HoI4 - Savaş Rehberi
#1
HEARTS OF IRON IV
Savaş Rehberi
Bu rehberde Hearts of Iron IV'da savaş döneminde dikkat etmeniz gereken şeyleri inceleyeceğiz.
Bu rehber Savaş Öncesi Rehberi'nin devamıdır, oyunda yeniyseniz o rehberi de okumanızı öneririm.

Kara Savaşları
Oyunda kontrol edebildiğiniz en küçük askeri birimler tümenlerdir. Bu tümenler 5 tugaydan oluşan bir şablona sahiptir, bu şablonda tugaylar sütunları oluştururken her bir ikon taburu sembolize eder.

Birliklerinizi denizden geçirmek için ilk olarak tümenlerinizi liman bölgesine getirmeli ardından oradan diğer bir liman bölgesine geçmelisiniz, bunun yanı sıra deniz çıkartmasını da kullanabilirsiniz.

86CD1CF9A759BA6967CFA8760373FC5D3895652A

Tugaylar ve Taburlar
Bir tümende 3 tank taburu ve 3 piyade taburu bulunur. Bu taburlar 2 farklı tugaylar halindedir, bu tugaylardaki taburları değiştirerek tümeninizin özelliklerini etkileyebilirsiniz.

Bu şablon tasarımındaki birimlerin konumları herhangi bir fark yaratmaz, 1 tugaya 3 tane piyade taburu koymakla, 3 tugaya 1'er tane piyade taburu koymak arasında bir fark yoktur. Ancak bu taburları tecrübe puanıyla geliştirmek istediğinizde 2. durum daha pahalıya malolacaktır.

Bu tugaylar listenin en üstündeki birimle kısıtlandırılırlar, piyade tugayları düz piyadeler, topçular, tanksavar ve uçaksavar taburları içerebilir. Hareketli tugaylar ise süvari, motorize ve mekanize piyadelerden oluşmalıdır. Zırhlı tugaylar herhangi türdeki tanklar, tanksavarlar, uçaksavarlar ve diğer topçu birimlerine sahip olabilir.

Hearts of Iron IV'da aşağıdaki türde taburlar bulunur:
  • Piyade - Bu birimler sizin standart piyadelerinizdir, neredeyse sadece insangücüne malolurlar. Bu birimler savunmada çok iyiyken, saldırıda yetersiz kalabilir. Güçlü bir organizasyon seviyesine sahiplerdir ve bu sebeple tanklardan daha uzun süre savaş alanında yeralırlar.
  • Atlılar - Bu birimler piyadelerden daha hızlıdır, çok yüksek supression istatistğine sahiptirler bu da işgal edilen bölgelerdeki direniş seviyesini düşürmede bu birimleri ideal kılar.
  • Dağcılar ve Denizciler - Bu birimler daha fazla manpower ve ekipman harcarlar, farklı arazi şartlarında farklı metodlarda avantaj sahibidirler. Dağcılar tepelik ve dağlık bölgelerde bonus edinir, denizciler ise çıkartmalarda ve nehir geçişlerinde çok etkilidir. Dağcılarla paraşütçüleri ve denizcileri birlikte kullandığınızda bu birimlerin bonusu azalır, bu sebeple tümenleri sadece dağcılar veya sadece denizciler şeklinde kurmanız önerilir.
  • Paraşütçüler - Bu birimler düşman hattının arkasına çıkartılabilir, bunun dışında normal muharebelerde zayıftırlar ve ağır ekipman taşıyamazlar. Birimin üstündeki paraşüt ikonu o birimin karada olup olmadığını gösterir, paraşütçüler hava yoluyla ikmal alamadığı için hızlıca bir liman ele geçirmeli veya ana toprakla bağlantı kurmalıdır.
  • Motorize ve Mekanize Piyadeler - Bunlar kamyonet vb. araçlara sahip piyade birlikleri, yukarıda anlatılan piyadelere benzer bir şekilde çalışıyorlar ancak daha hızlı hareket ediyorlar. Bu piyadeleri tanklarla birlikte aynı tümene koyduğunuzda tankların düşük organizasyon problemini ortadan kaldırırsınız. Motorize piyadeler düşük zırhlı tanklarla aynı hızdadır, erken dönem mekanize piyadeler ise biraz daha yavaş.
  • Tanklar - Bu birimler düşük organizasyon seviyesine sahiptir ancak sahip oldukları sertlik seviyesi düşman tanksavar silah kullanmıyorsa düşmanı hard atak değerini daha çok kullanmaya zorlar ve genelde hard atak değeri soft atak değerinden daha düşüktür. Tanklar hızlıdırlar, ancak piyadelerle birlikte bir şablonda yeralırlarsa piyade hızında hareket ederler.
  • Topçular, Uçaksavarlar ve Tanksavarlar - Topçular tank gibi ancak daha fazla soft atağa sahip, uçaksavarlar anti-air saldırısına odaklı, tanksavarlar ise yüksek hard atağa sahip. Bunlar tank hızında hareket ediyorlar dolayısıyla tanklarınızın yanında olmaları makul.
  • Light, medium ve heavy tanklar doğal olarak farklı seviye hızlara sahip. Heavy tanklar piyadelerden biraz hızlıyken, super heavy tanklar piyadelerden daha yavaş hareket ediyor dolayısıyla sıradan piyadelerle aynı şablona alınabilir.
  • Roket topçuları sıradan topçularla aynı soft atak değerine sahip ancak fazladan breakthrough özelliğine sahipler, bu da onları saldırılarda daha iyi hale getiriyor.
Destek Taburları
Şablonda en solda kalan kısım destek taburlarına ayrılmıştır, burada mevcut tümenlerinize ekstradan çeşitli bonuslar sağlayabilirsiniz.
  • Destek Topçular, Tanksavar ve Uçaksavarlar - Bu birimler sırasıyla soft attack, hard attack ve hava savunma seviyelerinizi güçlendirir. Destek versiyonları sıradan versiyonlara oranla daha az maliyetlidir ve biriminizin hızını düşürmez. Bu da bu taburların paraşütçü birimler gibi hızlı tümenlerde bulunmaları durumunda daha etkili hale getirir.
  • Mühendisler - Bu birimler tümenin siper kazmasını ve düşman ataklarına olan savunmasını güçlendirir. Aynı zamanda kale bulunan bölgelere yaptığınız saldırılarda ve nehir geçmelerde etkilidir.
  • Roket silahları tümeninizin breakthrough oranını yükseltir, bu da birimin saldırırken daha az hasar almasını sağlar.
  • Recon birlikleri komutanınızın muharebede daha iyi taktiksel kararlar vermesini sağlar. Her tümenin komutanı (yani yapayzeka) mevcut listeden bir taktik seçmektedir, eğer bu birimde recon varsa yapayzekanın sizin için seçtiği taktiğin, düşman taktiğini cevaplayan tarzda bir taktik olma ihtimali artar.
  • Askeri polis tümeninizin supression seviyesini yükseltir bu da düşmancıl direniş etkisini kırar. Bu birlikler özellikle süvariler gibi hızlı birimlerle birlikte kullanılmalıdır.
  • Bakım bölükleri ekipmanınızın kalitesini arttırarak birimlerinizin daha az erzak harcamasını sağlar. Özellikle pahalı tanklara veya ekipmanlara sahipseniz bu destek taburlarına önem vermelisiniz, bir piyadenin yerine yenisini bulmak kolayken, bir Tiger tankının yerine yenisini yapmak o kadar kolay olmayabilir.
  • Lojistik bölükleri birliğin erzak harcamasını azaltır, tek bir bölgede fazla erzak ihtiyacı oluşturmadan daha fazla birim olabilmesini sağlar. Aynı zamanda düşük altyapı seviyesine sahip bölgelerde etkilidir.
  • Sinyal bölükleri çok sayıda tümene sahip olduğuunzda ve planlama bonusundan yararlanmak istediğinizde önemli. Eğer çok sayıda birliği tek bir düşmana yönlendirirseniz, bu birlikler eşzamanlı bir şekilde hareket edecektir ancak muharebe alanına sonradan gelen birlikler direkt olarak savaşa katılmaktansa takviye kuvvetler kısmında yer alacaktır. Bu muharebeye katılma oranı normalde saat başı %2 (düşmana vurulmayan 34 saat), radyo teknolojisiyle bu oran %7'ye çıkarılabilir (düşmana vurulmayan 9.5 saat), yüksek seviye bir sinal bölüğü 56 initiative sağlar bu da takviye süresini 3 saate indirir.
Tabur ekleyip çıkartarak, tugaylardaki farklı taburları kombine ederek çok güçlü bir etki yaratmanız mümkün. Bu şablonlarda değişiklik yapmak kara tecrübesi gerektirir, bu tecrübe puanı muharebelerin yanı sıra ordularınıza talim yaptırarak da kazanılabilir.

Savaş Planlaması
Ordunuzu hazırladıktan sonra savaş planlaması mekaniğiyle birimlerinizin hareketini otomasyona bağlayabilir ve bu esnada planlama bonusu edinmelerini sağlayabilirsiniz. Dilediğiniz vaktirde sağ click ile birimlerinize ayrı emir verebilirsiniz.

4601315DEF987DD1EAFE183EE8F0B8F32453CB9B

Yukarıda görüntüleyebildiğiniz savaş planlama arayüzünde soldan sağa olmak üzere aşağıda listelenen butonlar yer alır.
  • Deniz Çıkartması - Dost bir limana tıklayın, ardından düşman bir limana sağ tıklayarak çıkartma planlamaya başlayın. Deniz çıkartmaları zamanları değişiklik gösterebilen, iptal edilemeyen bir hazırlık sürecine sahiptir. Bu çıkartmaları yapabilmeniz için çıkartma yapacak gücün geçiş yapacağı tüm bölgelerde deniz üstünlüğüne sahip olmanız gerekir, buna sahip olmak için deniz birimlerinizi o bölgeye atamanız gerek, deniz çıkartmasında bulunduktan sonra ilk hedefiniz düşman limanını ele geçirmek olmalıdır, aksi takdirde erzak sıkıntısı yaşarlar.
  • Paraşüt - Dost bir hava üssüne tıklayın, ardından paraşüt birlikleriyle indirme yapmak istediğiniz düşman bir bölgesine tıklayın. Paraşütçü birlikler de aynı şekilde geçilmesi mümkün olmayan bir hazırlık süresine sahiptir. Bunu yapabilmeniz için uçaklarınızın geçeceği hava bölgelerinde hava üstünlüğüne sahip olmalısınız. Bu şekilde bir bölgeye indirilen askerler inişleri esnasında ciddi dezavantajlara sahip olurlar bu sebeple direkt savaş olan bir bölgeye değil, askersiz bir bölgeye inmeliler.
  • Ön Cephe - Bu butonla dost bir ülke ve tarafsız bir ülke arasında sınır çizebilirsiniz, ordularınız bu sınırı cephe olarak kabul edecek ve orada dizilecektir.
  • Saldırı Cephesi - Bu butonla düşman ülkelere bir hat çizebilirsiniz. Tümenleriniz atandıkları ön cepheden bu çizgiye doğru hareket edecek ve yolda karşılaştıkları birimlerle savaşacaklardır. Bu hattı çizdikten sonra ön cephede bulunan birimler savaşlarda kendilerine yardımcı olacak bir planlama bonusu kazanırlar, bu bonus düşmanın siper bonusunu karşılamada önem taşır. Edit mode üzerinden atak yönünüzü değiştirebilirsiniz. Bir birimin ön cepheye atanmış olması saldırı cephesine atanmasının şart olduğu anlamına gelmez, eğer saldırı cephesine atanmamışsa birim hatla birlikte ilerleyecek, ancak muharebelerde yer almayacaktır. Örneğin tankları saldırı cephesine atayıp ilerlemeleri tanklarla sağlarken, piyadelerle bu hattı korumayı tercih edebilirsiniz.
  • Çekilme Cephesi - Emri verdiğinizde ordunuz bu cepheye geri dönecektir. Tıpkı saldrı cephesi gibi işler ancak bunu sadece dost bölgelerde çizebilirsiniz. Bunu yaptığınızda ön ve saldırı cephesindeki ordular bu cepheye geçer.
  • Garnizon Durumu - Bu modda birkaç eyaleti seçip orduların bu eyaletlerde devriye gezmesini ve bu eyaletlerdeki düşman ordularla savaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu modda victory point bölgeleri ve önemli limanlar öncelik taşır. Bunu yaptığınızda birimler ön/saldırı cephelerinden ayrılır.
  • Ordu Atama - İsterseniz bunu kullanabilir isterseniz CTRL'ye basılı tutarak yukarıdaki eylemlerde ordu atamasında bulunabilirsiniz.
  • Emir Değiştirme - Bu butonla silip baştan çizmeye gerek kalmadan mevcut emirlerde değişiklikler yapabilirsiniz.
  • Emir Kaldırma - Bu butonla çizdiğiniz planları kaldırabilirsiniz.
Birim Özellikleri
Oyunda askeri anlamda verdiğiniz kararlarda birimlerinizi iyi okumak ve durumlarını anlamak önem taşır.

5D9FA6A32D48D9C5DE16DBB54F8685E437F8E1D1

Yukarıdaki görselde soldan sağa olmak üzere:
  • Organizasyon (yeşil bar) - Bu kısım birimlerinizin savaşma iradesini gösterir, savaşların büyük bir çoğunluğu taraflardan birinin organizasyon değerinin sıfırlanmasıyla sona erer. Düşük organizasyon birimine sahip birimlerin üstüne gidebilir ve etraflarını sarmaya çalışabilirsiniz.
  • Ekipman (turuncu bar) - Bu kısım birimlerinizin ne derece ekipmana sahip olduğunu gösterir. Bu kısmın üstüne farenizi getirdiğinizde eksikleri varsa hangi ekipmandan eksikleri olduğunu görebilirsiniz.
  • Birim ikonu.
  • Tecrübe seviyesi - Talim yapmadan savaşa sürülen kara birlikleri "green" tecrübeye sahiptir, tamamen talim yapmış bir biçimde savaşa sürülenler "trained" özelliğe sahip olur. Cephelerdeki ordular talim yaparak "regular" seviyeye ulaşabilir.
  • Tecrübe barı - Bu bar tamamlandığında birimlerinizin tecrübe seviyesi artar.
  • Planlama bonusu - Bu bar biriminizin ne kadar planlama bonusuna sahip olduğunu gösterir.
  • Şu anki eylemi gösteren ikon. (hareket ediyor, saldırıyor vs)
  • Siper süreci - Birimin siper durumunu gösterir.
  • Birimin ismi.
  • Ordudan çıkartma butonu.
Tümen Özellikleri
Her tümen savaştaki etkisini belirleyen belli başlı özelliklere sahiptir, farklı tugayları kombine ederek bir tugayın zayıf kaldığı kısımda güçlü diğer tugaylarla bu eksikleri kapatıp ideal tümen şablonları oluşturabilirsiniz.
  • Maksimum hız - Anlayacağınız gibi bu kısım birimin bir bölgeden diğer bir bölgeye ne hızla hareket ettiğini gösteriyor. Tümenler, barındırdıkları en yavaş birimin hızında hareket ederler, bu sebeple light tanklarla piyadeleri tek bir tümene koymak pek mantıklı değildir. Motorize olmayan topçular dahil tüm piyadeler 4km/h ile hareket ederken süvariler 6km/h ile hareket eder.
  • HP - Bu kısım bir taburun yokedilmeden önce alacağı hasarı gösterir. Piyadeler, motorize birlikler, mekanize piyadeler ve süvariler yüksek HP oranına sahipken, tanklar, destek bölükleri, topçu birlikler, uçaksavar ve tanksavarlar daha düşük HP'ye sahiptir.
  • Organizasyon - Bu kısım birimlerinizin savaşma iradesini gösterir, savaşların büyük bir çoğunluğu taraflardan birinin organizasyon değerinin sıfırlanmasıyla sona erer. Organizasyon seviyesi aynı zamanda düşman bölgelerine olan ilerleme hızınızı da etkiler.
  • Recovery Rate - Bu oran tümenlerinizin eksik organizasyon seviyesini ne kadar hızlı doldurduğunu ifade eder.
  • Recon - Recon bölükleri tarafından sağlanan bu oran yapayzeka komutanın düşman komutanın taktiklerine karşılık gelen taktik seçme ihtimalini arttırır.
  • Supression - Bu oran tümeninizin bölgedeki düşman direnişine karşı olan efektifliğini gösterir. Muharebelerde bir işe yaramaz ancak hızlı ve ucuz süvari gibi birimlerle direniş seviyesinden kaynaklanan ekipman kaybını engelleyebilirsiniz.
  • Weight - Bu oran biriminizin taşınma esnasında kaç taşıma gemisine ihtiyacı olduğunu gösterir.
  • Erzak kullanımı - Bu oran biriminizin ne kadar erzak harcadığını gösterir, ekstra altyapı ve limanlar bu durumu güçlendirebilir, aynı zamanda lojistik birimleriyle bu kullanımı azaltabilirsiniz.
  • Reliability - Bakım bölükleri reliability bonusu sağlarlar. Bu bonus topçulardan tanklara, tanklardan piyade ekipmanlarına kadar oyundaki tüm ekipmanların sahip olduğu kalite bonusunu sembolize eder. Bu kaliteye göre daha az veya daha çok ekipman kaybedersiniz.
  • Trickleback - Bu oran insangücü kaybınızın ne kadarını geri kazanabildiğinizi ifade eder, askeri hastanelerle bu oranı arttırabilirsiniz.
  • Tecrübe kaybı - Bu oran tümenlerinizin aldığı hasarlarla ne kadar tecrübe kaybettiğini gösterir.
  • Soft/Hard Atak - Bu oranlar hedeflere yapılan saldırıları gösterir. Saldıran birimin atak değeri düşmanın defans değeriyle çarpışacaktır. Bu defans birimi tarafından karşılanan her atağın hedefi ıskalama olasılığı vardır. Savunan birim de aynı şekilde saldırıda bulunabilir, bu durumda saldıran birimin breakthrough değeriyle çarpışır. Soft ve Hard atak arasındaki fark için Hardness kısmını inceleyin.
  • Defans ve Breakthrough - Bu değerler birimlerinizin savunurken ve saldırırken gelen saldırılarda atağın ne kadarını bloklayabileceğini gösterir. Eğer 100 soft attacklı bir birime karşı savunma yapıyorsanız 100 defansa sahip olmakla 999 defansa sahip olmak arasında hiçbir fark yoktur. Defans ve breakthrough her ne kadar önemli olsa da, düşmanınızdan her zaman daha çok soft ve hard atağa sahip olmaya çalışın. Breakthrough sadece saldırırken kullanılır, saldırırken düşük defans ancak yüksek breakthrougha sahip tank gibi birimlere sahip olmak daha yararlıdır, tam tersi bir biçimde yüksek defans ancak düşük breakthrougha sahip motorize birlikler ve piyadeler savunmada çok daha iyidir.
  • Armor ve Piercing - Armor alınan hasarı azaltır, bu hasarın azaltılması için defans ve breakthrough değerinin düşman atağından düşük olması ve atağın darbe olarak alınmış olması gerekir. Eğer düşman piercing'inden daha fazla armor'a sahipseniz, size gelen soft ard atakları yarıya bölebilirsiniz. Piercing armor bonusunu devredışı bırakır, 100 armorlu bir hedefe karşı 100 piercinge sahip olmak 999 piercinge sahip olmakla eşdeğerdir. Bu bonus tanklar için büyük önem taşır ve tankların piyadelere karşı üstün olmasını sağlayan şey tam olarak budur.
  • Initiative - Bu değer komutanın recon değerinden edindiği avantajla doğru olanı seçerek muharebe taktiğini ne kadar hızlı bir şekilde gerçekleştirebileceğini ifade eder. Yüksek initiative'e sahip birimler aynı zamanda takviye güçleri daha hızlı edinir ve yedek güçler daha hızlı savaşa dahil olur. Sinyal bölüklerince geliştirilirler.
  • Combat Width - Bu oldukça önemli ve yeni oyuncularca hakettiği önemi göremeyen bu değer, çoğu zaman 2 tümenin 10 tümeni nasıl yendiğini açıklayan şeydir. Birçok savaş alanında combat width 80'dir, bir noktaya birden fazla bölgeden saldırmak combat width'i 40'lık arttırır. Bu sebeple tümenlerinizi 5, 10, 20 veya 40 combat widthli olmak üzerine yaratmanız fayda sağlar. Çeşitli komutanlar combat width kullanımını %50 arttırabilir, bu durumda 11, 22 ve 44'lük birimler yapabilirsiniz.
  • Hardness - %100 hardness'a sahip bir birim tamamen hard atak alır, piyadelerin hard atak değeir düşük olduğu için bu durum alınan hasar değerini azaltmaktadır. Tanksavar birimleri tümenlerinizin hard atak değerini arttırır.
Oyundaki en önemli özellikler soft/hard atak, defans/breakthrough, armor/piercing ve combat width'tir.

Deniz Savaşları
Deniz savaşlarında yapmanız gereken şey kabaca filonuzu oluşturduktan sonra onlara bir görev vermek. Bu görevi vermek için filo seçmeniz ve amiral portresinin üstünde kalan butonlardan birine basmanız yeterli.

4D10C675AE6EE981E42FEF513056221F927E148B

Oyunda donanmalarınıza verebileceğiniz 4 farklı görev mevcut.
  • Patrol - Bu görevde gemileriniz geniş aralıklarla bir bölgede düşman avına çıkar. Bu görev düşmanı bulma şansınızın en yüksek olduğu görevdir ancak aynı zamanda muharebeye katılacak birimlerin de en az olduğu görevdir. Bunu zaten yenmiş olduğunuz düşman filosundan geriye kalanları bulmak için kullanabilirsiniz.
  • Search & Destroy - Bu görevde gemileriniz orta derece aralıklarla dolaşır, düşman filolarıyla karşılaşma olasılığınız azdır ancak karşılaşmanız durumunda tüm filolarınız birlikte hareket eder. Bunu sizle eşit güçte veya sizin donanmanızdan güçlü donanmalara karşı kullanabilirsiniz.
  • Convoy Raiding - Bu görevde gemileriniz geniş aralıklarla hareket ederken düşman filolarından kaçınmaya çalışır, bu esnada düşman ticqaret gemilerini batırmaya çalışarak erzak hatlarını zedeler. Özellikle denizaltıları ve destroyerlar için ideal bir görevdir.
  • Convoy Defense - Birimleriniz yakın bir şekilde hareket ederek düşman konvoy saldırılarını engellemeye çalışır.
  • Hold - Bu görevde birimleriniz tıpkı bir kara ordusu gibi hareket eder, bir bölgede pozisyon alır ve hareket etmezler. Bunu yapmanız için iki ana sebep var, birincisi bu mod uçak gemileri için daha kullanışlı, bu uçak gemilerince spesifik bölgelere hava ve kara desteği sağlayabilirsiniz. Bir diğer unsur ise ana gemiye sahip filolarda savaş olan bölgelerin kıyısına gelip düşmana kıyı bombardımanı debuff'u sağlamak.
Gemileriniz 3 farklı sektörde görevlendirilebilir, bir sektöre atandıktan sonra gemiler görevlerini yerine getirecektir.

Filolar için aynı zamanda farklı ayarlara da sahipsiniz, ateşin önündeki İngiliz anahtarı sembollü butonlar gemilerinizin çeşitli derece hasarlardan sonra onarılmak üzere ana limana dönüp dönmemesini ifade ediyor. Bunların hemen sağında gemilerinize onarılmadan sonuna kadar savaşmaları için emir verebiliyorsunuz. Son onarma seçeneği gemilerinizin filoyla birlikte mi geri çekilerek onarmaya gitmesi yoksa tek başına filodan ayrılarak onarılmaya gitmesini istediğinizle alakalı.

Hava Savaşları
Hava savaşları deniz savaşlarına çok benzer bir şekilde işliyor, büyük oranda otomasyon halnde olmakla birlikte belli birimleri çeşitli görevlere atayabiliyorsunuz.

Oyunda hava kuvvetlerinizi yönetirken muhatap olacağınız 3 ana arayüz var, bunlardan ilki hava üssü ekranı, bu ekrandan hava üssünüzün mevcut stoğunuzu görebiliyorsunuz.

Sol üstteki kısım üsteki toplam uçak sayısını gösteriyor. Eğer kapasitenin üstünde uçak yerleştirirseniz bu üssün efektif bir şekilde çalışmasını engelliyor.

Sağ üstteki butondan yeni airwingler oluşturabiliyorsunuz. Bir airwing'i bir sektöre atamanın 2 yolu var, bunlardan ilki airwingi seçip hava bölgesine sağ tıklamak. Bu durum kimi zaman airwingleri yanlış zone'a atamanızla sonuçlanabilir. Bunu yapmanın daha iyi yolu stratejik hava haritası modunu kullanmak.

57C3562951663A019146ED79597C92F0BCB28CF1

Bunu yaptığınızda herhangi bir hava bölgesine tıkladığınızda o bölgeye dair çeşitli bilgiler alacaksınız, bu bilgiler arasında o bölgede hangi airwinglerinizin bulunduğu bilgisi de mevcut.

D873E62C747AE961C42E29BC761E61B231F018C0

Yukarıda gördüğünüz airwinglerin yanındaki butonlara tıklayarak onlara çeşitli görevler verebilirsiniz.
  • Air Superiority - Diğer fighterları yoketmeye odaklanır.
  • Interception - Düşman bombardıman uçaklarını yoketmeye odaklanır.
  • Close Air Support - Kara savaşları yaşanan bölgelere odaklanır ve buradaki düşman güçlerine saldırır.
  • Naval Strike - Düşman gemilerine saldırır.
  • Port Strike - Limandaki düşman gemilerine saldırır.
  • Strategic Bombing - Düşman altyapısına ve diğer inşaatlara zarar verir.
Aynı zamanda national focus aracılığıyla açılan kamikaze saldırıları mevcut.

Hava üssü ile ilgili region arasındaki menzil aşağıda gösteriliyor. Bir airwingi bölgeye atadıktan sonra o airwinglerin efektifliği bu menzile dayalıdır. Bu efektiflik yeşil, sarı ve kırmızı renkte gösterilir.
[+] 10 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Eline saglik.Guzel rehber.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
hocam rehber gayet iyide bu breakthrought ve piercing ne onu anlamadim aciklarsan sevinirim
Ara
Cevapla
#4
Bu rehberde Breakthrough ve Piercing değerlerinden bahsediliyor, faydalı olacaktır.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.