Hava Savaşları Rehberi
#1
Görev Türleri

Hava Üstünlük/Eskort Görevi30px-Air_Superiority_Mission.png(Air superiority/Escort mission)
Fighter(Avcı) / Heavy Fighter (Ağır Avcı) / Jet Fighter (Jet Avcı) Uçakları tarafından yapılır.

Bu göreve sahip filolar, bölgede faaliyet gösteren düşman hava filolarıyla savaşacak ve onları engelleyecektir. Hava üstünlüğü görevi, bölgede görev yapan bombardıman uçaklarına eskort işlevi görür, bombardıman uçaklarının görev yapmasını engelleyen düşman avcılarını engeller. Hava üstünlüğü görev verimliliği (Air superiority mission efficiency), filonun saldırı, savunma ve çevikliğini arttırır.

Yakın Hava Destek Görevi 30px-Close_Air_Support_Mission.png(Close Air Support mission)
Yakın Hava Destek (CAS) / Taktik Bombardıman / Jet Taktik Bombardıman Uçakları tarafından yapılır.

Kara desteği (ground support) olarak da bilinen yakın hava desteği, kara savaşlarında birliklere yardımcı olmak için uçağın kullanılmasıdır. Kara birliklerini uçaklarla bombalamak, düşmanın insan gücü ve ekipman kaybetmesini sağlar. Ayrıca düşman birimlerinin organizasyonunu bozar.
Bu görevdeki filolar, stratejik bölge genelindeki kara savaşlarına dahil olurlar. Bu, dost birliklere saldırı bonusu verirken, düşman birliklerinin organizasyonuna ve gücüne doğrudan hasar verir. Anti-hava tümenleri, silahlarının uçak düşürme kabiliyetlerine oranla, yakın hava desteğinin vereceği hasarı azaltırlar. Hava Desteği görev verimliliği filonun saldırı, savunma ve çevikliğini arttırır.

YHD(CAS) filoları farklı çatışmalara kendiliğinden ayrılabilir. Bu nedenle birden fazla YHD filosu kullanmak zorunlu değildir. Filolardan, savaşa katılan uçak sayısı, düşman askeri cephesi ile sınırlıdır. Kara savaşına katılabilen uçak sayısı, kullanılan düşman cephesinin 3 katıdır. İzin verilen CAS cephesi, kara savaşının yapıldığı bölgedeki arazi türüne göre ayarlanır.
  • Orman: -10%
  • Şehir: -50%
  • Tepeler: -5%
  • Çöl: -0%
  • Düzlük: -0%
  • Dağlar: -10%
  • Bataklık: -0%
Örnek: Hava bölgesinde, ormanda bir kara savaşı gerçekleşiyor. Diyelim ki düşman birliğin cephe genişliği 20. Bu durumda 20x3=60, ormanlık alandan gelen -10% ceza
60-6=54 CAS uçağı savaşa katılabilir.

Önleme Görevi 30px-Interception_Mission.png(Interception mission)
Fighter(Avcı) / Heavy Fighter (Ağır Avcı) / Jet Fighter (Jet Avcı) / Önleme (İnterceptor) Uçakları tarafından yapılır.

Bu görevdeki filolar yalnızca düşman bombardıman uçakları veya nakliye uçakları tespit edilirse savaşa katılır.

Stratejik Bombardıman Görevi30px-Strategic_Bombing_Mission.png (Strategic Bombing mission)
Stratejik Bombardıman / Jet Stratejik Bombardıman / Taktik Bombardıman / Jet Taktik Bombardıman Uçakları tarafından yapılır.

Stratejik bombardıman, uçaklarla düşman binalarına, sanayiye ve altyapıya zarar verme eylemidir. Bu görevdeki filolar, görev yaptığı stratejik bölgede hedefin türüne (hava üsleri, radarlar, istihkamlar, altyapı vb.) öncelik verebilir. Bombardıman uçaklarınız "sabit anti-hava (AA)"24px-Anti-air_%28building%29.png silahları tarafından hedef alınabilir. II. Dünya Savaşı'nda bombardıman uçakları bilindiği üzere isabetsizlerdi ve bu nedenle bombalama hasarı miktarı günden güne büyük ölçüde değişiyor.

Stratejik bombalama yapan oyuncular şunlara dikkat etmelidir:
*Stratejik bombardıman uçaklarının inşası çok pahalıdır ve birçok durumda anlamlı bir etkiye sahip olması için önemli bir sayı gerekmektedir. Birçok fabrikayı stratejik bombalama faaliyeti için ayırmanın fırsat maliyetini (opportunity cost) dikkatlice değerlendirin.
*Düşman hava sahası, avcı uçaklarıyla sıkı bir şekilde korunuyorsa, bombardıman uçlarına eşlik edilmesi gerekebilir. Yalnızca Ağır Avcı Uçakları, stratejik bombardıman uçaklarını düşman bölgelerinin derinliklerine kadar götürecek kadar menzile sahipler, ancak onlar da avcı uçakları karşısında daha zayıftır.

Stratejik bombalamaya maruz kalan oyuncular birkaç şekilde karşı koyabilirler:
*Sabit anti-hava bataryaları yalnızca düşman bombardıman uçaklarını düşürmez aynı zamanda bombalama faaliyetini de engelleyebilir.
*Stratejik bombardıman uçakları, avcılar tarafından havada durdurulabilir. Ağır avcılar bu roldeki hafif avcılardan daha etkilidir. Bombardıman uçakları,  avcılardan çok daha yavaş ve daha az çeviktir. Bu nedenle savunma görevi için avcı uçağı tasarlayan oyuncular, silahlara daha fazla önem verebilirler. Ağır avcıların, daha uzun menzili olması sebebiyle daha geniş bir alanı koruyabilirler.
Oyuncular, bombalamalarının ve savunmalarının bölgedeki hava savaşı ekranındaki etkilerini değerlendirebilirler. (bombalanan bina sayısı, engellenen bombardıman uçağı yüzdesi).

Donanma Saldırısı Görevi30px-Naval_Strike_Mission.png (Naval Strike mission)
Donanma Bombardıman/ Yakın Hava Destek (CAS) / Taktik Bombardıman / Jet Taktik Bombardıman Uçakları tarafından yapılır.

Bu görevdeki filolar, deniz savaşlarına dahil olan ve olmayan tüm düşman gemilerini hedef alırlar. Gemilerdeki anti-hava silahları tarafından vurulabilirler. Hava filosunun, düşman donanmasını tespit etme veya bulma şansı temelde % 4'tür. Bu tespit yüzdesi, diğer etkenler tarafından değiştirilir. Daha küçük filolar oluşturmak, bombalama verimliliğini düşürse de, hedefleri daha sık tespit etmenizi sağlar.
Donanma saldırısı görevindeki hava kuvvetlerini, kaynak veya malzeme taşıyan düşman konvoylarına asla saldırmaz. Birlik taşıyan düşman konvoylarına saldırabilirler.

Liman Saldırısı Görevi 30px-Port_Strike_Mission.png (Port strike mission)
Donanma Bombardıman / Taktik Bombardıman / Jet Taktik Bombardıman Uçakları tarafından yapılır.

Liman saldırısı görevi, deniz üssünde bulunan düşman gemilerine karşı yapılan bir hava saldırısıdır. Başarılı saldırı sırasında deniz üssünün kendisi de zarar görecektir. Boş üsler saldırıya uğramaz. Liman saldırılarını gerçekleştirmek için en az% 30 hava üstünlüğü gerekir.

Hava İkmal Görevi 30px-Air_Supply_Mission.png(Air supply mission)
Nakliye Uçakları ile yapılabilir

Bu görevdeki filolar, karadan ikmalin yetersiz olması durumunda, kara kuvvetlerine malzeme tedariği sağlar. Nakliye uçakları vurulabilir.100 nakliye uçağı olsa bile taşınan malzeme fazla değildir, bu nedenle bu yönteme güvenilmemelidir.

Hava Savaşları
Hava savaşları her sekiz saatte bir simüle edilir. (08:00, 16:00 ve 24:00 de). Aşağıdaki aşamaların her biri, bir sonraki aşama başlamadan önce tüm ülkeler için tamamlanmaktadır.

Tespit Etme (Detection)
Tespit şansı birden fazla faktöre bağlıdır
  • Radar:% 50'ye varan tespit şansı sağlar (tam radar kapsamında)
  • İşgal: Stratejik bölgedeki araziyi işgal etmek, uçakları yerden tespit etmeyi sağlar. Tüm bölgeyi kontrol ederken % 10'a kadar tespit şansı verir
  • Hava görevleri: Bölgede faaliyet gösteren uçaklar % 80'e (3000 uçakla) varan tespit şansı verir (avcı uçakları dışındakiler yarısı kadar verir)
  • (yukarıdaki tespit etme şansları toplanır)
  • Gece vakti: tespit etmeyi % 20 azaltır
  • Kötü hava koşulları: tespit etmeyi % 90'a kadar azaltır

Sadece bu yüzde kadar uçak görünür olacaktır. Tespit edildikten sonra bile, uçakların görünürlüğü daha da azaltılabilir. Örneğin. "Infiltration Bombing" (stratejik bombardıman uçakları için % -50 görünürlük) doktrini ile. Tespit edilen uçaklara en fazla üç kez hasar verilebildiği için filoları etkin kullanabilmek için tespit etme önemli bir etkendir.

Hasar ve Engelleme (Disrupt)
Avcı uçakları, düşmanın avcı olmayan uçaklarını engelleyebilir. Her avcı bir düşman engeller. Bu değer uçağın hızıyla alakalı olarak 2 katına çıkabilir. (1500 km/s hızında). ve yine tespit etme şansına göre de 2 katına çıkabilir.
Hasar aşamasında alınan her hasar puanı bir uçağın kaybolmasına neden olur. Hasar istatistiksel olarak yuvarlanır. Örneğin; Alınan 1.2 hasar, savaşların % 80'inde 1 uçağın, savaşların % 20'sinde 2 uçağın kaybedilmesine neden olur ve bu da her bir sorti için 1.2 ortalama kayıp olur. Escort/Hava Üstünlük görevindeki avcı uçakları düşmanın engelleme safhasındaki engelleme puanını düşürürler.

Notlar:
*En az% 70 hava üstünlüğüne sahip olmadığınız sürece paraşütçüler bırakılamaz.
*En az% 75 hava üstünlüğüne sahip olmadığınız sürece nükleer bomba kullanılamaz.
*Sabit AA, bir hava bölgesindeki hava üstünlüğünü de azaltabilir.
*Deniz bölgesinde Hava Üstünlüğü olması, düşman gemilerini tespit etme şansını artırabilir
*Bölgedeki üstünlük gücü, o bölgedeki tüm (ve müttefikleriniz) aktif uçaklarınızdan gelir. Uçaklar ne kadar fazlaysa, değer de o kadar yüksek olur.
*Filonun menzili tüm stratejik bölgeyi kapsamıyorsa, kapsamadığı bölgelerle orantılı bir menzil cezası alır.
*Hava üssünün aşırı kalabalık olması ve kötü hava koşulları görev verimliliğine ek cezalar getirir.
*Avcılarla, Hava Hakimiyeti için rekabet etmeye çalışmaktan vazgeçip, yalnızca önleme (intercept) görevlerine güvenebilirsiniz. Önleme görevindeki savaşçılar yalnızca bir hedef tespit ettikleri takdirde bombardıman filolarına saldırır. Bu, daha az avcı uçak kaybına neden olur. Bununla birlikte düşmana, bölgedeki kara savaşlarında hava üstünlüğü bonusu verecektir.
*Verilen hava görevleri, hava durumuna bakılmaksızın gerçekleştirilir, ancak kötü hava koşulları tespit ve verimliliği azaltır ve kalkış ve inişlerde kaza riskini artırır. Böyle durumlarda görevleri beklemeye almak iyi olabilir.
*Her hava üssü, herhangi bir ceza almadan seviye başına 200'e kadar uçağı destekleyebilir. Maksimum hava üs seviyesi 10, maksimum uçak sayısı 2.000'dir.
*Eğer toplam uçak sayısı 1. seviye hava üssünde 250 ise (kapasite 200), hava filoları görev verimliliklerine % -50 oranında ceza alırlar. Toplam 300 uçak ise o zaman % -100 ceza alırsınız.
[+] 11 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.