Günlük: Vic3 - Kapasiteler
#1
Baslksz-7.png

Victoria 3 günlüklerinde bu hafta ülkenin kapasitelerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1477662/ :Merhaba, bir başka Victoria 3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün oyunun dört ana “para biriminden” üçü olan kapasiteler hakkında konuşacağız. Paranın kendisinden ise daha sonra bahsedeceğiz.

İlk günlükte Victoria 3’te mana olmadığından bahsetmiştik ve bu günlük de oyunun “para birimleri” hakkında olduğu için ne demek istediğimi açıklamam gerekiyor.  Mana yok dediğimizde Victoria 3’te simülasyonun parçası olan kaynakların açıkça belirlenmiş yollarla kazanıldığını ve harcandığını söylüyoruz. Herhangi bir aşırı soyut konsepte veya amaçsız bir fikre bağlı değiller. Doğal olarak her oyun gibi bir miktar soyutlama var ama oyunun para birimlerinin keyfi değil, mekaniklere derinden bağlı şeyler olmasını istiyoruz.

Peki kapasiteler tam olarak ne?

Aslında para birimi demek doğru değil çünkü kapasite kazanılan, harcanan ve biriktirilen bir kaynak değil. Bunun yerine sürekli devam eden bir üretime ve kullanıma sahip, kullanımınızı da üretimden daha az tutmak isteyeceksiniz. Stellaris’teki idari kapasiteye benzer diyebiliriz. Her kapasite ülkenizin yönetme kabiliyetinin bir alanını temsil ediyor ve sadece o alana bağlı meselelerde kullanılıyor.

Kapasiteler kazanılmıyor demiştik, yani fazla kapasite biriktirilmiyor. Bunun yerine her kapasite üretimin kullanımdan fazla olması durumunda pozitif bir etki ve kullanımın üretimden fazla olması durumunda oldukça negatif bir etki veriyor. Bürokratik kabiliyetini genişletmeden hızlı bir şekilde önüne gelen toprağı ülkesine dahil eden bir ulus, vergi toplama sistemi çökebileceği için kendini borç içinde bulabilir.

Bürokrasi, bir ülkenin birleştirilmiş yani o ülkenin sistemine dahil edilmiş topraklarını yönetme, bu topraklara yatırım yapma, bu topraklardan vergi alma kabiliyetini temsil ediyor. Ülkedeki bürokratların çalıştığı hükümet idare binalarından üretilir. Ülkenin her birleştirilmiş eyaleti, nüfus sayısıyla beraber artan bir miktarda bürokrasi kullanır. Eğitim veya polis kurumları gibi yatırım yapılan kurumlar da bürokrasiyi arttırır. Genel olarak bürokrasinin amacı nüfusu yönetmenin, vergi almanın ve ihtiyaçlarını karşılamanın bir bedele sahip olmasını sağlamak. Çin’i idare etmek ucuza yapılan bir şey olmamalı.

İsveç bürokrasisi şu anda biraz fazla çalıştırılıyor. Birkaç hükümet idare binasına daha ihtiyaçları olabilir.
bureaucracy.PNG

Otorite, devlet başkanının gücünü ve ülkede kararnameler ile değişim yapma kabiliyetini temsil eder. Ülkenizin yasalarından üretilir. Genel olarak ülke ne kadar baskıcı ve otoriter ise o kadar fazla otorite üretir. Belirli eyaletler için kararnameler çıkarmak, çıkar gruplarıyla etkileşime girmek, belirli malları teşvik etmek veya yasaklamak gibi eylemlerde kullanılır. Otoritenin amacı, daha az ve daha fazla otoriter olan ülkeler arasında ilginç bir avantaj dezavantaj durumu yaratmak. Gücü nüfusun elinden alıp hükümdarınıza vererek kararnameler ile yönetme kabiliyetiniz artar, nüfusa daha fazla güç verdiğiniz zaman da azalır.

İsveç Kralı kullandığından daha fazla otoriteye sahip, bu da yasa çıkarma hızını arttırıyor.
authority.PNG

Nüfuz, ülkenin diplomasi yapma kabiliyetini ve küresel alandaki erişimini temsil eder. Genel olarak kademenizden üretilir, örneğin süper güçler büyük güçlerden daha fazla nüfuza sahiptir. İlişki geliştirme, müttefiklik, ticaret anlaşmaları, vasallar gibi diplomatik eylemleri ve ittifakları temsil eder. Genel olarak nüfuzun amacı, oyuncuları hangi ülkelerle güçlü diplomatik ilişkilere sahip olacaklarını seçmeye zorlamaktır.

İsveç’in kullanılmayan nüfuz miktarı fazladır ve birkaç antlaşma daha yapmayı düşünebilirler.
influence.png

Bugünlük bu kadardı. Gelecek hafta Victoria 3 için oldukça önemli olan başka bir konudan bahsedeceğiz: Binalardan. Hoşçakalın!
[+] 11 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İlk izlenimlerle büyük umutlara kapılsamda bu günlük benim için büyük hayal kırıklığı oldu. Anlatılan mekaniklerin Stellaris copy pastası olması bir yana oldukça soyut ve sığ olmuş. Stellaris bilim kurgu temalı olması nedeniyle bunlar kabul edilebilir olsa da Victoria serisi ile bağdaşmayacağını düşünüyorum.
[+] 1 üye Littleİskender nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Victoria2'de de bazı puanlar vardı Research point mesela birikebilen bi şeydi ve sınırı vardı ama sınırının kaç olduğunu göremediğimizden biriktirdiğimiz zaman dolmayı bırakınca farkediyoduk. Diplomatik puan sınırı 9 du mesela gereksiz bi kapasite ve çok da işlevli olmayan bi mekanikti. Leadership puanı vardı sınırı 60dı 20 puana general amiral çekiyoduk.

Research pointi etkileyen birçok değişken vardı Plurality, ülkedeki Clergymen, Clerk sayısı, okuryazarlık oranı, minik modifierlar, research hızı arttıran araştırmalar . Great power, secondary power durumu vs.

Diplomatik puanlarda base puan + ülkenin great power statüsünden etkileniyodu sadece.

Leadership ülkedeki officer sayısıya base bi çarpanla etkileniyordu.

Bu kapasite sistemi stellaristekine benzermiş ama aynı değilmiş. Mekaniği tam olarak bilemediğim için fazla eleştirmiycem ama önceki oyundaki sözde puan biriktirme sisteminin herhangi bir yeniye göre leş kalacağı kesin.

Bürokrasi puanı sistemi hoşuma gitti Fazla genişlemeye bağlı olarak düşecekmiş ve tax eff. azalacakmış. Ama mantıken toprak olarak genişlediğinde ülkende var olan sistem bozulmaz yeni aldığın yerlerde sistemini kurmamışsındır ve oradan vergi almanda sıkıntı çıkar. Yani 1-2 toprak genişledikten sonra tüm ülkedeki tax eff. in etkilenmesi mantıksız. Ülkende bi şehire yaşayan bürokratı alıp yeni aldığın yere gönderiyosun da, bürokratı aldığın şehirdeki yönetim askıyo gibi , çok mantıksız geldi . Ama overextension debuff'ı olması iyi denebilir. Çin'i idare etmek ucuza mal olmamalı kısmı güzel muhtemelen vic2 mplerinde koyduğumuz çinden toprak almayı yasaklayan kural oyuna bi mekanikle yediriliyor.

Diğer mekaniklerde ilgimi çekenler. Otoritede Ruler trait gözükmesi güzel . Bir de otoriter olarak oynamak istemiyorsak mesela halka verebildiğimiz kadar özgürlük verip oynamak istersek bu nasıl bi sıkıntı yaratıcak bu puan sisteminde bunu merak ediyorum.

Influence puanı sisteminde ise Norveç ve İsveçin PU olarak gözükmesi diplomasi sistemindeki beklentilerimi yükseltti. Özellikle ticaret anlaşması ve kurulabilecek pazarların diplomatik yönünü ve Küresel krizlerin diplomatik yönünü merak ediyorum. Ayrıca Prusya'nın Kuzey Alman Federasyonunu ve Almanyayı kurmaya giden yolda bu influence puanlarını nasıl kullanacağız onu merak ediyorum.  Bir de görselde İsveçin influencede %10 family ties buff var landownersten bu ilgimi çekti.

Bu puanlar aylık olarak veya haftalık düzenli dolmuyor, anladığım kadarıyla generate edip kullanabiliyoruz ömürlük.
Para'yı gösterip bahsetmemeleri üzdü ama normal. Budget olarak bahsederler muhtemelen. Simgesi yine Pound klasik :D .

Vic2'deki İkincil güçlerden burada Büyük güçler olarak bahsetmişler.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...t-27588727
Özgürlükçü olarak oynamanın artılarından da bahsedilmiş.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...t-27588758
Kolonicilik yine Limanlar ve Donanma aracılığı ile olacakmış ama bir institution olacakmış.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...t-27588769
Para hakkında ufak bi yorum.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...t-27588779
Günlük Konusunun devamında yine geliştiricilerin yazıları var bakabilirsiniz.
[+] 6 üye Wayfear nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bir yandan, "önceki oyunda bunlar böyle değildi, o tadı ve yarattığı hissiyatı veremeyecekler" diyorum, diğer yandan farklı ve ilginç şeyler hoşuma gidiyor, heyecanlanıyor. Bu mekanikler hoşuma gitti mesela. Yani oyunda kesinlikle denemek isterim ama "çok sevgili" Paradox her el attığı işi öyle ya da böyle batırıp aslında olması gerekenin tam tersini mükemmel bir şekilde yaptığından heveslenmiyorum. Bunları 2-3 sene sonra baştan değiştirir. Karman çorman hale getirip şu an neyse tam tersi falan yaparlar. Çok bezmişim, bıkmışım Paradox'tan ya onu fark ettim. Umarım yanılırım ve ortaya kallavi bir iş çıkarırlar. Hayırlısı...
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Şu an ne düşüneceğimi bilmiyorum. Victoria 2'deki diplomasi puanının değiştirilmesi isabet oldu ama bürokrasi ve otorite "kapasiteleri" umarım doğrudan harcanamayan mana puanlarından ibaret olmaz. Bu tarz bir oyunun geliştirmesinde elbette soyutlaştırmalar yapmaları gerekiyor fakat bunu daha tabii şekilde entegre etmelerini isterim.
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Ustalar gibi derin analiz yapamam ama anlatilanlar hoşuma gitti. Derinlemesine devlet yönetimi tatafini güzel şeyler ogreniyoruz.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Wiz'in Twitter'da bahsettiği şeylerden biri de binaların etkisi olması için çalışanı olması gerekiyormuş. Çalışanı yoksa bina herhangi bir bonus sunmuyormuş. Ayrıca binaları inşa etmek için de ayrıca nüfus gerekiyormuş.
Ara
Cevapla
#8
(04-06-2021, 13:08)Ragnvaldr : Wiz'in Twitter'da bahsettiği şeylerden biri de binaların etkisi olması için çalışanı olması gerekiyormuş. Çalışanı yoksa bina herhangi bir bonus sunmuyormuş. Ayrıca binaları inşa etmek için de ayrıca nüfus gerekiyormuş.

Bu sanırım stellaris'in aynısı gibi. Son zamanlarda gözlemlediğim üzere paradox bir oyuna eklediği şeyleri diğerlerine de eklemeye çalışıyor. Örneğin HOI4 var olan ajanlık sisteminin benzeri stellaris'e de geldi. Bu yorum yine stellariste var olan nüfus bina ilişkisinin bir benzeri gibi görünüyor.
Ara
Cevapla
#9
@Justicar'ın dedikleri doğru ama bu olay bir anlamda Victoria II'de de vardı. Onda fabrikalarda görülüyordu. Fabrika kursanda çalışacak işçiye ve ustabaşına ihtiyacın varda. Yoksa üretim yapamıyordun. Tabii her bir binanın dolu olması, yani yaptığın demiryolunda tren götürüp getirmek için bile işçi-çalışan lazım olacak olması ilginç olacaktır. Kaç tip bina-yapı olacak, bunlar neler olacak göreceğiz zaman içerisinde.
Ara
Cevapla
#10
Benzer gibi görünse de aynı şey olduğunu düşünmüyorum. Vic2 de nüfus gerçekçi bir şekilde yansıtılıyor. Fabrikalar kendi içinde işleyen bir sistem. Stellariste ise nüfus sayısal sadece. Örneğin 300 nüfus diyor. 300 nüfus ne demek? Binalar ise bir sistem olmaktan çok ekonomik ve bir takım bonuslar sağlayan yatırımlar.
Ara
Cevapla
#11
Bu puanlar arasında en az hoşuma giden bürokrasi gibi gözüküyor. Anladığım kadarıyla bürokratları binalarda çalıştırıyoruz ve oradan kazandığımız puanla ülkemizdeki bürokrasiyi güçlendiriyoruz. Fakat bürokrat poplar ana kültürümüzden olmak zorunda mı, yoksa ele geçirdiğimiz halkta bürokrat olabiliyor mu, bu kısımlar önemli. Eğer her pop bürokrat olabiliyorsa bürokratik bir problem çekebileceğimizi zannetmiyorum.
Şahsen bürokrasinin eyalet ve ülke düzeyinde ikiye ayrılması daha mantıklı geliyor. Umarım ileriki günlüklerde böyle bir değişiklik yaparlar. Böylelikle Almanya olarak Çin´den toprak aldığımda Çin´de bürokratik sorunlar yaşayabilirim ve bu yüzden o topraklarda kötü şeyler olur. Artı olarak Çin´deki bürokrasiyi güçlendirmek için ülke çapında bir bürokratik ağırlık kazanırım. Böylelikle bürokrat poplarıma daha çok para öder ve bu bürokratik ağırlıktan bazı kötü özellikler alırım. Fakat Berlin´den %100 bürokratik verim kazanırım.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 3 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Umarım @Menars'ın dediği gibi bürokrasinin yerel mekanikleri vardır. Yoksa Stellaristeki gibi admin kap arttırmak için Çankırının yarısını bürokrat yapmak zorunda kalabilirim.
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
(04-06-2021, 14:45)menars : Bu puanlar arasında en az hoşuma giden bürokrasi gibi gözüküyor. Anladığım kadarıyla bürokratları binalarda çalıştırıyoruz ve oradan kazandığımız puanla ülkemizdeki bürokrasiyi güçlendiriyoruz. Fakat bürokrat poplar ana kültürümüzden olmak zorunda mı, yoksa ele geçirdiğimiz halkta bürokrat olabiliyor mu, bu kısımlar önemli. Eğer her pop bürokrat olabiliyorsa bürokratik bir problem çekebileceğimizi zannetmiyorum.
Şahsen bürokrasinin eyalet ve ülke düzeyinde ikiye ayrılması daha mantıklı geliyor. Umarım ileriki günlüklerde böyle bir değişiklik yaparlar. Böylelikle Almanya olarak Çin´den toprak aldığımda Çin´de bürokratik sorunlar yaşayabilirim ve bu yüzden o topraklarda kötü şeyler olur. Artı olarak Çin´deki bürokrasiyi güçlendirmek için ülke çapında bir bürokratik ağırlık kazanırım. Böylelikle bürokrat poplarıma daha çok para öder ve bu bürokratik ağırlıktan bazı kötü özellikler alırım. Fakat Berlin´den %100 bürokratik verim kazanırım.

Umarim bir kac burokrat binası koyup çözülecek birsey olmaz. Mesela yeni bolgede burokrat olacak nufusun belli bir eğitim seviyesinde olmasi gereksinimi dolayisiyla once egitim yatirimi istemesi iyi olur. Bununla beraber belki anayurttan nufus atanabilir ama bu anayurttaki populasyon dengesini bozabilir. 
Burokratlarin hangi kulturden olabileceni de devlet ideolojisi falan belirleyebilir.
[+] 2 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.