Günlük: Vic3 - Çıkış Sonrası Planları
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun çıkış sonrası desteğine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1553970/ :Victoria 3'ün çıkış sonrası geliştirici günlüklerinin ilkine hoş geldiniz. Oyun çıktı, biz de yaptığımız işin başka bir aşamasına geçmiş olduk. Artık oyuna çıkış sonrası destek verme aşamasındayız. Bu süre zarfında sizlerden gelen yorumları okuduk, hatalar giderdik, denge değişiklikleri yaptık. Çıkış sonrası çıkartacağımız ücretsiz güncellemeler üzerinde çalışıyoruz, bunların ilki bu yazıyı okuduğunuzda çıkmış olacak.

Bu geliştirici günlüğünde hata giderimi içeren ara güncellemelerin yanı sıra, daha geniş çaplı ücretsiz güncellemelerde neler bekleyebileceğinize dair bilgiler de paylaşacağız. Oyuna dair uzun vadeli hedeflerimizden bahsetmeyeceğiz, tahmin edeceğiniz üzere Victoria 3'e dair yıllar boyunca kullanabileceğimiz sayısız güzel fikre sahibiz fakat şimdilik önceliğimiz çıkış sonrası desteği sağlamak şeklinde.

Günlüğe başlamadan evvel oyunun çıkışına dair kişisel fikirlerimi bahsetmek isterim. Genel olarak oyunun çok başarılı bir şekilde çıktığını düşünüyorum, Victoria 3'ü satın alan ve oynayan kişi sayısı çok yukarılarda. 2018 yılında Stellaris ekibinden ayrılmamdan bu yana Victoria 3'te Oyun Direktörü olarak görev alıyorum, birçok kez üzerinde çalışması zor bir oyun olduğunu göstermiş olsa da, bu zamana kadar görev aldığım en ilginç ve en tatmin edici oyun olduğunu söyleyebilirim. Oyunun kapsamlı vizyonu, "toplum inşaası" yaklaşımı, ülkenin iç yapısına, ekonomiye ve siyasete odaklanması çok fazla değişiklik göstermese de, mekanikler ve sistemler sayısız kez yeniden tasarlandı (geliştirici ekibi olarak aramızda Pazar sistemini bir kez daha sıfırdan yapsak mı diye şakalaşırız) ve nihayetinde olduğumuz yere geldik. Victoria 3 benim için vizyonumuza layık güzel bir oyun - elbette belli başlı alanlarda hala katedeceği yol var.

V3-PostLaunch-ForLoc.jpg

Bu alanların birincisi askeriye: oyunun askeriye sistemi daha önceki Grand Strategy oyunlarından çok farklı ve bu zamana kadar çok sayıda değişiklik geçirdi. Şu an bulunduğumuz noktada bizim için güzel bir temel teşkil ediyor, Victoria 3'ün askeriye sistemini bu temelin üzerine inşa edebiliriz ve daha taktiksel bir sisteme geçmeyi planlamıyoruz. Askeriyede bazı arayüzle alakalı sıkıntılar var, oyuncunun kontrolünü spesifik alanlarda arttırabiliriz. Askeriye sisteminde yapmak istediğimiz değişiklikler şu şekilde:
  • Generallerin işleyişiyle alakalı bazı değişiklikler yapmak, muharebelerdeki birim seçimi, cephelerdeki ilerlemenin dengelenmesi vb.
  • Ülkelerin generaller için stratejik hedefler belirleyebilmesini sağlamak.
  • Donanmaları daha görünür hale getirip, amirallerin daha kolay işlemesini sağlamak.
  • Oyuncuların askeriyenin genel durumuna dair daha kolay fikir elde edebilmesini salğamak, daha fazla veriyi daha kolay bir şekilde sunmak.
  • Hareket alanlarının küçük (kimi zaman düzinelerce) farklı cephelere bölünmesine bir çözüm üretmek.
  • Büyük cephelerin kontrollü bir şekilde küçük cephelere bölünebilmesi.
İkinci odak noktamız tarihsel atmosfer. Victoria 3'ün tarihsel bir oyun değil, tarihi esas alan bir sandbox olduğunu belirtmiş olsak da, oyuncuların alternatif tarih olarak makul olaylarla karşılaşması gerektiğini düşünüyoruz. Şu anda tarihsel olaylar ya çok nadir yaşanıyor ya da tarihselliği bozacak şekilde yaşanabiliyor. Kısa vadede yapmak istediklerimiz şu şekilde:
  • Amerikan İç Savaşının yeterli bir gerçekleşme ihtimalinin olması, mantıklı bir şekilde gerçekleşmesi (köleci eyaletlerin köleliği savunmak için isyan etmeleri gibi) ve oyuncu tarafından kolaylıkla savuşturulamaması.
  • Meiji Restorasyonu, Alaska'nın Satışı gibi olayların yapay zeka tarafından daha başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi.
  • Oyuncu tarafından tamamlanması fazla zor olabilen keşifler ve gündem maddelerinde değişiklikler
  • İtalya, Almanya ve Kanada gibi birleşmelerin tarihsel zaman diliminden çok daha erken bir şekilde gerçekleşmemesi, özellikle İtalya ve Almanya'yı birleştirmenin zorlaşması.
  • Yapay zeka ülkelerinin daha inanılabilir şekilde oynamasına yönelik yapay zeka değişiklikleri.
DD64%2001.png

Kültürel/dini hoşgörü yasalarında değişiklikler yaparak daha kısıtlayıcı yasaların kabul edilen nüfusların sadakatini arttırmasını sağladık. Böylelikle bir yerden kaybederken bir yerden kazanmış oluyorsunuz.

Üçüncü alan ise diplomasi. Bu alanda oldukça iyi durumda olduğumuzu düşünsem de, daha derinlemesine bir diplomasi oynayışı sunmalı, hem diplomasiye hem de diplomatik oyunlara yeni seçenekler eklemeliyiz:
  • Bir şey karşılığında diplomatik oyunlarda taraflardan birine dahil olmayı teklif edebilmek.
  • Diplomatik oyunlarda tek bir savaş hedefinin dışında ana öncelikleri genişletebilmek (ülkelerin geri adım atmasını mantıksız hale getirmeyecek şekilde olmalı)
  • Diplomatik oyunlarda kendi toprağını vermek gibi farklı şeyler teklif edebilmek.
  • Eyaletleri takas edebilmek (veya en azından verebilmek)
  • En azından aynı pazardaki ülkelerde inşaat yapılabilmesi, yabancı yatırım vb.
  • Bağlı devletlerle olan etkileşimlerin arttırılması, diplomasi üzerinden özerkleşilebilmesi.
Bunlar üzerinde durduğumuz ana başlıklar olsa da, ne askeriye, ne tarihsellik, ne de diplomasi kategorisine girmeyen ama yine de üzerinde durduğumuz bazı başlıklar var, onlardan bazıları:
  • Nüfuslarınızı ve İhtiyaç, Yaşam Kalitesi, Radikaller ve Sadakatçiler gibi Nüfuslarla bağlantılı istatistikleri daha kolay sergileyebilme.
  • Otonom özel sektör inşaatlar üzerinde denemeler yapıp, farklı ekonomik sistemlerdeki oynanış farklılıklarını arttırmak (inşaatı tamamen oyuncunun elinden almayacağımızı defalarca söylemiştim)
  • Oyun sonu ekonomisindeki bazı sıkıtıları giderip, yapay zekanın petrol ve kauçuk gibi maddeleri üretebilmesini sağlamak.
  • Muhafazakar ve otokratik tarzda oynamayı ilginç ve rekabetçi yapmanın yanı sıra, aynı zamanda zorlayıcı hale getirmek.
DD64%2002.png

Değişiklikler yaptığımız ilk mekaniklerden biri Meşruiyet. Daha etkili olmasını, böylelikle oy oranlarının özellikle demokratik yasalarda daha çok önem sarf etmesini istiyoruz.

Yukarıdaki listeler elbette yapmak istediğimiz her şeyi içermiyor. Aynı şekilde tüm maddelerin birkaç güncellemede kendine yer bulacağını garanti edemem, önceliklerimiz sizlerden gelen yorumlara göre değişiklik gösterebilir. Bunlar yakın gelecekte odaklanmak istediğimiz alanlar. Ayrıca bunların tamamen ücretsiz güncellemelerle ekleneceğini belirtmek isterim. Eklentilerden bahsetmemize daha zaman var.

Bu gibi geliştirici günlükleriyle, videolar ve yayınlarla oyunun çıkış sonrası desteğine dair sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki hafta ilk güncellemedeki çalışmalarımızdan bahsedeceğim. O zamana dek görüşmek üzere.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Öngörülen degisiklikler tam da oyunun ihtiyaci olan seyler. Iyi yakalamislar sorunlari bu sefer. Ozellikle ai zayif kalmasi ve bazi onemli laylarin hic gerceklesmemesi rahatsizlik veriyordu. Bu yama icinde tim bunlaro sunabilirlerse, bir sonraki icin dlc bekleyebiliriz.
Ara
Cevapla
#3
Savaş sistemi konusunda çok eleştiri aldı oyun, bunu değiştirmedikleri için müteşekkirim. Bunun üzerine bir şeyler eklenebilir ama haritada artık adamları oynatmayalım.
Ara
Cevapla
#4
Haritada asker oynatılmaması olayına okeyim ben, zaten öyle olmalı ama yüksek moralli taburlar varken inadına low moralli ile kafa atmasın hükümetin belirlediği hedefe öncelik versin yada pocket olan birlikler mucizevi şekilde ışınlanmasın yeni fethettiğmiz topraklardaki 1 kaç kışladan ötürü oluşan birkaç tabur için yeni general almak zorunda kalmayalım vs
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.