10-04-2020, 21:33
(Son Düzenleme: 18-04-2020, 00:04, Düzenleyen: Littleİskender.)
Aydarlak’da(büyük ada)ve Alradya’da(küçük ada) da insanlar tek devlet altında huzur içinde yaşarken bilinmeyen yerlerden gelen istilacılar adayı işgal etti.Uzun ve kanlı savaşlar sonucunda ağır bir bedel ödeyerek Aydarak adası kurtarıldı.Fakat bu esnada Kralın tüm oğulları öldü ve kendiside ölümcül yaralandı.Kralın vârissiz biçimde ölümüyle Aydarlak adası güçlü soyluların elinde parçalandı.İstilacı güçlerin elince kalan Alradya ve soyluların elindeki bölünmüş Aydarlak hala istikrarsız ve zayıf haldeyken ancak güçlü bir hükümdar bu toprakları tekrar kendi iradesi altına toplayabilir!
Devletler:
Alradyadaki'ler
Krem Rengi:Arranid:30bölge
Siyahımsı:Aegir:30bölge
Pembe:Ergit:32bölge
Açık Mavi:Wadya:34 bölge
Aydarlakdaki'ler
Bordo:Norgor:22bölge
Sarı:Radgit:25bölge
Kırmızı:Vaerod:23bölge
Yeşil:Girgit:27bölge
Turuncu:Odok:27bölge
Koyu Mavi:Kersar:29bölge
Deniz Mavisi:Adya:26bölge
Mor:Sargit:22bölge
Morun solundaki tam tanımlayamadığım mavi ve griye benzeyen renk:Sıagir:23bölge
Arkadaşlar isimler warband isimlerinin kombinasyonları çok takılmayın.
Savaş mekanikleri:
Piyade(kılıç-mızrak)-Okçu-Süvari çeşitli 3 asker olacak savunan ve saldıran için kullanılabilecek çeşitli taktikler bunlar belirli askerlere bonus belirli askerlere eksi verecek.Bazı taktikler birbirlerine üstün olacak (bkz.taktikler bölümü)üstün olan taktik alırsanız taktiğinizden gelen bonuslar daha etkili olacak.Saldırırken birden fazla devlete saldırısanız askerlerinizi bölmeniz gerekecek.Ancak birden fazla devlete karşı savunurken bölmeniz gerekmeyecek(2devletin birleşerek 1devleti kolayca yutmaması direnme şansının olması için)
Muharebe :
her asker türüne bir can ve ''vuruş gücü'' değeri belirledim askerlerin vuruş güçleri gelen bonuslarla toplanacak.karşının asker yüzdelerine göre hasar dağıtılacak sonra askerlerin can miktarı ile bölünecek ölen asker sayısı ortaya çıkacaktır.Daha çok asker öldüren taraf kazanmış sayılacaktır.Muharebede zayıf olan tarafın belirli bir darboğaz(korunaklı mevzi dar alanlar gibi düşünülebilir)yapma şansı olacak.Bu ihtimal gerçekleşeceği takdirde savunan ve saldıran asker sayıları eşitmiş gibi sistem işleyecektir.Gerçekçi bir şekilde 2taraf için rastgel bir şans değeri atanacak (-%20 +%20)(muhaberede gerçekleşen ihtimaller gibi düşünebilirsiniz.)(muhaberede güçlü tarafın gücünü çok kısmak istemedim etkin diplomasiyle alt etmeniz gerekecek)
Ekonomi mekanikleri:
Her tur bölgelerinizden belirli bir asker(az sayıda), para ve insan gücü alacaksınız.Para ile asker satın alabilecek bu askerler insan gücü tüketecektir.(Özelleştirilmiş ordular yapılabilmesi için daha çok kendiniz parayla satın alacaksınız.)askerler turluk belirli miktarda para tüketecek.kayıp veren ordularınız insan gücü tüketerek yenilenecek.Eğer insan gücünüz bittiyse yenilenemeyecektir.Paralı askerler olup bunlar fazladan üretilirken fazladan para isteyecek.Ancak insan gücü tüketmeyecektir.
Ticaret mekaniği
Belirli trade bölgeleri olup bu trade bölgelerindeki toprak sayınızla orantılı ticaret geliri elde edersiniz.Trade bölgesinde var olan devlet sayısı arttıkça alacağınız gelir artar.Ticaret antlaşmaları imzalayan tarafların ticaret gelirlerini az miktarda arttırır.(aynı trade bölgesinde olmanız lazım)ticaret antlaşması 2 devlet arasında imzalanır.Aynı trade bölgesinde toprağı bulunan 2den fazla devlet gümrük birliği içerisine girebilir.Gümrük birliğine giren devletlerin ticaret gelirleri daha önemli derecede artar.
Diplomasi mekanikleri
Öncelikle çeşitli antlaşma türleri olacak ittifak,saldırmazlık,ticaret,vasallık,gümrük birliği imzalanan antlaşmalar bir tur sonra devreye girecek(savaş ilanı dahil) bu antlaşmalardan ittifak ve saldırmazlık antlaşmalarının bağlayıcılığı bulunup saldırmazlık antlaşması bozulunca bir tur (bozduğunuz tur savaş açamayacaksınız),ittifak antlaşması bozulursa iki tur savaş ilan edilemeyecektir.Vasal olan devletler her tur kazandıkları para ve insan gücünün %25ini ticaret güçlerinin %25unu bağlı bulundukları devletlere verecektir.Vasal ile bağlı olduğı devlet arasında gümrük birliği kurulur.Savaşta olan devletler vasal olamaz.(Bağlanacakları devletle savaştalarsa anlaşma halinde olabilir ancak öbür savaşların bitmesi gerekir)Vasal olan devlete başka bir devlet saldırırsa bağlı olduğu devlet otomatik vasalın yanında savaşa girecektir.Vasal olan devlet başka devletlere savaş açamaz bağlı olduğu devletin savaşlarına otomatik girecektir.Vasallık bağı vasal tarafından bozulursa bağlı olduğu devlet savaş açma kuralına istisna olarak hemen savaş açabilir.Ancak bağlı olduğu devlet tarafından bozulursa ittifaka döner,normal diplomatik kurallar işler.
Eventler(Olaylar)
Her tur normal eventler gelme olasılığı olacak bunlar şansa göre olumlu yada olumsuz olacak şiddetleride değişkenlik gösterecek.Belirli durumlarda devreye girecek eventler olacak(iflas,başkentin düşmesi ,ordu dengenizin bozulması vb.)ancak en kötü eventlerde bile iyi sonuç alma olasılığınız olacak(tabi ki o durumda iyi olasılığın şiddeti düşük olacak)
Hikayesel olarak veya oyunun tıkandığı yerlerde birtakım eventler gelebilecek.
Taktikler:
Savaşlar 2 kademeden oluşur.Giriş bölümü olan çarpışmada ordular birbirlerini dürterek az hasar verir.2.bölüm olan meydan muhaberesinde asıl hasarlar verilir.2kademe için 2 farklı taktik seçilir.(Meydan muhaberesi için hücüm,ilerleme,karşılamadan biri çarpışma için çarpışma taktikleri)Hücüm bölümündeki taktikler ilerlemeye ilerleme bölümündeki taktikler karşılamaya karşılama bölümündeki taktikler hücüma karşı güçlüdür.Çarpışma taktikleri daha çok okçu ve süvariye bonus verirken muhabere taktikleri piyade ve süvari ağırlıklı olacak.Çarpışma evresinde özellikle mızraklı piyadeler olmak üzere piyadeler etkin hasar veremeyecek.
Hücüm:
Karolenj Nizamı
Atlı şok taaruzu
Kademeli Hücüm
Karşılama:
Schiltron
Foulkon
Kargı karesi
İlerleme:
Kalkan Duvarı
Kama Nizamı
Kargı sutünü
Çarpışma:
Taciz Etme
Yaylım Ateşi
Aldatmaca
Katılımcılar:
@Massaka :Arranid
@SoberII :Sargit
@Yasin Ahmet : Aegir
@Pharmacist :Wadya
@Aiakos: Norgor