Hikaye: Türkiye ile Havacılık Hikayesi 1936-1943 (Bölüm-6 geldi)!!!
#5
Bölüm - 5 / Bulgaristan İlhakı ve Seferberlik


        11 temmuz 1939 günü Fransa Almanya' ya kayıtsız şartsız teslim olur. Alman kara ordusu 18 Mayıs' ta başlattığı genel taarruzun son meyvesini Fransa ile vermiştir. Tüm Beneluks ülkeleri ve Fransa alman çizmesini tatmıştır. Avrupa' da savaşın bittiği havası hakimdir, Avrupa halkları özellikle İngiltere' nin olası bir ateşkese uzlaşacağı görüşündeydi. 8 eylül 1939 günü İngiliz Kraliyet 3. ordusu Mısır' ın batı sınırında ki El-Alamein mevkinde 35 bin italyan askeri çemberi alır, 2 gün içinde hepsi teslim olacaktır. Bu olayın önemi savaşın daha da süreceğini işaret etmesindendir.

1stAlameinBritDefense.jpg
İngiliz Kraliyet 3.ordusu mensupları El-Alamein mevzilerin de Ağustos-Eylül 1939

         Mart 1939' da Macaristan, Mayıs 1939' da ise Romanya ve Haziran 1939' da ise Yugoslavya Miğfer yani Axis devletlerine katılırlar. İtalyan güçleri 28 Haziran 1939 günü Yunan sınırını sebepsiz geçerler, alman destekli italyan ordusu 5 ağustos günü Atina' ya girer. İngliz-Yunan güçlerinin kılıç artıkları Girit ve Korfu adalarına çekilir. Bulgaristan Türkiye için Miğfer' e katılmasına müsaade edilmeyecek kadar Türk nüfusuna sahipti ve yükselen bulgar faşizmi Ankara hükümeti için geçerli bir sebep oluşturuyordu. Alman dış ilişkileri ile kurulan temas neticesinde Bulgaristan üzerinde ki itirazların sayısı Miğfer tarafında önlendi. Sovyet yönetimi ise henüz müttefiği olan almanların kabulunu onayladı. 4 eylül 1939 günü Ankara hükümeti Bulgaristan' a ultimatom gönderir. 12 saat içerisinde teslimiyet emredilir. Bulgaristan her hangi bir dış destek bulamaz ve ultimatomu kabul eder. Türk ordusu 5 eylül günü hızla Bulgaristan içlerine nüfuz eder ve yönetimi devralır. 30 yıl süren Bulgar zulmü Tuna altı Türk halkları için son bulur.

pEbDqN.jpg
Ekim 1939 tarihli İngliz TIME dergisinin 34 ve 35. sayfalarındaki Afiş, Türk ordusunu inceden çapulcu ama sancaklı benzetmesi yapmaktalar.


          Bulgaristan ve Irak' ın komple ilhakı Türkiye için yeni imkanların kapısını aralar. Türkiye artık bölgesel bir unsurdan küresel bir unsura tekrar geçmenin planlarına hızla geçmektedir. Mevcut büyük savaş Ankara hükümeti için geniş dış politika manevraları yapma şansı doğurur. Bundan sonra Türkiye yeni dünya düzenine hızla adapte olmaya çalışmak yerine , yeni dünya düzenini bizzat kendisi coğrafyasına dikte edecektir. Birçok savunma projesi eş zamanlı olarak tozlu çekmecelerden mühendislik etütlerine gönderilir. Bu savunma projeleri yada devlet içi bir tabir ile Yeni Türkiye Silahlanma Programı kısaca YETSİP eski bir süvari komutanı olan emekli Albay Ertürk Vural kordinatörlüğünde tam resmiyete kavuşur. Vural paşa ağır gemilerden, yeni hava filolarına, yeni seferberlik planları ve kanunlarına, yeni sınırlardaki askeri teşkilatlanmalarına varıncaya dek ince planlamalar ve tam yetki ile çalışmalara başlar. Daha önce ki Yerli Tank Programında Hasdal Paşa kadar üne kavuşan Vural Paşa AZiZ serisi tanklar ile halkın nezdinde de büyük bir prestije kavuşmuştur. Vural Paşa' nın hırsları mega projeler olarak tarihte meyve verecektir.

PQ1Ag6.jpg Vural Paşa' nın AZiZ serisi tankları 1. Zırhlı Tümenin envanterini süslüyor. /Şubat 1940 1.zırhlı tümen Edirne


QQLnWZ.jpg
Cumhuriyet ilk ağır savaş gemisini denize indiriyor, 3 Ocak 1940 - Tuzla Reşadiye Tersanesi (gemiye de ihtaven aynı isim verilir)


       AK-99 ve onun T modeli üstünde yaşanan fiyaskolar Hasdal Paşa' nın koltuğunu olumsuz etkilese de, kurumlar mevcut birikim ve imkanları ile bu genç Cumhuriyet İmparatorluğunda altın değerindedir. Bazı ufak geliştirmeler Doz-36 uçaklarına 37mm anti-tank topları takılır, tungsten başlıklı bu 37mm mühimmat genel testlerde mükemmel sonuçlara imza atmıştır. Ayrıca bazı telsiz ve menzil geliştirmeleri ile tamamlanan kısmi modernizasyon DOZ-41 model altında resmiyet kazanır ve mart 1940 itibari ile seri üretimdeki yerini CATA' da alır. YETSİP kapsamında ihtiyacı öngörülen stratejik uçak programı CATA için ciddi bir direnç noktasıdır. Zira bu preojeye çok miktarda kaynak ayrımının yapılması gerekmektedir. Hasdal Paşa bu proje için defalarca itirazını sunar fakat makamlardan kabul alamaz. REIS-41 stratejik bombardıman uçağı projesi Şubat 1940' da resmen başlanır. Fakat Hava Kuvvetlerine ciddi bir filo tertibi Kasım 1940' da ancak mümkün olacaktır. Kısa bir süre sonra daha ekonomik bir versiyon olan REİS-42 taktik bombardıman-stratejik bombardıman melezi olarak üretim bandında geniş yer kaplayacaktı.

Y4Q9DE.jpg
REIS-41 ve DOZ-41 uçakları üretim hattı/ Temmuz 1940
[+] 5 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
RE: Türkiye ile Havacılık Hikayesi 1936-1943 - Yazar: napolyon94 - 18-09-2016, 20:57



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.