HoI4 - Donanma Rehberi 1,5'e doğru // Uçakların Rengi Değişti.
#1
langley.jpg

Hearts of Iron 4 Donanma Rehberi
   Herkese Merhaba, bu yazımda elimden geldiğince oyunda ki Donanma tecrübelerimi ve bilgilerimi paylaşarak oyuncuların en çok zorlandığı konulardan biri olan donanma yönetimi üzerine odaklanacağım. Rehber boyunca bir çok ayrıntıyı donanma inşasına en müsait ülke olan İsveç ile göstereceğim.

Gemi Sınıfları
An51B7.png
PnPlyv.png
    Hoi4' de genel olarak 8 ana karaktere sahip gemi türü bulunmakta, bunlar sırasıyla inceleyelim;

A.Muhripler/Destroyerler
   Destroyerler düşük boyutlarına, ucuz kabiliyetlerine rağmen çok ciddi sorumlulukları üstlenen bir sınıftır. Yapım maliyeti olarak denizaltılardan sonra en ucuz sınıftır. Ve yine yaptıkları en başarılı iş denizaltılara karşı başarılı olmalarıdır. ASW saldırıları ne kadar yüksek ise denizaltılara karşı o kadar başarılıdırlar, aynı zamanda donanmanın sabit uçaksavar gücünün de büyük bir bölümünü teşkil ederler. Fakat hangi yılın teknlojisine sahip olursa olsunlar zırh korumaları yoktur, çok kolay hasar alırlar ve batma oranları yüksektir. Deniz Harp lerinde tabiri caiz ise tam bir piyonlardır, deniz savaşlarının başlangıç safhası genelde önce 2 tarafdan birinin destroyerlerinin tükenmesi yada hırpalanması ile geçer. Yinede üretimi oldukça kolaydır , her daim yerine yenisi konulabilir. Fakat menzilleri düşüktür, donanmları genelde bu konuda sınırlarlar, denizaltıların aksine menzilleri onların çok altındadır. Fakat oldukça hızlı ve serilerdir, sadece destroyerlerden teşkil edilmiş 8-10 parçalık bir filo yüzlerce denizaltıyı kayıpsız batırabilir. Mümkün mertebe diğer her sınıf gibi üretebileceğiniz en modern destroyeri üretmeniz tavsiye edilir. Mofikasyon tarafında ise genelde ASW' ye yatırım yapmak kârlıdır. Aşağıdaki resimde 1940 ve 1922 model destroyerlerin karşılaştırılması verilmiştir. Farkederseniz teknik üstünlük denizlerde direk kendini fark ettirmektedir, fakat unutulmamalıdır ki her yeni model üretimi için daha fazla kaynak istemektedir. Son olarak destroyerler konvoy saldırılarında da denizaltılar kadar olmasa da hayli başarılıdırlar.
d8kBbn.png

B. Hafif Kruvazörler/ Light Cruisers
    Destroyerlerin bir miktar zırhlı ve hatırı sayılır ateş gücüne sahip versiyonu olarak düşünülebilir. Fakat en büyük yeteneği Carrier' lara yakın durmaları ve onları deniz ve hava hedeflerine karşı korumalarıdır. Deniz savaşlarında olmazsa olmazlardır ve deniz savaşlarına çok katkıları yoktur. Ateş güçleri ve zırhları sınırlıdır, ayrıca "screen ship" değildirler. Bu yüzden ateş gücüne aldanıp spamlamaya çalışmayın, hayal kırıklığı yaşarsınız. Yine teknoloji özellike uçaksavar gücünde çok farketmektedir. Fakat önerim donanmanızda ki carrier sayısı X2 şeklinde üretmenizdir. Fazlası gereksizdir, ararştırma slotlarınızı bu sınıfı modernize etmek için çok çabalamayın.

C. Ağır kruvazörler/ Heavy Cruisers 
    Benim oyunda en sevdiğim sınıf. Yeterince serileri yeterince üretim maliyetleri düşük, yeterince ateş gücüne sahip ve yeterince zırhlılar. Bu sınıf Bir "Capital Ship" olup deniz savaşlarında Savaş Kruvazörü ve Savaş gemileri ile yanyana savaşın merkezinde yer alır, üretimi için diğer iki büyük abisine nazaran Krom gerektirmez, bu ve bundan sonraki gemilerin genel karakteristiğinde olduğu gibi uçaksavar savunması zayfıtır. Fakat yeni modelleri her konuda farkını hisstettir. Aşağıdaki resimde Hafif Kruvazör 1922, 1940 ve savaş gemisi 1922 modellerinin kıyaslanmasını göreceksiniz. Bir çok konuda savaş gemileri rakipsiz olsada teknik üstünlük ile ağır kruvazörleri onlar kadar etkili olmasını sağlayabilirsiniz. Ateş güçleri yüksektir, ve ben 40-50 gemi batıran ağır kruvazörü çok gördüm inanın.
bkJvLb.png

D. Savaş Kruvazörleri /BattleCruisers
    Hafif kruvazör kadar hızlı, savaş gemisi kadar ateş gücüne sahip nispeten zırhı zayıf gemilerdir. Sadece 1922 ve 1940 modelleri mevcuttur. Deniz doctrinelerin de pek yeri yoktur. Bu sebepten isteneni veremez. Deniz savaşlarının kaderini değiştirmezler. Üretim maliyeti savaş gemisi ile neredeyse aynıdır bu yüzden kullanılması pek mantıklı değildir. Sadece vur-kaç deniz savaşları için 2-3 battlecruiser gemisi bir filoda okyanus turu attırılabilir. En beğenmediğim ve oyunda buff/ düzeltme beklediğim sınıftır. Pek kullanan da oyun içinde yoktur. Bu sınıfa dair tek güzel hatıra Türkiye' nin oyun başında sahip olduğu meşhur Yavuz zırhlısının bu sınıfa ait olmasıdır.

E. Savaş Gemileri /Battleships
    Yüksek zırhlı, yüksek ateş gücüne sahip ve yüksek maliyetlidir. Üretimi için yine krom ister. 1922 model olanı uçaksavar ateşi çok düşüktür. Hızları düşüktür fakat menzilleri sayesinde savaşa direk katılırlar, ayrıca zırh delmeleri çok yüksektir. Her sınıfın korkulu rüyasıdır. Menzilleri sayesinde Carrier' ları doğrudan vurabilirler. Çok dayanıklıdırlar. EN apır hasarda bile limana dönmeyi başarabilirler. 1940 modeli optimum gücü sunar, biraz modifikasyon ile bir geminin 300 gemiyi batırması yada hasar vermesi hiç de zor değildir. Ülkenin gururlarıdır, onurlarıdır, şerefleridir. Her battıklarında ülke için yas sebepleridir. Üretim maliyeti zor olsa da karşılığını deniz savaşlarında verirler. Tam teşekküllü bir filoda 2-5 civarı bir battleship olması yıkılmaz bir deniz gücü iskeleti sağlar.

F. Super Heavy Battleships/ Super Ağır Savaş Gemileri
    Fantazi için bire bir. Çok yüksek zırhlı ve çok yüksek ateş gücüne sahiptir. Ama bir tanesini yapana kadar 40 denizaltı, 20 destroyer, 5 ağır kruvazör yada 2 battleship yapabilirsiniz. Yine BattleCruiser gibi 2 modeli bulunmakta. 1944 model olanı özellikle mp lerde araştırıp, üretip deniz savaşına sokmanız zaten imkansız. 1936 model olanı ise yine gayet iyi özelliklere sahip olsa da üretmek gerçekten sabır işi. 2.dünya savaşında bir tek japonlar Yamoto Class gemileri ile 2 tane bu sınıftan 70 bin tonluk gemi üretmişler. Ve adam akıllı bir çatışmaya sokamamışlar. Bana göre bu sınıf tam bir kaynak israfı, ama italya için hayat kurtarıcı olabilir Akdeniz' de.. Yine tüm gücü bir gemiye toplamak demek o gemi her yara aldığında mevcut gücün limanda birkaç ay yatması demek. 

G. Carriers/Uçak Gemileri
    Yüzen hava alanları, ateş güçlerinin bir önemi yoktur. Genel olarak hoi4' deki adam akıllı büyük deniz savaşlarının kaderini belirleyen sınıftır. Genel olarak 2 husus bu sınıfta önemli, decksize yani uçak kapasitesi ve armour yani zırhı. Bir diğer önemli hususta mevcut uçakların dağılımı. CAS, fighter ve Naval Bomber' ların carrier versiyonlarını bu gemilerde kullanabiliyoruz. Fighter' lar uçakları korumamızın yanında diğer uçakalrın etkinliklerini de arttırmakta, CAS' ler ise düşük bir gemi hasarına sahipler ve teknolojik ilerlemede buna çözüm olmuyor, sonuçta CAS' ler her daim 1,0 naval attack puanına sahipler. Naval bomber lar ise düşük hızlarından dolayı kolay düşüyorlar ama tam bir gemi katili. Yeni modellerini kullanmakta birçok avantaj sunuyor. Aşağıda ki resimde zaten farkları görebilirsiniz. 
1VM3nj.png
  1,0 ve 1,5 arasında ki naval attack farkı size az gözükse de bunun %50' ye tekabul ettiğini hatırlatalım. Bir diğer unsurda hava doctrinelerinde yer alan naval bomber bonusunu almak. Malesef hangi doctrine i alacağınızı söyleyemiyorum,i zira hepsinde hemen hemen aynı vanal bonus var. Ama hızlı sonuç almak için en solda ki hava doktrinini alabilirsiniz. Zira 3.sırada naval bomber bonusu var %10.
  
  Carrier seçiminde ise 1940 model optimum bir seçenek. Yüksek uçak kapasitesi ve zırhı ile göz dolduruyor. Fakat günü kurtarmak için 1922 model de kullanılabilir. 45 uçak kapasitesi gayet yeterli bir rakam, düşük zırhına rağmen filonun merkezinde yer aldığından kolay kolay batmaz ve üretim maliyeti nispeten daha ucuz. Ben genelde 1922 model ile devam ediyorum, araştırma slotlarımı carrier' lere kullanma sırası pek gelmiyor. Fakat vaktiniz varsa 1940 modele de gidebilirsiniz, 70 uçak kapasitesi ve geniş zırh kuşağı ile iyice batmaz oluyor.


H. Submarine / Denizaltılar
  Ucuz, yüksek menzilli ve konvoy katilidirler. En kötü ülke bile onlarca denizaltı üretebilir, diğer gemilere karşı hiç şansları yoktur. Özellikle destroyerler karşında şansları sıfırdır. Fakat yinede deniz doctrinlerini iyi kasar. Yüksek model ve modifiye ile kullanırsanız diğer gemilere karşı bir şans kazanıyorlar. Bir keresinde Liberia oynarken 24 denizaltım ingiliz uçak gemisini batırmıştı. Hepsi batmıştı evet ama iyi bir hedefi vurmuşlardı. Denizaltıları 12' şer li gruplar halinde denizlere dağıtmak en mantıklısı, birde 2-3 bölgeye gönderilmemeliler. Denizaltıalr hep tek bir bölgede yağma yapmalı, o vakit daha etikli oluyorlar. Ayrıca her başka gemiler ile çatışmaya girdiklerinde mümkünse kaçırmaya bakın. Yinede sadece denizaltı ile denizlere egemen olmak tam bir hayal bunu da unutmayalım. Yüksek menzilleri ve gizlilikleri ile aynı zamanda adaları ve uzak düşman kıyılarını gözlemek içinde bire birdir.

Deniz Doktrineleri
3 çeşit deniz doktrinimiz bulunmakta oyun içerisinde.
bkJ0JZ.png
Yukarıda gördüğünüz gibi 3 adet deniz doktrine seçeneğimiz var, en solda yer alan Base Strike doctrine klasik donanma anlayışını hitap ediyor. Daha çok 1.dünya savaşından kalma bir anlayışa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Ortada ki Trade interdiction ise daha çok konvoy batırmak için gibi gözükse de herşeye gidiyor, bu yüzden genelde ortadaki ni seçiyorum. En sağda ki Base Strike Doctrine ise büyük bir kumar. Zira sadece carrier ve destroyerlere ciddi bonusu var kalan gemiler için bir getirisi yok. Aşağıdaki tablo eğer bir doctrini tamamlarsanız nelere sahip olacağınızı gösteriyor.

l3vDrJ.png

    Gördüğünüz gibi ortada yer alan Trade Interdiction o kadar iyi bir doctrine ki diğerlerine pek gerek kalmıyor, her türlü filoya gidiyor, bu yüzden bu doctrinin nerf yemesi gerekiyor. Zira şu haliyle kimse Fleet in Being kullanmıyor, sadece Pasific tarafında kiler Base Strike kullanıyor.

Genel Tüyolar
-Modifikasyon yapmak için varsa ülkeniz de Naval Adviser alın, günlük 0,05 xp versede barış dönemi başka türlü xp alamıyorsunuz. Kara birimleri tatbikat yaparak xp toplayabiliyorlar acımayın alın.
-Filolarda denizaltıları split repair yapın, 2 tanesi hasarlı diye 10 denizaltı limanda onları beklemesin
-Mutlaka 1 limanınız 10 level olsun, yoksa tamir süreleri çok uzun sürüyor.
Focus ağaçların da ki donanma odaklarına herşeyden önce gidin, çünkü donanma inşaat etmek çok uzun süren bir iş ve kaybedecek 1 ay bile yok, 1 carrier yapmanın iyi ihtimal ile 6 ay sürdüğünü düşünürsek haksız sayılmayız.
-Donanmanızı tek filo yapmayın, düşük vizyonlu bir hamledir, ne kadar çok dengeli filo o kadar iyi deniz dominasyonu.
-Denizaltıları ana filoların içine koymayın.
-Denizaltıları "Fire at will" yapmayın! Bırakın hep kaçsınlar düşman gemilerinden.
-Eğer minor ağacına sahipseniz Naval focusları iyi kullanın, zira her gemiyi çok erken bir tarihte 1940 model kullanmanıza olanak sağlıyor.
-Gemileri kara savaşlarında destek için kullanın, sahil şeeridinde ki savaşarın yanındaki deniz province' ne gemi koyarsanız off-shore bonusu elde edersiniz.
-Karada konuşlandırılmış naval bomber ları 20' li yada 30' lu gruplar şeklinde kullanın. 300-500 tane bir arada kullanmayın.
-Tactical bomber uçakları çok güzel liman baskını yaratır. Gemi batırmaz gözüksede düşmanın tamir süresini hayli uzatır.
-Carrier' larda ki uçakalrı manuel amfibik çıkarmalarda ki hava üstünlüğünü almak için kullanın.
-Bir gözünüz rakiplerinizin tershane sayılarında olsun.
-Manpower' a dikkat edin, eğer biterse üretim durur.
-1-2 gemi class'ından filolar kullanmayın, mümkünse her gemi çeşidinden (BattleCruiser ve SuperHeavyBattleship hariç) kullanın.
-Kaybedeceğiniz kesin olduğu savaşlardan kaçmaya çalışın, kaçış özelliği olan amiraller kullanın.
-Deniz doctrine lerini araştırmaya 1 ocak 1936' da başlayın.
Gemilerinizin tamri olduğu limanlar üstünde hava üstlüğü kurun, düşman baskınları tamir süresini uzatmasın.
-Radar kullanımı bilinenin aksine çok etkilidir denizlerde.
-Submarine' leri istihbarat amaçlı kullanın, deüşman yada rakip submarineleri haritada göremez, diğerlerini görebilir ama.
-Carrier uçakları normal versiyonlarından daha maliyetlidir, öyleki bir naval bomber 32 üretim maliyetine sahiptir, bu yüzden tek fabrika yerine en az 2-4 fabrika ayırın. Üretim fazla gelirsede karadan üslenmiş şekilde kullanırsınız kıyılarınızda, 25' şer li gruplara ayrılmış 500 naval bomber göklerde facia yaratır.
-Etrafda gördüğünüz genelde AI' in sahip olduğu afk durumda ki filolara acımayın saldırın, hem mürettebat xp kasar hemde naval xp getirisi olur. Oyunda diğer hiçbir birimde olmayan modifikasyon farkları donanama da bulunmakta bunu unutmayın.

Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar, ekleyebileceğim bir detay olduğunda eklemeye çalışırım. Birde malum 4 gün sonra yeni DLC geliyor. Bazı şeyler değişebilir. Her türlü soruyu sorabilirsiniz, hatalı olduğum yerler olabilir, af buyrun birlikte düzeltelim.

Kalın Sağlıcakla, iyi forumlar

Örnek taşkil eden ekran görüntüleri (hepsi MP oyunlarından)

1,3 Torch Yaması ve Together for Victory DLC' si ile gelen değişimler
  Genel olarak 4 önemli değişiklik var deniz çatışmalarında, bunları da aktarıp rehberimizi güncel tutalım;
1) Yeni gelen süresiz Naval Production yani Donanma Üretimi odağı her türlü geminin üretim maliyetini %20 azaltıyor. Buraya dikkat çünkü hızlandırmıyor, maliyetini düşürüyor. Mesela bir savaş gemisi üretiyorsunuz bitmesine 2 ay var, ve eğer bu odağı seçerseniz gemi direk suya iniyor :) Biraz saçma olmuş ama hayat kurtarabiliyor :) Bu yüzden odağı sürekli seçmektense tam gemilerin üretimi bitmeye yakın seçip sonra odağı terketmek pekala mantıklı!
jXX1gJ.png
En sevdiğim özellik bu oldu, Naval Production butonu Büyük Britanya ve ABD için yeni bir kâbus.

2)Taktik bombardıman ve Naval bombardıman uçaklarının düşman limanlarına saldırıları bayağı yükselmiş, hava üstünlüğü de sizdeyse sürekli limanları vurun! Özellikle ingiliz donanması ile yaşadığınız bir çatışmadan sonra gemileri limana tamire dönüyorsa, uçaklarla birde gökten yıkım yaratın.
bkkMVd.png
Limanlar artık düşmanlarımızın bir zaafı.

3)Görünen o ki artık filolara "search and destroy" görevi verdiğiniz de de düşman konvoylarını vurmaya gidiyorlar. Neden böyle olmuş anlamadım.

4)Son olarak eğer ki düşman filosu sizden korkup "Do not engage" yani düşman ile temastan kaçın emri verdiyse filolarına. Uçak gemilerinden kaçamıyorlar, her türlü uçak gemileriniz onları vuruyor bir süre daha . Bu iyi olmuş, korkak düşman filolarına karşı iyi ama ufak bir çözüm

ÖNEMLİ
1,3,3 YAMASI İLE NAVY PRODUCTION BUG' I ARTIK DUZELDI. BUNDAN BOYLE GEMI %80 tamamlanmış iken bu fokusu alarak gemiyi direk suya indiremiyorsunuz. Kalan yapım maliyetine göre hesaplanıyor. Toplam değil. 

KIYI BOMBARDIMANI
Daha önce üzerinde durmadığım bir noktadan bahsedeceğim. Oyunda kıyı bomardımannı yaparak deniz kıyısında ki birliklerinize yardım edebilirsiniz. Bunun için emir vermenize gerek yok, yapmanız gereken bazı gemileri kıyılarda pasif şeikilde tutarak bekletmek, böylece kıyıda bir harp yaşandığında yada çıkartma yaptığınızda bu size bonus sağlar. Ayrıca harp gemilerinizi limanlarda tutarsanız, o limanı savunurken de aynı bonusu verir. 

upload_2017-1-27_10-15-19-png.233784

Kıyı Bombardımanı bu tablo da görüldüğü gibidir. En güçlü harp gemisi olan Super Ağır Savaş Gemisi bile en fazla %20 çatışma bonusunu kara birliklerinize kazandırabilir. Kıyı bombardımanında maksimum %25 çatışma bonusu alabilirsiniz. Yani 10 tane battleship II'yi de bir kıyıda tutsanız %25 bonus sağlarsınız, 3 tane battleship II'yi de kıyıda tutsanız aynı bonusu sağlarsınız. Özellikle Normandiya'ya çıkarken ağır gemilerinizi zincir gibi kıyıya dizmeniz veyahut Japon anakarasını savunurken ağır gemilerinizi limanlarınıza dağıtmanız şiddetle tavsiye edilir.


DONANMA TASARIM FİRMALARI (Fleet Designers)
Şimdi oyunda belli başlı Donanma Tasarımcıları var. Bunlar tıpkı tüfek, topçu yada uçak firması gibi işliyorlar. Hepsinin kendine has bir takım farklılıkları var. Diğer firmalara nazaran fleet designer şirketleri daha etkili ve değişkenlik gösteriyorlar.

Öncelikle ne tür şirketler var bir bakalım.

Atlantik Fleet Designer 
Klasik %10 gemi araştırmaları bonusu verir. Doktrin araştırma bonusu vermez, hiçbir gemi şirketi doktrin araştırma bonusu VERMEZ. Uçak gemilerine %50 fazladan zırh verir. Capital ship dediğimiz ağır kruvazörler, harp kruvazörleri ve savaş gemilerine %10 ateş gücü ve %10 zırh verir. Güzel firmadır, ağır savaş gemileri kasacak olanlar için harikadır. Peki hangi ülkelerden var bir bakalım:
-İsveç
-İngiltere
-Amerika Birleşik Devletleri
-British RAJ
-Almanya
-Japonya

Toplamda 6 ülkede bu ağır zırhlı odaklı şirket bulunmaktadır.

Pasific Fleet Designer
Benim en sevdiğim şirket türüdür. Klasik %10 araştırma bonusu verir. Tüm araştırılacak gemilerin alayına kafadan direk %25 menzil verir. Menzil deyip geçmeyin, uzun menzil muazzam bir avantajdır. Uçak gemilerinin zırhını %15 düşürür ama uçak taşıma kapasitesini de %25 arttırır !! Yani üçüncü seviye bir uçak gemisi ile 100 uçak kapasitesine çok rahat ulaşırsınız. Bu muazzam bir avantajdır. Bakalım hangi ülkelerde var.
-Japonya
-Yeni Zelanda
-Avustralya
-İngiltere 
-Amerika Birleşik Devletleri
-Britisj Raj
-Kanada

Gördüğünüz gibi 7 ülkeyle sınırlı olan bu firmaların Japonya hariç hepsi müttefik ülkeleri. İsminden de anlaşılacağı gibi Pasifik cephesinin vazgeçilmez şirketidir.

Escort Naval Designer
Tam İngiltere ve Kanada için biçilmiş kaftandır. %10 gemi araştırma bonusunu zaten verir. Screen Ship dedğimiz destroyer ve hafif kruvazörlere odaklanır. Bu Screen gemilerine %30 menzil verir! Destroyerler genelde 1500-2000 menzile sahip olduğunu düşünürseniz bu muazzam bir avantaj katar. Ayrıyetten screen gemilerine %10 fazladan hız kazandırırken bir de %10 denizaltı tesbiti için bonus verir. Fakat günün sonunda screen gemilerinin maliyetini de %10 arttırır. Eh ne diyelim, maliyet artmasa güzel olurmuş, fakat bu haliyle de gayet iyi. Eğer düşman denizaltıları yoğun olarak kullanıyorsa bu şirket onların emeklerini yok etmekte size hayli fayda sağlar. Kullanan ülkeler:
-Japonya
-Avustralya
-British Raj
-Kanada
-Yeni Zelanda
-İngiltere

Yine İngiliz milletler topluluğu burada avantajını gösteriyor. Japonya ise axis grubunun tek adam akıllı denizci ülkesi olmaya devam ediyor.

Coastal Defense Fleet Designer
Bu da en büyük denizcilik kumarlarından biridir. %10 gemi araştırma bonusunu bırakırsak adından da anlaşılacağı üzere sahilleri korumak üzerine bir şirkettir. İlk olarak Uçak gemilerinden denizaltılara tüm gemilerin menzilini %50 düşürür! Ne kadar acı değilmi. Bitmedi. Uçak gemilerinin uçak taşıma kapasitesi %20 düşer, capital shiplerin ateş gücü ve zırhları %20 düşer. Fakat gel gelelim tüm gemilerin yapım maliyeti de %25 düşer! Muazzam bir rakam, 6500'e uçak gemisi, 7000'e savaş gemisi, 2000'e hafif kruvazör denize indirebilirsiniz. Hatta öyle ki bu dizayn şirketi ile zorlarsanız günde 1 tane denizaltı üretebilirsiniz! Ohanzey! 

Peki bu çılgın şirket kimde var:
-İngiltere
-Japonya
-Amerika Birleşik Devletleri
-Ve çılgın İsveç!

Raiding Fleet Designer
Adından da anlaşılacağı üzere konvoyları yemek için biçilmiş kaftan bir şirkettir. %10 gemi araştırma bonusunu verir. Farketmeksizin tüm gemilere %10 hız verir, farketmeksizin tüm gemilerin görülebilirliğini %10 düşürür. Bakmayın %10 düşürdüğüne %100 düşürmüş etkisi yapar görünebilirliğe. Gel gelelim uçak gemilerinin taşıma kapasitesi %10 düşer, capital shiplerin de ateş gücü %10 düşer. Eh olsun o kadar. Bulunduğu ülkeler ise tahmin edilebileceği gibi:
-Amerika Birleşik Devletleri
-Almanya
-Ve çılgın İsveç! 

Oyunda ki şirketlerimiz bu kadar. Toplama baktığımız da aslında sadece İngiltere ve onun kuklalarında, ABD ve Japonya'da , İsveç ve Almanya'da gemi tasarım firmaları bulunmakta. Sovyetler Birliği'nde yada İtalya'da yada diğer ülkeler de klasik bir deniz şirketi bulunmakta. Oda sadece %10 gemi araştırma bonusu veren bir şirket oluyor. 

Bu şirketleri bir kez seçtiğiniz de illa ki onda devam etmek zorunda değilsiniz. Örneğin İsveç ile "Coastal" firmasını seçerek Carrier I araştırırsınız, ona bir de güzelce Armour ve motor modifiyesi yaparsınız . Gül gibi ucuza 30 uça kapasiteli Eskort Uçak geminiz olur. Daha sonra tasarım firmasını değiştirerek Carrier II araştırırsınız böylece 70 uçak kapasiteli bir Filo Uçak Geminiz olur şöyle bol zırhlı. Vs . VS. stratejiniz size kalmış. Unutmayın, şirketleri araştırma yapmadan önce değiştirmeniz gerekli ki araştırılan gemilere etki etsin.
[+] 19 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık.
Ara
Cevapla
#3
Gayet güzel ve emek harcanmış bir çalışma olmuş eline sağlık.
Bir düzeltme: Heavy Cruiser(Ağır Kruvazör)'ler screen sınıfında değildirler. Capital Ship sınıfındadırlar. Bunun dışında bir eksiklik göremedim. Güzel bir çalışma...
Kaynak: http://www.hoi4wiki.com/Naval_units
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Capital Ships
As the main surface combatants capital ships are designed to sink enemy ships. They are expensive and require long time to build so make sure to protect them with enough screens.

Super Heavy Battleships (SH-BB): These fantastically huge (and expensive) behemoths exaggerate all of the characteristics of more reasonably-sized battleships.
Battleships (BB): The pinnacle of surface combat, battleships are expensive and slow but boast the most powerful guns and the thickest armor.
Battlecruisers (BC): Battlecruisers deliver nearly the firepower of battleships in a faster and less expensive package, but have comparatively thin armor.
Heavy Cruisers (CA): The smallest and cheapest of capital ships, heavy cruisers out-gun and out-armor screens handily. They often lead small forces.

Screens
Screens scout for the fleet and protect it from submarines and aircraft.

Light Cruisers (CL): Bigger and more expensive than destroyers, light cruisers are jacks-of-all-trades, being able to engage targets below, on, and above the surface.
Destroyers (DD): Cheap, fast, and flimsy, destroyers specialize at hunting submarines. In a pinch they can close for a torpedo attack.
Ara
Cevapla
#4
Ellerine saglik.Harika bir rehber olmus.
Ara
Cevapla
#5
Eline sağlık. Birde deniz savaşları ile ilgili taktikler verseniz çok güzel olur.
Ara
Cevapla
#6
(11-12-2016, 10:35)JazzBerryJam : Gayet güzel ve emek harcanmış bir çalışma olmuş eline sağlık.
Bir düzeltme: Heavy Cruiser(Ağır Kruvazör)'ler screen sınıfında değildirler. Capital Ship sınıfındadırlar. Bunun dışında bir eksiklik göremedim. Güzel bir çalışma...
Kaynak: http://www.hoi4wiki.com/Naval_units
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Capital Ships
As the main surface combatants capital ships are designed to sink enemy ships. They are expensive and require long time to build so make sure to protect them with enough screens.

Super Heavy Battleships (SH-BB): These fantastically huge (and expensive) behemoths exaggerate all of the characteristics of more reasonably-sized battleships.
Battleships (BB): The pinnacle of surface combat, battleships are expensive and slow but boast the most powerful guns and the thickest armor.
Battlecruisers (BC): Battlecruisers deliver nearly the firepower of battleships in a faster and less expensive package, but have comparatively thin armor.
Heavy Cruisers (CA): The smallest and cheapest of capital ships, heavy cruisers out-gun and out-armor screens handily. They often lead small forces.

Screens
Screens scout for the fleet and protect it from submarines and aircraft.

Light Cruisers (CL): Bigger and more expensive than destroyers, light cruisers are jacks-of-all-trades, being able to engage targets below, on, and above the surface.
Destroyers (DD): Cheap, fast, and flimsy, destroyers specialize at hunting submarines. In a pinch they can close for a torpedo attack.

Hmm acaba öyle yazarken kalım neredeydi, çatışma da capital ship olduğunu biliyorum lakin nedense light cruiser ile bazen aynı kefeye koyabiliyorum :), eyw düzeltme için. Şimdi 2-3 ufak detay daha ekleyeceğim aklıma gelen.
Ara
Cevapla
#7
bazı hataları giderdim ve birkaç örnek resim ekledim.
Ara
Cevapla
#8
Gercekten tebrik ediyorum son ekledigin resimlerle birlikte daha da guzel olmus.Hoi4 de deneyimli bir mp oyunucusu olarak senden tumen dizilim tavsiyeleri alalim rica edersem.
Ara
Cevapla
#9
Bir filoda mi 4'den fazla uçak gemisi olmamalı yoksa bir muharebede mi? Yani 4 uçak gemili iki ayrı filo ile bir savaşa girsek yine ceza alırmıyız?
Ara
Cevapla
#10
(11-12-2016, 20:43)sezar5 : Gercekten tebrik ediyorum son ekledigin resimlerle birlikte daha da guzel olmus.Hoi4 de deneyimli bir mp oyunucusu olarak senden tumen dizilim tavsiyeleri alalim rica edersem.

Tümen değilde, savunma savaşı nasıl yapılır üzerine bir rehber hazır edeceğim. İnsanlar çok yanlış savunmalar yapıyorlar, hatları yarılınca direk ülkeleri işgale uğruyor ve çok uzak olmayan bir vakitte de capitulate oluyorlar. Bence en büyük eksik bu noktada.
Ara
Cevapla
#11
(11-12-2016, 21:05)Semavi7 : Bir filoda mi 4'den fazla uçak gemisi olmamalı yoksa bir muharebede mi? Yani 4 uçak gemili iki ayrı filo ile bir savaşa girsek yine ceza alırmıyız?

Bir deniz savaşında oyun tüm gemileri tek filo gibi varsaydığından, bir deniz savaşında en fazla 4 carrier olmalı.  Sadece buda değil toplam olarak bir filo 50-60 gemiyi geçmemeli, yoksa rastgele bazı gemiler çatışmaya çok geç yada hiç katılmıyorlar. Baz rakam bir pasifik filosu için 3 carrier+5 Battleship+8 heavy cruiser+10 light cruiser+30 destroyer olarak görüyorum. Mümkün oldukça avcı ana filolarımı bu rakamlara yakın olmaya uğraşıyorum.
Ara
Cevapla
#12
Together for Victory DLC ile birlikte 4 gündür donanma üzerine hissteğim tek fark Tactical Bombard uçakları limanlara çok güzel baskın veriyorlar. Öyle ki artık 200-300 uçaklık bir taktik bombardıman uçak filosunu sırf bu işler için ayırmaya başladım. Çok etkili, büüyk gemilere karşı daha etkili.
Ara
Cevapla
#13
Dün 2 farklı donanma odaklı oyunumdan sonra ve biraz yabancı forumlara göz attığımda yeni yama ve DLC ile gelen tüm farkları rehbere ekledim, denizler de başarılar. Güncellenmiştir.
Ara
Cevapla
#14
jXM2qr.jpg
Bugun tum ulkeler icin kagit ustunde donanma harp oyunlari ve cesitli senaryolar dusundum. Yakin bir zamanda bu tarz senaryolari anlatmayi, olasiliklarini ve vaat ettiklerini buraya yada ayri bir konuya yazacagim. Fakat simdilik bunlari dusunurken olusturdugum potansiyal bir deniz gucune sahip ulkelerin 36 ve 39 yillarindaki donanmalarinin listelerini sizinle paylasiyorum.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Tümen dizilimleri ile ilgili bir rehber yapar mısınız acaba?
Support birlikleri nasıl kullanılmalı hangi arazi için nasıl tümen dizayn edilmeli vs. ayrıntılı bir rehber hazırlasanız tadından yenmez.
Donanma rehberiniz sayesinde çok şey öğrendim fakat tümenlerle ilgili forumda tatmin edici bir rehber bulamadım.
Ara
Cevapla
#16
(22-01-2017, 21:45)Sinan : Tümen dizilimleri ile ilgili bir rehber yapar mısınız acaba?
Support birlikleri nasıl kullanılmalı hangi arazi için nasıl tümen dizayn edilmeli vs. ayrıntılı bir rehber hazırlasanız tadından yenmez.
Donanma rehberiniz sayesinde çok şey öğrendim fakat tümenlerle ilgili forumda tatmin edici bir rehber bulamadım.

kara savaşlarında rehber yazacak kadar iyi değilim :) hala anlamadığım noktalar var :) biri yazsada bizde nasiplensek :)
Ara
Cevapla
#17
1,3,3 YAMASI İLE NAVY PRODUCTION BUG' I ARTIK DUZELDI. BUNDAN BOYLE GEMI %80 tamamlanmış iken bu fokusu alarak gemiyi direk suya indiremiyorsunuz. Kalan yapım maliyetine göre hesaplanıyor. Toplam değil. (caps lock açık kalmış hakkınızı helal edin)
Ara
Cevapla
#18
Evet dockyard output diye bir şey gelmiş çok iyi oldu.
Ara
Cevapla
#19
Rehber çok güzel, zevkle okudum fakat anlamadığım nokta şu: Nasıl düşman gemilerine saldırıyoruz? Ben hiç bir düşman gemisi göremiyorum ki denizlerde. Bütün donanmayı tek limanda toplayıp çıkartma yapacağım yere patrol attırıyorum herhalde bundan bilmiyorum donanma işlerini.
Ara
Cevapla
#20
Denizde patrol denen görevi neredeyse hic kullanmadim :)

Savasmak istiyorsan search and destroy

Konvoylari vurmak istiyorsan raiding

Konvoylarini korumak istiyorsan escorting

Tabi bu 3 gorevi ayni filoda kullanma, 

Savasmak icin harp filonu, raid lemek icin denizaltilari , konvoylari korumak icin destroyerleri kullan.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.