[HS] Medieval 2 - Third Age Hotseat
#61
Haklısın. Oyuncu bulalım bir dahaki tura o zaman.
Ara
Cevapla
#62
Hepinizin bildiği üzere hotseate başlarken açıkladığımız ve planlanladığımız haritamız buydu arkadaşlar (buradan , buradan ve buradan hotseatte haritanın hangi kısımlarıyla başlanacağını ve kullanılacak kısımlarını görebilirsiniz);

Görsel


Fakat yanlışlıkla hotseate böyle başlamışız (kare içindeki şehir);

Görsel


Hotseat bugüne kadar ilk haritadaki gibi ayarlı sanılıyorken 12. turda birden haritanın yanlış olduğunu fark ettik. İzole olduğu için eklemediğimiz fakat yanlışlıkla eklenilen şehir 12 turdur çizilen haritaya göre oynadığımız için rebellere devredilecek. Sebebine gelirsek;

Mantıken modun tüm haritasını oynasaydık haritanın dışına çıkma gibi bir olay mümkün olmayacaktı. Kare içindeki Wormcove şehri olmasaydı DDO Dain's Halls'dan ordu kaçırıp haritanın kenarından yürüyüp Kuyutorman'a giremeyecekti. Ben de bunu bilerek Dain's Halls'a gittim 12 turdur. Fakat şimdi 12. turda başkentime uzak olmayan bir şehir ekli olduğunu daha yeni öğreniyorum. Yani bir nevi 12. turda harita değişiyor cephe açılıyor. Ve şu anda haritaya göre planlarımdan dolayı boş bıraktığım birçok şehrime DDO ordu getirebiliyor bunun sayesinde. Sorun o şehrin ekli olması değil, hiçbir yerde hiçbir şekilde başlangıçta haber edilmemesi ve benim 12 turdur çizilen haritaya göre oynamam. DDO'nun ordan kazandığı para görmezden gelinerek rebellere devredilecek, bilginize. Burada kimseyi suçlamıyorum, Samet Hoca yanlışlıkla eklemiş ve Kaan da haritanın böyle çizili olduğunu bilmiyordu zaten. İlk denememiz gayet doğal, Samet Hoca'nın diğer factionları tek tek silip bunu unutması hiç önemli değil ama bunu kimsenin bilmemesi bir dezavantaj doğuruyor ve oyunun olması gereken gidişatını değiştiriyor. Yani bu şehrin 1. turda ekli olmasının bir önemi yok, 12. turda eklenmesiyle aynı şey.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#63
Öncelikle tüm şehirlerin isimleri descr_strat dosyasında oyundakinden farklı. Bazı şehirleri bile deneme yanılma yoluyla adını bulup değiştirdim. Wormcove şehrini de belki bilerek belki de bilmeden ekledim hatırlamıyorum. Oyunun ilk save ine baktığımızda zaten o şehrin orklarda olduğu gözüküyor. Yani tek sorun ben haritayı buraya atarken göstermemiş olmam. Bana verilecek bir cezanız varsa buyrun verin. Orklarla ilgili yapılması gereken birşey varsa buyrun yapın. Burda haksızsın demeyeceğim haberin yokmuş. Ama insan bir açıp bakar ilk turu tüm ülkeleri inceler nerde ne var değil mi :D Keşke böyle olmasaydı.
Ara
Cevapla
#64
Başkasının ülkesine nasıl bakılıyor hocam :D ? Ceza falan yok hocam estağfurullah, Wormcove iptal edilecek bu kadar.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#65
İlk tur save i şifresiz. Herkes açıp bakabilir
Ara
Cevapla
#66
İlk tur atıldığında şifresiz olduğu için tüm ülkeler, girip bakabiliyorsun. Herneyse, şimdi tamam Wormcove'u iptal edelim ancak 3 turdur oraya doğru yürüyen askerlerime de bir çözüm bulmamız lazım :D Seninde dediğin gibi Wormcove olmadığında Dain's Hall son şehir oluyor, oranın kuzeyinden ne sağ ne sola gidebiliyorsun, iki türlüde haritadan çıkıyor. Benim önerim, Dain's Hall'dan hesaplayarak orduyu Wormcove'un tersi yönünde 3 turluk ilerleteyim, 1 sefere mahsus olmak üzere Gundabad topraklarından geçsin. Bu şekilde hem orcların birimleri çöpe gitmemiş olur hemde kuytuorman'a tehtid oluşturmaz.
Ara
Cevapla
#67
Aklıma geldi sen söyleyince ama harita kaç defa çizildikten sonra haritayı öğrenmek için neden başkasının oyununa gireyim :rofl: Normalde Wormcove olmasaydı o mağlubiyet alıp kaçırılan ordu her türlü Dain's Halls'a dönmek zorunda kalacaktı, senin tabirinle çöp olacaktı. Şimdi yine Gundabad'dan geçirilirse başka bir avantaj olacak. Ama her neyse önemi yok, sonuç olarak Wormcove rebel olacak, kalan ordu ile ne yapacağın sana kalmış :rofl:
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#68
Gundabad'dan yol varmış zaten, sonuç olarak Dain's Halls'dan Doğu'ya doğru ne kadar gittiyse sanki ters yöne gitmiş gibi Batı'ya doğru aynı şekilde gitmesi sağlanacak, o orduyla ne yapacağın sana kalıyor tabiki :D @ZenderX
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#69
STRATEGYTURK THIRD AGE TOTAL WAR 12. TUR HARİTASI

X0jRD7.png

Aynı zamanda Third Age Tur-RP konusunun ilk iletisine editleyeceğim.
G0kMNN.png
[+] 4 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#70
Harika bir harita olmuş. Eline sağlık.
Ara
Cevapla
#71
Zevkti yapmak.

Senin de sınırlar harika olmuş @Merco hocam :joy:
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#72
Bu daha başlangıç. :D Seni Gondor'a almak daha mantıklı olurmuş aslında. @Aytaç acemi kaldı :D
Ara
Cevapla
#73
Bi denethor NF olmadı diye nerele geldi oyun vay arkadaş :(
Ara
Cevapla
#74
Gandalf sinirli
VY7BgTM.jpg
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#75
Denethor a o kadar command çok bile.
Ara
Cevapla
#76
Harbi Ejderha ile 1v1 atmış Thranduil'den daha fazla command'ı var galiba.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#77
Denethor'da o kadar command yıldızını görünce ben de şaşırmıştım. Sanırım kılıcını yanından hiç ayırmadığı için bonkör davranmış mod yapımcıları. :)

Denethor zeki bir yöneticidir lakin komutanlık hünerlerini gören, duyan ya da okuyan biri yoktur. Thranduil'e gelince Yüzük Savaşları'na kadar iki savaştan da (Son İttifak ve Beş Ordular Muharebesi) en azından sağ kaldığını söylemek mümkün. Yüzük Savaşları sırasında da Kuyutorman'da çetin bir muharebeden galip ayrıldığı bilinir.
Ara
Cevapla
#78
Arkadaşlar şu savaş sonucunu ve Rohan'a ait olan savaş sonuçlarını biliyorsunuz. Eğer yeni bir hotseat açacaksak bunu dengeleme taraftarıyım. Varsa bir mod öneriniz buyrun. Yoksa kendi kendime bir takım düzenlemeler yapacağım.

lWEvLQ.jpg
Ara
Cevapla
#79
Ortada herhangi bir dengesizlik yok. Celeborn'un yığınla moral traiti vardı. Elflerin birimleri çok pahalı, az kişiye sahip ve güçlüler. Ekonomi yerlerde geziyoruz hotseat boyunca doğal olarak. Vanilla oyunda İtalya vs Macaristan neyse burda da olay budur. Tek sorun Orkların biraz daha fazla birim basabilmesi gerekir belki. Yani birimlerde bir dengesizlik yok. Öyle olsaydı Crusades'te de Mısır ile Kudüs'ü dengelememiz gerekirdi ama öyle bir şey mümkün değil, olayın doğası bu. Nasıl İtalya-Macaristan, Kudüs-Mısır birimleri denk olamayacaksa, Elf-Orkların birimleri de çok doğal olarak denk olamaz. Bu savaşta dengesizlik yok defeat aldım birkaç kez birimlerin en elitlerden olmasına rağmen. Oranı da 1:1'di. Ayrıca dengesizlik olsaydı 21 turda değil 10 turda yıkılırdı DDO, ya da Mordor-Gondor'u yenemezdi.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#80
Asker sayısının 3 kat olmasına rağmen 1e1 oran verip de kaybettiğin asker sayısı az olunca ortada anormallik olması normal.

Anormalliği de açıklayayım sana. Orkların elindeki askerlerin çoğu snaga skirmisher. Senin en dandik askerinden 3 kat güçsüz asker. Hal böyle olunca o sonuç da kaçınılmaz oluyor.

Dengesizliği yaratan ise orkların moria dışında hiç bir yerde asker üretememesi. Sen daha iyi askerleri daha çok şehirde üretebilirken ki hepsini ben düzenledim de o sayede üretebiliyorsun, orkların gücünü yeterli görüp de düzenlememem.

Örneğin Goblin town bile ilk seviyede hala ve gelişmesi için onlarca tur geçmesi lazım.

Oyundaki tüm şehir ve kaleleri binalarını 1 seviye artırırsam biraz daha hızlı asker üretebileceğimizi düşünüyorum. Ayrıca temmuz ayı da geldi. Bundan sonra hotseatlere katılamayacağım. En azından Ağustosa kadar.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 11 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.