15-05-2024, 19:04
Tinto Talks'un on ikinci bölümünde Project Caesar'daki Uluslararası Organizasyonlar sistemi hakkında bilgi veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...y.1677441/ :Bir başka Tinto Talks bölümüne hoş geldiniz, bugün dünyanın en gizli projesinin detaylarına ineceğiz.
Bu hafta BSO'muz için yeni olan bir şeyden bahsedeceğiz, bu da uluslararası organizasyonlar konsepti. Bu tabir kulağa çağ dışı gelebilir ve yazının devamını okuduğunuzda kendi kendinize "ama bu önceki oyunlarınızda zaten vardı" diyebilirsiniz. Evet, önceki oyunlarda bazı oyunun gömülü kodlu Kutsal Roma İmparatorluğu gibi sistemlerimiz vardı lakin Project Caesar'daki tamamen dinamik bir sistem, modcular tarafından %100 kodlanabilir ve genişletilebilir bu da bunlardan çok daha fazlasına ve çok daha fazla içeriğe sahip olabilmenizi sağlıyor.
Peki uluslararası organizasyon nedir? Temelinde bazı ortak şeyleri paylaşan ülkeler grubu ve bunlar için belirlenebilen bazı özellikler diyebiliriz. Yönlendirme dosyası şu an 140 satır uzunluğunda ve genişlemeye devam edecek.
UO'nun kapsamı içinde olan şeyler arasından bazı örnekler:Bunların bazılarında üyelik diplomatik ilişki haznesi gerektirebilir.
- Bir liderinin olup olmadığı ve bu liderin bir karakter mi yoksa ülke mi olduğu.
- Özel mi yoksa ondan birden fazla olup olamadığı.
- Doğrudan konumlara sahip olup olamadığı.
- Üye faydaları ya da zararları.
- Sahip olabileceği kanunlar ve politikalar.
- Organizasyon içindeki özel konumlar.
- Savaş sırasında üyelerin nasıl davranacağı.
- Ve düzinelerce daha fazla özellik.
Bu oyunun geliştirmesine devam ettiğimiz sürece daha fazlasını ekleyeceğiz ve oyuna daha çok çeşitlilik sağlayacağız.
EU1'den beri tüm PDS oyunlarının sahip olduğu gibi "kontrol gruplarımız" var ve Stellaris de hızlı seçim için ikonlar eklemişti... Project Caesar'da bu sistemi oyunda istediğiniz her şey için kullanabiliyorsunuz ve bir organizasyonun parçası olarak başlıyorsanız oyunun başında atanmış bir kontrol grubuna sahip olacaksınız.
Genel Organizasyonlar
Bazı genel organizasyonlara göz atalım, bunların bazıları önceki BSO'larda gömülü kodlu sistemlerdi ve bunlar bir oyuna özel organizasyonlar değiller fakat pek çok aşamada bulunabiliyorlar.
Koalisyonlar
Bunlar bir ülke, belli bir miktarda agresif genişleme sahibi olduğunda onu hedef alarak kurulabiliyor.
Birlikler
Bunlar aynı hükümdarı paylaşan ülkeler arası bir tür savunma ittifakı. Bunların farklı seviyede bütünleşme durumu olabilir ya da olmayabilir.
Bunlardan birkaç tane daha var, savunma birlikleri ve kabile federasyonları gibi.
Dinî Organizasyonlar
Katolik Kilisesi
Dünyada Katolik inancının parçası olan tüm ülkeler bu organizasyonun da bir parçası. Burada kardinallerin oy kullandığı belli meseleler bulunuyor ve üye olmanın bazı gereksinimleri ve kısıtlamaları bulunuyor. Tabii ki buna Katolik ülkelerdeki Katolik nüfusların Kilise vergisi ödeyip bu paranın eninde sonunda kendini Papalık'ın elinde buluyor.
Luther'in yolunu benimsemek için bir sebep daha?
Haçlılar ve Cihatlar
Bunlar bir Haçlı Seferi ya da Cihat çağrısı olduğunda kurulan geçici organizasyonlar. Belirli bir hedefleri bulunuyor ve mevzubahis hedefe karşı bir ittifak şeklinde çalışıyorlar.
Bağımsız Patrikhaneler
Kendi başına yönetilen anlamına gelen Bağımsız Patrikhaneler, Doğu Hristiyan mezheplerinin sahip olduğu merkezi piskoposluklar anlamına geliyor, bunlar bağımsız hareket ediyor ve kendinden daha üstün herhangi bir kilise otoritesine hesap vermiyor ya da gereksinim duymuyor. Farklı patrikhaneler kendi piskopos meclisleriyle kendi dini yönetim alanlarını etkileyen meselelere karar verebiliyorlar.
Geliştirme aşamasında görseller vs.
Bunlardan pek çok bulunuyor, Ortodokslar, Miafizitistler ve diğer Doğu Hristiyan mezhepler için.
Daha çok çoğunun bulunmasının yanı sıra bazı farklı dinlerin merkezi bir organizasyonu bulunurken başkalarının parçalanmış bir organizasyonu bulunabiliyor.
Özel Organizasyonlar
Ayrıca pek çok oldukça özel ve ilginç organizasyon bulunuyor.
Bu ne ola ki?
Tatar Boyunduruğu
Tatar Boyunduruğu, Doğu Avrupa'daki çeşitli prensliklerin uğradıkları 13. yüzyıldaki istiladan sonra bulundukları Tatar Hükmünü temsil ediyor. Bu hükümdarlardan en öne çıkanı Büyük Prens unvanına sahip oluyor ve Altın Orda Hanı'nın adına diğer prensliklerden haraç toplamakla görevlendiriliyor.
Orta Krallık
Orta Krallık, Çin'e kimliğini kazandıran şeydir ve Antik zamanlardan beri Doğu Asya'nın kültürel merkezi kabul edilmiştir.
Bu organizasyon Huangdi, yani Çin İmparatoru tarafından yönetiliyor ve kendisinin birkaç tane Feng Chen'i bulunuyor bunları vasallara ya da haraçgüzarlara benzetebilirsiniz. Bunlar Çin Valileri olarak atanabiliyorlar, muadili olarak Yuan hanedanın ülkesinin idari yapısında kullandığı Sekreterlikleri gösterebiliriz. Üyelerinin, Çinlileşmiş ve Çinlileşmemiş olarak özel bir toplumsal değeri bulunuyor, ayrıca Huangdi'nin sahip olduğu İlahi Otoriteyi belirleyen bir haraç sistemi bulunuyor bu da Kanunlar ve Hükümler geçirmenizi sağlıyor.
Haraç sistemi, Huangdi'nin Orta Krallık'taki diğer ülkelere boyutlarına göre altın gönderdiği bir sistem.
Kutsal Roma İmparatorluğu
Antik Roma İmparatorluğu'nun ihtişamı, Avrupa'daki herkesin hayallerini süslüyor. Şarlman, Roma İmparatoru olarak taçlandırılmış olsa da Büyük Otto taçlandırılana kadar mevcut Kutsal Roma İmparatorluğu hayat bulmamıştı, bu da bir kez daha birleşmiş bir Avrupa İmparatorluğu arzusunu yeniden canlandırmıştı.
Bu organizasyon haliyle bir İmparator tarafından yönetiliyor ve ülkeler için laik ve dinî seçmenler, laik prensler, özgür şehirler ve imparatorluk piskoposları gibi statüleri bulunuyor. Organizasyonu ve üyelerini etkileyen kanunları bulunuyor, bunlardan en önemlisi oyunun başlarında karşılaşacağınız Altın Ferman, İmparatorluğun yapısını daha da ileriye taşımak istiyorsanız bunu geçirmek zorundasınız.
Oyunda halihazırda birkaç tane daha bulunuyor, Şogunluk, İrlanda Yüksek Krallığı ve dahası gibi zira sistemin kendisi oldukça esnek.
Haftaya oyunda sahip olduğumuz Dinlerden konuşacağız.