir, sadece temel savunma sistemleri vardır ve üzerine herhangi bir bina veya modül inşa edilemez ancak maksimum Starbase kapasitesine de katkıda bulunmaz. Bu kapasite hakkında aşağıda konuşacağız. Outpost inşa etmek için influence gerekir ve bunun miktarı sistemin ne kadar uzak olduğuna ve imparatorluğunuzun tümüne ne kadar komşu olduğuna göre değişir. Böylece, yılan gibi ilerlemek veya uzayın belli bir bölümünü çemberle kapatmak doğal olarak ilerlemekten daha pahalı olacaktır. Starbaseler, influence açısından, herhangi bir bakım masrafı(upkeep) gerektirmez, sadece sistemde ilk kez inşa ederken bir ödemede bulunursunuz. Bu değişiklik influence’ı oyun başında oldukça önemli yaptığı için Cherryh yamasında influence üretimi ile ilgili büyük denge değişiklikleri olacaktır.

Görsel


Ayrıca, ana sistemde tamamen inşa edilmiş bir Starbase varken hala araştırılmamış gezegenler olması pek mantıklı gelmediğinden bu sistemler tamamen araştırılmış olarak başlayacaktır. Bu başlangıç sistemindeki gezegenlerde bulunan kaynaklar pek de rastgele olmayacaktır ve bazıları üzerlerinde inşa edilmiş bir maden/araştırma istasyonları ile başlayacaktır. Bu ayrıca oyun başlangıcını daha az rastgele yaparak ana sisteminizde hiçbir zaman tamamen kaynaksız olmamanızı sağlayacaktır.
Görsel


Endişelendiğimiz başka bir şey de her sisteme Outpost kurmanın oyuncuya sıkıcı gelmemesiydi. Şu an için, influence harcamayı tercih ettiğiniz sistemin oldukça önemli bir karar olması ve yaptığımız birkaç değişiklik ve arayüz geliştirmesi sayesinde böyle bir şeyin olmayacağı hakkında kendimize güveniyoruz. Ayrıca, artık tamamen “boş” olan(hiçbir kaynak bulunmayan) sistemler olmayacak çünkü test ederken böyle bir sisteme influence harcamanın pek iyi hissettirmediğini fark ettik.

Geliştirmeler ve Kapasite

Her imparatorluk ne kadar Starbase destekleyebileceğini gösteren bir Starbase kapasitesine sahip olacaktır. Starbaselerin ise 5 seviyesi vardır:
Outpost: Sadece bir sisteme sahip olmak için inşa edilen basit bir outpost. Enerji masrafı yoktur, Starbase kapasitesine dahil değildir ve bina veya modül desteklemez. Sağ taraftaki listede veya galaksi haritasında yer almazlar çünkü Starport’a yükseltmek dışında yapılacak bir şey yoktur.
Starport: İlk yükseltme, oyunun başında inşa edilebilir. 2 modül ve 1 bina destekler.
Starhold: İkinci yükseltme, teknoloji ile açılır. 4 modül ve 2 bina destekler.
Star Fortress: Üçüncü yükseltme, teknoloji ile açılır. 6 modül ve 3 bina destekler.
Citadel: Son yükseltme, teknoloji ile açılır. 6 modül ve 4 bina destekler.

Görsel


Bunlar, seviyesi fark etmeksizin, Outpost olmadığı sürece, 1 starbase kapasitesi kullanır ve listede, haritada görülebilir. Genel olarak, tasarım amacımız Starbaselerinin büyük çoğunluğunun hiçbir zaman idare etmek zorunda kalmayacağınız outpostlar olması ve birkaç tane, imparatorluğunuz için oldukça önemli olan yükseltilmiş, güçlü Starbaseler bulunmasıdır. Starbase kapasitesinin üzerine çıkmak enerji masraflarını oldukça arttıracaktır. Bu kapasite, teknolojiler, traditionlar ve birkaç farklı yoldan arttırılabilir. Ayrıca, nüfusunuz da küçük miktarda kapasite sağlayabilir. Herhangi bir sebeple kapasiteyi aşarsanız, yükseltilmiş Starbaseleri tekrar Outpost yapabilirsiniz. Starbaseleri yıkıp o sistemlerin kontrolünü bırakmak da mümkündür, sistemde herhangi bir kolonize edilmiş gezegen olmaması kaydıyla.

Görsel

Görsel


Spaceportlar ve Gemi İnşası

Starbaseler, sistem/gezegen savunması ve askeri gemi inşasında tamamen Spaceport’un yerine geçiyor. Spaceportlar hala mevcut ama ayrı bir istasyon olmak yerine artık gezegenlerin bir parçası ve sadece sivil gemiler inşa edebiliyorlar(Science, Construction, Colony gemileri). Askeri gemiler inşa etmek için en az bir modülü olan bir Starbase gerekiyor. Starbaseler, tamir, yükseltme, gemileri park etme ve toplama görevlerini de spaceportlar/gezegenlerden devralıyor. Sivil gemiler hala gezegenlerde tamir olabilmektedir.

Görsel


Görsel


Modüller ve Binalar
Outpost olmayan tüm Starbaseler, modülleri ve binaları destekler. Bunlardan bazıları oyunun başında inşa edilebilirken bazıları teknoloji ile açılır. Bazıları sadece belirli sistemlerde inşa edilebilir, örneğin Trading Hubs sadece kolonileştirilen sistemlerde inşa edilebilir.

Modüller, Starbaselerin temel, dış bileşenleridir ve ana görevini belirler. Kolonileştirilen sistemlerin ekonomisini geliştirmek için Trading Hubs, naval capacity için Anchorages, gemi inşası için Shipyards ve Starbase’in savaşma gücünü geliştiren savunma modülleri gibi birçok modül vardır. Normal modül limiti dışında hangi türden kaç tane üretebileceğiniz hakkında herhangi bir sınırlandırma yoktur. Yani, sadece Shipyardlara odaklanan ve aynı anda 6 tane gemi inşa edebilen Starbaselere sahip olabilirsiniz. Modüller ayrıca Starbaselerin görüntüsünü de değiştirecektir, böylece Shipyarda odaklı olanlar, savunma odaklı olanlardan farklı gözükecektir.
Görsel


Binalar, Starbaselerin içindeki yapılardır ve modülleri geliştirmek, Starbase veya tüm sisteme bonus sağlama gibi özellikleri vardır. Tüm Trading Hub modüllerini daha etkili yapan Offworld Trading Company, Starbase’in sensör mesafesini büyük derecede arttıran Listening Post gibi bina çeşitleri vardır. Bir Starbase’te birden fazla aynı bina inşa edemezsiniz.

Görsel


Savunma
Oyunun şu anki halindeki en büyük problemlerden biri askeri istasyonların yeterince ateş gücüne sahip olmamasıdır. Etkileyici dayanıklılıkları ve kalkanlarıyla bile, en fazla birkaç düzine silaha sahip olan istasyonlar, tüm bir donanmanın ateş gücüne yetişemiyorlar. Diğer bir sorun da aynı sistemde birkaç tane savunma istasyonu inşa edebilmek, yani, tek başına hiçbir istasyonun yeterince güçlü olmadığı için bunlardan birkaç tane bulunmayan sistemlerin oldukça savunmasız olma durumu. Bu nedenle, tüm sistem savunmasını tek bir istasyona değil de Starbase mekaniğine dahil etmeye karar verdik. Starbaselerinde temel teçhizat ve yardımcı tesisler bulunur ve toplam silah sayısı Starbase seviyesine göre değişir. Bunlar otomatik olarak teknolojik gelişmelere göre güncellenir, yani, Starbaseleriniz tachyon lancelere basit red laser ve deflectorlar ile karşılık vermeyecektir.
Görsel


Ek olarak, Starbaseler kendilerini korumak için savunma platformları inşa edebilirler. İnşa edilen bu platformlar Starbase etrafında bir “donanma” oluşturacaklardır ve kendi silahlarıyla Starbaseleri desteklerken, donanmalara karşı yeterli olacak ateş gücünü sağlayacaklardır. Starbase’in destekleyebileceği platform sayısı Starbase büyüklüğü, modüller/binalar, teknoloji, policy gibi birçok şeye göre değişir. Tam detayları üzerinde hala çalışıyor olsak da genel olarak amacımız, eğer yatırım yaparsanız, Starbase savunmalarının, şu ankinin aksine, tüm oyun boyunca donanmalarla boy ölçüşebilmesidir.

Görsel


Son olarak, birkaç farklı nedenden ötürü(savaş sonrası durmadan Spaceport inşa etmek gibi sıkıcı şeyler) Starbaseler tamamen yok edilemiyorlar. Ancak, etkisiz hale getirilebilir, hatta düşmanlar tarafından ele geçirilebilir. Bunun hakkında sonraki haftalarda konuşacağız.

Sonunda! Baya uzun sürdü ama bugünlük bu kadar. Gelecek hafta Cherryh yaması hakkında konuşmaya devam edeceğiz, konumuz da FTL(Işık ötesi hız) yolculuğu olacak.
[+] 6 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel gelişmeler çok iyi olmuş.
Ara
Cevapla
#3
Eline sağlık.
Cevapla
#4
çok ilginç gelişmeler.. anlaşılan stellaris oynanmaya başladı ki büyük değişiklikler ve destek vermeye başlamışlar.. açıkçası mekanikleri merak ettim. bakalım daha neler göreceğiz..outpost olayının sonlandırılmasını ciddi manada olumlu buldum.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#5
Çok güzel.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#6
galactic civilization'daki yıldız üssü dinamiğini ve star wars empire at war daki yıldız üssünün ana savasş noktası olma mekaniğini buraya olduğu gibi aktarmışlar  :joy:
ama bu sistem harikadır gerçekten geç kalmış bir karar
Ara
Cevapla
#7
@yusufbugra76 aynen kardeşim bence en baştan böyle olmalıydı bu sınır işi çok saçmaydı.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Bu degisikliklere kucuk bir azzinlik disinda tum stellaris ahalisi mest olmus durumda. Eriyip bitti millet.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.