Günlük: Warhammer - Kuşatma Değişiklikleri
#1
Kuşatma savaşları Total War oyunlarında her zaman büyük önem taşıyan bir kısımdı, diğer önemli bir çok kısımda yaptığımız gibi Total War : Warhammer'da kuşatmalar üzerinde de bunu nasıl daha iyi ve daha gelişmiş bir şekilde yapabiliriz diye kafa yorduk. Yaptığımız küçük değişiklikleri belki ilk oynayışınızda farkedemeyebilirsiniz ancak bu küçük değişikliklerin oynanışı çok daha güzel hale getirdiğini söylemek mümkün.

Önceki oyunlarımızda kuşatmalar genelde uzun süren bir bombardıman ile başlardı. Saldıran, düşman şehrinin duvarlarını aşabilmek için önce bu duvarları catapult  vb. araçlarla yıkmalı ve kendisine şehre girerken olabildiğine fazla seçenek oluşturmalıydı. Ardından şehir savaşı başlar ve bu şehir savaşının sonucunda kimin kazandığı belirlenirdi. Bu şehirler genellikle büyük yapıdaydı ve kimi zaman birden fazla ele geçirme noktası içerebiliyorlardı. Bu da uzunlamasına bir oynanışa sebebiyet veriyordu.

Warhammer'da bu yukarıda anlattığımız oynanış çok farklı yönlerde değişikliklere uğradı. Genel olarak kuşatmaların daha efsanevi bir şekilde olmasını amaçladık ve bu amacı yerine getirebilmek için aşağıdaki değişiklikleri yaptık.

İlk olarak, kuşatma savaşları artık büyük oranda duvarlarda geçiyor. Saldırgan şehrin duvarlarını ele geçirmeye çalışıyor ve bu esnada savunma yapan kişi ile sürekli bir savaş halinde oluyor. Bunu duyduğunuzda kuşatmalarda kullanacağınız seçeneklerin kısıtlandığı izlenimine kapılabilirsiniz, sonuçta şehre her yönden saldıramıyorsunuz. Ancak yaptığımız bu değişiklik sonrası savaşların daha önce hiç karşılaşmadığımız bir şekilde heyecanlı ve etkileyici olduğunu siz de göreceksiniz. Devasa Dwarfen Karak kalesini kuşattığınızda ne demek istediğimizi tam olarak anlayacaksınız. 

TWWH_Dwarf_Siege_Watermarked.jpg

Duvar savaşı başladığında duvarların önceki Total War oyunlarından çok daha geniş olduğunu farkedeceksiniz. Yaptığımız bu değişiklikl oyuncuların manevra kabiliyetini arttırmaya yönelik.  Duvarlarda tıpkı yerde olduğunuz gibi ordularınızı yönetebileceksiniz. Ancak tabi ki yapmanız gereken ilk şey o duvara nasıl çıkacağınızı belirlemek. Her ırkın kendisine has büyük, güçlü kuleleri bulunuyor. Bu kuleler aynı zamanda ok atışı yaparak saldıranın işini zorlaştırıyor.

Kuşatma kuleleri ve koçbaşları oyun içerisinde hala bulunuyor ve ordunun büyüklüğüne göre belli bir tur süresiyle üretilebiliyorlar ve hala kuşatma kuleleri oyun içerisinde büyük önem taşıyor. Aynı zamanda birliklerinize duvarlara merdivenle çıkma emri verebiliyorsunuz. Merdiven kullanmak bir hayli tehlikeli, dolayısıyla sadece stratejik bir fırsat yakaladığınızda onu gerçekleştirme adına kullanmalısınız. Merdivenler kuşatma kulelerinin askerlere sağladığı korumayı sağlamıyorlar. Eğer iyi bir orduya sahipseniz koçbaşına ihtiyacınız bile kalmayabilir, örneğin Devler kapılara saldırıp kendi güçleriyle kapıları devirebilirler. 

Warhammer fantastik dünyasındaki şehirleri daha iyi yansıtabilmek adına, harita dizaynlarında da çalışmalarda bulunduk. Şehirlerde artık daha geniş sokaklar var, şehir meydanları çok daha büyük ve içerisinde manevralar yapılabiliyor. Bu yaptığımız değişiklikler yapayzeka için de yararlı oldu, ele geçirme noktalarında savaşırken çok daha zorlandığınızı farkedeceksiniz. Sokaklarda aynı anda çok sayıda birlik hareket edebiliyor, bu da oyuncuya yeni taktiksel seçenekler sunuyor. Duvarları aştıktan sonra hızlıca kazanma noktasına bu sokakları kullanarak erişeceksiniz. Her ırkın kendisine has bir mimarisi de mevcut, dolayısıyla birbirinden çok farklı görünümde şehirlerle karşılaşacağınıza emin olabilirsiniz.

TWWH_Emp_Siege_Watermarked.jpg

Tabi ki yapayzeka tüm bu değişikliklere uyum sağlayamasaydı bunları yapmamızın hiçbir anlamı kalmazdı. Oyunda çok tecrübeli olduğunuzda dahi zorluk seviyesini yükseltip oyuna girdiğinizde yapayzekanın sizi zorlayacak şekilde oynaması gerekiyor. Kuşatma savaşlarında yapayzeka artık aynı anda çok sayıda komut verebilecek, yani sizin defansınızı ortadan kaldırmak adına elindeki her şeyi kullanacak. Aynı anda kuleleri duvarlara gönderecek, aynı anda kapılara saldıracak ve ufak birliklerle duvara merdivenle tırmanarak arkaya sızmaya çalışabilecek. Dolayısıyla yapayzeka ile savaşırken onun ne yapmaya çalıştığını her zaman net bir biçimde göremeyeceksiniz. Eğer yapayzekanın duvarlarınızı aşmasına izin verirseniz sokak muharebesi çok daha kanlı bir şekilde gerçekleşecek, 

Eklediğimiz yeni özelliklerle birlikte yapayzekanın taktiksel kapasitesini de arttırdık. İlk değişikliğimiz yedek askerler hususunda oldu, yapayzeka artık hesaplamasını yapıp bulunduğu duruma göre en optimal bir şekilde ne kadar askerle ve nereden yaklaşması gerektiğini belirleyecek, eğer bu amacına ulaşması hususunda elindeki bazı askerlerin gereksiz olduğunu düşünüyorsa bu askerleri yedek olarak arkada tutacak. Eğer savaş esnasında yapayzeka beklemediği bir şekilde bir birliğin zorlandığını görüyorsa bu durumda o yedek askerleri o bölgeye sevkedecek.

Ek olarak eğer bir kuşatma savaşı yapıyorsanız ve yapayzeka ülkesi sizin yanınıza savaşa katılmışsa, artık kendi stratejisini uygulamayacak. Sizi takip edip hareketlerinize karşılık verir bir şekilde oynayacak. Eğer bir yerde açık veriyorsanız o açığı kapatmaya çalışacak. 

Yapayzeka bir şehri savunurken tekrarladığımız üzere savaş büyük oranda duvarlarda gerçekleşecek. Şehrin tüm kuleleri artık duvarlarda bulunuyor ve bu kuleler sadece dışarıya doğru ateş edebiliyorlar. Savunma yapayzekası sizin nereden saldıracağınızı tahmin etmeye çalışacak ve birliklerini sizi karşılamak adına oraya yönlendirecek.

TWWH_Emp_Siege_02_Watermarked.png

Savunma savaşlarında eğer yapayzekanın güçlerini yenilgiye uğratıp duvarları ele geçirebilirseniz bu sefer yapayzeka geri çekilip merkezi kazanma noktasını savunmaya çalışacak. Kuleleri ele geçirdiğinizde bu kuleler bu sefer içeriye doğru ok atmaya başlamayacaklar, kuleleri ele geçirmek sadece ok atmalarını engellemek anlamına geliyor.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.