Hoi4- Politik Güç Rehberi
#1
Politik Güç, oyunda ülke liderinin, içişleri üzerindeki nüfuzunu temsil eder.
22px-Political_power.png Politik Güç
Normal zorlukta her gün 2 PG kazanılır. Kolay zorlukta bu 2.5 iken, uzman zorlukta ise 1.75tir.

Bazı liderlerin ülkelerinin Politik Gücüne bir bonus ya da ceza veren bir özelliği vardır. Örneğin:
Adolf Hitler -Dictator- +25 PG
Leon Trotsky -Permanent Revolutionary- (-15%) PG,+15% Savaşa hazırlık süresi, -30% Direnişçi aktivitelerin zararı
Edward VIII -Inexperienced Imperialist- (−30%) PG,+5% İstikrar,-25% Savaşa hazırlık süresi
Jake Richter -Master Maneuverer- +15% PG
Victoria -Kaiserin of the People- +0.1% Haftalık İstikrar, +5% İstikrar, +5% Savaş Desteği, +10% Kendi topraklarında birlik savunması, +15% PG

Ulusal Odak
Ulusal odaklar Hearts of Iron III'teki kararların yerini almıştır. Herhangi bir zamanda yalnızca bir ulusal odak etkin olabilir ve her biri belirli sayıda gün sürer.Genellikle 70 gün)
Tamamlandığında, faydalar sağlar veya eventler başlatırlar. Büyük ülkeler (ve DLC geliştirmesine sahip ülkeler) kendi benzersiz odak ağaçlarına sahipken, diğer ülkeler genel bir ağacı paylaşmaktadır.

Yasalar
Politik güç, hükümet yasalarını yönetmek için de harcanmaktadır. Bunlar yasalar, bakanlar ve şirketleri belirlemeye yarar. Bir yasayı yürürlüğe koymak veya kaldırmak PG mal olur.

Komutanlar
Politik güç, komuta bölümlerinde kullanılmak üzere yeni komutanlar üretmek için kullanılabilir. Maliyeti oyununun hali hazırda sahip olduğu komutanlara göre belirlenir. 5 PG maliyetle başlar ve her alınan komutan için 5 artar. Amirallar de aynı miktarda ve maliyette alınır.

Diplomasi
Politik güç, savaş sebebi bulmak, bağımsızlığı güvence altına almak, ilişkileri geliştirmek, (yabancı) parti popülaritesini artırmak ve (yabancı) darbeler düzenlemek dahil olmak üzere çeşitli diplomatik etkileşimler için gereklidir.
Fetih casus belli kullanarak bir vilayette hak iddia edilmesi 50 PG mal olur, Tarafsız Dış Politika ulusal odağına sahip olan bir ülkeye karşı atılırsa 5 artar. Fetih gerekçesine eklenen her eyalet maliyeti 10 PG arttırıyor. Core kurtarma CB'sini kullanmak 25 PG mal olur.
Bağımsızlığa garanti vermek, 25 PG mal olur ve sonraki her ülke garantisi için bir bu kadar artar (ilkinde 25 PG, ikincide 50 PG vb.)
İlişkilerin geliştirilmesi 10 PG maliyeti ile başlar ve aynı ideolojiye sahip bir ülke için günlük 0,2 PG mal olur. Hedef eğer farklı bir ideoloji sahipse ve ilişkileri geliştirme eylemi yapılırsa, günlük maliyet 0,4 PGtür. Örneğin eğer Almanya, faşist İtalya ile ilişki geliştiriyorsa bu ona her gün 2 PG'ye mal olur ama eğer demokratik Britanya ile ilişki geliştiriyorsa her gün 4 PG harcamasına sebep olur.
Başka bir ülkede ideolojiyi güçlendirmek, günlük 0,25 PG mal olur ve hedef ideolojiye desteği günlük % 0,05 oranında artırır.
Bir darbe düzenlemek, 200 PG ulaşılana kadar günde 0,5 PG mal olacak.

Decisions(Kararlar)
Kararlar, ulusal ruh ve eventler arasında orta bir ypş görevi görür. 25 ila 200 PG mal olabilirler (hiçbir masraf gerektirmeyen birkaç karar hariç). Sonuçlar anlık veya zamanlı etkiler arasında değişiklik gösterir.

Oyuncunun hükümet türü ülke lideri ve ideolojileri tarafından tanımlanır.

Seçimler
Demokrasilerde seçimler her 4 yılda bir yapılır. Oyuncu bir sonraki seçimin ne zaman politika sekmesi altında olacağını görebilir. Seçimler, oyuncunun ideolojisini barış yoluyla diğer ideolojilere değiştirmesini sağlar. Bunun için ön koşul, ilgili tarafın %50'den fazla popülerliğe sahip olmasıdır. Seçimler bazı diğer Seçim eventlerini de tetikleyebilir.

Ulusal Ruh
Ulusal ruhlar, bonuslar veya cezalar veren özel fikirlerdir. Bu fikirler, ülkenin odak ağacı veya belirli etkinlik zincirleri aracılığıyla edinilebilir.

Bunların çoğu ülkeye özgü olmakla birlikte, birden fazla ulusa (genel odak ağacındakiler gibi) uygulanabilenleri de vardır.

İstikrar
İstikrar %0 ile %100 arasında bir yüzde olarak ifade edilir ve halkın mevcut hükümete verdiği desteği temsil eder.

% 50'nin üzerindeki istikrar, kararlılık yüzdesine göre belirlenen bonuslar sağlayacaktır. % 100 kararlılıkta aşağıdaki bonuslar geçerlidir:

+%20 fabrika ve tersane üretimi
-%5 tüketim malları (consumer goods)
+%10 PG kazancı
İstikrar % 100'ü aşarsa, 'ekstra' istikrar kullanıcı arayüzünde görünmez ve ek bonuslar uygulanmaz. Bununla birlikte, 'ekstra' istikrar gelecekte oluşabilecek herhangi bir kararlılık azalmasına karşı tampon görevi görecektir.

%50'nin altındaki istikrar, istikrar yüzdesine göre belirlenen cezalar verecektir. %0 istikrarda aşağıdaki cezalar uygulanır:

-%50 fabrika ve tersane üretimi
-%20 PG kazancı
Düşük istikrar oyuncu savaştaysa krize neden olabilir.

Savaş Desteği
Halkın bir savaşı bitirme istekliliğini temsil eder. Birçok yasayı yürürlüğe koymak ve ulusunuzu etkili bir şekilde savaşa hazır hale getirmek için yüksek savaş desteği gerekiyor.

% 50'nin üzerindeki savaş desteği aşağıdaki faydaları sağlayacaktır:

+% 30 mobilizasyon hızı
Core bölgenizde %10 birlik saldırısı ve savunması
+% 50 Komuta Gücü kazancı

% 50'nin altındaki savaş desteği aşağıdaki cezaları verecektir:
-50% mobilizasyon hızı
-95% Komut Güç kazancı
-30% Teslim Sınırı
Savaştayken krize neden olabilir

Ulusal Liderler
Her ülkenin bir lideri vardır. Bu lider, hangi partinin iktidarda olduğuna ve söz konusu partinin liderine bağlıdır. Liderlerin çoğu sadece göstermeliktir ve oyun üzerinde hiçbir etkisi yoktur, bazı liderlerin belirli bonusları veya cezaları vardır.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.