05-06-2024, 20:46
(Son Düzenleme: 05-06-2024, 20:47, Düzenleyen: Justicar. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Tinto Talks'un on beşinci bölümünde Project Caesar'daki Hanedanlar hakkında bilgi veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1685161/ :Tinto Talks'ın on beşinci bölümüne hoş geldiniz. Bugün herkesin beklediği daha derin bir hanedanlık sistemi, karşınızda.
Karakterler:
Hanedanlık sisteminin dinamiklerini anlatmadan önce onun en önemli yapı taşı olan karakterlere değinmeliyiz.
Erken 18. yüzyılında Avrupalı bir Kralın görüntüsü
Project Caesar'da bir karakter, Crusader Kings'deki kadar olmasa da EU4'teki bir karakterden daha canlıdır. Bir karakter doğar, yaşar ve ölür.
Her karakterin 0-100 arasında değişen İdari, Diplomatik ve Askerî Nitelikleri vardır. Bu nitelikler herhangi bir mana değerini doldurmayacak olsa da yapacakları belirli işlerin kalitesini belirlemeye yarar. Örneğin bir amiralin Diplomatik Değeri yönettiği donanmanın moralini etkiler.
Yeni doğan karakterler 0 ile başlar, ancak çocukluk özelliklerine bağlı olarak yetişkin olana kadar bu nitelikler artar. Ayrıca, hükümdarlarınızın çocuklarına ve torunlarına çocukluk dönemlerinde belirli bir eğitim atayabilirsiniz.
Bir ülkeyi yöneten hükümdar yönetimde kaldığı süreye bağlı olarak üç özellik kazanacaktır. Bu özellikler ülkeyi yönetirken kazanılır. Ayrıca Generaller ve Amiraller bir savaşın sonunda özellik kazanabilir.
Ayrıca karakterlerin kültürü, dini, doğdukları yer ve şuanda bulundukları yer gibi bilgileri mevcuttur. Bir zümreye bağlıdırlar ve çoğu karakter için bu soylular zümresidir.
Bir karakter bir babası ve annesi de olacaktır. Ancak oyun başındaki bazı karakterler için bu durum geçerli olmayabilir.
Bir karakterin sahip olacağı eş sayısı dine ve yasalara bağlıdır ancak çocuk sayısı genellikle karakterlerin doğurganlığıyla alakalıdır.
Peki karakterler ile neler yapabilirsiniz. Crusader Kings'deki kadar derin bir oynanış beklemeyin ayrıca Imparator'daki gibi karakterlere özel olaylar yok. Bu oyunda karakterler daha büyük olaylara hizmet ederler. Örneğin Fransa ile ittifak yapmak için kızınızı evlendirmeniz gerekebilir. Ülkenizde evliler düzenleyebilir. işe yaramaz karakterleri manastıra gönderebilir, bazı büyük kişileri soylulaştırabilir ve daha bir sürü yapabileceğiniz şey bulunuyor.
Bir Afrikalı hükümdarın taht odası arka plan görseli
Evlilerden söz açılmışken, Project Caesar'da evlilikler bir ülkeye diplomat gönderip evlilik ayarlamaktan daha ciddi bir iş. Çünkü gerçek karakterleri evlendirdiğinizden sınırlı sayıda kişiye sahipsinizdir. Yeterli prestije sahip bir ülkeyle evlilik ayarlayamamışsanız, saranızda bulunan genç biriyle veya yerel bir soylu ile evlilik ayarlamak zorunda kalabilirsiniz. Ya da daha kötüsü düşük doğumlu biriyle.
Kraliyet evliliği, taraflar arasında hemen bir birlik oluşturur. Her ülkenin miras yasası vardır ve eğer bu iki ülke arasında farklıysa birlik bozulacaktır çünkü iki farklı hükümdar oluşacaktır. Buradaki okuyucularımıza Salik Kanunu ve Yarı Salik kanunu arasındaki farkı açıklamama gerek yok değil mi?
Ve Hanedanın kurucusu kim?
Hanedanlar önemlidir çünkü doğrudan veya dolaylı olarak diplomasiyi etkiler. Bazı yasalar kendi hanedanlarını tercih eder ve aynı hanedana mensup ülkeler arası ilişkiler iyileşir.
Önceki bir çok GSG oyunlarında olduğu gibi, o ülkeyi yönetmiş olan hanedanların izini sürebilecek ve hayranlıkla izleyebileceksiniz. Bu sebeple olabildiğince tarihi bilgi eklemeye çalıştık.
Elbette, hükümdar numaralandırılması ve gerçek isimler birçok farklı şeye bağlıdır...
Bu günlük bu kadar. Gelecek hafta kabine sisteminin nasıl çalıştığından bahsedeceğiz.