Günlük: Vic3 - Binalar
#1
Baslksz-7.png

Victoria 3 günlüklerinde bu hafta bina türlerinden ve işlevlerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1478868/ :Herkese merhaba. Perşembe günü geldiğine göre binalardan konuşabiliriz. Nüfusların çalışıp mallar ürettiği binalar, Victoria 3’ün ana mekaniklerinden biri. Binalar birçok farklı sanayiyi, iş ve hükûmet teşkilatlarını temsil ediyor. Bunlar basit tarlalardan kompleks motor sanayilerine ve iş merkezlerine kadar çıkabiliyor. Bu günlükte, binaların ana türlerinden ve işlevlerinden bahsedeceğiz.

Binalara geçmeden önce ise eyaletler hakkında konuşmak gerekiyor. Eyaletler Victoria II veya Hearts of Iron IV gibi daha önceki oyunlarımızı oynamış kişilere tanıdık gelecektir. Kısaca tanımlarsak, Victoria 3’ün oynanışının büyük çoğunluğunun yer alacağı çeşitli boyutlardaki coğrafik birimler diyebiliriz. Nüfuslar eyaletlerde yaşar ve binalar eyaletlerde inşa edilir.

İsveç’teki Götaland Eyaleti
dd3_1.jpg

Eyaletlerden daha sonraki bir günlükte bahsetmeye devam edeceğiz, şimdilik binalardan devam edelim.

Tekrar tam olarak başlamadan önce binaların sadece nüfusların çalıştığı yerler olduğunu ve tek bir binayı temsil etmediklerini söylemem gerekiyor. Örneğin Hükûmet Yönetimi’nin bir seviyesi, çeşitli sayıda bürokratı destekleyecek binaları ve altyapıyı temsil ediyor. İçinde nüfus çalışmayan binanın etkisi yoktur, tamamen boş ve yararı olmayan bir tuğla yığınıdır sadece. Bunlar demiryolları ve limanlar için bile geçerlidir.

Çoğu bina doğrudan inşa edilir fakat aşağıdaki geçim binaları gibi bazıları belirli şartlar sağlandığında ortaya çıkar. Binalar inşa edilirken insan gücü ve malzeme gerekir, maliyeti de pazarın durumuna göre değişir.

Şimdi bina türlerine geçelim. Öncelikle Geçim Binalarımız var. Bunlar oldukça verimsiz olan, inşa edilemeyen, yıkılamayan binalardır. Dünyada başka tür binalar tarafından kullanılmayan tarıma elverişli yerlerde ortaya çıkarlar. Dünya nüfusunun çoğu bu geçim binalarında köylü olarak “çalışırken” başlayacak, oyunun sanayileşme sürecinin büyük bölümü de köylüleriniz için daha üretken işler bulmak olacak.

Geçim Tarlalarında çalışan köylüler basit hayatlar sürer, GSYİH’ya ve alınan vergilere çok az destek olurlar.
dd3_2.jpg

Bir başka özel bina türü de Şehir Merkezleri. Geçim binaları gibi inşa edilmek yerine otomatik olarak yaratılırlar, eyaletteki şehir merkezinin seviyesi diğer binalar tarafından yaratılan şehirleşmeye bağlıdır. Şehir merkezleri öncelikle esnaflara iş sağlar ve daha sonraki haftalarda bahsedeceğimiz çeşitli yerel işlevlere sahiptir.

Orta sınıf esnaflarınızın çoğu şehir merkezlerinizde bulunur.
dd3_3.jpg

Sırada Hükûmet Binaları var. Bu binaların giderleri tamamen devlet (yani siz) tarafından karşılanır ve Victoria çağındaki bir ulusu pürüzsüzce yönetmek için gereken önemli devlet hizmetlerini sağlar. Örneğin hükûmet yönetimi binalarında bürokratlar, birleştirilmiş eyaletlerin yönetiminde ve kurumları geçindirmede kullanılan bürokrasiyi üretir. Üniversitelerde çalışan akademisyenler ise teknolojik ilerlemede kullanılan inovasyonu üretir.

dd3_4.jpg

Bunun yanında Özel Sanayiler vardır. Victoria 3’teki binaların çoğu bu sınıflandırmaya girer. Normal, geçim tarlası olmayan tarlalardan madenlere ve fabrikalara kadar birçok sanayi burada bulunur. Hükûmet binalarının aksine özel sanayilerin sahibi devlet değil kapitalistler veya aristokratlar gibi nüfuslardır. Genellikle bu nüfuslar kazandıkları paraları binada çalışan diğer nüfuslara öder. Genellikle diyoruz çünkü bazı ekonomik sistemlerde binaların sahipliği tamamen farklı olabilir.

Binaların çoğu bölgede bulunan kaynaklarla sınırlıdır. Yani tarım için tarıma elverişli topraklar gerekir ve demir madenleri için de demir gerekir. Fabrika gibi şehir binaları ise sadece eyaletteki insan sayısıyla sınırlıdır. Kısacası bina bölmesi gibi mekanikler yok. Bina sayısının mantıklı ve gerçekçi bir şekilde sınırlandırılmasını olmasını istiyoruz.

Çeşitli özel sanayi türleri aşağıda gösterilmiştir.
dd3_5.jpg

Son olarak Kalkınma Binaları var. Bunlar çoğu zaman hükûmet binasıdır ve eyaletler için hayati derecede önemli işlevlere sahiptir. Yerel nüfusu askere alan ve bu askerleri eğiten kışlalar veya diğer binaların mallarını pazara getirmesi için gerekli olan altyapıyı sağlayan demiryolları kalkınma binalarına örnek verilebilir.

Soldan sağa: Kışlalar, Liman, Deniz Üssü, Demiryolu
dd3_6.jpg

Günlüğü bitirirken Victoria 3’te ülkenizi inşa etmenin daha ilgi gerektirecek bir şey olduğunu belirtmek istiyorum. Çünkü binalar oyunun toplum yaratma kısmı için oldukça önemlidir ve oyunun döngüsünün önemli bir parçasını oluşturur. Doğal olarak büyük bir imparatorlukla oynarken oyuncuya binaları yönetmeye yardımcı olacak aletler vermemiz lazımdı. Bir tür otomatik bina inşa etme gibi şeyler de olabilir bunlar arasında ama daha tam olarak karar vermedik. Otomatik bina inşa ederken neyin nerede inşa edilmesi kararı da yatırım yapan sınıfın karar vereceği bir şey olabilir ama dediğimiz gibi daha belli değil. Yine de ülkenin gelişiminde baştaki kişinin ilk olarak yapay zekâ değil oyuncu olmasını istiyoruz.

Günlüğümüz bu günlük bu kadardı. Burada gördüğünüz üretim yöntemleri gibi daha sonra daha detaylı anlatacağımız birçok şey var. Gelecek hafta ise mallardan bahsedeceğiz. Görüşmek üzere!
[+] 10 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Arayüzün eli yüzü düzgün ama şahsen hoşuma pek gitmedi. Vic2'nin ünlü fabrika penceresini umarım bölgesel tarım ve maden üretimi ile harmanlamış ya da ayrı ayrı koymuşlardır. Sahi koymamaları gibi bir seçenek yok diyeceğim de İmparatora oyuncu chati bile koymamışlardı. O yüzden emin olamıyorum.
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.