29-06-2023, 22:05
(Son Düzenleme: 10-03-2024, 16:16, Düzenleyen: Caine. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.4 yamasından ve 1.5 açık betasında bulunacak özelliklerden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1592114/ :Merhaba ve klasik Temmuz tatilimizden önceki son geliştirici günlüğümüze hoş geldiniz! Bugün, gelecekteki 1.4 (Üçüncü Çeyrek) ve 1.5 (Dördüncü Çeyrek) güncellemelerinde neler olacağına dair biraz daha detaylı bilgi vereceğim.
İlk olarak, 26 Haziran Pazartesi günü yayınladığımız 1.3.5 yaması hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Hem Voice of the People içeriğinde hem de ücretsiz güncellemede yapılan değişikliklere verilen olumlu tepkiler bizi çok mutlu etti. Daha önce de belirttiğimiz gibi, Voice of the People için planlanan tüm iyileştirmeler bunlar değil ve 1.5'te Paris Komünü ve daha fazlasına yönelik güncellemelerle Fransa'ya daha fazla sevgi göstermeyi planlıyoruz.
Ayrıca, Generalleri isteğe bağlı olarak terhis etme özelliği genel olarak olumlu karşılansa da, savaşta kaldığınız sürece askere alınanlara geri çekilmelerini söyleyemeyeceğiniz konusunda yüksek öncelikli bir endişe var. Bu işlevsellik 1.3.5 için uygulanmadı çünkü yakın gelecekte konuyu farklı bir şekilde daha kapsamlı olarak ele almayı planlıyoruz. Bu konuya aşağıda, 1.5 Güncellemesi ile ilgili bölümde değineceğiz.
Yaz tatiline çıkmadan önce 1.3 serisi için bir düzeltme daha (1.3.6) yayınlamayı planlıyoruz. Şansınız varsa bu düzeltme çoktan elinize ulaşmış olmalı, ulaşmadıysa da bu günlüğün yayın tarihinden sonraki birkaç gün içinde elinize ulaşacaktır. Diğer şeylerin yanı sıra bu düzeltme, bağlı devletlere yardım eden süzerenlerin kazandıkları takdirde talep ettikleri vilayerleri savaş hedefi olarak almalarına neden olan hatayı gidermektedir.
Şimdi gelecek hakkında konuşalım.
1.4 Güncellemesinde Öne Çıkan Özellikler
1.4 Güncellemesi çoğunlukla hata düzeltmeleri ve performans iyileştirmelerine odaklanıyor, ancak yine de birkaç önemli geliştirme yaptık:
Konvoy Akını Değişiklikleri
Konvoy Akınları ikmal ağınızın uzun vadeli ekonomik sağlığı üzerinde daha etkili hale getirildi, çünkü batan konvoyları kurtarmak için gereken süre artık hem hasar gören nakliye yollarına hem de üretilen toplam konvoy sayısına göre düzgün bir şekilde ölçeklendiriliyor. Bununla birlikte, saldırganlara karşı savunma da daha etkili hale getirildi; Konvoylara Refakat emirlerine sahip amirallerin artık saldırılar sırasında batan konvoy sayısını filolarının savunma gücüne göre doğrudan azalttığı ve Destroyerler gibi ikincil Üretim Yönetimleri tarafından daha da artırıldığı bir 'kalkan' etkisi eklendi.
Devriye filoları artık sadece konvoy akıncılarını suçüstü yakalamak için değil, aynı zamanda düşman amiraller tarafından batırılan konvoyların sayısını doğrudan azaltmak için de çalışıyor.
Mal İkame Değişiklikleri
Hem kendimiz hem de modcular için çalışmayı daha kolay hale getirmek için Mal İkame sistemi yenilendi. Ayrıca, bazı malların daha fazla talep görmesi için malların ağırlıklarını değiştirmeye zaman ayırdık (örneğin Et ve Balık, ayrıca oyun başlarında ısıtma için kullanılan Petrol gibi)
Bağımsızlık Savaşları
Bağımsızlık savaşlarına yönelik çok talep edilen bir düzeltme, özgürlükleri için savaşan bağlı ülkelerin artık süzerenlerine vergi ödemeye veya süzerenlerinin pazarında kalmaya devam etmeyeceği anlamına geliyor.
Emperyalist Yapay Zeka Değişiklikleri
Emperyalist sömürgeci güçlerin 1.4'teki yapay zekası, Japonya'nın pazarını açmak gibi belirli deniz ötesi maceralara atılmaya daha yatkın hale getirildi ve ayrıca bunu yapmak için güçlü bir nedenleri olmadıkça (bir ittifak veya o toprakları kendileri için ele geçirme arzusu gibi) diğer emperyalistlerin saldırılarına karşı Tanınmayan güçleri desteklemeye daha az yatkın hale getirildi.
Ancak 1.4 Güncellemesinin yayınlanmasıyla birlikte sunulacak olan her şey bu kadar değil:
1.5 Açık Beta Güncellemesinde Öne Çıkan Özellikler
1.5 Açık Beta güncellemesi, 1.4 güncellemesi ile eş zamanlı olarak başlatılacak ve çok deneysel veya ana sürüme girmesi için geliştirme sürecinin çok başında olduğu düşünülen bir dizi özelliği içerecektir. Bu Açık Beta, son 1.5 sürümünü olabildiğince iyi hale getirmek için geri bildirimlerinizi dahil edeceğimiz uzun bir süre boyunca devam edecektir.
1.5 Açık Beta Güncellemesinde bulunacak birçok özellik arasında şunlar yer alacak:
Ortak Cepheler
Bir Diplomatik Hamlede aynı tarafa ait olan komşu Cepheler artık tek bir birleşik Cephe olarak davranacak, böylece çok sayıda katılımcının olduğu çatışmalarda yönetilmesi gereken Cephe sayısı azalacaktır. Yani örnek olarak, birleşme öncesi Almanya'daki bir savaş, çok sayıda katılımcı nedeniyle bir düzine veya daha fazla cepheye dönüşmeyecek.
Cephe Başına Birden Fazla Eşzamanlı Muharebe
Cephelerin artık daha büyük olabileceği gerçeğini telafi etmek için, bir Cephede ilerleyen her General, Cephe yeterince uzunsa, zaten bir Muharebe yapılmış olmasına rağmen bir Muharebe başlatabilir.
Diplomatik Hamlelerde Lidere Teklif Sunma
Uzun zamandır beklenen bu özellik, potansiyel bir katılımcının bir Diplomatik Hamlede bir tarafa katılmak için Hamle liderlerinin ne istediklerini tahmin etmelerine güvenmek yerine kendi fiyatını belirlemesine izin verecektir. Tüm Cezbetmeler (Savaş Hedefleri, Yükümlülükler vb.) bunun için de geçerlidir.
Diplomatik Hamlelerde Müttefik Çağırma
Bağlı devlet veya müttefik gibi savaşa çağrılabilecek ülkeler artık çağrılabilecekleri her Diplomatik Hamleye otomatik olarak katılmıyor. Onun yerine ana katılımcının onları açıkça savaşa çağırması gerekiyor ki bu da Manevra gerektiriyor.
Yeni Cezbetmeler
Diplomatik Hamlelerde teklif edilebilecek veya talep edilebilecek çok sayıda yeni Cezbetme; vilayet/bağlı devlet teklif etmek veya istemek ve para yatırma veya gümrük birliğine katılma gibi diplomatik anlaşmalar da dahil.
Fransa'nın saldırısı altında ve çaresiz durumdaki Belçika, İngiliz askeri desteği karşılığında bir dizi farklı tavizi kabul etmeye hazırdır
Yerel Fiyat Farklılığı
Pazar Erişiminiz ne kadar iyi olursa olsun, mal üretimi / tüketimi artık her zaman yerel bir etkiye sahip olacaktır. Bu da doğal bir sinerjiye yol açıyor; Çelik Fabrikanızın Kömür ve Demir Madenlerinizle aynı vilayette olması, her üç binanın da ülke geneline dağılmış olmasına kıyasla daha kârlı çalışmasını sağlıyor. Öte yandan, Pamuk Tarlalarının bulunduğu ancak Lüks Kıyafetleri satın alacak çok az sayıda nüfusun olduğu bir vilayette bir Tekstil Fabrikası kurmak, bu Tekstil Fabrikası için çok fazla talebin olduğu büyük bir nüfus merkezinde kurmaktan daha kötü olabilir.
Fransız Pazarındaki yerel şarap fiyatlarına bakarak, büyük üretici olan ve olmayan vilayetler arasındaki farkı kolayca görebilirsiniz
Yeni Binalar ve Üretim Yöntemleri
Bazı binaların belirli görevleri ayrı binalara bölündü ve birçok Üretim Yöntemi eklendi ve yeniden dengelendi. Bunun sayesinde fazla üretimi ihraç etmek için her zaman ticareti kullanmak zorunda kalmadan ekonominizi dengelemeniz daha kolay hale geldi.
Üzüm bağları tahıl tarlalarından ayrılarak kendi bina türüne dönüştürülmüştür
Geri Çekilme ve Takip
Artık kesin karara bağlanmış savaşlar, haftalarca anlamsızca uzamak yerine özel Savaş Koşulları sayesinde daha hızlı bir şekilde sonuçlanacak. Daha disiplinli Generaller daha kontrollü, daha az zarar veren geri çekilmeler organize edebilecek.
Askeri Formasyonlar (Ordular ve Filolar)
Bu silahlı kuvvetlerinizi yönetme ve organize etme şeklinize yönelik büyük bir değişiklik olacak ve size hem savaştan önce hem de savaş sırasında daha fazla kontrol imkanı sunarken, savaşların kendi kendine devam etmesine izin verme seçeneğini de koruyacak. Bu günlüğün başında da belirttiğim gibi, diğer pek çok şeyin yanı sıra, seferberlik ve askere alma işlemlerinin şu anda nasıl işlediğini gözden geçirerek hem askere alma hem de erken terhis işlemlerini daha anlaşılır ve daha az sinir bozucu hale getirecek.
Askeri Formasyonlar şu anda çok yoğun bir şekilde geliştiriliyor ve 1.5 Açık Beta süresince üzerinde çok sayıda değişiklik ve iyileştirme yapılmasını bekliyoruz. Stratejik Hedeflerin ilk 1.2 Açık Beta sürümünün bir parçası olmaması gibi, Formasyonlarla ilgili özelliklerin de birkaç aşamada yayınlanmasını bekleyebilirsiniz. Bu konuda daha fazla bilgiyi yaz aylarından sonra yayınlanacak olan ve ilkini 10 Ağustos'ta yayınlayacağımız geliştirici Günlüklerinden öğrenebilirsiniz!
Bunların ayrıntılı bir liste olmadığını unutmayın. Bunlara ek olarak hem ilk çıkan hem de sonraki Açık Beta sürümleri için çok daha fazla özellik ve önemli geliştirmeler yapılmasını bekleyebilirsiniz.
Hepinizle 6 hafta sonra görüşmek üzere size bol Victoria 3'lü harika bir yaz diliyoruz.