1.9 yamasında işgal ve direniş mekaniği yeniden düzenlendi. Koloni eyaleti sistemi kaldırıldı ve bir ülkenin core sahibi olduğu, ancak direkt yönetimine sahip olmadığı eyaletler artık işgal altında sayılıyor. İşgal edilmiş eyaletler işgalci tarafa daha az katkı sağlıyor, eyaletteki fabrikalara ve kaynaklara erişimin eskisine oranla çok daha az.
Yeni yamayla tüm eyaletler iki kategoriye ayrılmıştır: Core eyaletler ve işgal altındaki eyaletler. Her devletin core'u olmayan başka bir ülke tarafından kontrol edilen her eyaleti işgal edilmiş eyalet olarak kabul edilir. İşgal altındaki eyaletlerde iki değer mevcut: Direnç(resistance) ve itaat(compliance)
Direnç
Direnç sisteminin de iki değeri vardır: Direnç hedefi ve Direnç gücü.
Direnç gücü
Direnç kuvveti, bir eyalette meydana gelen direncin şiddetidir. Direnç eylemlerinin durumuna, sıklığına ve şiddetine göre uygulanan debuffları etkiler. Direnç gücü belirli eşiklere ulaştığında, eyalet bazında çeşitli debufflar uygulanmaya başlar:
Direnç gücünün ortalama miktarı %90'a ulaşırsa, tam ölçekli bir isyan meydana gelir ve işgal altındaki eyaletler bağımsızlık ilan eder, isyancı birlikler ortaya çıkar ve eyalet, gerçek sahibinin kontrolüne geri döner (o ülke önceden ilhak edilmişse, isyancılar o ülkeyi yeniden kurar).
Direnç hedef değeri
Direniş hedef değeri, eyaletteki potansiyel bir huzursuzluk miktarını yansıtıyor. Direnç gücünün güçlendiren bir değerdir. Aşağıdaki değişkenlere bağlıdır:
Temel Direnç hedef değeri: %35
Hedef ülke teslim olduysa:% 10
Hedef ülkenin sürgünde hükümeti varsa: meşruiyete bağlı olarak %2 ila %20
İşgalcinin claim'i varsa: -5%
Eyaletteki zafer puanları(Victory points):
0-5 VP: % 0
5-20 VP: +% 5
20-50 VP: +% 10
50 -... VP: +% 20
Komşu iki eyaletin direnç hedefler değerleri farklıysa yüksek olan eyaletten, düşük olan komşu eyalete yayılır.
-Komşu eyaletin direniş hedef değerinin +%50'si
-Komşu eyaletten yayılan +%50 etki
Eyaletteki itaat(compliance): İtaatin %-50'si
İşgalcinin istikrarından: (100-İstikrar)*0.2} (% 0 ila +% 20)
İşgal yasaları:% -65 ila +% 40
"Resistance suppression(Direnç Bastırma)" odağından: -5%
Düşman İstihbarat Operasyonları: Her başarılı görev başına +% 10 veya +% 20 bonus
Ajanlarınız "Root out resistance (Direnişin kökünü kazı)" görevindeyse: Temel %-15 (ajanı geliştirerek veya bir eyalette daha fazla ajan kullanarak artırılabilir. İkinci ajan etkinlik gücünün yarısını kullanabilmektedir.)
İtaat (Compliance)
İtaat, core olmayan bir bölgenin nüfusunun işgalci rejime olan bağlılığının bir temsilidir. Oyun içindeki sayı, yerel nüfusta sadık olan kişilerin oranını temsil eder.
İtaat, belirli bir yüzdeye ulaştığında, işgal edilmiş bölgeler için bonuslar sağlarken, yerel etkileriyle her eyalet bazında hesaplanır. İtaat, işgal edilmiş bir eyaletteki fabrikalardan,kaynaklardan ve işgücünden bonuslar elde etmeyi sağlar.
İtaat kazancı
Her gün %0.08 itaat kazanılmaktadır ve işgal yasaları ile değiştirilebilir. Azami itaate ulaştığında, halihazırda ulaşılan itaate bağlı olarak azalır, (maksimum günde -%0,08) İtaat sağlamanın bir başka yolu, işgalden önce bir işbirliği (collaboration) hükümeti kurmak ve böylece baştan itibaren itaati arttırmaktır. İşbirliği hükümetinin kurulması, işgal altındaki eyaletleri, bir kukla devlet haline geçirir ve direnişten vazgeçmelerini sağlar.
Eyaletlerde belirli bir itaat seviyesi sağlandığında aşağıdaki etkileri verir:
Gereken itaat değeri Etki ismi Etki
%40 Yeniden Organize Edilmiş İş Gücü Yerel fabrika ve kaynak +%10
%60 Gönüllü Programı Askere alınabilir nüfus +%20
%80 Yeni Rejim İşbirliği hükümeti kurma olayı'nın çıkmasını sağlar
İşbirlikçi Hükümet (Collaboration government)
İşbirliği değeri, yerel nüfusun işgalcilerle işbirliği yapma ve onlara yardım etme istekliliğini temsil eder. Direnişi azaltmak ve ortadan kaldırmak için işbirliği gereklidir. İşbirliğinin iki aşaması vardır: yerel işbirliği ve işbirlikçi hükümet. Yerel işbirliği ajanlarla yapılacak olan "İşbirlikçi hükümet oluşturma" gizli operasyonu ile kazanılır ve aşağıdaki etkiler verir:
-İşgal altındaki eyaletlerde başlangıç itaati eyalet başına %30-45, maksimum %100 işbirliğine kadar artırır (örnek olarak, %70 işbirliği size %70 itaat sağlar)
-Hedef ülkenin teslim olmasına sebep olan, teslim olma eşiğini azaltır.
Mevcut işbirliği miktarı ülke ekranındaki "işbirlikçi hükümetler" sekmesinde görülebilir.
İşgal altındaki tüm eyaletlerde yerel işbirliği %80'e yükselirse, işgal eden ülkeye, işgal edilen bölgeleri yönetmek ve yönetmek için sadık ve sempatik yerel sivillerden oluşan bir işbirliği hükümeti kurma fırsatı verilecek. Demokratik bir ülkenin işbirliği hükümetleri oluşturamayacağını unutmayın. İşbirlikçi hükümet, La Résistance DLC ile kullanılabilen özel bir kukla türüdür. Svil ve askeri fabrikalarının %75'i bağlı olaunan devletiin kullanımındadır ve ticaret maliyet az ve extra ticaret imkanı yüksektir. İşbirlikçi hükümetler, bağlı olduğu devletin harita rengini alırlar.
Garnizon
Direnişi azaltmak ve güvenliği sağlamak için, işgal altındaki eyaletlere askeri polis birlikleri atanması gerekiyor. Garnizon bunu temsil eder ve İşgal Altındaki Bölgeler sekmesinden atanabilir.
Yeterince yüksek direnç gücü değerlerine sahip olan eyaletteki garnizon, hem insan gücü hem de ekipman kaybı yaşayarak, hasar almaya başlayacak. Her iki hasar türü de garnizonların sahip olduğu hardness değeri ile ölçeklendirilecektir, bu nedenle daha yüksek hardness değeri, kayıpları önemli ölçüde azaltacaktır.
İşgal yasaları Garnizon Verimliliği ile ölçeklendirilmiştir. Eğer garnizona gerekli olan insangücü ve ekipman sağlanamazsa, hardness değerini kaybetmektedir. Bu durum direnişin artmasına ve ekipman kaybını artırmaya sebep olmakta ve bunun önüne geçmek için işgal yasalarını sertleştirmeniz gerekmektedir.
Öneriler
MP(Askeri polis) eğer direnişleri bastırmakta zorlanıyorsanız şablonunuzda mutlaka kullanmanız gereken bir gerçek. Garnizonda görevlendirilmiş tüm tümenlerin belirli bir bastırma gücü vardır. MP cuzi bir maliyete sahip olmakla beraber, direniş baskılamada önemli bir rol oynamaktadır. MP kullanıldığında, ihtiyaç duyulan insangücü sayısının ve üretim maliyetinin düşmesine sebep olur. Daha az garnizon kullanıldığında, zamanla daha az hasar, daha az insan gücü kaybı ve ekipman kaybı sağlar ve ülkenin askeri kapasitesini gerçek savaş meydanlarına dökme imkanını verir.
Örnek olarak şu şablonlara bakacak olursak:
Tüm bu şablonlar aynı oranda her 1 zırhlı araç tugayı başına 3 süvari tugayı içerir. Buna rağmen, daha büyük tümen size aynı miktarda bastırma gücü için önemli ölçüde daha az insan gücü ve üretim süresine mal olacak. Bunun nedeni, askeri polis desteğinin, hardness(sertlik) dışında önemli olan tek değeri olan bastırma gücü(suppression) değerinin çarpanı olmasıdır.
Bu tasarruf ile ihtiyacınız olan diğer yerlerde ordunuzu besleyebilirsiniz.
Daha fazla insangücüne mi ihtiyacınız var? Garnizon şablonunuza daha fazla süvari, daha az zırhlı araç / tank koyun.
(MP ile 50 genişlik vs MP olmadan 16 genişlik)
Her direniş başına üretim maliyetimizin 16 genişlikli MP'siz garnizon şablonumuzla (53-52) neredeyse aynı olduğuna dikkat edin. Yine de direniş başına insan gücü gereksinimlerimiz %25 düştü. Tümenimizin sertliği de aynı maliyetle daha fazla zırhlı aracın etkisiyle % 16'dan %26'ya yükseldi. Bu, 50 genişlikli garnizonlarımın önceki 16 genişlikli garnizonlardan çok daha az hasar alacağı anlamına gelirken, şablon garnizonlara uygulanır uygulanmaz, yüz binlerce insan gücünü hemen serbest bırakacak. Bu kesinti ile ihtiyacınız olan diğer yerlerde ordunuzu besleyebilirsiniz.
Bu fark daha ileri seviye MP teknolojisi ile daha belirgindir. Garnizonlarınız zarar görüyorsa kesinlikle MP koymak istiyeceksiniz.
2. ve 3. seviye zırhlı araçları veya tanksavar modellerini gerçek ordunuzda kullanmayı düşünmüyorsanız, garnizon tümenlerinize koymanın çok da bir önemi yoktur. Cidden, sertlik dışında hiç bir artısı yok. 2.seviye zırhlı araç 1.seviyeyle aynı hardness değerine(%65) sahip ve 3.seviye zırhlı araç ve anti tank ikilisi biraz daha yüksek hardness değerine (% 70) sahiptir, ancak bunun için gereksiz masrafa girmiş olursunuz. 1.Seviye zırhlı araçlar Almanya/ABD/SSCB gibi üretim kapasitesine sahip olmayan ülkeler için iyidir.
% 80 sertliğe ve sadece 7 üretim maliyetine (fabrika başına 2 çelik) sahip hafif tanklar, eğer insan gücü sıkıntısı çekiyorsanız, size ilaç gibi gelecektir.
Araştırmalarını yaptıktan sonra elinizde yeterince varsa motorize ve mekanize tümenlerinden şablonlar oluşturup, garnizon atayabilirsiniz. Süvari 2 bastırma gücüne sahipken, Motorize 2.2 güce sahiptir(çok bir fark yok ama yine de işe yarar). Mekanize aratırmasının 1.seviyesi ise motorlu birliklerin hardness değerini %10'dan %20'ye çıkarır. İnsan gücü sıkıntısı çekiyorsanız ve üretimde sıkıntı çekmiyorsanız, süvari yerine motorize veya mekanize koymanız oldukça mantıklı olur.
Yeni yamayla tüm eyaletler iki kategoriye ayrılmıştır: Core eyaletler ve işgal altındaki eyaletler. Her devletin core'u olmayan başka bir ülke tarafından kontrol edilen her eyaleti işgal edilmiş eyalet olarak kabul edilir. İşgal altındaki eyaletlerde iki değer mevcut: Direnç(resistance) ve itaat(compliance)
Direnç
Direnç sisteminin de iki değeri vardır: Direnç hedefi ve Direnç gücü.
Direnç gücü
Direnç kuvveti, bir eyalette meydana gelen direncin şiddetidir. Direnç eylemlerinin durumuna, sıklığına ve şiddetine göre uygulanan debuffları etkiler. Direnç gücü belirli eşiklere ulaştığında, eyalet bazında çeşitli debufflar uygulanmaya başlar:
Direnç gücünün ortalama miktarı %90'a ulaşırsa, tam ölçekli bir isyan meydana gelir ve işgal altındaki eyaletler bağımsızlık ilan eder, isyancı birlikler ortaya çıkar ve eyalet, gerçek sahibinin kontrolüne geri döner (o ülke önceden ilhak edilmişse, isyancılar o ülkeyi yeniden kurar).
Direnç hedef değeri
Direniş hedef değeri, eyaletteki potansiyel bir huzursuzluk miktarını yansıtıyor. Direnç gücünün güçlendiren bir değerdir. Aşağıdaki değişkenlere bağlıdır:
Temel Direnç hedef değeri: %35
Hedef ülke teslim olduysa:% 10
Hedef ülkenin sürgünde hükümeti varsa: meşruiyete bağlı olarak %2 ila %20
İşgalcinin claim'i varsa: -5%
Eyaletteki zafer puanları(Victory points):
0-5 VP: % 0
5-20 VP: +% 5
20-50 VP: +% 10
50 -... VP: +% 20
Komşu iki eyaletin direnç hedefler değerleri farklıysa yüksek olan eyaletten, düşük olan komşu eyalete yayılır.
-Komşu eyaletin direniş hedef değerinin +%50'si
-Komşu eyaletten yayılan +%50 etki
Eyaletteki itaat(compliance): İtaatin %-50'si
İşgalcinin istikrarından: (100-İstikrar)*0.2} (% 0 ila +% 20)
İşgal yasaları:% -65 ila +% 40
"Resistance suppression(Direnç Bastırma)" odağından: -5%
Düşman İstihbarat Operasyonları: Her başarılı görev başına +% 10 veya +% 20 bonus
Ajanlarınız "Root out resistance (Direnişin kökünü kazı)" görevindeyse: Temel %-15 (ajanı geliştirerek veya bir eyalette daha fazla ajan kullanarak artırılabilir. İkinci ajan etkinlik gücünün yarısını kullanabilmektedir.)
İtaat (Compliance)
İtaat, core olmayan bir bölgenin nüfusunun işgalci rejime olan bağlılığının bir temsilidir. Oyun içindeki sayı, yerel nüfusta sadık olan kişilerin oranını temsil eder.
İtaat, belirli bir yüzdeye ulaştığında, işgal edilmiş bölgeler için bonuslar sağlarken, yerel etkileriyle her eyalet bazında hesaplanır. İtaat, işgal edilmiş bir eyaletteki fabrikalardan,kaynaklardan ve işgücünden bonuslar elde etmeyi sağlar.
İtaat kazancı
Her gün %0.08 itaat kazanılmaktadır ve işgal yasaları ile değiştirilebilir. Azami itaate ulaştığında, halihazırda ulaşılan itaate bağlı olarak azalır, (maksimum günde -%0,08) İtaat sağlamanın bir başka yolu, işgalden önce bir işbirliği (collaboration) hükümeti kurmak ve böylece baştan itibaren itaati arttırmaktır. İşbirliği hükümetinin kurulması, işgal altındaki eyaletleri, bir kukla devlet haline geçirir ve direnişten vazgeçmelerini sağlar.
Eyaletlerde belirli bir itaat seviyesi sağlandığında aşağıdaki etkileri verir:
Gereken itaat değeri Etki ismi Etki
%15 Muhbirler Düşman casusluk operasyonu tespit oranı +%25
%25 Yerel Polis gücü İhtiyaç duyulan garnizon -%25, Askere alınabilir nüfus +%5%40 Yeniden Organize Edilmiş İş Gücü Yerel fabrika ve kaynak +%10
%60 Gönüllü Programı Askere alınabilir nüfus +%20
%80 Yeni Rejim İşbirliği hükümeti kurma olayı'nın çıkmasını sağlar
İşbirlikçi Hükümet (Collaboration government)
İşbirliği değeri, yerel nüfusun işgalcilerle işbirliği yapma ve onlara yardım etme istekliliğini temsil eder. Direnişi azaltmak ve ortadan kaldırmak için işbirliği gereklidir. İşbirliğinin iki aşaması vardır: yerel işbirliği ve işbirlikçi hükümet. Yerel işbirliği ajanlarla yapılacak olan "İşbirlikçi hükümet oluşturma" gizli operasyonu ile kazanılır ve aşağıdaki etkiler verir:
-İşgal altındaki eyaletlerde başlangıç itaati eyalet başına %30-45, maksimum %100 işbirliğine kadar artırır (örnek olarak, %70 işbirliği size %70 itaat sağlar)
-Hedef ülkenin teslim olmasına sebep olan, teslim olma eşiğini azaltır.
Mevcut işbirliği miktarı ülke ekranındaki "işbirlikçi hükümetler" sekmesinde görülebilir.
İşgal altındaki tüm eyaletlerde yerel işbirliği %80'e yükselirse, işgal eden ülkeye, işgal edilen bölgeleri yönetmek ve yönetmek için sadık ve sempatik yerel sivillerden oluşan bir işbirliği hükümeti kurma fırsatı verilecek. Demokratik bir ülkenin işbirliği hükümetleri oluşturamayacağını unutmayın. İşbirlikçi hükümet, La Résistance DLC ile kullanılabilen özel bir kukla türüdür. Svil ve askeri fabrikalarının %75'i bağlı olaunan devletiin kullanımındadır ve ticaret maliyet az ve extra ticaret imkanı yüksektir. İşbirlikçi hükümetler, bağlı olduğu devletin harita rengini alırlar.
Garnizon
Direnişi azaltmak ve güvenliği sağlamak için, işgal altındaki eyaletlere askeri polis birlikleri atanması gerekiyor. Garnizon bunu temsil eder ve İşgal Altındaki Bölgeler sekmesinden atanabilir.
Yeterince yüksek direnç gücü değerlerine sahip olan eyaletteki garnizon, hem insan gücü hem de ekipman kaybı yaşayarak, hasar almaya başlayacak. Her iki hasar türü de garnizonların sahip olduğu hardness değeri ile ölçeklendirilecektir, bu nedenle daha yüksek hardness değeri, kayıpları önemli ölçüde azaltacaktır.
İşgal yasaları Garnizon Verimliliği ile ölçeklendirilmiştir. Eğer garnizona gerekli olan insangücü ve ekipman sağlanamazsa, hardness değerini kaybetmektedir. Bu durum direnişin artmasına ve ekipman kaybını artırmaya sebep olmakta ve bunun önüne geçmek için işgal yasalarını sertleştirmeniz gerekmektedir.
Öneriler
MP(Askeri polis) eğer direnişleri bastırmakta zorlanıyorsanız şablonunuzda mutlaka kullanmanız gereken bir gerçek. Garnizonda görevlendirilmiş tüm tümenlerin belirli bir bastırma gücü vardır. MP cuzi bir maliyete sahip olmakla beraber, direniş baskılamada önemli bir rol oynamaktadır. MP kullanıldığında, ihtiyaç duyulan insangücü sayısının ve üretim maliyetinin düşmesine sebep olur. Daha az garnizon kullanıldığında, zamanla daha az hasar, daha az insan gücü kaybı ve ekipman kaybı sağlar ve ülkenin askeri kapasitesini gerçek savaş meydanlarına dökme imkanını verir.
Örnek olarak şu şablonlara bakacak olursak:
Tüm bu şablonlar aynı oranda her 1 zırhlı araç tugayı başına 3 süvari tugayı içerir. Buna rağmen, daha büyük tümen size aynı miktarda bastırma gücü için önemli ölçüde daha az insan gücü ve üretim süresine mal olacak. Bunun nedeni, askeri polis desteğinin, hardness(sertlik) dışında önemli olan tek değeri olan bastırma gücü(suppression) değerinin çarpanı olmasıdır.
Bu tasarruf ile ihtiyacınız olan diğer yerlerde ordunuzu besleyebilirsiniz.
Daha fazla insangücüne mi ihtiyacınız var? Garnizon şablonunuza daha fazla süvari, daha az zırhlı araç / tank koyun.
(MP ile 50 genişlik vs MP olmadan 16 genişlik)
Her direniş başına üretim maliyetimizin 16 genişlikli MP'siz garnizon şablonumuzla (53-52) neredeyse aynı olduğuna dikkat edin. Yine de direniş başına insan gücü gereksinimlerimiz %25 düştü. Tümenimizin sertliği de aynı maliyetle daha fazla zırhlı aracın etkisiyle % 16'dan %26'ya yükseldi. Bu, 50 genişlikli garnizonlarımın önceki 16 genişlikli garnizonlardan çok daha az hasar alacağı anlamına gelirken, şablon garnizonlara uygulanır uygulanmaz, yüz binlerce insan gücünü hemen serbest bırakacak. Bu kesinti ile ihtiyacınız olan diğer yerlerde ordunuzu besleyebilirsiniz.
Bu fark daha ileri seviye MP teknolojisi ile daha belirgindir. Garnizonlarınız zarar görüyorsa kesinlikle MP koymak istiyeceksiniz.
2. ve 3. seviye zırhlı araçları veya tanksavar modellerini gerçek ordunuzda kullanmayı düşünmüyorsanız, garnizon tümenlerinize koymanın çok da bir önemi yoktur. Cidden, sertlik dışında hiç bir artısı yok. 2.seviye zırhlı araç 1.seviyeyle aynı hardness değerine(%65) sahip ve 3.seviye zırhlı araç ve anti tank ikilisi biraz daha yüksek hardness değerine (% 70) sahiptir, ancak bunun için gereksiz masrafa girmiş olursunuz. 1.Seviye zırhlı araçlar Almanya/ABD/SSCB gibi üretim kapasitesine sahip olmayan ülkeler için iyidir.
% 80 sertliğe ve sadece 7 üretim maliyetine (fabrika başına 2 çelik) sahip hafif tanklar, eğer insan gücü sıkıntısı çekiyorsanız, size ilaç gibi gelecektir.
Araştırmalarını yaptıktan sonra elinizde yeterince varsa motorize ve mekanize tümenlerinden şablonlar oluşturup, garnizon atayabilirsiniz. Süvari 2 bastırma gücüne sahipken, Motorize 2.2 güce sahiptir(çok bir fark yok ama yine de işe yarar). Mekanize aratırmasının 1.seviyesi ise motorlu birliklerin hardness değerini %10'dan %20'ye çıkarır. İnsan gücü sıkıntısı çekiyorsanız ve üretimde sıkıntı çekmiyorsanız, süvari yerine motorize veya mekanize koymanız oldukça mantıklı olur.
omnia fui et nihil expedit