HoI3 - Yeni Birim Eklemek
#1
Birim Ekleme Rehberi


        Öncelikle birkaç ücretsiz program tavsiye edeceğim:

        paint.net: resimleri düzenlemek ve siyahbeyaz yapmak için kullanıyorum.
        DDS Viewer: .dds uzantılı resimleri görüntülemek için bir program.
        notepad++ : .txt dosyalarını düzenlemek ve birden çok .txt dosyasının içeriğinde arama yapabildiğin güzel ve kolay kullanımlı bir programdır.

Hadi Başlayalım. Birim eklemek çok zor bir iş değil zaten plaza forumda İngilizcesi var. Sizinle birlikte Türkiye için özel bir birim(ABD'nin Rangerleri gibi) eklemek istiyorum. öncelikle gerekli dosyaları yazayım

1) Hearts of Iron 3\localisation units.csv

2) Hearts of Iron 3\gfx\mapitems birim fotoları
   Hearts of Iron 3\gfx\models birim fotoları

3) Hearts of Iron 3\technologies teknoloji ayarları
4) Hearts of Iron 3\interface counters.gfx

1. adım: birim dosyasını hazırlamak.

öncelikle Hearts of Iron 3\units (ya da Hearts of Iron 3\tfh\units) dosyasının içindeki birimlerden birisini boş bir txt dosyasına kopyalıyoruz. ben türkiye'ye bordo bereliler ekleyeceğim. bunun için önce Ranger Bridgeyi kopyalıyorum.

ranger_brigade = birimin ismi. her birimin kendi özel ismi olmalı ve bu isim .txt dosyası ile aynı isimde olmalıdır.

usable_by = { USA } demek bu birimi sadece USA üretebilir demek. 

type = land birimin türünü gösterir. oyunda 3 tip birim vardır. land (kara) air(hava) naval(deniz)

can_paradrop = yes = bu satır birimin hava indirme saldırısı yapabilmesini sağlar. Eğer belirtilmezse oyun "no" olarak algılar ve birim hava indirme yapamaz.

#limitations = limit. "minimum_of_type = 6" satırı bu birimden kaç adet tümen("x" derecesindeki) üretilebileceğini gösterir. yazılması zorunlu değildir. eğer yazmazsanız sınırsız limiti olur.

bu bilgileri istediğiniz gibi değiştirin ben bordo bereli birimini düzenledim aşağıdaki gibi:



adım 2: birim resimlerini düzenlemek.

birim resimleri için bize 

Hearts of Iron 3\gfx\mapitems
Hearts of Iron 3\gfx\model

klasörleri lazım.


Hearts of Iron 3\gfx\mapitems klasöründe counters, mapcounters, smallcounters dosyaları lazım. counters klasöründeki .dds dosyaları 64x64 boyutundaki küçük resimlerdir ve üretim ekranında birimlerin şekillerini gösterir. 

mapcounters, haritada birimlerin şekillerini gösterir.

smallcounters ise birimi seçtiğimizde generalin yanındaki birim resmidir.

bu resimleri kendiniz de yapabilirsiniz ama ben kopyala yapıştır yapıyorum. ve isimlerini değiştirip aynı klasörlere koyuyorum.

Hearts of Iron 3\gfx\model klasöründe ise birimin üretim ekranında tıklayınca gelen resmidir. Bu resimler 192x104 boyutunda ve .tga formatında olmalıdır. resimler "....._brigade_0" şeklinde isimlendirilir. "_0" bölümü birimin seviyesini gösterir. birim seviye atladıkça değişmesi için (armorların tiger 3 e dönüşmesi gibi) vardır. birimler geliştikçe resimleri de değişir bu sayede.


bölüm 3: birimleri oyuna tanıtmak

birimin dosyasını ve resimlerini ayarladık. şimdi sırada bunları oyuna tanıtmak var. bunun için 

Hearts of Iron 3\interface klasöründeki counters.gfx ve Hearts of Iron 3\localisation klasöründeki units.csv dosyasına ihtiyacımız var. 

"ilk olarak units.csv dosyasını anlatayım. units.csv dosyası birimlerin isimlerinin ve kısaltmalarının yer aldığı dosyadır. bu dosyanın içinde "Unit Names" bölümüne bordo bereliler için şu satırları ekliyorum. maroon bridge birimin uzun ismi. MB ise kısa ismi.
satırlarını ekliyorum. bu sayede birimimin kısa ve uzun isimlerini belirledik. şimdi de birimin üretim ekranında yer alması için counters.gfx  dosyasını düzenlememiz lazım. bunun için de kopyala yapıştr yapıp birkaç yeri değiştireceğiz. dosyayı açtıktan sonra ranger_bridgeyi araıyorum aşşağıdakine benzer 3 bölüm var. birisi counters, birisi mapcounters, sonuncusu ise smallcounters klasöründe belirlediğimiz resimleri tanıtmak içindir.

 

bu bölümü kopyalayıp hemen altına yapıştırıyorum ve işaretli bölümleri kendi birimimin adı (maroon bridge verdiğim için ismi öyle yazdım.) ile değiştiriyorum. aşşağıaki gibi oluyor kopyaladığım bölüm. bunu 3 bölüm için de ayrı ayrı yapıyrum

 

bölüm 4: teknoloji.

oyunda teknolojiler ilerledikçe birimlerin güçleri artıyor. bizim birlikler yerinde kalırsa olmaz. bunun için Hearts of Iron 3\technologiesklasörünü açıyorum. _Infantry Technologies klasörünü açıp ranger_brigade'yi (o birimi kopyalayarak oluşturduğum ve onun yeteneklerine sahip olmasını istediğim için.) arıyorum. 
smallarms_technology'den ranger bridge seviye başına 0.6 soft attack bonusu alıyormuş. bu satırı kopyalayıp hemen altına yapıştırıyor ve ranger_brigade ismini kendi birimimin ismi olan maroon_bridge ile değiştiriyoruz. ve bu işemi tüm ranger_brigade satırlarının altında tekrarlıyoruz.

bölüm 5: birlikleri isimlendirmek.

piyade birimi ürettiğimiz zaman türkiye için birimler 1. Piyade Tümeni, 2. Piyade Tümeni, 3. Piyade Tümeni... gibi isimler alıyorlar. bizim birimlerimizin de böyle isimler alması için Hearts of Iron 3\common\countries klasöründen birimi üretebilen ülkeyi seçyoruz ve  (ben türkiyeye eklediğim için türkiyeyi seçtim) "unit_names = {" satırının hemen altına kendi birimimizin isimlerini yazıyoruz. örneğini vereyim:

 
şeklinde
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.