03-09-2024, 13:33
(Son Düzenleme: 03-09-2024, 14:01, Düzenleyen: Justicar. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Tinto Talks'un 26. bölümünde oyundaki Ülke Türlerine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1699250/ :Herkese merhaba, Project Caesar'ın geliştirici günlüklerini paylaştığımız Çarşamba gününe hoş geldiniz.
Bugün sizlere önceki oyunlarımızda da olan, oynanabilir unsurlar ya da daha genel adıyla ülkelerden bahsedeceğim. Eski oyunlarda ülkelerin varlığı tamamen toprağa bağlıdır. Ancak artık bu olayı değiştiriyoruz. Yakında Crusaders Kings III'te topraksız karakterleri oynayabileceksiniz.
Project Caesar'da oynanabilir unsurlar dört katagoriye ayrılmış durumda.
Donanma tabanlı bir ülke tipi yaratmayı düşündük, ancak bu katagoriye uyan bir ülke bulamadık.
Yerleşik Ülkeler
Bu ülkeler, üzerinde bulundukları topraklara sahip olma üzerine kuruludur. Bir Büyük Strateji Oyununda bir ülkenin nasıl çalışmasını beklerseniz bu tip ülkeler o şekilde çalışır. Topraklara sahip olur, bina inşa eder, çekirdek bölgeleri vardır, asker yetiştirir vb.
Ordu Tabanlı Ülkeler
Bu tür ülkeler, bölge tabanlı ülkelere oldukça benzer. Ancak bir kaç farklılık barındırır. Bölge tabanlı ülkelerin yaptığı her şeyi yapabilmelerine rağmen bir avantajlı bir de dezavantajlı özellikleri vardır.
Avantajları, bir orduya sahip oldukları sürece, ülkenin varlığını sürdürebilmesidir. Dezavantajlı durum ise ordusu bulunmuyorsa ülke bir kaç parçaya ayrılabilir.
Oyun başında bir çok Bozkır Hanlığı, Ordu Tabanlı Ülkedir. Bu durum ülkelerin diğer özellikleriyle uyum içerisindedir.
Sınırötesi Ülkeler
Bu tip ülkeler, sahip oldukları binalar etrafında şekillenir. Doğrudan toprağa bağlı olamazlar ancak toprağı olan vassalları olabilir. Binalara doğrudan bağlı nüfuslara sahiptirler ve bu nüfuslar ülkeye bağlıdır.
Bu ülkeler için risk binaların olduğu ülkeler ile ilişkilerinin iyi olması gerektiğidir. Aksi taktirde varlığını sürdüremezler.
Varius Bankaları, Kutsal Tarikatlar ve Hans Ligi binaları 1337'de.
Bankacı Ülkeleri
Oyunun başlangıcında bu tür ülkeler Avrupa'da bulunur. Peruzzi ve Bardi gibi aileler bu kategoridedir ve ilerleyen dönemlerde Fuggers gibi daha fazlası da oyuna dahil olur. Bu ülkelerin belirli şehirlerde ana ofisleri bulunur ve dünyada başka şubeler açma imkanına sahiptirler.
Diğer ülkeler bu Bankacı Ülkelerden borç alabilirler. Ayrıca Bankacı Ülkeler başka ülkelerin sahip olduğu zümrelerin borçlarını alabilir ayrıca o ülkeleri faiz ödemeye zorlayabileceği özel diplomatik eylemleri vardır. Bankacı ülkeler, zümrelerin faiz oranlarından daha düşük faizlere borç verdiklerinden diğer ülkelere verdikleri kredilerden kısa süre de zenginleşebilirler.
Yalnızca Bankacı Ülkelerin sahip olabileceğiz bir gelişim.
Ticaret Şirketleri
Reform çağı boyunca deniz aşırı topraklarda Ticaret Şirketleri kurabilirsiniz. Bu şirketler ticareti yönetmek konusunda bağlı oldukları devletlere avantaj sağlarlar. Bu konuyu ileriki bir günlükte detaylı konuşacağız.
Hansa Birliği
Hansa Birliği, toprağı olup da birliğe bağlı olan bir kaç devletin oluşturduğu binaya bağlı bir ülkedir. Hansa Birliği, oyunun başından itibaren oynanabilir ülke konumundadır ve tamamen ticarete odaklanmak isteyen oyuncular için iyi bir seçenektir.
Ayrıca Kutsal Tarikatlar binaya bağlı ülkelerdir. Bunun dışında şuan detaylandıramayacak olsam da oyun başındaki Japon Daimyo'ları da bina tabanlı ülke mekaniğini kullanıyor.
Nüfus Toplulukları
Bu tip ülkeler oyundaki en zor ülke tipidir, çünkü bir çok mekaniğe erişimleri yoktur. Tamamen topraksızdırlar ve varlıklarını sadece onlara bağlı olan nüfuslardan kazanırlar. Toprakları olmadığından, RGO'lara erişimleri yoktur. Çoğu binayı inşa edemezler. Vergilendirme, Yasama ve şehir kurma gibi geliştirmelere oyun başlangıcında sahip değillerdir.
Dünyanın büyük bir kısmında Nüfus Toplulukları bulunur. Bunlar organize ve gelişmiş devletlerin sınırında bulunurlar. Yeni Dünya'da ise yerleşik ülkeler ve nüfus toplulukları arasında bir karışım mevcuttur.
Bu tür ülkeler zaman içerisinde nüfularını başka bölgelere göç ettirebilirler. Ayrıca savaş yoluyla başka Nüfus Topluluklarını ele geçirebilirler.
Bu topluluklar doğrudan onlara bağlı nüfuslardan asker toplayabilir ve askerleri bulundukları bölgeden bir miktar yiyecek alabilir. Orduları, kendi kültüründen ve dininden olan nüfusları, kendi topluluklarına zorla bağlayabilirler.
Üzerlerinde koloni kurmalarını engellemenin tek yol, koloni devleti ile barış masasını oturup Koloni Sözleşmesinin iptal edilmesini sağlamalarıyla olur.
Bir Yerleşik Ülke savaş ile Nüfus Topluluğuna ait olan nüfusu barış anlaşması ile elinden alabilir ve nüfusu kalmayan Topluluk o andan itibaren varlığını sürdüremez.
Bir Nüfus Topluluğu belirli gelişmeleri elde ettikten sonra Yerleşik Devlet haline gelmeye çalışabilir. Bu aşamada kendi nufüsunun dini ve kültürünün hakim olduğu toprakları ele geçirerek Yerleşik Ülke haline gelebilirler.
Ancak şuan da bu oyun deneyimi istediğimiz noktada değil ve düzeltilmezse oyun çıkışında yalnızca yapay zeka tarafından yönetilecekler.
Bunların dışında belirtmem gereken unsur, Nüfus Topluluk ve Ordu Tabanlı Ülkeler belirli gelişmelere sahip olduklarında Yerleşik Ülke haline gelebilirler. Bunun dışında Ülke Türü değiştirmenin normal bir yolu yoktur. Ülke Türlerinin değişmesi yalnızca özel olaylar ile gerçekleşir.
Gelecek hafta sınırötesi topraklarda inşa edebileceğiniz binalar hakkında konuşacağız. Takipte kalın.