Günlük: Vic3 - 1.2 Yamasında Arayüz Geliştirmeleri
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.2 yamasında arayüze yapılan geliştirmelerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1567815/ :Merhaba, benim adım Henrik ve Victoria 3'teki UX Tasarımcılarından biriyim. 1.2 için tamamen oyunun kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklandım. Bu güncelleme için neler üzerinde çalışıldığının ayrıntılarına girmeden önce, topluluğa, tüm mod yapımcılarına ve burada forumda, Discord'da, Reddit'te, Youtube'da veya diğer iletişim kanallarımızdan herhangi birinde geri bildirim gönderen herkese özel bir teşekkür etmek istiyorum. Geri bildirimleriniz, fikirleriniz ve tartışmalarınız, ekibimizin bu güncelleme için zaman ve çabalarını önceliklendirmesine yardımcı oldu.

Ticaret Rotaları
1.1.2'den hemen sonra başladığımız ilk işlerden biri Ticaret Rotaları panelinin kullanılabilirliğini geliştirmek oldu. Ticaret Yollarını Mallara göre gruplandıran mevcut görünüme ek olarak, artık Pazardaki tüm Ticaret Yollarının sıralanabilir bir listesini alabilir veya Ülkeye göre gruplandırıldıkları bir görünüm elde edebilirsiniz. Tüm bu listeler, size ait olmayan Rotaları hariç tutmak için filtrelenebilir. Ülke gruplaması özellikle Ambargolar veya Ticaret Anlaşmaları ayarlarken kullanışlıdır.

DD74_1.png

DD74_2.png

Mesaj Ayarları
Yeni Mesaj Ayarları penceremiz, belirli bir Bildirimin nasıl görüntülenmesini istediğinize ve tetiklendiğinde oyunun otomatik olarak duraklamasını isteyip istemediğinize karar vermenizi sağlar. Gelecekteki güncellemelerde, bunu Mevcut Durum paneli, Uyarılar vb. gibi daha fazla işlevi kapsayacak şekilde genişletmeyi planlıyoruz.

DD74_3.png

Mesaj Ayarlarının eklenmesine paralel olarak, oyuncuya gönderdiğimiz Bildirimlerin bilgilendirici olduğundan ve bunların nasıl sunulacağına dair makul bir varsayılan ayara sahip olduğundan emin olmak için de mevcut ayarların üzerinden bir geçiş yaptık. Yaptığımız ince ayarlar arasında şunlar yer alıyor:
  • "İlgi Alanı Etkinleştirildi/Devre Dışı Bırakıldı" Bildirimini, yalnızca etkinleştirilen/devre dışı bırakılan İlgi Alanı, İlgi Alanlarınızdan herhangi biriyle çakışan ilk/son İlgi Alanı ise tetiklenen bir "Artık X ile Diplomasi Yapabilirsiniz" Bildirimine dönüştürdük
  • Fiyat Raporunu Pazar Paneline taşıdık (varsayılan olarak kapalıdır, Mesaj Ayarları panelinden açılabilir)
  • Ticaret Rotaları Bildirimlerini önemli ve daha az önemli şeklinde ikiye ayırdık (Önemli bildirimler varsayılan olarak açıktır, daha az önemli bildirimler ise varsayılan olarak kapalıdır)
  • "Seferberlik" ve "Tarafsızlık İlan Et" Bildirimleri yalnızca söz konusu Diplomatik Oyuna katıldıysanız gösterilecek
  • Kaynaklar ile ilgili Bildirimleri yalnızca Pazarınızda bir değişiklik gerçekleşirse gösterecek şekilde değiştirdik (daha önce İlgi Alanınız olan Stratejik Bölgeleri de kapsıyordu)

Tüm bu değişiklikler, kıyaslamalarımıza göre, çoğu Ülke için Bildirim sayısını yaklaşık %50 oranında azaltacaktır. Buna ek olarak, Bildirim akışı için animasyonları da değiştirdik, bu nedenle tüm sistemin genel kullanıcı deneyimi şu aşamada çok daha iyi olmalıdır.

Yeniden Atanabilir Tuşlar
Kısayol sistemimiz, yeniden atanabilir tuşlardan yararlanabilen yeni bir sistemle değiştirildi. Bu yeni sistemi eklerken ayrıca bir geçiş yaptık ve birkaç kısayol daha ekledik ve mevcut birkaç kısayolu daha fazla yere bağladık.

DD74_4.png

Nüfus İhtiyaçları
Tamamen elden geçirilen bir diğer panel de Nüfus genel görünümüdür; artık size nüfuslarınızın kimler olduğu, kaç kişi oldukları, ne kadar para kazandıkları, bu parayı neye harcadıkları ve Yaşam Standartlarını ne kadar artırıp azalttıkları hakkında daha fazla bilgi verir (sonuncusu ekran görüntüsüne dahil edilmemiştir, ancak Vergiler ve İhtiyaçlar bölümleri daraltıldığında kaydırma yapmadan görülebilir).

DD74_5.png

Bu yeni paneli oluşturmanın yanı sıra, oyun boyunca kullanılan Nüfus Listelerinde daha fazla bilgi görülecek şekilde yeniden düzenledik ve Nüfus İhtiyaçları araç ipuçlarından birkaçını geliştirdik. Artık bilgi hiyerarşisinde daha üstte yer alan ilgili bilgileri daha fazla göstermeleri gerekiyor. Ayrıca, Apprehensive-Tank213'ün Visible Pop Needs modundan esinlenerek, bir Nüfusun en çok para harcadığı ilk beş Malı da bu listede gösterdik

DD74_6.png

Ekonomi
Martin, İnşaat ile ilgili bazı değişiklikleri Geliştirici Günlüğü #71'de zaten anlatmıştı ve bu değişikliklere ek olarak, çeşitli yerlerde daha iyi bağlamsal bilgiler sağlayarak oyun döngüsünün kullanıcı deneyimini geliştirdik. Örneğin, Binaları genişletirken gösterilen Harita Listesine Altyapı, Mevcut İşgücü ve Nitelikleri ekledik. Aşağıdaki ekran görüntüsünde, Harita Etkileşimi panelinin düzenini, doğrudan başka bir panele (İnşaat Etkileşimi durumunda belirli bir Bina için Bina ayrıntıları paneli) gitmeyi mümkün kılacak şekilde yeniden yapılandırdığımızı da görebilirsiniz. Bu düzen aynı zamanda daha makul araç ipucu konumlandırmasına olanak tanıyarak, imleci ayrıntılarını incelemek istediğiniz araç ipucuna doğru hareket ettirirken yanlışlıkla başka bir araç ipucu açmadan iç içe geçmiş bir araç ipucuna gitmeyi kolaylaştırıyor.

DD74_7.png

Oyuna dahil edilen en son iyileştirme, Baş Tasarımcımız Mikael ve benim bir PDT projemiz olan Üretim Yöntemlerini Resetle harita etkileşimidir. Ülkenizdeki üretimi düzene sokmayı çok daha verimli hale getireceğini düşünüyoruz. Özellikle birkaç yeni Eyalet edindiyseniz çok faydalıdır. Bu şu anda devam etmekte olan bir çalışma ve gelecekte bunu Binalar ve Bina Türleri üzerinde çalışacak şekilde genişletmeyi umuyoruz.

DD74_8.png

Oyunun en popüler modlarından biri şu anda FUN tarafından geliştirilen Visual Methods, bizim de çok beğendiğimiz bir mod ve biz de bu modun biraz değiştirilmiş kendi versiyonumuzu yapmaya karar verdik.

DD74_9.png

Yatırım Havuzu artık Binalar panelinde daha belirgin bir şekilde gösterilmektedir.

DD74_10.png

Pazara Erişim araç ipuçları da bir Eyaletin neden Ulusal Pazara tam olarak bağlı olmadığına dair daha fazla ayrıntı verecek şekilde geliştirilmiştir.

DD74_11.png

Radikaller ve Sadıklar
Nüfuslarınızın neden Radikal veya Sadık olduklarının, kim olduklarının ve hangi Çıkar Gruplarına ait olduklarının gösterimini geliştirdik. Buna ilişkin bilgiler, Çıkar Grubu paneli gibi çeşitli araç ipuçları ve panellerde gösterildi.

DD74_12.png

DD74_13.png

Konvoylar
Mevcut Konvoy miktarı Üst Çubuğa eklenerek takip edilmesi ve gerektiğinde erişilmesi çok daha kolay hale getirildi. Bu öğe karayla çevrili Ülkeler için gizli olacak ve bir kıyı şeridine erişim sağladığınız anda açılacaktır.

DD74_14.png

Harita Modları
Üç yeni Harita Modu (Okur-Yazarlık, Nüfus ve Kötü Şöhret) ekledik ve iki Harita Modu arasındaki geçişi daha yumuşak hale getirmek için yapılandırılabilir bir geçiş efekti ekledik. Çıktığında şahsen abone olduğum ilk modlardan biri Ronin Szaky'nin Practical Heatmaps'iydi ve çok az değiştirilmiş bir versiyonu 1.2'de temel oyuna eklendi.

DD74_15.gif

Diplomasi
Diplomasi için, Yapay Zeka Onayını gösterme şeklimizi geliştirdik ve bir Yükümlülük teklif etmenin veya kullanmanın onları kabul etmeye ikna edip etmeyeceğini daha net bir şekilde belirttik.

DD74_16.png

Ayrıca, Ülke ayrıntıları panelinde yalnızca şu anda başlatabileceklerinizi değil, tüm Diplomatik Oyun türlerini görünür hale getirdik, böylece belirli bir Oyunu başlatmanızı neyin engellediğini anlamanızı kolaylaştırdık.

DD74_17.png

Askeri
Askeri sistem söz konusu olduğunda, 1.2'deki kullanıcı deneyimi iyileştirmelerinin odak noktası, Savaş sistemlerinin nasıl çalıştığını daha net hale getirmek oldu. Buna, Savaşlarla ilgili daha fazla veriyi ortaya çıkarmanın yanı sıra, ilgili hesaplamaların dökümlerini sunan bazı araç ipuçlarını geliştirerek yaklaştık. Birden fazla Cephe İşaretinden kaynaklanan görsel yoğunluk miktarını azaltmak için de biraz çaba sarf edildi.

DD74_18.png

Her Generalin Savaşa getirebildiği ilk birlik sayısının miktarı için Devam Eden Çalışma araç ipucu.

DD74_19.png

Ayrıca, bir Komutanın hangi Karargâhı Ana Karargâhı olarak gördüğüne ilişkin bilgileri ortaya çıkardık ve Deniz İstilası kullanıcı akışında sunulan bilgilerde bazı iyileştirmeler yaptık.

DD74_20.png

DD74_21.png

Arayüz Anahatları
Anahat biraz daha cilalandı, en büyük eklemeler ise sabitlenebilir Mallar ve Askeri Olmayan Karakterler oldu. Çıkar Grupları artık Onay değerlerini, Eyaletler ise Mevcut İşgücü ve Niteliklerini gösteriyor.

DD74_22.png

DD74_23.png

DD74_24.png

Teknoloji Ağacı İyileştirmeleri
Geliştirici Günlüğü #70'de tartışılan Teknoloji Ağacı İyileştirmeleri de 1.2 için yapıldı.

Kapanış Konuşması
Yukarıda listelenen tüm bu değişikliklere ek olarak, keşfetmek için tam yama notlarını beklemeniz veya Açık Beta sırasında kendiniz deneyimlemeniz gereken 100'den fazla küçük UX ince ayarı ve hata düzeltmesi yaptık. Tüm geri bildirimleriniz için bir kez daha teşekkürler, oyunu hak ettiği kadar harika hale getirmemize gerçekten yardımcı oluyor!

Gelecek hafta, Martin bize 1.2'de gelecek diplomasi geliştirmelerini gösterecek!
76561198034761601.png
[+] 5 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Beğendim bayağı ama sanki popüler modları ana oyuna ekleyip adını 1.2 yapmışlar gibi yine de olumlu
Ara
Cevapla
#3
Büyük kısmı popüler modları oyuna entegre etmek olsa da bu günlük > ck3 için hazırlanmış tüm günlükler
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
#4
Oyunda aslında olması gereken özellikler teker teker ekleniyor. Arayüzler konusunda benim istediğim büyük ve küçük görünümü isteğe bağlı olarak seçebilmemiz. Malum oyundaki her şey çok büyük şekillerde duruyor. Özellikle arayüz ekranlarında bakmak istediğimiz şey ekranın büyük bir kısmını kaplıyor. Windows´un view özelliklerinde olduğu gibi list, small icons, large icons vb. gibi şeyler getirirlerse arayüzü daha iyi inceleyebiliriz.
Tabi bunlar dışında hala oyunun optimizasyonuna değinmediler. Oyunun en büyük problemlerinden biri çoğu oyuncu 1900´ü göremiyor. Mp´lerde zaten 1880 sonrasını oynamak çileye dönüşüyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(10-02-2023, 13:50)Sezar : Beğendim bayağı ama sanki popüler modları ana oyuna ekleyip adını 1.2 yapmışlar gibi yine de olumlu

Bu bile ilerleme. Bazı firmalar(bkz. TaleWorlds) onu bile yapmıyor. Topluluğa kulaklarını tıkamamaları güzel. Bu oyunun gelişiminden umutluyum.
[+] 1 üye Averroes nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.