HoI4 - Yeni Başlayanlar İçin 400 İpucu
#1
8Mg557.png
Bu konuda oyuna yeni başlayan oyuncular için hazırlanmış farklı kategorilerde yaklaşık 400 ipucunu okuyabilirsiniz.

Odak Ağacı
  • Neredeyse tüm odakların tamamlanması 70 gün sürüyor, planlamalarınızı bunun üzerine yapmalısınız.
  • Başlangıçta her zaman extra araştırma slotu ve fazladan sivil/askeri fabrika sağlayacak odaklarda ilerleyin.
  • Sivil fabrika odakları örneğin Japonya gibi oyunun başında savaşmak zorunda kalan olan bir devletle oynamıyorsanız her zaman daha önemli.
  • Hem sivil hem askeri fabrika bonusları veren odaklar küçük ülkeler için şart.
  • Bir başka ülkeyi savaşmadan ilhak etmenize olanak tanıyan odaklara öncelik vermelisiniz. 
  • ABD ve İngiltere gibi bazı ülkelerde küresel gerginlik mekaniğine bağlı bazı odaklar bulunur.
  • Eğer "Historical AI Focuses" seçeneğini kullanıyorsanız oyunun başında küresel gerginlik seviyesini nelerin arttırabileceğini az çok tahmin edebilirsiniz.
  • İspanya İç Savaşı 1936 yılının Ocak ve Haziran ayları arasında başlıyor ve 3 ila 12 ay arası bir zaman alıyor.
  • İspanya İç Savaşında eğer Cumhuriyetçiler kazanırsa gerginlik %8, faşistler kazanırsa gerginlik %18 artıyor.
  • Japonya 1937 yılının Ağustos ayında Çin'e saldırı düzenliyor ve bu küresel gerginliği %22 arttırıyor.
  • Bu iki olay sonrasında demokratik ülkelerle birçok odağı açabilir hale gelirsiniz.
  • Standart odak ağacındaki faşist odağı askere alınabilir nüfusu %7 arttırıyor, kullanılmalı.
  • Tek seferlik araştırma bonusları hali hazırda aktif araştırmalara etki etmez.
  • Odak ağacındaki noktalı çizgiler o odağı açabilmeniz için her iki öncül odağı da açmanız gerektiğini ifade eder.
  • Kırmızı ünlem işaretli yeşil oklarla gösterilen odaklardan sadece birini açabilirsiniz.
  • Yeterli İngilizceye sahipseniz mouse'ınızı odağın üstüne getirerek daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.
  • Eğer İngilizceniz yetmiyorsa mouse'u odağın üstüne getirdikten sonra ekran görüntüsü alıp forumda sorabilirsiniz.
  • Araştırdığınız odaklar günlük 1 politik güce malolurlar.
  • Aktif bir odak ilerleyişinizin olmadığı 10 gün boyunca kullanılabilir politik puanlarınız birikir.
  • Bir odağı bir kere seçtikten sonra yarısında bırakamaz veya durduramazsınız.
  • [Together for Victory (TfV)]: 10 normal odak açtıktan sonra ekranınızın sol alt köşesinde "Continuous Focuses" mekaniğini kullanabilirsiniz.
  • [TfV]: Bu Continuous Focuses'taki odakların da maliyeti günlük 1 politik güç.
  • [TfV]: Continuous olsun ya da olmasın hala aynı anda tek bir odak aktif olabiliyor.
  • [TfV]: Normal odaklardan farklı olarak Continuous olan odaklar dilendiği vakit açılıp kapatılabiliyor.
  • [TfV]: Resistance Supression odağı tüm bölgelerinizdeki direniş oranını %0.2 azaltıyor.
  • [TfV]: Technology Sharing odağı Faction Research'ı kullanabilmenizi sağlıyor.
  • Eğer decryption seviyeniz yeterince yüksekse diğer devletlerin hangi odakta ilerlediklerini görebilirsiniz.
  • Eğer o ülkenin decrption seviyesinden yüksek bir değere sahipseniz tüm odak ağaçlarını ve açtıkları odakları inceleyebilirsiniz.
  • Her zaman ülkelerin ikisinden sadece birinin seçilebilir olduğu odaklardan hangisini tercih ettiğini görebilirsiniz.
Araştırma
  • Farklı ülkeler oyuna farklı araştırmalar tamamlanmış halde başlar.
  • Oyun genelinde çok elzem olmadıkça zamanının ötesinde araştırmalar yapmayın.
  • Özellikle bir araştırma 6 aydan fazla süre zamanının ötesinde görülüyorsa kesinlikle yapmayın.
  • Bazı odaklarla belli araştırmaların zamanının ötesinde penaltısını kaldırabilirsiniz.
  • Eğer bir araştırma için %50 araştırma bonusuna sahipseniz zamanının ötesinde araştırma yapabilirsiniz.
  • Bir araştırmayı tamamlamadan önce başka bir araştırmaya geçerseniz ilk araştırmanızdaki ilerlemeniz kaydedilir.
  • Herhangi bir araştırma yapmadan geçen 30 gün boyunca araştırma ilerleyişiniz kaydedilir.
  • Daha önce başlamış olduğunuz bir araştırmada ilerlemeye karar vermeniz durumunda araştırma bonusunuz yine de devreye girer.
  • Araştırma bonusunuzun devreye girdiği araştırmayı yarıda bırakıp başka bir araştırmaya geçerseniz bonusunuz etkili olmaz.
  • Her zaman elektronik ve endüstriyel araştırmalarda geride kalmamaya çalışın.
  • Concentrated Industry neredeyse her zaman daha iyi.
  • Eğer fazladan araştırma slotunuz varsa Encryption ve Decryption'u ihmal etmeyin, decryption avantajına sahip taraf tüm kara savaşlarında bonus elde eder.
  • Özellikle kara doktrinleri oyun genelinde etki eden önemli bonuslar verirler.
  • Mobile Warfare doktrini özellikle açık arazilerde ve güçlü endüstriye sahip ülkelerde kendisini gösterir.
  • Superior Firepower doktrini zorlu arazilerde savaşan, kısıtlı insangücüne ancak oldukça etkili endüstriye sahip ülkelerde kendisini gösterir.
  • Grand Battleplan neredeyse her ülke tarafından tercih edilebilir.
  • Mass Assault doktrini ciddi bir insangücü bonusu sağlar, düşük insangücüne sahip küçük devletlerce tercih edilebilir.
  • Bu doktrinlerden sadece bir tanesini seçebilirsiniz, eğer bir başka doktrine geçerseniz ilk doktrindeki ilerleyişiniz silinir.
  • Tüm kara doktrinlerinin alt seçeneklerinden sadece birinde ilerleyebilirsiniz.
  • Havacılık ve donanma doktrinlerinde bu kısıtlamaya sahip olmayan doktrinler mevcut.
  • Uçak araştırmalarında sağ üstte gördüğünüz küçük ikon o uçağın carrier versiyonunu araştırabilmenizi sağlıyor.
  • Uçakların carrier versiyonları daha pahalı.
  • Motorized'deki benzer ikon Motorized Rocket Artillery'i araştırabilmenizi sağlıyor.
  • Açtığınız her tank saşesi o saşenin tanksavar SP, artillery veya uçaksavarını araştırabilmenizi sağlıyor.
  • Bunlar genel olarak daha pahalı, ancak daha etkili.
  • Birim kartının altındaki yeşil ikon, üretim maliyeti, bir ekipmanın ne kadar pahalı olduğunu anlamanızı kolaylaştırır.
  • Farklı ekipmanlara shift ile tıklayarak birden fazla pencere açarak karşılaştırma yapabilirsiniz. 
  • Yeni temel kara birimi araştırmanız durumunda o birimin kullanılabileceği bir şablon elde edersiniz.
  • Eğer tankları mekanize piyadelerden önce araştırırsanız tanklarınızın yanında standart leg infantry bulunur.
  • Neyi ne zaman araştıracağınızı düşünürken her zaman araştırmasını yaptığınız ekipmanın cepheye ulaşmasının aylar sürdüğünü, dolayısıyla anlık bir fark yaratamayacağını aklınızda bulundurun.
  • Synthetic Oil araştırması eyalet başı bulunabilecek Refinery sayısını kısıtlar.
  • [TfV]: Faction Research ile eğer paktın bir üyesi bir araştırmayı tamamlamışsa diğer üyeler o araştırmada bonus elde eder.
  • [TfV]: Pakttan alabileceğiniz araştırma bonusu en fazla %50 olabilir ve diğer bonuslarla birleşebilir, dolayısıyla 0 günde bir araştırma tamamlayabilirsiniz.
  • [TfV]: Pakt içerisinde o araştırmayı tamamlamış ülke başına %10 ucuzluk elde edersiniz.
  • [TfV]: Koloniler, kuklalar ve entegre kuklalar bu bonustan %50 daha az yararlanır.
  • [TfV]: 1.3 ile birlikte Britanya İmparatorluğu üyeleri bu bonustan yararlanır bir şekilde oyuna başlar.
  • [TfV]: Faction Research her ne kadar ismi o şekildeymiş gibi intiba yaratsa da illa ki pakt içerisinde geçerli olmak zorunda değildir.
  • [TfV]: Bu şekilde bonus kalıcı olarak Technology Sharing continuous focusuyla veya Commonwealth ülkelerinin tarihsellik dışı odaklarıyla elde edilebilir.
  • [TfV]: Elektronik teknoloji ağacından vb. kaynaklardan elde ettiğiniz araştırma bonusları anlık etki eder, dolayısıyla hali hazırda araştırılmakta olan araştırmalarda kullanılabilir.
  • [TfV]: Öte yandan Faction Research ile elde edilen bonus sadece araştırmanın başlangıcında etkili olur.
  • [TfV]: Araştırma hali hazırda araştırılmaktayken Faction Research'ten elde edilen bonus artarsa durdurup tekrardan başlayarak o bonustan yararlanabilirsiniz. 
  • [TfV]: Faction Research mekaniğiyle Commonwealth ülkelerinin araştırma öncelikleri diğer ülkelerin hali hazırda araştırdığı araştırmalara göre değişiklik gösterebilir.
Yasalar ve Hükümet
  • Normal zorlukta günde 1 politik güç kârınız olur (2 kazanırsınız ama 1 her zaman odağa gider.)
  • Hükümetinizde yaptığınız değişikliklerin birçoğu 150 politik güce malolur.
  • Komünistler ve faşistler küresel gerginlik seviyesi %15 olduğu gibi War Economy'e geçebilir, bu seçenek neredeyse her zaman iyi bir seçenek.
  • Küresel gerginliği arttıran öğeleri odak ağacı bölümünde daha iyi inceleyebilirsiniz.
  • Demokrasiler ve tarafsız ülkeler kendilerine denk bir güçle önce savaşa girmeleri gerekir.
  • Demokrasiler ve tarafsız ülkeler ekonomi yasalarını Early Mobilization'a küresel gerginlik %5 ise değiştirebilirler, bu değişiklikte acele etmeye gerek yok.
  • Demokrasiler ve tarafsız ülkeler ekonomi yasalarını Partial Mobilization'a küresel gerginlik %15 ise değiştirebilirler, bu değişikliği hemen yapmak doğru olur.
  • Komünist ve Faşistler diledikleri vakit Partial Mobilization'a geçebilirler, dolayısıyla ilk tercih olarak kullanılabilir.
  • Bazı ülkelerdeki genellikle ekonomi ve askere alım odaklı yasalar için belli küresel gerginlik seviyesi ve odak gerekebilir.
  • Total Mobilization yaptığınızda askere alınabilir nüfus %3 azalır, eğer askere alım yasalarınız veya diğer etkenler %3'ten az sağlıyorsa 0 insangücüne sahip olursunuz.
  • Askere alım yasalarını arttırdığınız an insangücünüz artar, dolayısıyla çok gerekli olmadıkça önceden bu şekilde bir arttırmada bulunmanıza gerek yok.
  • Askere alım yasalarını 1 adım yükseltmeniz veya düşürmeniz her zaman 150 puan harcar, iki adım arttırırsanız veya düşürürseniz 300 puan harcar o sebeple bekleyip 2 adım birden yükseltmenin pek bir anlamı yok.
  • Ticaret yasalarıyla kaynaklarınızın belli bir yüzdesini endüstriyel ve araştırma bonuslarına ayırabilirsiniz.
  • Theoristler bazı doktrinleri daha hızlı araştırmanızı sağlar ve küçük tecrübe bonusu sağlar. Bazıları çok pahalı olabilir.
  • Eğer askeri ve sivil fabrikaların çalışmasını hızlandıran danışmanlara sahipseniz oyunun erken döneminde kullanılmaları fayda sağlar.
  • Politik puan elde etmenizi %15 hızlandıran danışman da tercih edilebilir ancak kendi ücretini çıkartması için 500 gün geçmesi gerektiğini aklınızda tutun.
  • Veteran zorluk seviyesinde elde ettiğiniz politik gücü 1'den 1.3 yerine 0.5'ten 0.8'e çıkarttığı için o danışman daha etkili.
  • Elde ettiği politik güç herhangi bir sebepten azalmış ülkeler için de bu geçerli.
  • Design company bonusu araştırma bittikten sonra etkili olur dolayısıyla araştırma başladığında hangi fabrikanın seçili olduğunun bir önemi yok.
  • Eğer yeterli politik güce sahipseniz önemli araştırmalarda bonus elde etmek için çeşitli değişiklikler yapabilirsiniz.
Diplomasi
  • Ana harita modunda herhangi bir toprağa sağ tıklayarak o ülkeyle diplomasi sayfanızı açabilirsiniz. 
  • Diplomasi arayüzünde "Details" kısmına gelerek o ülkeyle ilgili daha ayrıntılı bilgiye sahip olabilirsiniz.
  • Eğer bir bilgi üzerinde 2 sayı varsa bu encryption'unuzun ilgili sayının o 2 değer arasında olduğunu belirttiğini gösterir.
  • Savaş sebebi elde etmek için gereken süre yüksek kürese gerginlikle azalır. (Gerginliğin yarısı kadar yüzdesel değer)
  • Demokrasiler küresel gerginliği yükseltmemiş devletlere karşı savaş sebebi elde edemezler.
  • Demokrasilerin savaş sebebi elde etmesi için %100 küresel gerginlik olması gerekir.
  • Tarafsız ülkelerin savaş sebebi elde etmesi için %50 küresel gerginlik olması gerekir.
  • Claimler sadece savaş sebeplerini daha hızlı elde etmenizi sağlar.
  • Demokrasiler küresel gerginlik %80'in üstündeyse pakt kurabilir veya mevcut bir pakta katılabilirler.
  • Tarafsız ülkeler küresel gerginlik %40'ın üstündeyse pakt kurabilir veya mevcut bir pakta katılabilir.
  • Gönderdiğiniz gönüllü askerlerin sayısı sahip olduğunuz birim sayısıyla doğru orantılıdır.
  • Gönüllü askerler geri çağırılamazlar, savaş bittikten 2 hafta sonra veya siz savaşa girerseniz geri dönerler.
  • Demokrasilerin lend lease gönderebilmesi için %50 küresel gerginlik gerekir.
  • Tarafsız ülkelerin lend lease gönderebilmesi için %40 küresel gerginlik gerekir.
  • [TfV]: Diğer ülkelerden lend lease isteyebilirsiniz, eğer küresel gerginlik yeterli seviyedeyse ve vermelerini engelleyecek bir spiritleri yoksa verebilirler.
  • Demokrasilerin bir ülkenin bağımsızlığını garanti altına alması için %25 küresel gerginlik gerekir.
  • Tarafsız ülkelerin başka bir ülkenin bağımsızlığını garanti altına alması için %40 küresel gerginlik gerekir.
  • Bir ülkenin bağımsızlığının garantörü olmak günlük politik güç harvar ve küresel gerginliği azaltır.
  • Eğer garantilenen devlet saldırı alırsa garantileyen devlet küresel gerginlik farketmezsizin savaşa girebilir.
  • Yapayzeka her zaman bu seçeneğini kullanır.
  • Politik güç puanınızı kullanarak partinizin popularitesini arttırabilirsiniz.
  • Herhangi bir partinin gücü belli bir yüzdeyi aştıktan sonra barışçıl yollarla veya darbeyle o partinin başa geçmesini sağlayabilirsiniz.
  • Yapılan darbenin etkili olup olmaması darbeyi düzenleyen partinin başlangıçtaki gücüne bakar.
  • Savaştaki müttefiklerinize yardımcı kuvvet gönderebilirsiniz, bu durumda o kuvvetlerin yönetimi diğer devlete geçer.
  • Bu yardımcı kuvvetler dilendiği vakit geri çağırılabilirler.
  • Saldırmazlık paktlarına dair bilgi almak için ilgili seçeneğe mouse'ınızı getirin.
  • Tüm küresel gerginlik kısıtlamaları ilgili odaklarla görmezden gelinebilir.
  • Eğer bir ülkenin kontrol ettiği toprakların victory point oranı national integrity yüzdesinden düşük kalırsa o devlet teslim olur.
  • Herhangi bir paktın üyesi olmadan teslim olan devletler ele geçirilen topraklarında herhangi bir direniş göstermezler.
  • Pakt tüm ana üyeleri teslim olduğunda teslim olmuş sayılır.
  • Her savaşın nasıl gittiğini bu savaşın bir parçası olmasanız bile görebilirsiniz, küresel gerginlik butonunda mevcut savaşlara bakıp inceleyebilirsiniz.
  • [TfV]: Bağlı devlete sahipseniz Q tuşu aracılığıyla açılan arayüzde manage Subjects windows butonuyla durumlarını inceleyebilirsiniz.
  • [TfV]: Eğer bağlı devlet sizseniz yine aynı arayüzden kendi durumunuzu görebilirsiniz.
  • [TfV]: Bağlı devletlerin 4 otonomi seviyesi vardır: Entegre kukla, kukla, koloni, dominyon.
  • [TfV]: Bu seviyelerin her birinin farklı modifieri bulunur.
  • [TfV]: Her biri 1000 otonomi değeriyle ölçülen bir bara sahiptir, bu otonomi seviyesinin etkilerini üstüne mouse getirerek inceleyebilirsiniz.
  • [TfV]: Otonomi aynı zamanda national spiritler ve ulusal odaklarla da değişime uğrayabilir.
  • [TfV]: Otonomi seviyesi 1000'e ulaşırsa ülke bir miktar politik güç kullanarak otonomi seviyesini 1 seviye üste çıkarabilir, ülke dominyon ise bu eylem sonucunda bağımsız kalacaktır.
  • [TfV]: Otonomi seviyesi 0'a düşerse ülkenin otonomi seviyesi 1 adım düşecektir, entegre kukla olan devlette bu yaşanırsa ülke ana ülkeye katılır.
  • Herhangi bir devleti kukla veya özgür devlet olarak serbest bırakabilirsiniz.
  • [TfV]: Bir kuklayı serbest bırakırsanız dilemeniz takdirde o kukla ile oynamayı seçebilirsiniz, bu şekilde başarım da elde edebilirsiniz.
Ticaret
  • Ticaret yasalarınız dışında kaynaklarınız üzerinde herhangi bir kontrol mekanizmanız bulunmuyor.
  • Sahip olduğunuz her sivil fabrikası için 8 birim kaynak ticareti yapabilirsiniz.
  • [TfV]: Hükümdar ülkenin sahip olduğu ticaret bonuslarından dolayı neredeyse her zaman bağlı devletlerle ticaret yapmayı tercih ederler.
  • [TfV]: Bağlı devletlerden fabrika başı daha çok kaynak elde edersiniz.
  • [TfV]: Bu miktar dominyonlar için 10, koloniler için 16, kukla ve entegre kuklalar için 80'dir.
  • Ticaret antlaşmaları anlık bir şekilde iptal edilebilir ve iptal ettiğiniz an fabrikalarınız size geri döner.
  • Savaşta olduğunuz devletler sizle ticaret yapmazlar. (Bu maddeyi Doraemon nickli üyeye ithaf ediyoruz)
  • Ülkeler üzerlerinde en yüksek trade influence değerine sahip ülkelerle ticaret yapmaya meyillidir.
  • Oyunun erken döneminde yaptığınız ticaret çok önemli.
  • Eğer diğer ülkeler sizden kaynak alırlarsa bu kaynak karşılığında onların fabrikalarını elde edersiniz, kimin ne aldığını ve kaç fabrika aldığınızı Export kısmından görebilirsiniz.
  • Eğer bir diğer ülke sizden kaynak almıyorsa fabrika almazsınız ve kullanmadığınız kaynaklarınız israf olmuş olur.
  • Bir başka ülkeyle ticaret yaparken ticaret konvoylarına ihtiyacınız var.
  • Bu konvoylar saldırı alabilirler.
  • Yeşil hatlar ürün ithal ettiğiniz hatları, mavi ve yeşil hatlar ise erzak konvoylarınızı gösterir.
  • Sahip olduğunuz her victory point'i için 1 puan supression değerine sahip olmalısınız.
  • Ülke ekranınızdan işgal yasalarında düzenleme yapabilirsiniz.
  • Bir eyaleti kontrol altına almanız için en yüksek VP'ye sahip bölgeleri ele geçirmeniz gerekir.
  • Sizin kontrolünüz altında olmaya eyaletlerden gelir elde edemezsiniz.
İnşaat
  • Tüm inşaatlarınızda sivil fabrikalarınız kullanılır.
  • Bir inşaatta maksimum 15 sivil fabrika yer alabilir.
  • Listede yukarıdan aşağıya doğru öncelik sırasıyla çalışırlar.
  • Bu kısımda ilerleme barına mouse'ınızı getirerek daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
  • Sivil fabrikalarınızın belli bir yüzdesi tüketim malı üretimine gider.
  • Bu yüzde ekonomi yasalarınızla belirlenir.
  • Örneğin eğer 50 sivil ve 52 askeri fabrikaya sahipseniz ve War Economy yasasındaysanız sivil fabrikalarınızın 16'sı tüketim mallarına ayrılacaktır (toplam 102 değerinin %15'i)
  • Öte yandan 20 sivil ve 82 askeri fabrikaya sahipseniz ve yine War Economy yasasındaysanız toplam 102'nin %15'i olan 16 adet sivil fabrika tüketim mallarına ayrılır ve geriye kullanabileceğiniz sadece 6 sivil fabrika kalır.
  • Askeri fabrikalar sivil fabrikalara oranla yarı yarıya daha ucuzdur ve ekonomi yasalarından inşaat edilme süreleri kısaltılabilir.
  • Liman inşaat hızı sahip olduğunuz ekonomi yasalarından etkilenmez.
  • Petrol alabildiğiniz sürece sentetik fabrikalara sahip olmanıza gerek yok çünkü sivil fabrikadan daha pahalılar ve bu fabrikaları inşa edip petrolü ticaretle elde edebilirsiniz.
  • Sentetik fabrikalardan elde edilen kaynaklar hem ticaret yasalarınızdan hem de işgal edilmiş toprak modifierlerinden etkilenir. 
  • Hava üsleri oldukça hızlı bir şekilde inşa edilebilirler, öte yandan altyapı ve limanlar zaman alır.
  • Kale ve kıyı karakollarının ücreti bölgedeki seviyeye göre katlanarak artar (500'er 500'er) dolayısıyla ilk seviyeyi kolay inşa edersiniz ama kendi Maginot hattımı oluşturacağım diyorsanız çok zaman alır.
  • Bir eyalette kurabileceğiniz radar ve sentetik fabrika sayısı ilgili alanlardaki araştırmalarla limitlenir. Radarı araştırabilirsiniz ama sentetik değmez.
  • Fabrikaları bir türden diğer türe dönüştürmek neredeyse hiçbir zaman değmez.
Üretim
  • Askeri fabrikalarda "Production Efficiency" denen etken bulunur.
  • Limanlarda bu etken bulunmaz.
  • Üretim hattınızda değişiklik yapmanız durumunda bu etken %10'a düşer.,1
  • Aynı ürünün gelişmiş versiyonuna geçiş yapmanız durumunda bu etken yarı yarıya azalır.
  • Tecrübe puanlarınızı zırhlı, uçak ve deniz ekipmanlarınızda daha farklı varyasyonlar oluşturmak için kullanabilirsiniz.
  • Bu şekilde farklı bir varyasyonun üretimine geçtiğinizde etken sadece %10 azalır.
  • Bu etken zaman içerisinde artmaktadır.
  • Bir ürünün üretiminde bazı kaynakların eksikliğini çekiyorsanız üretim yine de yapılır ancak daha fazla zaman alır.
  • Üretim etkinliği de aynı zamanda daha yavaş yükselir.
  • Destek ekipmanları, motorizeler ve konvoylara her zaman ihtiyacınız olabilir, ne üreteceğinize emin değilseniz bunlardan üretin.
  • Asıl üretimini yapacağınız modelin bir önceki modelinde üretime başlayarak esas üretime geçtiğiniz zaman ufak da olsa bir ilerleme katetmiş olabilirsiniz.
  • Infantry ve Artillery arayüzünde ekipmanlarda oynama yapamazsınız ama isimlerini değiştirebilirsiniz.
  • SP Artillery, uçaksavar ve tanksavar parçalarını modifiye edebilirsiniz.
Tümen Tasarımı
  • Tümenler (division) alaylardan (regiment), onlar da taburlardan (battalion) oluşur.
  • Şablonlarda oynamalar yapabilir, isimlerini değiştirebilir ve kopyalayabilirsiniz.
  • Aynı zamanda oluşturduğunuz şablonların reserve, regular ve elite olarak belirleyebilirsiniz, buna göre birimler üst düzey ekipmanı daha öncelikli olarak elde eder.
  • Tümen tasarımı arayüzündeki aşağıya bakan üçgen butonuna basarak 'boş' bir şablon elde edebilirsiniz.
  • Avusturya'nın Anschluss ile ele geçirilişi size onların şablonlarını sağlar.
  • Bir alaya tabur ekleyip çıkartmak 5 tecrübeye malolur.
  • Bir bölüğe belli alay türünden ilk alayı eklemeniz 25 tecrübeye malolur, ondan sonra o alay türünden başka birimleri 5 tecrübeye ekleyebilirsiniz.
  • Tümenlerin combat width değeri sahip olduğu taburlarla belirlenir, tüm uçak savar ve tanksavarların width oranı 1'dir, artillery'lerin 3, geri kalanların 2'dir.
  • Bir tümen sahip olduğu en yavaş taburun hızında ilerler.
  • Destek taburlarının width değeri veya hzı bulunmaz, dolayısıyla çok hızlı birimlerinize hiç korkmadan her türlü destek ekipmanın ekleyebilirsiniz.
  • Rocket artillery normal artillerye oranla biraz daha ofansif kalıyor ve etkili olup olmayacağı sahip olduğunuz teknolojilere bağlı.
  • Uçaksavarlar Close Air Support görevi almış uçaklara saldırabilir, eğer savaşta değilse diğer uçaklara saldırmazlar.
  • Uçaksavarlar aynı zamanda tümenlerinizin Air Superiority'den aldığı penaltıyı azaltır.
  • Bir bölüğün organizasyon değeri sahip olduğu alayların organizasyon değerinin ortalamasıyla belirlenir.
  • Artilleryler, tanklar ve destek taburları çok düşük organizasyona sahiptir ve bu sebeple onların yanına piyadeler yerleştirmelisiniz.
  • Muharebelerin neredeyse tamamı taraflardan birinin organizasyon değerinin sıfırlanması sebebiyle sona erer.
  • Hardness değeri ne kadar yüksekse o kadar iyidir.
  • Eğer bir bölüğün zırhı, savaştığı bölüğün piercing'inden fazlaysa sadece %50 daha az hasar almazlar aynı zamanda %50 daha fazla hasar verirler.
  • Recon ve Engineer taburları neredeyse her zaman seçilebilir.
  • Lojistik tümenleri de zorlu arazilerde tercih edilebilir.
  • Savaş hastaneleri eğer insangücünüzün azalmasından çekiniyorsanız güzel bir seçenek.
  • Bakım bölüğü tahribattan dolayı kaybedebileceğiniz ekipman oranının azalmasını sağlar.
  • Her bölgedeki combat width 80 ve bunun üstüne saldırı aldığı her yön için +40 şeklindedir.
  • Bu sebeple combat width'leriniz 20 veya 10 olmalıdır.
  • Oyun hesap yapıp muharebeye katılamayacak birimlerinizi ayrıştırır ve bu sebeple muharebede daha zayıf düşebilirsiniz.
  • Devasa tasarımlara sahip olmanızın pek bir kötü yanı yok.
  • Eğer Offensive Doctrine özelliğine sahip bir Field Marshal tarafından yönetiliyorsa combat widthlerinizde 22,1 ve 11,1 seviyelerine çıkabilirsiniz.
  • En iyi yapılan tasarım, seçtiğiniz doktrinler, düşmanınızın özellikleri, arazi şartları ve sahip olduğunuz endüstriyel ve insangücü kapasitesi gibi unsurlar gözönünde bulundurularak yapılan tasarımdır.
  • Örneğin 1937'de Çin'e karşı savaşırken tanksavara ihtiyacınız olmaz ama 1940'da Almanya'ya karşı savaşıyorsanız tanksavarlara muhtaçsınız.
  • Tanklar İran'da veya Çin'in batısında pek işinize yaramaz ama Sovyetler Birliği'nin Avrupa'da kalan topraklarında harikalar yaratabilir.
  • İyi bir temel piyade tasarımı 7 piyadeden ve 2 artillery'den oluşur. (eğer 22 yapıyorsanız 8 piyade)
  • Marine ve Mountaineer tümenlerinde de aynı tasarımı izleyebilirsiniz.
  • Çok hafif piyade tümenleri (5/6) özellikle zorlu arazilerde zayıf rakibe karşı kullanılabilir.
  • Bazı ucuz piyade birimleri çıkartıp daha kolay ilerleyebileceğiniz cephelerde görevlendirebilirsiniz.
  • Tanklar çok düşük organizasyon değerine sahip oldukları için piyadelere ihtiyaç duyarlar.
  • Oyun başı tank tasarımı 4 tank ve 2 motorize piyadeden oluşmalıdır.
  • Ardından bir diğer motorize piyade ve 2 SP artillery ekleyip 20 width'e ulaşabilirsiniz.
  • Mekanize piyadeleri açtıktan sonra motorize birimlerinizi bu piyadelerle değiştirebilirsiniz.
  • Oyunun ileri döneminde normal piyadelerinizi de mekanize birimlerle değiştirebilirsiniz.
  • Tümen tasarım arayüzünde yukarıda solda bulunan sembol oyunun o birimi ne tür bir tümen olarak gördüğünü belirtiyor.
  • Ordunuz ne kadar teknolojide ileri ve düzgün ekipmanlı olursa o kadar az kayıp yaşarsınız. 
  • Oyun içi stratejinizde hem endüstriniz hem de insangücü kapasitenizi göz önünde bulundurun.
  • Oyunun erken döneminde yeteri kadar motorize piyadeye sahip olmanız yeterli, ileride SP artillery ve motorize artillery eklemeniz gerek.
  • Hız firepower'dan çok daha önemli.
  • Süvarilerin supression değeri piyadelerin iki katıdır, bu sebeple güvenliği sağlamak için kullanabilirsiniz.
  • Maliyet/etki denkleminde altın formül sadece 1 süvariden oluşan güvenlik birimleridir, bunları direniş oranı yüksek eyaletlerde kullanın.
  • 4 ila 6 süvari arası genişliğindeki birimleri cephenin hemen arkasında kalan eyaletlerde konuşlandırmak iyi bir hamle olur.
  • Eyaletlerdeki direniş oranını haife almayın, altyapınızı ve fabrikalarınızı mahvedebilir o bölgeden erzak geçişini sabote edebilirler.
  • Eğer bir eyaletteki direniş oranı çok yüksekse bu durum etraftaki eyaletleri de etkileyebilir.
  • Güvenlik birimlerini savaşta kullanmayacaksınız o sebeple tamamen eğitimli olmasına gerek yok, %20 olduğu gibi gönderin.
  • Yeni üretilmiş birimlerde "trained" tecrübe seviyesi olmalı.
  • Yeterince eğitilmemiş, "trained" olmayan birimlerde "green" etkisi olur ve bu etki savaşta %25 daha kötü olmalarına yol açar.
  • Dilerseniz birimlerinizi daha çok eğitip "regular" olmalarını sağlayabilirsiniz, bu durumda savaşta %25 daha iyi olurlar.
  • Tatbikat yapıldığında ekipman harcarsınız ve maksimum organizasyon değerinin %15'i kadar kayıp yaşarsınız.
  • Bu tatbikatlar aynı zamanda size ordu tecrübe puanı kazandırır.
  • Genellikle savaşlarda trained birimler kullanmak regular ancak erzak sıkıntısı çeken birlikler kullanmaktan daha iyidir.
  • Tümenlere yeni birimler eklemek bölüğün eğitim seviyesini azaltır.
  • Bir birimin green olarak savaşa gitmesindense trained gidip 1 artillery eksik gitmesi daha mantıklıdır.
  • Tümen tasarımlarınızı kopyalayıp daha gelişmiş alternatif versiyonlar üretebilirsiniz.
  • Çıkartma alabilecek limanlar ve kıyı bölgeleriniz varsa o bölgelere belli birimler ayırmanız doğru bir hamle olur.
  • Bu durumlarda genellikle limanları korumak yeterlidir, eğer çıkartma yapan ordu kısa süre içerisinde liman ele geçiremezse erzak yokluğundan büyük hasar görür.
  • Özel garnizon birimlerinin 20 width'le sınırlandırılmasına gerek yok, birkaç piyade, artillery ve engineer destek birliği ekleyip daha ucuz ama daha güçlü birimler elde edebilirsiniz, güvenlik birimlerinden farklı olarak bu birimlerin eğitilmşi olması önem taşır.
  • Breakthrough saldırdığınızda etkili olan defans değeridir, Defense ise savunurken etkili olan defans değeridir.
  • Piyadelerin defense'i genellikle breakthrough'larından yüksektir, tankların ise tam tersi.
Kara Muharebesi
  • Düşmanın birimlerine mouse'ınızı getirerek savaş istatistiklerini görebilirsiniz, özellikle kaybediyorsanız buradaki bilgileri kullanarak savaşı lehinize çevirebilirsiniz.
  • Organizasyon değeri azaldıkça etkisini yitirmez, eğer 1 organizasyonunuz varsa tam güçle savaşırsınız, 0 organizasyonunuz varsa hiç savaşmazsınız.
  • Her iki defansif değer (breakthrough ve defense) de düşmanın saldırı değerleriyler karşılaştırılır. Savaşta tüm düşman saldırılarının %10 şansla hasar verme olasılığı bulunur, karşı tarafın tüm defans değeri sıfırlandıktan sonra bu saldırıların hasar verme olasılığı %40'a çıkar.
  • Örneğin saldıran piyadenin breakthrough'ı 40 ise ve savunan 60 soft attack'a sahipse 40'ın %10'u hasar verebilir, geri kalan 20'nin ise %40'lık kısmı zarar verebilir.
  • Birimleriniz hareket ettikçe erzakları yoksa veya tatbikat yapıyorlarsa tahrip olacaklardır. Bu aynı zamanda hava koşullarından ve araziden de etkilenir.
  • Çamurlu yerlere, bataklıklara dikkat. Bu bölgeler oyunda savaşabileceğiniz en kötü yerler. 
  • Rusya'da özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında bu tür çok arazi var.
  • Ordularınıza komşu bir bölgedeki savaşa yardımcı olmaları için ctrl ile sağ tıklayarak emir verebilirsiniz, savaş kazanıldıktan sonra o bölgeye doğru ilerlemezler.
  • F4'e basıp harita modunu inceleyerek erzaklarınızın savaş alanına ulaştığından emin olun.
  • Erzağın bir bölgeden bir diğer bölgeye gidebilmesi için arada kalan sınır bölgelerini kontrol ediyor olmanız gerekir.
  • Eğer erzaklarınız deniz aracılığıyla iletiliyorsa liman bölgeler çok önemli.
  • İlgili bölge küçük bir ada dahi olsa altyapı seviyesi çok büyük önem taşıyor.
  • Oyun nereden erzak aktarılacağını kendisi belirliyor, sizin herhangi bir ayar yapma olasılığınız yok.
  • Şu anda erzak taşıyan konvoylar herhangi bir şekilde havadan veya denizden saldırıya açık gibi görünmüyor.
  • Uzun süre erzak eksikliği yaşayan birimler zaman içerisinde organizasyon değerlerini yitirirler ve %33 daha kötü savaşırlar.
  • Bir birimin etrafı sarıldığında aldığı %30 penaltı oldukça yüksek.
  • F3 ile bölgedeki hava üstünlüğünüzü inceleyebilirsiniz, eğer yüksek hava üstünlüğüne sahipseniz düşman birimlerinin defans oranını %50'ye kadar azaltabilirsiniz. Aynı zamanda düşmanın hareket hızını da yavaşlatırsınız. Uçaksavarlarla bu duruma karşı konabilir.
  • Tam hava üstünlüğüne sahip olmak için sadece düşmandan çok uçağa sahip olmanız yetmez, aynı zamanda bölgeyi kaplayabilecek kadar uçağa sahip olmanız gerekir. 
  • Hava üstünlüğü ve bombalama görevleri verilen tüm uçaklar bölgedeki uçak sayısında yer alırlar.
  • Bombardıman uçakları sadece savaşan düşmana hasar vermekle kalmaz, aynı zamanda sizin birimlerinizi güçlendirir. 
  • Savaşın yaşandığı yerin kıyısında bulunan gemiler kıyıdaki düşman birimlerine %25 kadar etki eder.
  • Oyundaki nehirler ve dağlar çok büyük fark yaratıyor, fazladan, kurtulmak istediğiniz ciddi bir insangücü oranı yoksa işin içinde bu tür saldırılara kalkışmayın.
  • Tümen tasarımında hangi birimlerin nerelerde daha iyi savaştığını görebilirsiniz örneğin tanklarla urban bölgelere girilmemeli.
Savaş Planları
  • Savaş planı bonusunu elde edebilmek için birliklerinizin herhangi bir cephede saldırı emrine sahip olması gerekir.
  • Savaş planı bonusu gittikçe azalır.
  • Eğer tüm birliklerinizi kendiniz yönetmek istiyorsanız saldırı yapacağınız vakit cepheleri silin, yine savaş planı bonusundan yararlanabileceksiniz.
  • Yapayzeka kontrolünde savaş planını gerçekleştiren birliklere kendiniz ayrı emirler verebilirsiniz. Verdiğiniz emir tamamlandıktan sonra savaş planını uygulamaya devam eder.
  • Eğer ordulardan birini cephenin belli bir kısmında tutmak istiyorsanız cephede Alt'a basılı tutarak değişiklik yapabilirsiniz.
  • Ctrl sağ click ile tıklayarak bir cephedeki tüm birimleri seçebilirsiniz.
  • Ctrl ile tıklayarak seçtiğiniz tüm birimleri bir cephede görevlendirebilirsiniz.
  • Bir birliği bir cepheye atadığınızda o cephenin savaş planına uygun bir yere yerleşecektir. 
  • Bir birlik sadece bir cepheye atanabilir.
  • Ctrl+H ile seçtiğiniz birliklerin görevlerini iptal edebilirsiniz.
  • [TfV]: Sperhead emriyle standart saldırıdan farklı olarak harekete geçirildiğinde birimlere göre ayarlamalar yapılmaz.
  • [TfV]: Bu emirle alınması planlanan birimler yeşil çizgilerle görülebilir.
  • [TfV]: Çok sayıda küçük spearhead emri oluşturarak tam olarak istediğiniz şeyi gerçekleştirebilirsiniz.
  • S tuşu ile seçtiğiniz birliklerin yarısını bırakaiblirsiniz, Ctrl ile birlikte kullanması gayet faydalı.
  • Birliklerinizin üstünde sağa bakan ok tuşuna basarak verilen emirleri yerine getirmelerini sağlarsınız.
  • O butona shift'e basarak sadece tek bir emrin yerine getirilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Soldaki kırmızı kare verilen emirleri durdurur.
  • Kırmızı ünlem işareti o birliğe herhangi bir emir verilmediğini ifade eder.
  • Sarı ünlem işareti o birliğin ona verilen emri yerine getiremediğini ifade eder.
  • Birlikler çoğu zaman bugtan ötürü bir limana gelip sarı ünlem işaretine sahip olabilir, ayrı bir şekilde seçip sağ click ile limana tıklayarak emirlerine devam etmelerini sağlayabilirsiniz.
  • Birlikler emirler vererek veya en yakındaki limanın yanına gitmelerini sağlayıp ardından sağ click ile limana basarak denizaşırı topraklara gitmelerini sağlayabilirsiniz. 
  • Denizaşırı topraklarda görevlendirilmiş birlikler en yakındaki limandan gitmek istedikleri bölgeye en yakın limana yolacaklardır, ancak denizde geçirdikleri zamanı hesaba katmayacaklardır. Örneğin Gibraltar kapalıysa ve en yakın liman Atlantikteyse Tunus'a yapacağınız çıkartma için tüm Afrika'yı dolaşabilirler, dikkat edin.
  • Garrison emri verdiğinizde direnişlere karşı etkili olabilirsiniz ama savaşlarda çok beter olurlar.
  • Fallback Line emri ile kıyılarınızda veya sınırlarınızda defansif hatlar kurmayı ihmal etmeyin.
  • Cephelerinizin gerisinde kurduğunuz fallback line'ı yeni birlikleriniz için toplanma noktası olarakbelirleyebilirsiniz.
  • Tam kalkan sembolü entrenchment bonusundan tamamen yararlanıldığını ifade eder.
  • Yapayzeka savaş planını yerine getirirken özellikle saldırı pozisyonundaysa çok muhafazakar bir şekilde hareket eder.
  • Çok fazla frontline'a sahip olmanız durumunda birimleriniz sürekli olarak farklı cephelere gitmeye çalılabilir ve bu da cephelerin zayıflamasına ve ordunuzun tahrip olmasına sebep olur.
  • Frontline 2 veya daha fazla parçaya bölünürse atak emri bu taraflardan sadece birini takip eder, geri kalan kısımlardaki birimler ilerlemeyi durdurur.
  • Son 12 ay içerisinde giriştiğiniz tüm muharebelere dair bilgi theaterların sağındaki buton aracılığıyla görüntülenebilir.
  • Burada aynı zamanda insangücü kaybınızı ve kazanma oranınızı da görebilirsiniz.
  • Bu kısımda dilerseniz son 1 ay içerisinde olanları da görüntüleyebilirsiniz.
  • [TfV]: Buradaki ikinci tab ise sizin ve düşmanınızın ekipman kayıplarını gösterir.
Hava Gücü
  • Bombardıman uçakları aslında kendilerini gayet iyi bir biçimde savunabilir, ancak fighterlar tarafından korunmuyorlarsa genelde hedeflerine ulaşıp zarar veremezler.
  • Hem hava hem de kara muharebelerinde hava üstünlüğüne sahip olmak çok önemlidir.
  • Düşman bombardıman uçaklarına müdahele edilmesi için önce bu uçakların tespit edilmesi gerekir, bu tespit edilme işlemi de radarlar ve hava üstünlüğü görevindeki farklı uçaklar tarafından gerçekleştirilebilir.
  • Gün görevi verilmiş uçaklar görevlerini 14 saat boyunca, saat 9 ila 23 arasında gerçekleştirirler. 
  • Gece görevi verilmiş uçaklar görevlerini 7 saat boyunca, saat 1 ile 8 arasında gerçekleştirirler.
  • Hem gün hem gece görevi verilmiş uçaklar 14 saat çalışıp 4 saat dinlenirler.
  • Tespit etme ve bombalama şansı geceleri daha düşüktür.
  • Figtherlar olarak dezavantajlı durumdaysanız veya bombalamak istediğiniz bölge menzilinizin dışında kalıyorsa gece bombardıman bonuslarını elde etmeyi değerlendirin.
  • Eğer düşman air superiority seviyesiyle başedemiyorsanız fighterlarınıza Intercept görevi verin.
  • Bazı air superiority dezavantajları uçaksavar birimlerle nötrlenebilir.
  • Hava savunma sistemleri birkaç bombardıman uçağını düşürebilir ama fighterlar yüzlercesini düşürür. Eğer yapabiliyorsanız fighterlara oynayın.
  • Avrupa'da kullanılan hava kuvvetleri genelde 2k fighter ve 2-3k bombardıman uçağından oluşuyor.
  • Bir fighter için en önemli özellikler agility ve speed.
  • Heavy Fighter ve Tactical Bomberların tek kullanışlı yönü daha yüksek menzilleri, eğer menzile ihtiyacınız yoksa fighter ve CASlara devam.
  • Stratejik bombardımanı kullanabilirsiniz ama ben olsam bunu sadece Malta, Korsika gibi yerlerde kullanırım böylelikle oralara çıkartma yapmama gerek kalmaz.
  • Tek kişilik oyunlarda stratejik bombardımana pek gerek yok, bir yeri işgal edebilecekken neden bombalayasınız ki?
  • Öte yandan stratejik bombardıman bir hayli yüksek war participation sağlıyor, küçük bir ülkeyseniz savaştan daha çok toprak elde etmek için bunu kullanabilirsiniz.
  • Taşıma uçaklarıyla erzak indiremezsiniz, sadece paraşütçü indirebilirsiniz.
  • Hava üstünlüğüne sahip olduğunuzda düşmanınız ciddi bir dezavantaja sahip olur, CASlar özellikle zorlu bir arazide olduğunuz vakit kara ordularınıza büyük yardımda bulunabilir.
  • CAS'tan elde edeceğiniz yarar ilgili muharebenin combat diwth'inin 3 katı kadardır, eğer savaş şehir bölgesinde yapılıyorsa bu değer yarıya düşer.
  • Hem radarlar hem de hava üstünlüğüne sahip olmak bir bölge için naval intele sahip olmanızı sağlar.
  • Naval Strikelar fazlasıyla etkili, çünkü yapayzeka çoğu zaman denizdeki bir bölgeyi tamamen kapatacak şekilde uçak görevlendirmesinde bulunmuyor.
  • Port Strikelar da bir hayli etkili, tabi ki düşman fighterlarını yenebiliyorsanız.
  • Eğer limanınız bulunan bir bölgede hava üstünlüğüne sahip olamıyorsanız ve düşman gemilerine açık denizde karşı koyamıyorsanız gemilerinizi uzaktaki bir limanda görevlendirin.
  • CASlar düşman gemilerine karşı bayağı etkili.
  • Her deniz savaşına taşıma uçakları hariç tüm uçaklar savaşa girdikten sonra sadece bir kere saldırabilir. Savaş bir saat de sürse bir ay da sürse bu geçerlidir, eğer düşmanınız sadece denizaltılarına sahipse uçaklarınızla bir şey yapamazsınız.
  • Taşıma uçakları gerektiği vakit hava üslerine gönderilebilir.
  • Yeni bir oyuna başladığınızda tüm uçaklarınızı silip yenilerini inşa edebilirsiniz, sildiğiniz uçaklar rezervlere geri dönecektir.
  • Airwinglerde 100 gemi tutmak makuldur, ace bonuslarından en iyi o şekilde yararlanır ve istediğiniz yere daha rahat bir şekilde gönderebilirsiniz.
  • L tuşuna basarak hava istatistiklerini görebilirsiniz, bu istatistikler ve hava doktrini araştırma tooltipleri genel olarak karmaşık ve kimi zaman yanlış açıklamalara sahip.
  • Strategic Destruction hava doktrini güçlü bir endüstriye sahip ülkeler için iyi bir seçim olacaktır. Hava üstünlüğü elde etmenizi sağlamaz ancak mevcut hava üstünlüğünüz için fazladan bonuslar elde etmenizi sağlar. Düşman endüstrisine ve altyapısına yüksek menzilli stratejik bombardımanla zarar verebilirsiniz.
  • Battlefield Support doktrini fighterlarınızı güçlendirir, ancak hava üstünlüğünün ve bombardımanın etkisini yükseltmez. Eğer kara topraklarındaki ilerlemenizi uçaklarınızla desteklemek istiyorsanız ve çok sayıda fighter üretip düşmana gönderebilecek endüstriye sahipseniz iyi bir seçim.
  • Operational Integrity doktrini daha dengede bir doktrin, her şeye bir miktar bonus veriyor. Endüstri olarak zayıf olup hava sahasını düşman uçaklarına karşı savunmak isteyen ülkeler için birebir.
Donanma
  • Her geminin ayrı bir önemi mevcut.
  • Escort/Screen : Destroyer (DD) ve Light Cruiser (CL)
  • Capital Ship : Heavy Cruiser (CA), Battlecruiser (BC), Battleships (BB) ve Carriers (CV)
  • Donanma araştırmalarındaki mavi elmas sembolü capital ship olduğunu belirtir.
  • Donanmanızda sahip olduğunuz her capital gemisi için 3 screene sahip olmanız makuldur.
  • Genel savaş donanmalarının yanı sıra denizaltı filolarına, 3'e CA-BC'den, birkaç CL'den ve çok sayıda DD'den oluşan patrol filolarına sahip olun. 
  • Destroyerlar donanmanızın omurga kemiğidir, ucuzdurlar, denizaltılarına karşı iyidirler, eğer düşman filosunun screenleri biterse Destroyerlar onların capital gemilerini batıracaktır. Her zaman yüksek bir screen'e sahip olduğunuza emin olun.
  • Light Cruiser gemileri Destroyerlardan 3 kat daha maliyetlidir ama çok daha iyi tespit gücüne sahiptir, yani denizdeki diğer gemileri daha kolay bulur. Daha güçlü torpidolara sahiptir ve çok hızlıdır. Destroyerlar fiyatlarıyla karşılaştırıldığında daha ekonomiktir ama her zaman filonuzdda birkaç CL olması iyidir.
  • Heavy Cruiser ve Battlecruiserlar screenlerinizi destekleyebilecek kadar hızlıdır. Battlecruiserler çok pahalıdır ancak çok yüksek menzile sahiptir. 2-3 Battlecruiser'a sahip olmanız her zaman iyi bir fikirdir.
  • Battleshipler en yüksek hasar gücüne ve cana sahip gemilerdir. Ancak yavaştırlar ve düşmanın screeniyle başedebilecek güçte değiller. Hava şartlarından çok az etkilenirler, aynı durum Superbattleshipler için de geçerli.
  • Carrierler battleshiplerin saldırı gücüne yaklaşamaz, hava durumlarından ciddi derecede etkilenirler, düşman uçaklarına karşı dezavantajlıdır. Üzerlerinde barındırdıkları uçaklarla da saldırabilirler ancak etkili olmaları için en az bir düzineye sahip olmanız gerekir. 
  • Denizaltıları konvoylara yağma saldırıları düzenlenmesinde çok iyidir, eğer düşmanınız az sayıda destroyere sahipse düşman donanmalarına büyük hasarlar verebilir. 10 karşılaşmanın 9'unda destroyerlar denizaltılarının canına okuyacaktır. 
  • Eğer bir denizaltı donanmasına karşı etkili bir donanma oluşturmak istiyorsanız destroyerlardan oluşan bir donanma kurun.
  • Her donanma 3 bölgede görevlendirilebilir.
  • Deniz bombardımanının etkili olması için gemilerin demir atmış olması gerekir. 
  • Düşmanı tespit edip saldırıya geçmek istiyorsanız Patrol görevi verin.
  • Search and Destroy görevleri birimlerinizin birbirine yakın bir şekilde seyahat ederek karşılaştığı düşmanlara saldırması şeklindedir, düşmanı zor tespit ederler ancak tespit ettiklerinde indirirler.
  • Convoy Raiding görevlerinde gemileriniz düşman gemilerinden kaçarak düşman konvoylarını tespit etmeye çalışır.
  • No repairs seçeneği seçildiğinde gemileriniz savaşta daha dikkatli davranırlar, bunu açıp kapatarak gemilerinizin agresifliğini değiştirebilirsiniz.
  • Gemiler organizasyon seviyelerine göre değil, strenght seviyelerine göre kaçarlar.
  • Her denizcilik doktrininin sublar ve screenler için farklı bonusları vardır.
  • Fleet in Being doktrini hem denizaltılarına hem de screenlere bonuslar sağlayan farklı kısımlardan oluşur.
  • Trade Interiction en yüksek potansiyele sahip doktrinlerden bir tanesi. Neredeyse her gemi türüne çeşitli bonuslar sağlar, denizde etkili olmak isteyen ülkelerce veya düşman gemilerinin önünü kesmek isteyenlerce seçilmelidir.
  • Base Strike doktrini carrierlere odaklanır, sağdaki kolunda carrierler ve sahip oldukları uçaklar için çok iyi bonuslar bulunmaktadır. Diğer 2 kolda kayda değer hiçbir şey yoktur.
  • Sortie efficiency (carrierlerdeki uçakların kullanımı) eğer bir donanmayı birden fazla bölgede görevlendirdiyseniz daha düşük seviyede olacaktır.
  • Carrier inşa ederken mevcut carrierde hangi uçakların olacağını üretim menüsünde mavi uçak ikonuna basarak seçebilirsiniz.
  • Carrierlerde modifikasyonlarda bulunurken güverte boyutunu yükseltmeniz mantıklı bir hareket olacaktır.
Çıkartmalar
  • Naval Capacity değeri çıkartmada tek seferde kullanılabilecek birlik sayısını gösterir.
  • Birliklerin ağırlığı çıkartma esnasında kaç konvoy kullanıldığıyla belirlenir. İsterseniz 1 ağırlığında isterseniz 200 ağırlığında çıkartmalar yapabilirsiniz. 
  • Çıkartmalar esnasında kimi zaman birlikleriniz olduğu yerde bekleyebilir, birliklerinizi seçip division assignment moddan tekrar emir verin. Gerekiyorsa birliklerinizi teker teker görevlendirin.
  • Limanlarınızdan aynı anda sadece 1 çıkartma yapabilirsiniz.
  • Birliklerinizin çıkartma yapacağı birden fazla toprak parçası seçebilirsiniz. Bu toprakların aynı deniz bölgesine bakıyor olması yeterlidir.
  • Naval Invasion emrine Alt'a basılı tutarak tıklayarak emirde çeşitli değişiklikler yapabilirsiniz, çıkılacak yeri değiştirmek planlama süresini değiştirmez, kullanılacak limanı değiştirmek sıfırlar.
  • Daha büyük çıkartmalar daha uzun hazırlanma süresine sahiptir.
  • Hazırlanmakta olan birliğe yeni askerler ekleyebilirsiniz ama hazırlanma süresi uzar.
  • Çıkartmalarda her zaman düşmanın limanını ele geçirmeye çalışın, limanı ele geçirdiğinizde oradaki askerlerinize erzak gönderebileceksiniz, eğer limanı ele geçirmezseniz askerleriniz erzaksız kalacaktır.
  • Kıyıyı ele geçirdikten sonra o bölgeye yeni birlikler gönderebilirsiniz. Bu birlikler ilk limana gelip oradan gitmesini istediğiniz bölgeye hareket edecektir. 
  • Çıkartma yapabilmek için geçeceğiniz her deniz bölgesinde ya intele ya da en azından tarafsız deniz üstünlüğüne sahip olmanız gerekir. 
  • Emri verdikten sonra intel veya supremacy'e ihtiyacınız kalmaz, gemileriniz çıkartma yapılacak yere hareket etmeye başlar. Ancak yolları kesilebilir ve hatta çıkartma yapacakları kıyıya ulaşmadan batırılabilir.
  • İstemeniz halinde çıkartma planınızın sonuna standart kara emirleri verip birimlerinizin çıkartma yaptıktan sonra karada nasıl hareket etmelerini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.
  • Paraşüt saldırıları da genel olarak aynı, sadece hava üslerini kullanıyorlar ve hava üstünlüğüne, transport uçaklarına ihtiyaçları var.
Genel İpuçları
  • Steam üzerinden Hearts of Iron IV'a sağ tıklayıp versiyonlardan oyunun eski sürümlerine dönebilirsiniz.
  • Custom zorluk seviesiyle seçtiğiniz major ülkeleri güçlendirebilir veya oyunu çok kolay hale getirebilirsiniz, bunu kullanırsanız başarım alamazsınız.
  • Oyunun inceliklerini kavramak için en iyi ülke İtalya. Eğer oyuna tamamen yeniyseniz tutoriali de deneyebilirsiniz.
  • Bilgi sayfasına geldikten sonra haritada ülkelere tıklayarak farklı ülkeler için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.
  • Oyunda grafik modlarının oyunun checksumunu değiştirmeden ve başarımları iptal etmeden kullanabilirsiniz.
[+] 14 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Reddit posttaki mi bu?
Ara
Cevapla
#3
Evet, her gün 3 kısım eklemeyi düşünüyorum.
Cevapla
#4
Güzel Paylaşım .
Ara
Cevapla
#5
Encyrption & Decryption bu ikisinin olayı düşmanın birlik veya sehir durumunu öğrenmeye mi yarıyor yoksa aktif olarak kullanmadan savaşta pasif olarak mı kullanılıyor.
Denemeyi bilene imkansız yoktur.

- III.Alexandros (Büyük İskender)
Ara
Cevapla
#6
Çok güzel olmuş hem redditte emek gösterene hemde çevirisini yapana teşekkürler :)
Sonsuzluk ırmağının peşinden
Ara
Cevapla
#7
Elinize sağlık, oldukça bilgilendirici ve yararlı bir yazı olmuş.
Ara
Cevapla
#8
Donanma, Çıkartmalar ve Genel İpuçları eklendi. Rehberi tamamladık.

(233/200)
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#9
Okumaya şimdilik üşendim ama yinede biraz göz gezdirdim , paylaşım için teşekkürler.
Soğuk içiniz.
Ara
Cevapla
#10
Abi Ben İtalya Falan Oldum 2 şeyi öğrenemedim. 1.si italyadan libya çölüne gemi ile çıkartma yapamıyorum.2.si paraşütcü yapıyorum transport uağına falan bindiremiyorum yardım edebilirmisiniz arkadaşlar ???
Ara
Cevapla
#11
Güzel bi çalışma olmuş yalnız Bölük tasarımında çevirmeden dolayı bir hata var Tümen tasarımı olacak zaten oyundaki tasarım bölümü isimlendirme olarak tam bir fiyasko olmuş Tim<Manga<Takım<Bölük<Tabur<Alay<Tugay<Tümen<Kolordu<Ordu<Ordu Grubu şeklinde (Zaten ilk 4 kısım oyun içinde bizi ilgilendirmiyor 3. oyunda hiyerarşi sistemi sayesinde oyun daha güzel gözüküyordu keşke bu taslak la hiyerarşi sistemini birleştirseler tadından yenmez . )
Ara
Cevapla
#12
Teşekkürler, düzeltme için.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#13
Konu güncel.
Cevapla
#14
400'ü görünce konuya girip girmemekte tereddüt ettim fakat girdiğime pişman değilim. Gayet güzel bir konu. Emek verip çevirdiğin için eline sağlık @Duman bey.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#15
İyi bir temel piyade tasarımı 7 piyadeden ve 2 artillery'den oluşur.
Bu yeni yama ile pek iyi bir seçim değil galiba?
Ara
Cevapla
#16
Ellerine sağlık.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.