Günlük: The Settlers - Yiyecek ve Yorgunluk Sistemi
#1
Görsel

The Settlers geliştirici günlüklerinin bu yazısında yiyecek üretim zincirleri hakkında bilgi veriliyor.

https://www.thesettlers-alliance.com/en/...na-system/ :Basit şeylerden başlayıp daha derinlere doğru olabildiğince ayrıntılı şekilde yiyecek mekaniklerinden bahsedeceğiz. En baştan başlayıp kısa bir özet geçelim.

Başlangıç
Bir yerleşim kurduğumuzda önce birkaç başlangıç binası dikerek yerleşimi büyütmeye başlarız.

Görsel

Görsel odaklılık yazımızda dünyadaki her şeyi gördüğünüzden bahsetmiştik. Ormanları, Dutları ve hatta eğer yeterince dikkatli bakarsak kıyı civarındaki balıkları. Yerleşimimizi büyütmeye birkaç oduncu, avcı ve balıkçı kulubeleri kurarak başlayalım. Avcı ve balıkçı kulübeleri yiyecek gereksinimimizi karşılayacaktır.

Ancak bu kadarı sadece balıkçı ve avcı kulübelerinde çalışan yerleşimciler için yeterli olur. Oduncular sadece pişirilmiş yiyecekler yiyebildiğinden dolayı eğer yiyecek yoksa aç olduklarını belli edecek şekilde pişmiş yiyecek beklemeye koyulurlar ve çalışmaya ara verirler.

Görsel

Ayrıca yiyecek üretim zincirini bitirmek için birkaç tane de eve ihtiyacımız var.

Evler

Yeni The Settlers oyununda evlerin ana amacı yiyecek pişirmek ve pişirilen yiyecekleri işçilere dağıtmak. Yiyecekleri yiyen işçiler yorgunluklarını atmış ve tok şekilde işlerine döneceklerdir.

Görsel

Evleri inşa ettikten sonra ufak bir yiyecek üretim zinciri oluşturmuş olduk. Balıkçılar ve avcılar avlarını alacak, avlanan canlılar da evlere getirilip pişirilecek ve pişirilen yiyecekler de işçilere dağıtılacak. Pişirilme sürecinin başladığını evlerden çıkan beyaz dumandan anlayabilirsiniz.



Tüm bu üretim süreci biraz zaman alabilir ama tamamlandığında yiyecekler işçilere dağıtılacaktır.

Eğer işçiler tamamen yorulduysa, çalıştıkları yapının önünde oturup yiyecek için bekleyeceklerdir. Yiyecekleri getirildiğinde ise kendi belirledikleri yiyecek yiyebilecekleri bir yere doğru yola koyulacaktır ve yiyeceğini yiyecek, yorgunluğunu atacak ve işine dönecektir. Eğer bu süreç düzenli şekilde devam ederse ve yiyecekler işçilerin yorulmasından önce getirilirse işçiler zaman kaybetmeyecektir.

Peki eğer avcılar ve balıkçılar kendileri aç kalırsa, yiyecek alma imkanları kalmazsa ve çalışmayı bırakırlarsa ne olur? Balıkçılar ve avcılar yakaladıkları yiyeceği çalışmaya devam etmek için kendileri tüketir. Ancak pişirilmediği için sadece yorgunluğun yarısını alır.

Pazar Tezgahları

Her zaman ekonomimizi verimli tutma arayışında olduğumuza göre şimdi de pazar tezgahları hakkında konuşabiliriz.

Pazar tezgahları, yemekleri pişirecek olan yerleşim sakinlerinin malzeme alabileceği depolardır. Oyunda birbirinden farklı birkaç pazar tezgahı türü olacak. Ayrıca pazar tezgahları şehir planlamalarınızda da işinize yarar. Ulaşım yazımızda da bahsettiğimizi buraya uyarlayacak olursak, balıkçıların olduğu kısma balık tezgahı, avcıların olduğu kısma et tezgahı kurmak hem mesafeyi kısaltır hem de yol tıkanıklığı ihtimallerini azaltır. Bu yüzden balıkçıdan çok uzak bir yere tezgah kurabilseniz bile bu mantıksız olur.

Görsel


Odunlarımız için odun tezgahı, balıklarımız için ise balık tezgahı yerleştirebiliriz. Yukarıdaki durumda ise dutluk tezgahı. Taşıyıcılarımız odunları ve balıkları bu tezgahlara götürecekler. Tezgahlar eğer iyi kullanılırsa yerleşim sakinlerinin hızlıca yemek pişirmesini ve işçilere bu yiyeceklerini götürmelerini sağlar.

Oyun ortası/Oyun sonu
 
Oyun sonlarına doğru yerleşimimizde kullanabileceğimiz yeni binalar açılacak. Aynı zamanda var olan, ev gibi binaları da oyun sonları/ortaları geliştirebiliriz. Geliştirmelerden sonraki yazılarımızdan birinde bahsedeceğiz.

İlk adımımız yiyecek üretim zincirimizi yeni binalar ile büyütmek olacaktır. Klasik bir üretim zinciri olan ekmek üretim zinciri de yapılabilir. Ancak böyle büyük çaplı üretim zincirleri için iyi ve geniş arazi gerekir.



Tarlalar ayrıca mısır üretebilir, mısır ile ekmekleri de tezgahlara koymak için sebze tezgahı ile ekmek tezgahına ihtiyacımız var.

Görsel

Artık yerleşim sakinlerimize değişik yiyecek malzemeleri sunabiliyoruz. Ancak bununla birlikte yapabileceğimiz en iyi şey daha iyi yiyecekler yapmak olacaktır. Evleri geliştirmek bunu yapmamızı sağlar, daha iyi evler daha iyi yiyecek tariflerini açar ve bu yiyecek tarifleri yorgunluk azaltmakta daha işlevseldir. Daha iyi tarifler sayesinde daha az yiyecek ile daha çok işçi doyurmak mümkün hale gelebilir.

Evleri üretim zincirlerine yakın bir yere kurduğunuzdan emin olun, yoksa sürekli uzun mesafeler katedecektir. Eğer yiyeceklerin sadece işçilerin yorgunluğunu almak ve işçileri doyurmak için işe yaradığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, yiyeceklerin bir sürü detayı daha var. Bu detaylardan ileriki yazılarda bahsedeceğiz, şimdilik görüşmek üzere!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.