HOI4 - Tümen Dizayn ve Tabur Rehberi
#1
Tümen dizayn etmeyi ve diğer iyi tümenleri göstereceğim bu rehberde. Eğer bildiğiniz iyi farklı tümenler varsa paylaşabilirsiniz. Geri dönüşlerinizi esirgemeyin lütfen.
Tümen Dizaynı:

Birlik Özellikleri:

Tümen dizayn ederken dikkat etmemiz gereken özelliklerden 4'ü Organizasyon, Soft Attack, Breakthrough ve Combat Width.

Soft Attack: Soft Attack, Piyadelere verilen hasardır. Soft Attack'ı yüksek tutmak size cephede ilerlemenize yardımcı olur.
-
Hard Attack: Hard Attack, Tank gibi zırhlı birliklere karşı kullanılır. Genelde Anti tank, Tank Avcıları, Tanklar ve Mekanize birlikler sayesinde kazanılır.
-
Breakthrough: Breakthrough, düşmanların Organizasyon'unu ne hızla dağıtacağınızı belirler. Eğer yüksek Breakthrough'a sahipseniz düşman birimleri savaşmadan geri çekilmeye zorlayabilirsiniz. Bunu Almanya ve Japonya gibi ülkelerde Tank birimlerinde yüksek tutun. Genelde ağırlığına bağlı olarak tanklardan ve Topçu tanklardan gelir.
-
Organizasyon: Organizasyon, birliklerin ne kadar savaşabileceğini belirler. Eğer yüksek Organizasyon'a sahipseniz birlikleriniz uzun süre muharebede kalabilir. Genelde piyadeler ve motorize birliklerden gelir.
-
Combat Width: Combat Width, birliklerinizin savaşta ne kadar yer kaplayacağını belirler. Eğer yüksek Combat Width'e sahip birlikleriniz varsa muharebeye çok az birlik sokabilirsiniz. 20, 30 veya 40 boyutunda yapmalısınız(Garnizon hariç).
-
Armor: Armor, düşmanın Piercing'ine bağlı olarak hasar azaltır. 
-
Piercing: Piercing, Armor'a sahip düşmanlara karşı hasar sağlar ve Armor'unu deler. Genelde Anti Tank, Tank Avcısı ve Tanklardan gelir.
-
Maximum Speed: Maximum Speed, birliğinizin en yüksek hızını belirler. Bunu yüksek tutmak için mobilize birlikler kullanın ve araç kullanmayan birlikleri tümenlerinize koymayın.
-
Supression: Supression, birliğinizin isyan durdurma becerisini belirler. Bunu polis birliklerinizde yüksek tutun.
-
Defense: Defense, birliğinizin savunma becerisini belirler. Bunu sadece piyade olan birliklerde rahatça yüksek tutabilirsiniz.


Birlik Dizaynı:

Birlik tasarlarken bir amacımız olmalı. Örneğin karşı tarafın hatlarını yarmak istiyorsunuz diyelim:

unknown.png?width=858&height=406
Şöyle bir birliği üretmeniz biraz zaman alır ama bu birliğin karşısında hiçbir birlik duramaz. Bu birlikteki amaç yüksek Soft Attack, Breakthrough, Organizasyon ve Armor
.

Birlik dizayn etmeden önce öğrenmeniz gereken şey amacınıza uygun özellikleri yüksek tutmak ve doğru doktrini seçmek. Kendinize birlikler tasarlamak için şu siteyi kullanabilirsiniz.

Özel durumlar hariç kendi dizaynınızı yapmanıza gerek yok.

Hangi Özellikler Hangi Ülkelerde Kullanılmalı:
Örneğin, Türkiye, Romanya veya Bulgaristan gibi küçük ülkeler oynuyorsanız Organizasyon ve Soft Attack'ı yüksek tutmanız gerekiyor bu şekilde küçük ülkeleri rahatça yutabilirsiniz. Uygulanışı şöyle, dediklerimi yüksek tutmak için top ve piyade çoğunluğu kurup sayıdan kazanmaya çalışacaksınız. 1-2 tümen fark bile sizi savaşı kazanmaya götürebilir. 

Eğer USSR/Almanya veya Amerika gibi devletler oynuyorsanız normale ek olarak Breakthrough ve Maximum Speed yüksek tutmalısınız. Çünkü hızlı ve delici olmalısınız. Bunu paketlemeler ile vesaire yapabilirsiniz. 

Saldırgan oynuyorsanız Breakthrough ve Soft attack, Defansif oynuyorsanız DefenseOrganizasyon ve Soft Attack iyi olur. Ayrıca Defansif oynuyorsanız bolca anti tank birliği tutun yanınızda özellikle Tank Destroyer birliğinden. 

Araziler ve Arazilere Karşı Önlemler:

unknown.png?width=604&height=406
Arazi değişkenleri, resimdeki görsellerin yukarıdan sıralanmış şekilde açıklaması ve koşul açıklamaları(Savunan taraf dejavantaj almaz.):

Bonus değişkenler:

unknown.png
(1)Küçük nehir: Saldıran taraf için -%30 saldırı ve -%25 hareket puanı.
(2)Büyük nehir: Saldıran taraf için -%60 saldırı ve -%50 hareket puanı.
(3)Çıkarma: Saldıran taraf için -%70 saldırı.
(4)Sığınak: Sadece karadan olan saldırılara -%15 saldırı eksisi verir.
(4)Kıyı Sığınağı: Sadece çıkarma birliklerine -%15 saldırı eksisi verir.


Kolay Koşullar:
(7)Düz Arazi: Hiçbir eksi yoktur. Birlikleriniz olduğu gibidir ve Saldıran taraf güçlüyse bu muharebede de güçlü olur.

Normal Koşullar:
(1)Çöl: Hareket puanına -%5, Hastalanma oranına 1, Yıpranma ve ekipman kaybetme oranına +%20. 
(8)Şehir: Hareket puanına -%20, Saldırı puanına -%30, Saldıran taraf hava avantajına -%50.

Sıradan koşullardır ancak bazı durumlarda sıkıntılı olabilirler. Örneğin Çöl koşullarında ikmal sorunu hastalanma sorunu gibi problemler çıkabilir. Şehirler Zor koşullar ile Normal koşullar arasında bir köprü gibidir geçmesi pek zor değil ancak bazı durumlarda sinir bozucu olabilir.

Zor Koşullar:
(2)Ormanlık: Hareket puanına -%50,  Saldırı puanına -%20, Saldıran taraf hava avantajına -%10, Muharebe büyüklüğüne -%20.
(3)Tepelik: Hareket puanına -%50, Saldırı puanına -%30, Saldıran taraf hava avantajına -%5, Muharebe büyüklüğüne -%30.
(4)Sık Ormanlık: Hareket puanına -%50, Yıpranma ve ekipman kaybetme oranına +%30, Saldırı puanına -%30, General hastalanma oranına 1, Muharebe büyüklüğüne ve Düşman hava avantajına -%25.

Zor koşullar yaygın koşullardır ancak yıpratırlar. Böyle yerlere girerken düşman birliklerin durumunu gözden geçirip girin ancak haritanın çoğu yerinde böyle yerlere rastlayabilirsiniz dolayısıyla alışmalısınız.

Çok Zor Koşullar:
(5)Bataklık: Hareket puanına -%100, Yıpranma ve ekipman kaybetme oranına +%50, Saldırı puanına -%40, Muharebe büyüklüğüne -%25 ve Hastalanma oranına 1. 
(6)Dağlık: Hareket puanına -%100,  Yıpranma ve ekipman kaybetme oranına +%40, Saldırı puanına -%60, Saldıran taraf hava avantajına -%10, Muharebe büyüklüğüne -%66. 

Çok zor koşula sahip bölgelere saldırmanız önerilmez. Çok fazla birlik kaybedersiniz ve hiç efektif olmaz. En son çare veya düşmanın çok az olduğu bölgelerde bu bölgelere saldırın. Eğer bu bölgelere coğrafyanız yüzünden saldırmak zorundaysanız diğer kısımlarda anllatığım Dağcılar gibi özel birliklerden üretin.

Dağcılar Dağlık ve Tepelikte, Denizciler ise Bataklık, Nehir ve Çıkarma alanlarında çok iyidirler. Düz arazi hariç savunan her zaman daha avantajlıdır bu yüzden hep ya fazla ya güçlü ya da savunan taraf olmaya bakın.

Taburlar ve Tabur Özellikleri:
Her taburun kendi puanları vardır. Örneğin Tank taburlarının Soft Attack'ı ve Breakthrough'u yüksektir. Ancak Organizasyon tüketirler.

Mountaineer(Dağcı): 
unknown.png?width=1025&height=60Dağcılar, Tepelik arazide +%10 hareket bonusu, +%20 saldırı bonusu ve +%5 defans bonusu alır. Ve Dağcılar, Dağlık arazide +%20 hareket bonusu, +%35 saldırı bonusu ve +%10 defans bonusu kazanır. Piyadeden avantajları hariç pek bir farkı yoktur.
-
Infantary(Piyade): Normal Organizasyon üreten ve Defense'i yüksek birlik.
-
Light Tank(Hafif Tank): Soft Attack ve Breakthrough'u ortalama birlik. Organizasyon tüketir.
-
Heavy/Medium Tank(Ağır/Orta Tank): Soft Attack, Hard Attack ve Breakthrough'u çok yüksek birlik. Organizasyon tüketir
-
Tank Destroyer(Tank Avcısı): Hard Attack'ı çok yüksek ve Breakthrough'u yüksek birlik. Organizasyon tüketir.
-
Marine(Denizci): 
unknown.png?width=1025&height=59
Denizciler, Bataklık arazide +%30 saldırı bonusu, Nehirden saldırırken +%40 saldırı bonusu ve +%50 çıkarma saldırı bonusu alır. Piyadeden bonus hariç pek farkı yoktur ve çoğu zaman çok iş görürler.
-
Motorize/Mekanize: Soft AttackMaximum Speed ve Organizasyon'u yüksek birlik. (Mekanizelerin ilave Hard Attack'ı vardır)
-
Anti-Tank: Ortalamanın üstünde Hard Attacklı ve Piercingli tabur. Organizasyon tüketir.
-
Artillery(Top): Yüksek Soft Attacklı tabur. Organizasyon tüketir.
-
Self Propelled Tank(Topçu Tank): Yüksek Soft Attack ve Breakthroughlu tabur. Organizasyon tüketir.
-
Rocket Artillery(Topçu Roketi): Yüksek Soft Attack ve az üretim maliyeti. Organizasyon tüketir.
-
Anti Air(Uçaksavar): Düşmanların hava avantajını azaltır ve düşman uçaklarını patlatır. 


Birlik dizayn ederken ana fikir şudur, Piyadeler ile Organizasyon üretip diğer birlikler ile o Organizasyon'u düzgün bir şekilde kullanmak. Bu sebeple Piyadelerin yanında Top gibi yan birimler kullanılır ve Soft Attack değeri yükseltilir. Piyadelere Motorize ve Mekanizeler de dahildir.
Hazır Tümenler:

Basit Tümenler:





Diğer Tümenler:
[+] 19 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel bir rehber olmuş.
Ara
Cevapla
#3
Oyun içi indikatörler ile gösterilse çok daha yardımcı olurmuş ama yine de rehber için teşekkürler.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Rehberde birkaç imla hatası ve renk kayması düzeltildi. Muhtemelen yakında rehbere bir güncelleme gelir, eğer eklenmesini/anlatılmasını istediğiniz bir şey varsa yazabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#5
Oyunu tekrar açmama sebep olan rehber. Teşekkür ettim.
[+] 1 üye Jokzilla nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Yeniden güncelledim, birkaç açıklamayı daha uzun yaptım. Ara sıra böyle güncellemeler yapacağım, eğer yeni bilgi edinirsem onları da eklerim konuya.
[+] 2 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Motorize Roket Tümeni rehbere eklendi(Katyuşa).
Ara
Cevapla
#8
20 lik piyade birliğinde uçak savar koymak istersek neyi çıkarmalıyız ? Maintenance'yi mi çıkarmalıyız ?
Ara
Cevapla
#9
(15-12-2020, 02:11)Elensar : 20 lik piyade birliğinde uçak savar koymak istersek neyi çıkarmalıyız ? Maintenance'yi mi çıkarmalıyız ?
Hangi ülke olduğunuza ve amacınıza bağlı. Field Hospital veya Maintenance çıkarmanız mantıklı olur.
Ara
Cevapla
#10
kaliteli rehber
Ara
Cevapla
#11
(15-12-2020, 02:12)Yasin Ahmet :
(15-12-2020, 02:11)Elensar : 20 lik piyade birliğinde uçak savar koymak istersek neyi çıkarmalıyız ? Maintenance'yi mi çıkarmalıyız ?
Hangi ülke olduğunuza ve amacınıza bağlı. Field Hospital veya Maintenance çıkarmanız mantıklı olur.

teşekkürler
Ara
Cevapla
#12
Taburlar ve Tabur Özellikleri kısmına birkaç açıklama eklenmiş, yazım hataları düzeltilmiş ve Anti-Air eklenmiştir.
Ara
Cevapla
#13
Denizci ve Dağcı birliklerine daha iyi açıklamalar eklendi ve Arazi konusunda yazılar ve bir bölüm eklendi.
Ara
Cevapla
#14
Dostum bu espici dedikleri Light Sport Artillery neyin nesi anlamadım. Multiplayer de görüyorum.
Ara
Cevapla
#15
(08-01-2021, 20:20)Elensar : Dostum bu espici dedikleri Light Sport Artillery neyin nesi anlamadım. Multiplayer de görüyorum.
Daha önce öyle bir şey duymadım ancak belki topçu tank olabilir. Tankların topçu varyasyonları Multiplayerlarda çok yaygın diye biliyorum. Konuda da bahsetmiştim o tanklardan, Hafif Topçu Tanklar hem hızlı üretilir hem motorize topçu görevi görür hem de zırhlıdır. Ayrıca breakthrough değeri vardır. Eğer bu değilse başka bir şey ise bilgim yok. O topçu tanklar konuda verdiğim bazı templatelerde bulunmakta, çok işlevseldirler.
Ara
Cevapla
#16
Oyun içinden 1 tane örnek tasarım atarmısınız ?
Hangi sırayla koyacağımı anlamadım.
LC9IeA.png

Ara
Cevapla
#17
Tümen diziliminde sıranın bir önemi yok.
Ara
Cevapla
#18
(13-04-2021, 00:02)Fetih 1453 : Oyun içinden 1 tane örnek tasarım atarmısınız ?
Hangi sırayla koyacağımı anlamadım.
Justicar'ın dediğine ek olarak, sıraları yukarıdan aşağı olmak suretiyle sıraladığınız sürece bir farkı yok. Örneğin birer tane piyade bulunan 3 piyade kolonu size 1 kolondaki 3 piyadeden daha fazla deneyim puanına bedel olabilir. Buna dikkat ettiğiniz sürece hiçbir farkı yok.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#19
bu dizilimler en son çıkan eklenti ile hala geçerlimi daha önceki haftalarda bir arkadaşın paylaşımında 27 widthlik dizilim en iyi diye bir araştırma paylaşmıştı
Ara
Cevapla
#20
(12-01-2022, 19:45)tiger1944 : bu dizilimler en son çıkan eklenti ile hala geçerlimi daha önceki haftalarda bir arkadaşın paylaşımında 27 widthlik dizilim en iyi diye bir araştırma paylaşmıştı

Yok, güncel dizilimler değil. Eğer güncel ve iyi olanları elinizde varsa eklemekten memnun olurum.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.