Üretim, bir ülkenin savaşını yürütmek için ordu tarafından kullanılan tanklar, silahlar, uçaklar ve gemiler gibi ekipmanların üretimini ifade eder. Bina inşaati hem ekonomik kalkınma hem de askeri tesisler için yapılır.
Fabrikalar
Oyunda 3 tip fabrika vardır
Sivil fabrika: İnşaat (onarım dahil), ticaret ve tüketim malları.
Askeri fabrika: Piyade ekipmanı, nakliye, topçu, tank ve uçak. Her biri temelde 5 üretime sahiptir. Bu değer üretim verimliliği ile çarpılır.
Tersane: Gemiler, Denizaltılar ve Konvoylar. Üretim maliyeti temelde 2.5 üretime sahiptir. %100 üretim verimliliği ile artılır.
Askeri fabrikalar ve deniz tersanelerinin modifiyesini "Concentrated" ve "Dispersed" teknolojileri belirler iken, sivil fabrikalar ise "Construction" teknolojisinden ve ekonomi yasalarından etkilenmektedir.
Üretim Hatları
Askeri fabrikalar ve tersanelerin üretimi, her seferinde tek bir tür ekipman üretmeye çalışmaktadır.Tek bir üretim hattına en fazla 150 fabrika atanabilir, ancak bir ülke aynı ürünü üreten fazladan üretim hatları işletebilir. Tersanede üretilen gemilere atabilecek üretim hattı daha azdır. "Capital Ships" en fazla 5, "Screen Ship" en fazla 10, denizaltı ve konvoylar en fazla 15 olabilir.
Üretim Verimliliği
Her üretim hattının, mevcut ekipmanını üretmede ne kadar seri olduğunu belirleyen kendi verimlilik seviyesi vardır. Verimlilik ne kadar yüksek olursa, üretim hattı o kadar hızlıdır ve maksimum değere kadar ekipman üretir. Aynı üretim hattını sürekli çalıştırmak verimliliğini kademeli olarak artırır. Üretim verimliliği temel değerde(değiştiriciler olmadan % 10) başlar ve her gün üretim verimliliği sınırına (değiştiriciler olmadan % 50) kadar artar. Tüm bunlar endüstri teknolojisi, araştırma ve ulusal odaklarla artırılabilir.
Kaynaklar
Her ülke kendi topraklarındaki kaynakların bir kısmını askeri üretim için kullanabilir. Bu yüzde, Trade Law'a bağlıdır. Closed Economy'de bu oran %100'dür.
Toplam kaynak miktarı Excavation (Kazı) teknolojileri araştırılarak artırılabilir (industry sekmesi altında). Kazı teknolojisinin her seviyesi, çıkarılan tüm kaynakların toplamına %+10'luk bir kaynak kazancı verimliliği artışı sağlar. Kazı teknolojisinin 5 seviyesi vardır; hepsini araştırmak, çıkarılan kaynaklara toplam + %50 bonus verecektir.
Toplam kaynak miktarı altyapı (infrastructure) yapılarak da artırılabilir. Her altyapı düzeyi, bir eyaletteki çıkarılan tüm kaynakların (Sentetik Rafineri tarafından üretilen kaynaklar veya ticaret yoluyla edinilen kaynaklar hariç) toplamına kaynak artışı sağlar. Artış hem kaynakların temel miktarına hem de altyapının seviyesine göre değişir.
Kaynaklar stoklanamaz dolayısıyla fazla kaynaklar eğer sizden ticaretle alan ülke yoksa işe yaramaz.
Farklı ekipman türleri üretmek için farklı kaynaklar gerektirir. Yeterli kaynak bulunmaması, en düşük öncelikli üretim hatlarına% -100'e varan bir verimlilik cezası uygulayacaktır.
6 stratejik kaynak vardır:
Petrol:her türlü aracı çalıştırmak için önemlidir.İmalatta kullanılmaz, bunun yerine gemiler, uçaklar ve kara araçları tarafından kullanılan yakıta rafine edilir.
Alüminyum: zırhlıların ve uçakların inşası için önemlidir. Support Equipment (Destek Ekipmanı) yapımında da kullanılır
Kauçuk: Çoğu zırhlı aracın yapımı için önemlidir
Tungsten: Temel olarak tanksavar mühimmatları için kullanılan nadir bir sert metaldir, aynı zamanda makina parçalarında ve özel üretimlerde kullanılır.
Çelik: İster tank ister gemi olsun, çoğu askeri makine türü için ana metaldir.
Krom: Krom, gelişmiş motorların inşasında kullanılan bir metaldir.
Kaynakları edinme
Daha fazla kaynak edinmenin birkaç yolu vardır:
Kaynak ticareti.
Kaynak arama kararları veya belirli ulusal odaklar
Kaynak üreten eyaletlerde altyapı geliştirme
Sentetik rafinerisi inşası
Daha fazla yerli üretim için Ticaret Kanunu'nu ayarlama
Kazı teknoloji
Kaynakları içeren eyaletleri fetih
Ekipman
Kara birlikleri ve hava filoları kolayca üretilmez. Bunun için fabrikalarda gerekli ekipmanları üretmek gerekmektedir. Üretildikten sonra kara ve hava birliklerinin kullanımı için ülkenin dört bir yanına dağıtılırlar.Kaynakların aksine, ekipman stoklanabilir. Stoklar Lojistik Sekmesi altında görülebilir.
Üretim Lisansı
Ülkeler, daha önce bir teknoloji araştırmış olan ülkelerin üretim lisansları için o ülkeye ödeme yapabilirler. Genellikle 1 sivil fabrikaya mal olur. Kaynak alım satımından farklı olarak, lisans veren ülkeler sivil fabrikadan faydalanmamaktadır.
Yabancı bir ulusla iyi ilişkileri olan bir ulus, yabancı ekipmanı üretmek için onlardan lisans isteyebilir. Bir ülkenin lisans vermeye istekli olduğu ekipman türü, ilişkilerine bağlıdır. Örneğin Almanya, en son tank veya avcı tasarımlarını lisanslamak istemeyebilir, ancak Panzer II'leri dost ya da tarafsız uluslara sunmaktan mutluluk duyacaktır. Ulusal odaklar ayrıca lisans kazanmanın veya lisans üretimine bonuslar sağlamanın bir yolunu sağlayabilir. Lisanslı ekipman üretmek oyuncunun kendi tasarımlarını üretmek kadar etkili olmayacaktır. Son teknoloji lisans üretimi, gözle görülür bir verimlilik cezasına sahip olacak, ancak birkaç yıllık bir tasarım, kendine ait bir teknoloji kadar üretmek için oldukça verimli olacak. Tasarımın sahibi ile aynı grupta değilseniz, biraz daha az teknik destek ve üretim yardımı alacaksınız.
Lisanslama ekipmanı, gelecekte kilidini açmakla ilgileniyorsanız ilgili teknoloji için bir araştırma bonusu da verir.
Fabrikalar
Oyunda 3 tip fabrika vardır
Sivil fabrika: İnşaat (onarım dahil), ticaret ve tüketim malları.
Askeri fabrika: Piyade ekipmanı, nakliye, topçu, tank ve uçak. Her biri temelde 5 üretime sahiptir. Bu değer üretim verimliliği ile çarpılır.
Tersane: Gemiler, Denizaltılar ve Konvoylar. Üretim maliyeti temelde 2.5 üretime sahiptir. %100 üretim verimliliği ile artılır.
Askeri fabrikalar ve deniz tersanelerinin modifiyesini "Concentrated" ve "Dispersed" teknolojileri belirler iken, sivil fabrikalar ise "Construction" teknolojisinden ve ekonomi yasalarından etkilenmektedir.
Üretim Hatları
Askeri fabrikalar ve tersanelerin üretimi, her seferinde tek bir tür ekipman üretmeye çalışmaktadır.Tek bir üretim hattına en fazla 150 fabrika atanabilir, ancak bir ülke aynı ürünü üreten fazladan üretim hatları işletebilir. Tersanede üretilen gemilere atabilecek üretim hattı daha azdır. "Capital Ships" en fazla 5, "Screen Ship" en fazla 10, denizaltı ve konvoylar en fazla 15 olabilir.
Üretim Verimliliği
Her üretim hattının, mevcut ekipmanını üretmede ne kadar seri olduğunu belirleyen kendi verimlilik seviyesi vardır. Verimlilik ne kadar yüksek olursa, üretim hattı o kadar hızlıdır ve maksimum değere kadar ekipman üretir. Aynı üretim hattını sürekli çalıştırmak verimliliğini kademeli olarak artırır. Üretim verimliliği temel değerde(değiştiriciler olmadan % 10) başlar ve her gün üretim verimliliği sınırına (değiştiriciler olmadan % 50) kadar artar. Tüm bunlar endüstri teknolojisi, araştırma ve ulusal odaklarla artırılabilir.
Kaynaklar
Her ülke kendi topraklarındaki kaynakların bir kısmını askeri üretim için kullanabilir. Bu yüzde, Trade Law'a bağlıdır. Closed Economy'de bu oran %100'dür.
Toplam kaynak miktarı Excavation (Kazı) teknolojileri araştırılarak artırılabilir (industry sekmesi altında). Kazı teknolojisinin her seviyesi, çıkarılan tüm kaynakların toplamına %+10'luk bir kaynak kazancı verimliliği artışı sağlar. Kazı teknolojisinin 5 seviyesi vardır; hepsini araştırmak, çıkarılan kaynaklara toplam + %50 bonus verecektir.
Toplam kaynak miktarı altyapı (infrastructure) yapılarak da artırılabilir. Her altyapı düzeyi, bir eyaletteki çıkarılan tüm kaynakların (Sentetik Rafineri tarafından üretilen kaynaklar veya ticaret yoluyla edinilen kaynaklar hariç) toplamına kaynak artışı sağlar. Artış hem kaynakların temel miktarına hem de altyapının seviyesine göre değişir.
Kaynaklar stoklanamaz dolayısıyla fazla kaynaklar eğer sizden ticaretle alan ülke yoksa işe yaramaz.
Farklı ekipman türleri üretmek için farklı kaynaklar gerektirir. Yeterli kaynak bulunmaması, en düşük öncelikli üretim hatlarına% -100'e varan bir verimlilik cezası uygulayacaktır.
6 stratejik kaynak vardır:
Petrol:her türlü aracı çalıştırmak için önemlidir.İmalatta kullanılmaz, bunun yerine gemiler, uçaklar ve kara araçları tarafından kullanılan yakıta rafine edilir.
Alüminyum: zırhlıların ve uçakların inşası için önemlidir. Support Equipment (Destek Ekipmanı) yapımında da kullanılır
Kauçuk: Çoğu zırhlı aracın yapımı için önemlidir
Tungsten: Temel olarak tanksavar mühimmatları için kullanılan nadir bir sert metaldir, aynı zamanda makina parçalarında ve özel üretimlerde kullanılır.
Çelik: İster tank ister gemi olsun, çoğu askeri makine türü için ana metaldir.
Krom: Krom, gelişmiş motorların inşasında kullanılan bir metaldir.
Kaynakları edinme
Daha fazla kaynak edinmenin birkaç yolu vardır:
Kaynak ticareti.
Kaynak arama kararları veya belirli ulusal odaklar
Kaynak üreten eyaletlerde altyapı geliştirme
Sentetik rafinerisi inşası
Daha fazla yerli üretim için Ticaret Kanunu'nu ayarlama
Kazı teknoloji
Kaynakları içeren eyaletleri fetih
Ekipman
Kara birlikleri ve hava filoları kolayca üretilmez. Bunun için fabrikalarda gerekli ekipmanları üretmek gerekmektedir. Üretildikten sonra kara ve hava birliklerinin kullanımı için ülkenin dört bir yanına dağıtılırlar.Kaynakların aksine, ekipman stoklanabilir. Stoklar Lojistik Sekmesi altında görülebilir.
Üretim Lisansı
Ülkeler, daha önce bir teknoloji araştırmış olan ülkelerin üretim lisansları için o ülkeye ödeme yapabilirler. Genellikle 1 sivil fabrikaya mal olur. Kaynak alım satımından farklı olarak, lisans veren ülkeler sivil fabrikadan faydalanmamaktadır.
Yabancı bir ulusla iyi ilişkileri olan bir ulus, yabancı ekipmanı üretmek için onlardan lisans isteyebilir. Bir ülkenin lisans vermeye istekli olduğu ekipman türü, ilişkilerine bağlıdır. Örneğin Almanya, en son tank veya avcı tasarımlarını lisanslamak istemeyebilir, ancak Panzer II'leri dost ya da tarafsız uluslara sunmaktan mutluluk duyacaktır. Ulusal odaklar ayrıca lisans kazanmanın veya lisans üretimine bonuslar sağlamanın bir yolunu sağlayabilir. Lisanslı ekipman üretmek oyuncunun kendi tasarımlarını üretmek kadar etkili olmayacaktır. Son teknoloji lisans üretimi, gözle görülür bir verimlilik cezasına sahip olacak, ancak birkaç yıllık bir tasarım, kendine ait bir teknoloji kadar üretmek için oldukça verimli olacak. Tasarımın sahibi ile aynı grupta değilseniz, biraz daha az teknik destek ve üretim yardımı alacaksınız.
Lisanslama ekipmanı, gelecekte kilidini açmakla ilgileniyorsanız ilgili teknoloji için bir araştırma bonusu da verir.