Hearthstone - Terimler Sözlüğü
#1
Karakter: Minyonlarınız + Kahramanınız
Kahraman: Oynadığınız Hero


A


Adapt : Toplamda 10 çeşit adapt vardır. Minionu'nuzu verilen 3 seçenek arasından birini seçerek güçlendirmeniz sağlar. 

Adjacent Minions  : Minyonunuzun sağındaki ve solundaki minyonlar.

Armor : Kahramanınızın zırhıdır. Kahramanınız hasar aldığında aldığı hasar öncelikli olarak zırhtan düşülür. Minionlar, büyüler ve Warrior Hero Power'ından elde edilebilir.  

Attack : Bir minionun bir silahın veya bir kahramanın saldırı gücüdür. Rakiplere hasar verebilmenizi sağlar.


B


Battlecry : Bir minion'u elinizden masaya oynadığınızda tetiklenen etkiler.


C


Charge : Masaya konulduğu tur saldırabilme yetisi.

Choose One : Belirtilen iki seçenekten birini seçmenizi ister.

Class : Oyundaki sınıflar. Her sınıfın kendine özgü kartları ve kahraman gücü vardır. Hunter, Mage, Priest, Druid, Warlock, Paladin, Warrior, Rogue, Shaman olmak üzere 9 sınıf vardır.

Combo : Tetiklenmesi için önce herhangi başka bir kartın oynanması gereken etkiler. Mesela SI Agent'ı masaya direk koyduğumuzda herhangi bir etkisi yok iken öncesinde bir kart oynayıp ardından masaya koyduğunuzda 2 hasar veriyor. ( Hero Power'lar Combo'yu tetiklemez.)



D


Deal X Damage : Belirli bir rakip minyonuna, rakip kahramanına, tüm rakip minyonlara, tüm minyonlara, tüm karakterlere(...) X kadar hasar vermenizi sağlar. 

Deathrattle : Bir minion veya bir silah öldüğünde veya yok olduğunda tetiklenen etkiler.

Destroy : Bir minionu veya bir silahı koşulsuz şekilde yok eder

Discard X Random Card : Elinizdeki rastgele seçilen X kadar kartı yok etmenize sebep olur.  

Discover a X : X'e bağlı verilen 3 kart arasından birini seçtiğinizde genelde o kartı elinize veren mekanik. Ama farklı şeyler de tetikleyebilir.

Divine Shield : Aldığı ilk hasarı hasarın büyüklüğüne bağlı olmadan yok sayma yetisi.

Draw X Card : Destenizden X tane kart çekmenizi sağlar.

Durability : Silahınızla toplamda kaç kere saldırabileceğinizi gösteren simge.


E


Empty Hand : Elinizde hiç kart bulunmaması durumu.

Enemy Minion : Rakip minyonlar.

Enrage : Bir minyon ölümcül olmayan bir hasar alınca tetiklenen etki. Örneğin Aberrant Berserker normalde 3 saldırı değerine sahip. Ölümcül olmayan bir hasar (Mesela 4) aldığında +2 saldırı kazanıp toplamda 5 saldırı gücüne sahip oluyor. Dikkat edilmesi gereken bir nokta, bir Enrage minionunu tamamen iyileştirirseniz tekrar hasar alana kadar Enrage etkisini kaybeder.


F


Fatigue : Destenizdeki kartlar bittikten sonra her kart çektiğinizde aldığınız hasar. Her kart çekişinizde hasarı 1 artar. Mesela kartlarınız bitti ilk kart çekmenizde 1 hasar alırsınız. İkinci kart çekmenizde 2 üçüncüde 3...

Freeze : Bir karakteri veya minionu dondurup sonraki tur saldırı yapmasını engelleme yetisi. 

Friendly Minion : Kendi minyonlarınız.


G


Give : Bir kahramana veya bir minyona belirtilen etkiyi vermenizi sağlar. Bu etki kalıcı veya geçici olabilir.


H


Health : Bir karakterin can değeri

Hero : Kahramanlar. Bir oyunda 2 kahraman bulunur. Amaçları Minionları ve Spelleri kullanarak diğer kahramanı yok etmektir. Thrall (Shaman), Morgle the Oracle (Shaman) , Rexxar (Hunter) , Alleria Windrunner (Hunter), Uther Lightbringer (Paladin) , Lady Liadrin (Paladin) , Valeera Sanguinar (Rogue) , Maiev Shadowsong (Rogue) , Jaina Proudmoore (Mage) , Medivh (Mage) , Khadgar (Mage) , Malfurion Stormrage (Druid), Garrosh Hellscream (Warrior) ,Magni Bronzebeard (Warrior) , Gul'dan (Warlock) , Anduin Wrynn (Priest), Tyrande Whisperwind (Priest) olmak üzere toplamda 17 Hero vardır.

Hero Power : 2 mana karşılığı kullanılabilen ve her sınıfa özgü farklı çeşitleri olan bir mekanik


I

Inspire : Kahramanınızın Hero Power'ınını kullandığınızda tetiklenen etkiler.
J


K


L


M


Mana : Kartları oynamak ve Hero Power'ınızı kullanmak için gerekli olan kaynak. Her iki oyuncu ilk turuna 1 mana ile başlar ve her tur 1 mana kristali kazanır. Bir oyuncu en fazla 10 manaya sahip olabilir.

Minion : Can değeri ve genelde saldırı değeri olan, oyuncular tarafından çağırılan ve oyunculara genelde yardımcı olan, hasar alabilen, hasar verebilen, Battlecy, Charge,Deathrattle... gibi efektlere sahip olabilen yaratıklar. Beast, Demon, Dragon, Elemental, Mech, Murloc, Pirate, Totem olmak üzere 8 tane minion sınıfı olduğu gibi herhangi bir sınıfa dahil olmayan minionlar da olabilir.


N


O


Overload (X) : Sonraki tur X daha az mananız olur.


P


Poisonous : Poisonous bir karakter bir rakip minyona hasar verdiğinde verdiği hasara bağlı olmaksızın o minyonu öldürür. 


Q


Quest : 1 mana karşı oynanabilen questler, başlangıçta çektiğiniz kartlar arasında başlar yani isterseniz her oyunda elinizde bu kartla başlayabilirsiniz. Questler size bir amaç belirler ve o amacı gerçekleştirdiğinizde size bir ödül verir.


R


Reduce the Cost : Bir kartın mana bedelini azaltmak.

Restore X Health : Bir karakteri X kadar iyileştirmenizi sağlar. Bir karakter maksimum canından fazla iyileştirilemez. 

Return to Your/Enemies Hand : Bir minyonu sahibinin eline geri gönderen mekanik. Dost minyonlar ve Rakip minyonlar üzerine kullanılan kartlar mevcut.


S


Secret : Belirli bir koşul sağlanana kadar gizli kalan, koşul sağlandığında farklı etkiler oluşturan büyülerdir. 

Set a Minion's/Hero's X to Y :  Bir minyonun veya bir kahramanın X'ini öncekini değerine bağlı olmadan Y yapar

Silence : Bir minyonun etkilerini ve efektlerini silmeye denir. Mesela resimde gördüğünüz bu kart silence aldığı zaman Taunt,Divine Shield, +1/+1 ve Deathrattle efektini kaybedip düz bir 6/6 minyon olur.

Spell : Sınıflara özgü, mana karşılığı oynanabilen; minyonları, kahramanları, destenizi hatta elinizdeki kartları etkileyebilen kartlardır.

Spell Damage +X : Hasar veren Spell kartlarınızın hasarını X kadar arttırır.

Stealth : Stealth'e sahip minyonlar hasar verene kadar tek hedefli rakip saldırı veya büyüler tarafından hedef alınamaz. Stealth minyonlarına alan hasarı ile hasar verilebilirken bu onların gizliliğini etkilemez.


T


Take Control : Bir düşman Minyonunu veya Secret'ını düşmanın elinden almak

Taunt : Minyonlar öncelikle rakibin Taunt minyonlarına saldırmak zorundadır. Taunt minyonları yok edilmeden rakibin diğer minyonlarına veya rakip kahramana direk saldırılarla saldırılamaz.

Trigger Deathrattle : Bir minyonun Deathrattle efektini o minyonu öldürmeden gerçekleştiren mekanik. 


U


V


W


Weapon : Kahramanınızın kullandığı bir Attack ve Durabilty'ye sahip Battelcry, Deathrattle, Combo, Windfury gibi etkileri barındırabilen silahlardır. Kahramanınız bu kartlar sayesinde genelde her tur 1 defa olmak üzere Silahın Durabilty'si bitene kadar saldırabilir. 

Windfury : Windfury'ye sahip bir karakter bir turda 2 kere saldırabilir.
[+] 2 üye Hammurabi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
Neutral var.Onuda ekle.Güzel çalışma eline sağlık.
[+] 1 üye chatlaks14 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Inspire var son günlerde karşıma çıkan. Hero Power kullandıktan sonra aktif olan özellikmiş
[+] 2 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.