Günlük: TFT - /geliştir: Teamfight Tactics: Yollar'dan Öğrendiklerimiz
#1
Görsel

/geliştir: Teamfight Tactics: Yollar'dan Öğrendiklerimiz
Son setten öğrendiklerimizi Teamfight Tactics: Hesaplaşma'ya taşıyoruz.

https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/new...iklerimiz/ :Yollar'ın sonu yaklaşırken, bir gelenek haline gelen setlerden öğrendiklerimiz makalelerinin en yenisiyle bir kez daha karşınızdayız. Bu yazımızda Yollar için verdiğimiz sözleri ele alacak ve gelecekte iyileştirmemiz gereken şeylerden bahsedeceğiz.

Özet Geç:
Ayrıntılı bilgiler ilginizi çekmiyorsa özetimize göz atabilirsiniz:

Geçmişe Dair
  • Tema ve Dünya: Galaksiler'in teması harikaydı ve Yollar'da setin ilk yarısından çok daha farklı bir hissiyata ve oynanışa sahip set ortası güncellemesi getirerek sınırları zorladık. Hesaplaşma ve sonraki setlerimiz için de derin temalar geliştirmeyi planlıyoruz!
  • Sistem Değişiklikleri ve Şampiyon Sayısı: 58 şampiyon içeren istikrarlı bir kadro sayesinde, dükkân yenilemenin tutarlılığını set boyunca koruduk. Ancak seçilmiş mekaniği birçok yamada sistem değişiklikleri yapmamızı gerektirdi. Gelecekteki mekaniklerde sistem değişikliklerinden kaçınmak için çalışıyoruz.
  • Galaksiler Mekaniği: Dönüşümlü galaksiler hoşumuza gitmişti ve mekaniği Yollar'a nasıl ekleyebileceğimizi araştırdık ama nihayetinde bundan vazgeçtik. Dönüşümlü galaksiler, seçilmiş mekaniğiyle birleştirildiğinde TFT'nin ana kimliğini fazlasıyla karmaşık hale getiriyordu.
  • Çemberler: Yollar'daki çemberlerde tahmin edilebilirlik ve uyum sağlama arasındaki dengeyi yakalamaya epey yaklaştık. Gelecekte büyük çember değişiklikleri beklemeyin.
  • Eşya Esnekliği: Önemli eşyaların belli şampiyonlar için zorunlu hale gelmemesi ve belli eşya kombinasyonlarının diğerlerini gölgede bırakmaması için çalışıyoruz ama henüz hedefimize ulaşamadık.
  • Yaşam Kalitesi Değişiklikleri: Set boyunca Yollar'a bir sürü yaşam kalitesi iyileştirmesi getirdik (çatışma özeti paneli gibi) ve gelecekte de böyle yapmaya devam edeceğiz.
  • Denge ve Yama Stratejisi: Oyunun belli bölümlerine tüm ayrıntılarıyla odaklanmamızı sağlayan hedefli bir yama stratejisi izlediğimiz için Yollar boyunca getirdiğimiz yamaların bazıları gerçekten de muhteşemdi. Gelecekte de bu yaklaşımımızı koruyacağız.
Gelecek Planlarımız
  • Set Mekaniği ve Seçilmiş Mekaniği: Seçilmiş mekaniği genel olarak başarılıydı. Tabii mekanikle ilgili bazı sorunlar vardı ve bunlardan ders çıkarmayı ihmal etmedik. Hesaplaşma'nın set mekaniği TFT'nin temel oynanışını bu kadar derinden etkilemeyecek ve oyuncuların kontrolü dışında olmayacak. Bunun yerine onları inisiyatif almaya teşvik edecek.
  • Set Ortası Genişletmeleri: Eski taşıyıcıların yerine yenilerini eklemek, yeni özellikler getirmek, mevcut şampiyonların özelliklerini değiştirmek ve yeni bir mekanik çıkarmak Hesaplaşma'nın set ortası güncellemesinde de devam ettirmek istediğimiz önemli set ortası özellikleri.
  • Şampiyonların Bedelleri ve Güçleri Arasındaki İlişki: 1 Altınlık şampiyonları toplamak için dükkânı yenileyebilir, çabucak 9. seviyeye ulaşmaya çalışabilir veya ikisinin arasında bir strateji izleyebilirsiniz. Ne olursa olsun, şampiyonları bedellerine ve yıldız seviyelerine göre dengeleyerek çeşitli ve etkili stratejileri öne çıkarmaya devam edeceğiz
  • Ganimetçiler: Korsanlar, ganimetçiler ve uzay korsanları harika, değil mi? Bunun gibi ilgi çekici ve özgün özellikler getirerek oynanışa çeşitlilik katmaya devam etmek istiyoruz.

Geçmişe Dair
Öncelikle Galaksiler'in sonunda iyileştireceğimizi söylediğimiz şeylere ve bunların durumuna bir bakalım.

Görsel

Önceki yazımızda set temalarının derinliğini ve özgün hissiyatını pekiştirmeye devam etmek istediğimizi söylemiştik. Bunu göz önünde bulundurursak Galaksiler, Elementlerin Yükselişi'ne kıyasla büyük bir gelişmeydi ve gördüğümüz kadarıyla Yollar ve Canavarlar Festivali de bu alanda son derece başarılı oldu.

Yollar fantastik ama huzurlu bir yolculuktu ve ruh, cengâver ve alacakaranlık gibi şampiyonlarla kostümler bu dünyayı geliştirmemize yardımcı oldu. Canavarlar Festivali'ndeyse farklı haritaların yanı sıra sete özgünlük katan şöhretli ve ejder ruhlu gibi yeni kökenler getirdik. Bu yaklaşımımız epey iyi işlediği için Hesaplaşma ve diğer setlerde de özgün temalar ve dünyalar getirmeye devam edeceğiz.

Ayrıca ilk defa tamamen özgün, Hesaplaşma'nın temasıyla bağlantılı olmayan bir harita görünümü ve bir minik efsane çeşidi getireceğiz. Bunlar sizi güneşin tadını çıkarabileceğiniz yeni bir mekâna götürecek.

Sistem Değişiklikleri ve Şampiyon Sayısı
Galaksiler'in ilk yarısında şampiyonların çıkma ihtimallerini, oyuncu hasarını ve galibiyet serilerini iyileştirmeye odaklandık. Bunu başardıktan sonra havuza yeni şampiyonlar ekledik ve dolayısıyla da şampiyonların çıkma ihtimallerini, oyuncu hasarını ve galibiyet serilerini yeniden ayarlamamız gerekti. Dolayısıyla Yollar'da set boyunca 58 şampiyon olmasına karar verdik. Böylece temel sistemleri bir önceki sette olduğu kadar sık değiştirmek zorunda kalmayacaktık.

Bu hem başarılı hem de başarısız oldu.

58 şampiyondan oluşan istikrarlı kadromuz başarılıydı. Oyuncuların set boyunca şampiyonların çıkma ihtimallerine dair sabit bir fikir edinmesini sağlıyordu. Bu da oyuncu hasarı ve ihtimallerde fazla değişiklik yapmamız gerekmediği anlamına geliyordu. Fakat seçilmiş mekaniği planımızı bozdu ve istediğimizden daha fazla sistem değişikliği yapmak zorunda kaldık. 10.20 Yaması'nda 4 Altınlık şampiyonların çıkma ihtimalini düşürmek zorunda kaldık. 10.24'te oyuncu hasarının yanı sıra normal ve seçilmiş birimlerin çıkma ihtimallerini ayarlamamız gerekti. Son olarak 11.4'te seçilmiş sistemini Canavarlar Festivali için baştan aşağı değiştirmek zorundaydık.

Bu tür büyük sistem yenilemelerini set ortasında yapmak istemiyoruz çünkü oyuncular bazı şeyleri yeniden öğrenmek zorunda kalıyor ve bu da can sıkıcı bir durum. Oyun sağlığı için gerekli olan değişiklikleri tabii ki yapacağız; fakat bundan sonra hedefimiz set ortasında büyük sistem yenilemeleri yapmamak ve mümkün olduğunca bu değişiklikleri gerektirmeyecek mekanikler tasarlamak.

Galaksiler Mekaniği
Galaksiler'in sonunda beğenilen galaksileri TFT'ye kalıcı olarak getirme fikri bizi çok heyecanlandırmıştı. Bunu nasıl yapabileceğimizi araştırdık ve bizi epey memnun eden çözümler bulduk. Fakat Yollar devam ettikçe, daha fazla sistem eklemenin TFT'nin temel oynanışını gölgede bırakacağı netleşti.

Mesela hem seçilmiş mekaniğinin hem de Ticaret Bölgesi (tur başına bir bedelsiz yenileme) galaksisinin etkin olduğu bir oyun düşünün. Bu durumda TFT'nin en iyi yönlerinden ikisi olan takım kurma ve konumlandırma tercihleri daha önemsiz hale gelirdi. Hem seçilmişleri hem de dönüşümlü galaksileri korusaydık, oyunun durumuna ayak uydurmaya odaklanırdınız. Bu da Galaksiler'den öğrendiğimiz üzere zaman zaman bunaltıcı olabiliyor. Dolayısıyla şimdilik bu projemizi askıya almaya ve temel setler ile tekli set mekaniklerini iyileştirmeye devam etmeye karar verdik. Bu, Galaksiler gibi önceki mekanikleri asla geri getirmeyeceğimiz anlamına gelmiyor ama önceliğimiz size yeni deneyimler sunmak olduğu için henüz böyle bir planımız yok.

Çember

Görsel

Galaksiler çılgın çemberlerle doluydu. Buna tamamlanmış eşyaların, sadece Karayel eşyalarının ve diğer tuhaf kuralların olduğu çemberler de dahil. Her ne kadar eğlenceli olsalar da çember çeşitlerini tahmin etmek zordu ve stratejik seçimler yapmayı daha güç hale getiriyorlardı. Bu yüzden Yollar'da tamamlanmış eşyaların olduğu çılgın çemberleri kaldırdık (nadiren çıkan Doğanın Kudreti çemberleri hariç) ve sonuçları tahmin etmeyi kolaylaştırdık. Bu alandaki hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizi rahatlıkla söyleyebiliriz çünkü çembere bağlı olarak daha iyi seçimler yapabildiğiniz bir duruma geri döndük.

Bazı oyuncuların her şeyi tahmin edilebilir çemberleri tercih ettiğini ve Doğanın Kudreti'yle başlayan veya Aşama 3'teyken üç Spatula ve altı rasgele eşya içeren çemberlerden hoşlanmadığını biliyoruz. Fakat bu ekleme, çemberlerin tahmin edilemezliğini tam kararında tutuyor ve sürekli aynı stratejilerin kullanılmasını engelliyor. Ayrıca her oyunu bunaltıcı ve fazlasıyla rasgele hale getirmeden nadir ve özgün deneyimler sunmakta da iyi bir iş çıkarıyor. Yani yüzdelerde birkaç ufak ayarlamaya gitsek de çemberlere büyük değişiklikler getirmeyi düşünmüyoruz.

Eşya Esnekliği
Galaksiler'in sonunda eşyalar yüzünden belli bir dizilime yönelmek zorunda hissetmemeniz ve bazı dizilimlerin çalışması için belli eşyaların gerekli olması durumunu ortadan kaldırmak için çalışacağımızı söylemiştik. Bu alanda ilerleme kaydettiysek de (Mavi Güçlendirme'nin artık şampiyonların %300 daha fazla hasar vermesini sağlamaması ve Shojin'in 200 Manaya sahip şampiyonların yeteneklerini beş normal saldırıda kullanmasına izin vermemesi) birçok hedefimizi tutturmayı başaramadık.

Bombardıman Topu Zed, Akali ve Kayle gibi pek çok şampiyonun vazgeçilmezi haline geldi. Koruyucu Melek sıklıkla Ahri, Zilean ve Olaf'a veriliyordu. Runaan'ın Kasırgası Warwick, Olaf ve Shyvana için olmazsa olmazdı. Hextech Silahkılıç Veigar, Aurelion Sol ve Nunu'nun etkili olabilmesi için gerekliydi. Bunun gibi bir sürü örnek var ama genel olarak bu şampiyonların söz konusu eşyalara sahip oldukları ve sahip olmadıkları halleri arasındaki fark çok büyük.

Yine de hedeflerimizi netleştirelim: Şampiyonların diğerlerinden daha etkili "en iyi" dizilimlere sahip olması sorun değil. Mesela aralarındaki fark çok büyük olmadığı sürece Aurelion Sol'ün Rabadon'un Şapkası yerine Mücevherli Eldiven'i tercih etmesinde bir sorun yok. Tüm avantajlardan faydalanmak isteyen oyuncular için her zaman en iyi gördükleri dizilimler olacaktır. Hedefimiz bir şampiyonun tek bir önemli eşyaya sahip olmadığı için etkililiğinin büyük ölçüde azaldığı durumların önüne geçmek. Önemli eşyaların zorunlu hale gelmesini ve belli eşya kombinasyonlarının diğer tüm seçenekleri geride bırakmasını engelleyerek eşya esnekliğini arttırma hedefimize ulaşmayı planlıyoruz. Bu kolay olmayacak ama bunu başarmak için yaptığımız değişiklikleri hemen görebileceksiniz.

Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
Galaksiler'in sonunda eşyalar için tarif ipuçları getirdik. Bu değişiklikler sonucu aldığımız olumlu yorumlardan dolayı Yollar boyunca daha fazla yaşam kalitesi iyileştirmesi yapacağımıza söz verdik. Bu sözümüzü tuttuk. Yollar boyunca tüm TFT oyuncuları için perde arkasında arayüz ve kullanıcı deneyimi iyileştirmeleri yapmaya devam ettik.

Getirdiğimiz en önemli değişiklikler şöyle:
  • 10.20'de çatışma özeti paneline engellenen hasarı ve takımınıza yönelik kalkan ve iyileştirmeyi gösteren sekmeler ekledik
  • 10.22'de dükkâna seçilmişlerin çıkma ihtimalini gösteren bir ipucu ekledik.
  • 10.25'te yedek kulübesi kapasitesinin aşılması durumunda oyuncuların tahtaya fazladan bir birim eklemesini sağlayan sistemde bazı değişikliklere gittik.
  • 11.1'de oyuncuların elenen kişilerin boş tahtalarını görmeden tahtaları değiştirebilmesini sağladık.
  • Son olarak 11.4 ve 11.5'te oyuncuların dükkân görünmüyorken yanlışlıkla birim almasını veya satmasını engellemek için kısayol tuşlarını ve dükkânı sağlamlaştırdık
Tüm bunlar Kullanıcı Deneyimi Ekibi'mizin hangi platformda oynadığınıza bakılmaksızın içinizdeki taktik ustasını benimsemenizi sağlayacak bir TFT deneyimi oluşturmakta ne kadar kararlı olduğunun kanıtı. Özellikle de oyuna yeni mekanikler ve sistemler ekledikçe, oyun özelliklerini daha sürükleyici ve anlaşılması kolay bir deneyim haline getirecek şekilde iyileştirmeye devam edeceğimizden emin olabilirsiniz.

Denge ve Yama Stratejisi

Görsel

Son olarak yama stratejimizi değiştirerek her yamada 1 ila 3 önemli hedefe odaklanmak ve daha dikkatli ayarlamalar yapmak istediğimizi söylemiştik. Bu sette kusursuz dengeyi yakalayamasak da her yamada özellikle odaklanacağımız alanları seçme stratejisi epey verimliydi ve oyunu daha hızlı ve etkili bir şekilde iyileştirmemizi sağladı.

Hem 10.24 (çıkma ihtimallerini değiştiren yama) hem de 11.4 (farklı ekonomi stratejilerini dengelemek için dükkân yenileme odaklı kompozisyonları zayıflattığımız yama), büyük ama net ve belli hedeflere odaklanan yamalar olarak son derece başarılı oldu ve bunlarla birlikte oyunu daha iyi ve dengeli hale getirmeyi başardık. Tabii bu her yamada denge hedeflerimize ulaştığımız anlamına gelmiyor. Mesela 10.21'de Luden'in Feryadı ve Statikk Hançer gibi fazla tercih edilmeyen eşyaların kullanımını arttırmanın yanı sıra ulvilerin daha faydalı olmasını sağlayacak bir yenileme getirmeyi hedeflemiştik. Ancak tüm bunlar, rakiplerini paramparça edebilen Statikk Hançer'li Warwick stratejisinin oluşmasına yol açtı.

Bazı aksaklıklara rağmen, bu yama stratejisinin oyunu istenilen duruma getirmekte genel olarak başarılı olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla belli hedeflere sahip yama stratejimizi korumayı ve genel sonuçları iyileştirmeye odaklanmayı planlıyoruz. Zamanla kendimizi daha da geliştirdiğimizi düşünüyoruz, dolayısıyla bu yönde ilerlemeye devam edeceğiz.



Gelecek Planlarımız
Şimdi de yeni öğrendiğimiz ve gelecek setlerde faydalanacağımız bilgilerden bahsedelim.

Set Mekaniği ve Seçilmiş Mekaniği
Aslında bu konu hakkında başlı başına bir makale yazabiliriz. Seçilmiş mekaniği uzun zaman boyunca hatırlayacağımız ve kesinlikle Yollar setini temsil eden bir şey. Seçilmiş mekaniğinin başarılı olup olmadığı sık sık soruluyor. Uzun lafın kısası, bize göre başarılıydı. Oynanışa katkısı büyüktü ve Yollar'ı özgün bir şekilde değiştirdi. Ama kusursuz olduğunu söyleyemeyiz ve bu mekaniği oyunun kalıcı bir parçası haline getirmek mantıklı olmayacağı için onu arkamızda bırakmaya karar verdik.

Hadi mekaniğin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklayalım. Öncelikle iyi yanlarından başlayalım:
  • Önceki setlere kıyasla oyuncuları daha farklı kompozisyonlar denemeye ve daha farklı yollardan oynamaya teşvik ettiği için TFT'yi daha çok takım kurmaya yönelik bir oyun haline getirmekte başarılı oldu. Zaten en baştan beri TFT'nin olmasını istediğimiz şey de bu. Seçilmişlerin sürekli değişmesi oyunculara farklı şeyler deneme fırsatı sundu ve verilerimiz bunun, oyuncuların oyuna daha uzun süre ilgi duymasını sağladığını gösteriyor.
  • Seçilmiş mekaniği tema açısından oyuncuların ilgisini çekti. Seçilmiş bir kahramana sahip olmak, Yollar'ın tarzına aşırı uygundu. Mekanik aynı zamanda TFT'ye yepyeni bir özellik getirmesinden ötürü oyuncuları Yollar'ın çıkışı için heyecanlandırdı. Ayrıca anlaşılması kolaydı ve oyuncuları yalnızca seçilmişlerin sağladığı ilave özelliklerle oluşturabilecekleri özgün kompozisyonları denemeye teşvik ediyordu.
Tabii bazı dezavantajları da vardı:
  • Sistemi ayarlamak ve doğru hissiyatı oluşturmak için çok fazla deneme yapmak zorunda kaldık. Hem 10.24 hem de 11.4 Yaması'nda büyük değişiklikler yapmamız gerekti ve gelecek setlerde bunun gibi durumlardan kaçınmak istiyoruz. Kesinlikle gerekli olan büyük değişiklikleri yapacağız tabii ama yine de Hesaplaşma'da set ortasında daha az büyük sistem değişiklikleri getirmeyi hedefliyoruz.
  • Tüm seçilmiş şampiyonların ilgi çekici olmasını istedik fakat bu, sandığımızdan daha zor oldu. Hepsi etkili olsa da bazıları diğerleri kadar heyecan verici değildi.
  • Seçilmiş sisteminin yeterince özgürlük sunmaması, ilk 100-200 oyundan sonra daha da belirginleşiyordu. Bu da oyunun gidişatının önceki mekaniklere kıyasla daha da kontrolünüz dışındaymış gibi hissettirmesine yol açıyordu. Bu durum özellikle de doğru seçilmişi bulmak zorundaymış gibi hisseden rekabetçi oyuncular için geçerliydi.
Geriye dönüp baktığımızda seçilmişlerin oyunu en çok etkileyen set mekaniği olduğunu görüyoruz. Yollar'ın en önemli bölümlerinden biri olduğu ve hem verdiğiniz kararları hem de oyun tarzınızı derinden etkilediği kesin. Şimdilik oyuna çeşitlilik ve özgünlük ekleme hedefimizi gerçekleştirmemizi sağlayacak set mekaniklerini araştıracağız. Ne de olsa bunlar birincil hedeflerimiz. Ama ufak bir değişikliğe gideceğiz. Elemental hücreler, galaksiler ve seçilmiş mekanikleri kontrolünüz dışıymış gibi hissettiriyordu. Bu yüzden set mekaniklerinin oyunculara nasıl daha fazla karar alma fırsatı sunabileceğini araştıracak ve bunun oyunu nasıl etkilediğini göreceğiz. TFT: Hesaplaşma, böyle bir mekaniği denediğimiz ilk set olacak.

Set Ortası Genişletmeleri

Görsel

Canavarlar Festivali ikinci set ortası güncellememizdi ve onun Galaksiler: Yıldızlara Dönüş'ten daha başarılı olmasını istedik.

Güncellemenin iyi yönlerinden bazılarını paylaşalım:
  • Genelde çoğu kompozisyon taşıyıcılarıyla tanındığı için set ortası güncellemesini yeterince farklı hale getirmek adına 4 Altın bedelindeki taşıyıcıları değiştirmemiz gerekiyordu. Galaksiler'de sürekli Jinx kompozisyonları kullanılıyordu ancak Yollar'ın ikinci yarısında çok daha farklı kompozisyonlar gördük.
  • Yeni büyük özellikler getirmek setin kimliğini ön plana çıkarmamızı sağladı. Galaksiler'de yalnızca savaş makineleri vardı ve bu özelliği oynamak epey zordu. Fakat Yollar'da birkaç yeni özellik vardı. Bunlardan bazıları gösterişli (ejder ruhlular, şöhretliler), bazılarıysa doğrudan havalıydı (biçiciler, sömürücüler). Bir sette yeni ve ilgi çekici özellikler olması son derece önemli.
  • Mevcut şampiyonların özelliklerini değiştirmek (Diana'nın ay ışığından ruha geçişi veya Zed'in gölgeden biçiciye geçişi), oyunda bulunan karakterleri tazeledi ve onları oynamanın yeni yollarını sundu. Özellikleri değişen bu şampiyonlar, setin ilk yarısında mümkün olmayan yeni stratejilerde (sömürü tankı Morgana, biçicilere destek olan Kindred) kullanılıyordu.
Ancak ikinci set ortası güncellememizle birlikte aynı zamanda yeni şeyler öğrendik, birkaç önemli hatadan kaçındık ve birkaç başka önemli hata yaptık.
  • Set ortası güncellememizi geliştirirken set mekaniğini değiştirmediğimiz sürece, bir sürü şampiyonu değiştirsek bile yeterli miktarda yenilik yapamayacağımızı fark etmeye başladık. Galaksiler'e her yamada yeni galaksiler getiriyorduk ama Yollar'da böyle bir şey yoktu. Neyse ki ekibimiz bir araya gelerek şanslı fener mekaniğini tasarladı. Bu da set ortası güncellemesinin, setin ilk yarısından farklı hissettirmesini sağlayacak kutlama havasını oyuna getirdi.
  • Bu kadar fazla yeni şampiyon eklememizi mümkün kılan bir şey de önceki setlerden getirdiğimiz birkaç şampiyondu. Geri dönen şampiyonları görmek, modu uzun zamandır oynayan oyuncuları Galaksiler sırasında yeni yetenek setleriyle birlikte eklediğimiz Teemo ve Bard kadar heyecanlandırmayı başaramadı. Yine de bazı oyuncular en sevdikleri şampiyonların döndüğünü görmekten büyük keyif aldı.
  • Son olarak bu güncellemede bazı özellik yapısı sorunlarıyla karşılaştık. Biçicilerin büyük çoğunluğu yakın dövüşçüydü ve sınıf 4 Altınlık yeni taşıyıcılardan ikisi olan Olaf ve Tryndamere'i içeriyordu. Bu da ileri safhalarda kullanılan taşıyıcıların çeşitliliğini azalttı çünkü Olaf ve Tryndamere'in ihtiyaç duyduğu eşyalar ve amaçları neredeyse aynıydı. Şöhretli de özgün bir konseptti fakat çok fazla dallanıp budaklanmıyordu ve tek bir oynanışa sahip bir kompozisyon gibi hissettiriyordu. Gelecekte bu tür sorunlardan kesinlikle kaçınmamız gerekiyor.
Tüm bunları göz önünde bulundurursak Hesaplaşma'nın set ortası güncellemesinde set mekaniğini bir şekilde etkilemeyi, yenilik katmak için büyük taşıyıcıları değiştirmeyi ve en sevilen birkaç şampiyonu geri getirmenin yanı sıra daha fazla yeni şampiyon sunmayı planlıyoruz.

Şampiyonların Bedelleri ve Güçleri Arasındaki İlişki
Bu sette büyük denge odaklarımızdan biri de şampiyonların güç seviyelerinin, bedelleri ve yıldız seviyeleriyle karşılaştırıldığında mantıklı olmasını sağlamaktı. Galaksiler'deki en iyi taşıyıcı 1 Altın karşılığında alınıp 3. seviyeye geliştirilen Xayah'ydı ve bu durumdan kaçınmak istedik.

Yollar'da önlem alırken biraz fazla aşırıya kaçtık. 5 Altınlık şampiyonlar diğer her şeye kıyasla aşırı güçlüydü. Yone doğru eşyalarla 9 kişiye karşı tek başına savaşabiliyordu, 2 yıldızlı Kayn hem ölümsüz hem de saçma miktarda hasar verebiliyordu ve diğer 5 Altın bedelindeki birimler de onların hemen arkasından geliyordu. Bu, özellikleri göz ardı edip tüm 5 Altınlık birimleri almayı en etkili strateji haline getirdi. 4. aşama şampiyonlarda da durum çok farklı değildi. Riven, Ashe, Jhin ve Warwick 3 Altınlık birimlerden kat kat daha iyiydi. Yani oyunda başarılı olmanın tek yolu sürekli seviye atlayarak aşırı güçlü şampiyonlar almaktı. Bu, seçilmiş mekaniğiyle birleştiğinde 4-1 aşamasında 2 yıldızlı 4 Altınlık bir birimi almayı mümkün kılıyordu ve oyuncular arasında absürt güç farkları oluşmasına sebep oluyordu. Bu oyun tarzı Şampiyonluk Aşaması'ndaki pek çok oyuncu tarafından sevilse de birimleri 3 yıldızlı yapmak veya büyük özellikleri tercih etmek gibi diğer stratejileri geçersiz hale getiriyordu.

Canavarlar Festivali'nde güç yapısını koruyup şampiyon bedelleri arasındaki farkı azaltarak bu sorunu çözmeye çalıştık. Açıkçası ilk başta hedefimizi bayağı kaçırdık ve seçilmiş sisteminin bu dinamik üstündeki etkisini fark edemedik. 2 yıldızlı 4 Altınlık bir şampiyon, 3 yıldızlı 1 Altınlık bir şampiyondan hâlâ daha güçlü olsa da böyle bir şampiyon alıp ona doğru eşyaları bulmak, erken safhalarda aldığınız seçilmişi koruyup diziliminizi ona göre şekillendirmeye kıyasla daha zordu.

Neyse ki setin ilerleyen günlerinde (yani 11.4 Yaması ve ondan sonraki yamalarda) bu sorunu düzelterek tüm stratejileri yeniden etkili hale getirmeyi başardık. Dükkân yenileme odaklı kompozisyonlar, 3 yıldızlı 3 Altınlık birimlerden oluşan kompozisyonlar, 4 Altınlık taşıyıcı kompozisyonları ve ileri safha kompozisyonlarının hepsi geçerli seçeneklerdi.

Bu noktaya geldiğimize göre çeşitli ve geçerli stratejileri öne çıkararak ve yalnızca seçilmiş mekaniğinin kaldırılması sonucu gereken ayarlamaları yaparak yolumuza bu dengeleme sistemiyle devam etmeyi planlıyoruz. Oyun, zafere giden bir sürü yol olduğunda güzel ve bunları korumak için elimizden geleni yapacağız!

Ganimetçiler

Görsel

Çıkış setinde korsan özelliği vardı. 3 korsana sahipseniz, içinden 1-4 Altın çıkan bir hazine sandığı kazanıyordunuz (tabii bazen bunların içinden kokuşmuş bir çizme veya kılçık çıktığını da unutmamak gerek). Korsan şampiyonlar çok kuvvetli olmadığı için genelde zayıf bir özellik olarak görülüyordu. Yine de özellik, zaman zaman rakiplerinizden daha hızlı seviye atlayıp birinci olabildiğiniz eğlenceli karşılaşmalara da yol açıyordu.

Galaksiler'de korsanlar geri döndü ama bu sefer uzaydan geliyorlardı! Bu sette ileri sürdüğünüz iki uzay korsanı, katlettikleri her rakip başına size altın kazandırıyordu. Darius'un rakiplere art arda smaç basarak kazandırdığı altınların sesi hâlâ kulağımızda yankılanıyor. Eğer dört uzay korsanı oynadıysanız, Gangplank'in rakip takımları patlattığı ve aynı anda 5-6 bileşen eşya düşürdüğü komik anlara tanık olmuşsunuzdur. Bu tür durumlar, "VAY CANINA, TEK SEFERDE 40 EŞYA" gibi başlıklara sahip harika YouTube videolarına sebep oldu.

Son olarak Yollar'da ganimetçileri getirdik. 3 ganimetçiye sahipseniz, ilave altın ve belki birkaç eşya kazanabiliyordunuz. İyi oynarsanız 3 Doğanın Kudreti kazanıp dükkânınızı deli gibi yenileyerek 12 mağlubiyetlik bir seriden oyunu çevirebiliyordunuz. 6 ganimetçiniz olduğunda sonsuzluk ve ötesi sizi bekliyordu.

Tüm bu özelliklerin çok önemli bir ortak noktası var: Arkadaşlarınızla paylaşabileceğiniz özgün hikâyelere ve eğlenceli anlara yol açıyorlardı ve tüm beceri düzeylerinde oynanabiliyorlardı. Dereceli sıralamaların zirvesindeki hiçbir oyuncu her oyun ganimetçi özelliğini kullanmıyordu ama şanslıysanız bu özellik turnuva bile kazandırabiliyordu. Bunların TFT'deki en heyecan verici ve özgün anlara yol açan mekaniklerden olduğunu düşünüyoruz ve gelecekte de bu tür özellikler getirmeye çalışacağız. Her sette asla unutamadığınız, çılgın veya başabaş giden bir karşılaşma olmalı ve bu özellikler TFT'yi çok daha özel ve heyecanlı hale getirmemize yardımcı oluyor.



Yazımızın sonuna geldik. TFT: Yollar'ı oynadığınız ve görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. TFT'yi yıllar boyunca devam ettirmek için canla başla çalışmaya devam edeceğiz ve TFT: Hesaplaşma'da sizi nelerin beklediğini paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. O zamana kadar kendinize iyi bakın!
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.