HoI4 - Man the Guns - İlk İzlenimleriniz
#1
man_the_guns.jpg

Man the Guns eklentisi ve 1.6 Ironclad yaması az önce çıktı. İlk izlenimlerinizi bu konudan paylaşabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#2
Oynayabilirsem paylaşacağım. Bu arada optimizasyonu geliştirmişler mi?
Ara
Cevapla
#3
Alacaktım vazgeçim şimdilik. Dlcsiz bir bakacağım.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#4
Deniyorum şimdi ama tahmin ettiğim gemi dizaynlarını ayarlayabilmek çok iyi olmuş. Deniz için bekliyordum eklentiyi ve daha savaşma şansım olmasada gemi dizaynları hem aktif hemde gerçekten savaşta daha özgün gemiler olmasını sağlayacak bence
Ara
Cevapla
#5
Bende deniyorum şuan bakalım optimizasyon gelişmiş gibi gelmedi pek bana bunun dışında daha savaş olayını denemedim.
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
Cevapla
#6
Şu anlık gördüğüm yakıt sisteminin oyuna derinlik kattığı, ne çok olmuş zor ne çok kolay olmuş bunun dışında Abd odak ağacı bana biraz karışık geldi Multiplayer metası çok değişecek gibi.
Ara
Cevapla
#7
Yeni deniz komuta sistemine alışamadım ben baya. (Bu arada SHBB'ler efsane olmuş önceden kağıt üzerinde ufak bir etkisi olsun diye yapardık da bu sefer Yamato ve Montanalar oyuncu tarafından dizayn edilirse çok can yakabilir ) Gemi kontrolleri eskisi gibi olsa daha rahat olurmuş ama bakalım.
Ara
Cevapla
#8
Amerika 39 da depresyon dan çıkıp civil ekonomiye geçiyor.Geçtiği gibide partial ı pp ile alıyor.Ayrıca sonsuz petrol sayesinde naval tech te herkesten ileride oluyorsunuz.Günde 2.5 naval exp geliyor.Bütün doktrinler bütün donanma tech i çok rahat araştırılıyor.6. tech slotunu neutral act tan giderseniz çok erken alıyorsunuz.1936 da 6 tech slotunuz oluyor.Askeri focuslarda tank production unu 25 azaltan focus var.Medium tank çok rahat basılıyor.Donanma focusunda convoy üretimini 25 düşüren focus var.Naaval exp sayesinde istediğiniz çeşit gemi dizaynı yapabiliyorsunuz.london naval treaty 1938 civarında kendi kendine gidiyor ondan sonra bir sınırlama kalmıyor.25000 production costlu süper heavy bb bile çok rahat basılıyor.Tek sıkıntısı oyun başında sürekli lobby yapmak zorundasınız pp harcayamıyorsunuz depresyon kalkana kadar.
[+] 1 üye sadeliasker nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Gemi tasarlama işi on numara olmuş.
Ara
Cevapla
#10
Ya herkes başını kaldıramıyor o kadar ki beğendi ya da oyunu sıfırdan öğrenmekle uğraşıyor. Bu sessizlik hayra alamet değil.

Gerçi milletin işi gücü okulu var herkes benim gibi işsiz güçsüz mü sad. :pen:
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
(01-03-2019, 10:53)Zebercet : Ya herkes başını kaldıramıyor o kadar ki beğendi ya da oyunu sıfırdan öğrenmekle uğraşıyor. Bu sessizlik hayra alamet değil.

Gerçi milletin işi gücü okulu var herkes benim gibi işsiz güçsüz mü sad. :pen:

İşten gelince 4 saat uğraştımda bence herkes donanma mekaniğini anlamaya çalışıyor. İstemediğin yere 2-3 tane giden filolar mı dersin Emir vermene (ve başında güyya amiral olmasına rağmen ) emir verdiğin yer uzakta ise oraya hiç gemi göndermeyen yapay zeka mı dersin ? Baya alışılması zor bir dizayn olmuş.

Task Force oluşturma ekranı koymuşlar ama amacını anlamadım ayarlasanızda diğer filolardan rezerv gemiler katılmıyor task force'lara denediğim kadarı ile sadece filonuzda yeterince geminizin olup olmadığına bakmaya yarıyor gibi adeta.
Ara
Cevapla
#12
Yanlış anlamadıysam task force düzenleme ekranı, bir nevi kara birliklerindeki tümen dizaynı gibi bir şey. Mesela bir tane denizaltı avcısı task force düzeni yapıyorsun içine 10 tane destroyer koyuyorsun ve kaydediyorsun. Sonra istersen bu formasyondan daha fazla üretebiliyorsun veya bir gemi batıp yokolduğunda formasyonun bozulduğunu falan ordan görüyorsun.
Ara
Cevapla
#13
Fazla gereksiz olmuş bence. Onun yerine task force oluşturduğumuzda oyunun aynı hq'da boşta kalan gemileri task force ile birleştirmesi çok daha güzel bir özellik olabilirdi. Sadece belirttiğin amaç için var ise baya eksik bir araç olmuş.

Birde bu ekpaket ile deniz savaşlarının çok büyük değişeceğini düşünüyorum. Japonya ile bütün donanmanızı denizde tutmanız singapur düşürmeden mümkün değil hatta çin savaşı uzarsa ve çini bloke altında tutmak istiyorsanız 30 tan fazla gemi kullanırsanız (gemilerin fuel usage önemli tabiki ) yakıt sorununuz çok büyük oluyor.

Bu olay Japonya'ya çok büyük darbe vuracak bence çünkü amerika gibi petrol havuzu bir ortamın aksine japonya 1941'den sonra gemilerini deniz'e çıkaramayacak bir hale geliyor. Belirli taktikler ile bu kullanımı minimum'a indirip deniz savaşını kazansanız bile Amerikan adalarını düşürmeye petrolünüz yetmeyebilir oO İleride küçük hotfixler ile değişecektir ama MP'lerde Japonyanın baya zor durumlarda kaldığını görebiliriz.
Ara
Cevapla
#14
Yakıt sisteminin almanya ve japonyayı dolaylı yoldan nerflediği zaten konuşulan bir konu. Henüz çok az oynadım nasıl dengelenmiş bilmiyorum, paradox düşünmüştür o konuyu herhalde. Sentetik petrol üretimi çok daha önemli bir konu haline geldi.
Ara
Cevapla
#15
Ben açıkcası çok beğendim deniz savaşları için fakat bence yapay zeka hala çok iyi değil. Birde işgal ettiğimiz bölgede atlı birlikleri isyan çıkmasın diye görev veriyorum fakat isyanlar çıkıp fabrikalar sabotaj olmaya devam ediyor. Bu tarz problem ile kaşılaşan oldu mu ?
Ara
Cevapla
#16
Japonya ile oynadım. Yine eskisi gibi oynadım, gram takıt sıkıntısı çekmeddim. Varlığını bile hissetmedim yakıt rezervinin. Üzdü biraz.
Ara
Cevapla
#17
(01-03-2019, 13:32)napolyon94 : Japonya ile oynadım. Yine eskisi gibi oynadım, gram takıt sıkıntısı çekmeddim. Varlığını bile hissetmedim yakıt rezervinin. Üzdü biraz.

Multiplayer'da hissetmedi isen iyi ancak Singleplayer'da zaten yapay zeka baya hatalı oynuyor. Strike pozisyonunda bekletip sadece yapay zeka gelince vursan sıkıntı çekmezsin ama MP'de ABD adaları bloke altına uzun süre aldığında adalara ulaşmaya çalışırken bile petrol sıkıntısı çekilebilir.
Edit: Ayrıca Strike Pozisyonu sadece savunmada mantıklı duruyor eğer düşmana karşı baskı ya da deniz bölgesinin kontrolünü istiyorsanız donanmanızın orada durması lazım.

(01-03-2019, 13:12)perverende : Yakıt sisteminin almanya ve japonyayı dolaylı yoldan nerflediği zaten konuşulan bir konu. Henüz çok az oynadım nasıl dengelenmiş bilmiyorum, paradox düşünmüştür o konuyu herhalde. Sentetik petrol üretimi çok daha önemli bir konu haline geldi.

Evet sentetik aşırı değerli şu anda. Hem rafineriler hemde araştırmaları petrol'ü baya güzel yandan etkiliyor. İngiltere bile olsanız rafineriye özen göstermeniz gerekiyor bence (İngiltere donanması + Hava Kuvvetleri derken orda da güzel bir petrol harcaması var ama ingiltere ile çok rahat idare edebileceğiniz bir konu Japonya'ya göre )
Yakıttan kısmak için okyanuslarda sürekli donanma olmayacak buda güzel bir durum bence gerçekçilik adına.

Edit: Sürekli Hoi 4 oynayan yayıncılarda USA ın aşırı güçlü kaldığını ve MP de Allies'ın çok önde olurtacağını düşünüyor açıkcası. (Axis uçak uçuramayabilir yakıt olmadığı için )
Ara
Cevapla
#18
Dlc'yi 2 açıdan değerlendireceğim
Olumlu yanları
yakıt sistemi oyunu gerçekçi hale getirmiş
filo oluşturma ve bu oluşturduğunuz filo'lar da 1 gemi batınca otomatikman rezervden gemi alıp filoya eklemesi muhteşem olmuş
Denizaltılar hoi 2 den beri 13 yıldır çözülemeyen bir sorundu.Sonunda çözmüşler denizaltılar dehşet saçıyor ve tek düşmanları ASW li gemiler artık BB ler onları batıramıyor
Gemi dizaynı süper olmuş
Artık filo savaşları daha gerçekçi.Tek gemi türüyle savaş imkansız.

Olumsuz yanları
ABD artık ölümsüz olmuş MP ler de istenmeyen ülke olacak o kesin
Filo savaşları artık destroyer,light kru ve uçak gemisi arasında olacak o kesin tıpkı gerçekte olduğu gibi zırhlıların devri bitti
bu yazdığıma itiraz olacaktır sebebini yazayım
Destroyerleri 2 tip hazırlıyorum AI ye karşı oynarken 1 tip ful torpido,1 zorunlu seri top,1 radar,1 uçaksavar olan ve 2 tip 1 anti ASW ,2 anti air, 1 top ,1 radar, 1 sonar özellikli destroyerler hepsi bu batırmadık filo kalmıyor.Sadece 70 Destroyer den oluşan bir filo kurdum ABD'nin kaç uçak gemisini batırdım saymadım kaybım da 9-10 Destroyer
MP'lerde buna karşı tek önlem light krular.Buna göre bu 2 gemi türünü en iyi dengeleyen filo kazanacak gibi
Ve küçük ülkelerle oynamak işkence artık rafineri ve silolara yer yok bu yüzden tüm bölgelere +2 inşaat slotu şart
O kadar çok teknoloji gelmiş ki hızlandırma olsa bile artık 5 yer yetersiz 1 tane daha eklemeleri gerekli
Ara
Cevapla
#19
Zırhlılar ile iyi filo dizilimleri yapilabiliyor aslinda ama bu sefer muhrip ve kruvazorleri zirhlilarin eksik yönlerini kapatacak şekilde dizayn etmeniz lazim. Full AA buildli kruvazör ne kadar etkili olur aslinda bu sorunun cevabina gore zirhli kullanimi devam edebilir
Ara
Cevapla
#20
Multiplayer oyunlarında japonun amerikaya karşı bir deniz savaşı kazanması nerdeyse imkansız.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.