War of Dynasties Hotseate hoş geldiniz.
Bu hotseatin temel özelliği oyuncuların ülkelerine "Evlatlık" kabul etmeden oynayacak olmasıdır.
Yani captain ile savaş kazandığınızda çıkan "Man of the Hour" gibi veya tur başında gelen "Adoption" haberleri gibi seçenekler ile ülkenize evlatlık alamayacaksınız. Her tur admin tarafından kontrol edilecek. Eğer alındığı tespit edilirse tur tekrar edilecektir.
Oyunu bu şekilde tasarlama amacımız biraz daha gerçekçi olmasını sağlamak ve oyuncunun aile üyelerinin yok olma tehdidiyle birebir karşılaşmasını sağlamak.
Bazı ülkelerde oyun başı itibariyle zaten varolan Generalleri Prensesler ile evlilik yolu haricinde savaş kazandıktan sonra evlatlık olarak alamazsınız.
Bunun dışında oyun başındaki generalleriniz ve prensesleriniz için bir miktar trait alabileceksiniz. Bu konuyu daha detaylı incelemek için
Tabuları Yıkan Hotseat Fikri konusunu incelemenizi öneririm.
Herkes katılabilir. Katılan herkes kuralları okumuş ve kabul etmiş sayılacaktır. Katılmak için yoruma " Katılıyorum" yazdıktan sonra seçtiğiniz ülkeyi ve generallerinizi puanlamasını yapınız.
Admin :
Katılımcılar :
Seçilebilen Ülkeler ve General/Prenses Sayıları
Kutsal Roma 6 general 1 prenses
Fransa 5 general 1 prenses
İspanya 3 general 2 prenses
Bizans 4 general 1 prenses
Venedik 4 general
Türkler 4 general
Rusya 3 general 1 prenses
Sicilya 3 general 1 prenses
Macaristan 3 general 1 prenses
Portekiz 3 general 1 prenses
İngiltere 3 general 1 prenses
Polonya 3 general 1 prenses
Danimarka 2 general 1 prenses
Milan 3 general
İskoçya 3 general
Mısır 3 general
Moors 3 general
Her ülkenin 50 puanı olacaktır. Bu 50 puanı ülkenize ait general veya prenseslere istediğiniz gibi dağıtabilirsiniz. Ülkelerin Generalleri ve
Prenseslerin mevcut özelliklerinin üzerine eklenecektir bu özellikler.
Komutanlık özelliğini artıran Traitler ( Yıldız )
-GoodCommander özelliği komutana 1 ile 5 arasında yıldız verir. Her yıldız 1 puandır.
-StrategicSkill özelliği komutana 1 ile 3 arasında yıldız verir. Her yıldız 1 puandır.
-NaturalMilitarySkill özelliği komutana 1 ile 4 arasında yıldız verir. Her yıldız 1 puandır.
Doğurganlığı Artırıcı özellikler
-Fertile 1 ile 3 seviye arası özellik verir. Her seviye 1 puandır.
Yağma bonusunu artırıcı özellikler
-Despoiler 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. 1. Seviye %10 daha fazla yağma parası bonusu verir. 2. seviye %20 3. seviye %30
Her seviye 1 puandır.
-Genocide 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. Her seviye -1 chivalry verir. 1.seviye %10 yağma parası bonusu verir. 2.seviye %20, 3. seviye %30.
Her seviye 1 puandır.
Ekstra Özellikler
-Berserker İlk seviyesinde -2 chivalry +1 ordu morali +1 yıldız verir. 3. seviyesi -4 Chivalry verir, +3 ordu morali, +3 yıldız verir.
Her seviye 1 puandır.
-MathematicalSkill 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. 1.seviye kuşatma yaparken +1 yıldız, +10 kuşatma ekipmanı yapma puanı, +%5 ticaret verir.
3.seviyesinde kuşatma yaparken +3 yıldız, +30 kuşatma ekipman puanı, %15 ticaret bonusu verir.
Her seviye 1 puandır.
-ContentGeneral 1 ile 3 arasında özellik verir. 1.seviye +3 loyalty, 2.seviye +4 loyalty, 3.seviye +5 Loyalty verir.
Her seviye 1 puandır.
-Noctophilia 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. Her seviye gece savaşı için +1 command verir.
Her seviye 1 puandır.
-Intelligent 1 ile 3 seviye arasındadır. 3seviyesi +3 Command, +%10 Ticaret Income, +%10 Vergi(Tax)Income
Her seviye 1 puandır.
-CrusaderHistory 1 ile 3 seviye arasındadır. Her seviyede +1 Chivalry +1 Piety İslam ülkeleriyle savaşta +1 yıldız
Her seviye 1 puandır.
-JihadHistory 1 ile 3 seviye arasındadır. +3 Chivalry, +3 Piety, +3 command v catholic factions Bunu anlamışsınızdır sanıyorum.
Her seviye 1 puandır.
-GoodFarmer 1 ile 3 seviye arası özellik verir. Her seviye +1 Farming income verir.
Her seviye 1 puandır.
-GoodMiner 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. Her seviye +1 Mining İncome verir.
Her seviye 1 puandır.
-GoodTrader 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. Her seviye +%10 ticaret geliri verir.
GoodPrincess 1 ile 4 seviye arasında özellik verir. 1. seviye için 1 puan gerekir. 4.seviye +4 Charm dır 4 puan gerekir.
-NaturalPrincess 1 ile 3 seviye arasında özellik verir. 1. seviye için 1 puan gerekir. 3.seviye +3 Charm dır. 3 puan gerekir.
Alttaki kartların her biri 3 puandır.
DOCTOR Increases the chance of having children, Improves the chances of casualties recovering from their wounds
NOTORIOUS BERSERKER +1 Command, +1 Morale for all troops on the battlefield
PHYSICIAN Increases the chance of having children, Improves the chances of casualties recovering from their wounds
SLAVER 15% bonus on all trade income
SHARD OF THE TRUE CROSS +2 Piety, +1 Command
HOLY LANCE +1 Piety, +2 Command
HOLY GRAIL +2 Piety, +5 to your general's hitpoints
HOLY PREPUCE +1 Piety, Increases the chance of having children
SWORD OF MOHAMMED +1 Piety, +2 Command
ARK OF THE COVENANT +2 Dread, +1 Command
IBN KHALDUN +2 Piety, +2 Authority, 15% bonus on all trade income
NICOLLO MACHIAVELLI +1 Command, +1 Authority, -1 from squalor, -1 from unrest
Oyunda Genel Hotseat Kuralları geçerli olacaktır.
Genel Kurallar ve İşleyişi :Her oyuncunun turunu oynamak için 24 saat süresi vardır. Ancak oyuncu ek süre isterse 24 saat daha ek süre verilebilir. Ancak hiç bir cevap verilmemişse turu admin tarafından direkt geçilir. Admin tarafından yeni bir şifre konur.
Tur linklerini Google Drive hesabı açarak oraya yüklemenizi öneririz. Zira linkler bu şekilde siz Google Drive hesabınızdan silmedikçe kaybolmamaktadır. Bu da her turun istenildiği zaman tekrar bakılmak için bulunmasını kolaylaştırmaktadır. Ayrıyeten reklamsızdır.
Gmail hesabı açtıktan sonra
https://drive.google.com/drive/my-drive linkine girerek buraya yükleyebilirsiniz. Linki paylaşmak içinse yüklediğiniz linke sağ tıklayıp "Get a shareable link" yazısına tıklayıp çıkan ufak penceredeki linki buraya yapıştırmanız yeterli olacaktır.
Oyuncular arasında yapılan savaşların resimlerinin atılması mecburidir. Çok büyük üstünlükle alınan savaşların resimleri karşı taraf istenirse atılabilir. Aksi takdirde çok da gerek yoktur.
Yapılan prenses evliliklerinin ve merchantler arasında yapılan birbirini satın alma işlemi resimlerinin de atılması zorunludur.
Ülkeler arası diplomatik anlaşma istenildiği gibi yapılabilir. Bir sınırlama yoktur. Sadece her ülkenin 1 tane 10 turluk bozulamaz anlaşma hakkı vardır. Bunun dışında başka birşey söz konusu değildir. Sözlü anlaşmalar kişiler arasındaki güvene bağlıdır. Arkadan vurma gibi olaylarda kimse sorumlu tutulamaz. Sonuçta bir oyun olduğunu unutmayalım. Kavgaya veya tartışmaya sebebiyet veren kişiler hotseatten çıkartılır.
Tur linkini paylaştığınız yorumda lütfen sizden sonra gelen kişiyi etiketleyiniz.
Oyun Kuralları :Haçlı ve Cihad seferleri bug ve exploit oluşturduğu için yasaklanmıştır.
Bug ve exploit kullanımı yasaktır. Tespiti halinde oyuncu oyun dışı bırakılır. Ülkesi AI devredilir.
1 tur barış süresi vardır. 1 turdan kasıt turunu oynamamış olan ülkeye saldırmak, sınırlarına ajan sokmak, fort kurmak, bölge sınırları içine asker koymak, pusu olacak şekilde dahi olsa yasaktır. Yalnız turunu oynamış olan ülkeye saldırılabilir.
Örneğin İngiltere turunu oynarken Fransa'ya dokunamaz. Ancak İngiltere'den sonra Fransa geldiği için Fransa İngiltere'ye saldırabilir, sınır ihlali yapabilir, ajan sokabilir.
Hiç bir yer exterminate yapılamaz. Farkedildiği takdirde oyuncu turu tekrar oynar. Geç farkedilmişse cezası 5000 florindir.
Bilgisayarın yönettiği ülkeler ile diplomasi yapmak yasaktır. Sadece Trade Rights veya Map information yapılabilir. Para alma, şehir alma verme, müttefiklik gibi anlaşmalar yapılamaz.
Watchtower dikmek kesinlikle ve kesinlikle yasaktır. Tespiti halinde tur tekrar edilir. Geç farkedilmişse kuran kişiye 5000 florin ceza verilir.
Heroic Victory'ler yasaklanmıştır. Denizde ya da karada hiç bir şekilde Heroic Victory kabul edilmeyecektir.
Ancak arka arkaya 5 kez denendiği ve hepsinde sadece Heroic Victory verdiği tespit edilirse kabul edilebilir.
Kuşatılmış limanlardaki gemiler kuşatan gemiyi yenmediği sürece limandan çıkamazlar. Kuşatmayı bozarken dahi içeride olmak zorundadırlar. Liman içerisindeki gemilere asker koyulamaz. Koyulduğu tespit edildiği takdirde ordu admin tarafından karaya çıkartılır ve 1 tur hareket edemez.
Exploit oluşturduğu için deniz ve kara savaşlarında defeat almak yasaktır. Açıkçası hiç bir savaşta defeat alamazsınız.
1 birim askerle düşmanın pususuna düşerek düşmanı 1 adım ilerletip saldırmak da yasaktır.
Kuşatma savaşlarında kuşatan orduya saldırarak defeat almak yasaktır. Sadece Draw veya Victory alınabilir.
Kuşatma aletleri kullanmak serbesttir.
Balista, Catapult, Trebuchet herhangi biri ile her yer alınabilir.
Her ülkenin bir bölgede en fazla 2 fortta asker bulundurma hakkı vardır. 3. bir fortu ele geçirdiği takdirde diğer 2sinden birini boşaltmak zorundadır. Fort içinde ajan bulundurarak fortun yok olmasını engellemek yasaktır.
Bu kuralın amacı çığırdan çıkaran arka arkaya 10 tane dikilen fortların oyunu soğutmasını engellemektir.
Her ülke sınırsız ajan üretme hakkına sahiptir.
Ajanlar ( Spy ) sadece gözetleme ve isyan çıkartmakta kullanılabilir. Şehir-kale-fort fethetmede kullanılamaz.
AI şehirler de spy kullanarak alınamaz.
Assasinler sadece rebel veya captain suikastlemek için kullanılabilir. Bu kural müslümanların hashasim üretebilmesi için konmuştur.
Bunun dışında herhangi bir suikast yapılamaz.
Her fortta en az 4 birim kartı bulunmak zorundadır. İçindeki asker sayısı önemsizdir.
Bribe yapmak serbesttir. Bribe yapılan birimler hareket edemezler.
Prensesle General kaçırmak için en az %35 oran gerekmektedir. Kuşatma yapan generaller prensesle kaçırılamaz.
Tüccarlar sadece kendi ülkelerinde veya trade rights sahibi olunan ülkelerde veya rebel olan yerlerde rakiplerini satın alabilir.
Minimum %50 oran gerekmektedir.
Kuşatma altındaki bir yerde bina yıkmak yasaktır. Ya da 1 tur sonra kuşatılması kesin gözüken yerlerde bina yıkmak yasaktır.
İlk turdan itibaren oyuncunun sahip olduğu binalar sorgusuz sualsiz istenildiği zaman yıkılabilir.
En önemli kurallardan biri.Oyun mekaniğinden gereği koymamız ve uymamız gerek kural.
Tur önceliği olan ülkenin yenildiği takdirde hareket edemez, yenilip şehre-kaleye-forta kaçınca yapılan kuşatmayı bozamaz.
İngiltere Fransa'ya saldırıp yendiğinde tur Fransa'ya geçtiğin Fransa hareket edemiyor. Birçoğunuz biliyor bunu. Aynı durum İngiltere için geçerli değil. Fransa İngiltere'ye saldırıp yendiğinde tur İngiltere'ye geldiğinde İngiltere ordusunu hareket ettirebiliyor. Bu adaletsizliği ortadan kaldırmak için İngiltere'ye ( yani tur önceliği olan ülkeye ) yenilen orduyu 1 tur hareket ettirememe kuralı getiriyoruz. Böylece Fransa ordusunu ne kadar hareket ettiremiyorsa İngiltere de o kadar hareket ettiremiyor olacak. Özellikle gemi savaşlarında çok muzdarip olunan bir konudur bu.
Sorulabilecek bazı sorulara cevaben, yenilen ordunuzla fort kurabilirsiniz. Paralı asker alabilir, takviye getirebilirsiniz. Sadece hareket ediyorsa hareket ettiremezsiniz. Bir sonraki tur tekrar hareket ettirebileceksiniz. Gemilerde de aynı durum geçerli. Fransa ingilterenin gemisini yendi diyelim. İngiltere hiçbir şartla gemiyi hareket ettiremez. Sadece içindeki asker-ajanları başka bir gemiye aktarabilir. Aynı durumu Fransa gibi hareket edemeyen ülkelerde yapabiliyor.
Tur öncelik sırasına göre ülkeler:
İngiltere - Fransa - Hre - İspanya - Venedik - Sicilya - Milan - İskoçya - Bizans - Rusya - Moors - Türkler - Mısır - Danimarka - Portekiz - Polonya - Macaristan
Gemiden asker çıkarma bug'unu size resimle anlatacağım ki yapmamaya özen gösterelim.
Öncelikle gemideki orduyu seçtiğimizde fortların arkasına geçebildiğini görüyoruz.
Yalnız 1 adım çıkarttığımızda fortun kontrol alanına girdiği için hareket edemediğini hepiniz biliyordur.
Ama orduyu direkt olarak arka tarafa işaretlersek bug dan dolayı direkt olarak arkaya geçebiliyor.
Bu bug'a dikkat edelim. Yapmayalım. Yapanları uyaralım.
Kural İhlalleri Durumunda :Hangi kural olursa olsun eğer erken farkedilirse yani tur sırası henüz ilerlememişse tur tekrarlanır.
Bug kullanımları bug'un türüne bağlı olarak admin tarafından uygun cezaya çarptırılır.
Yıkılmaması gereken binalar yıkılmışsa yıkan oyuncudan gelen gelirin 2 misli alınır ve binalar tekrar dikilir.
Diplomasiyle alınıp verilen şehirlerden gelen ekstra birimlerin disband edilmediği tespit edilirse o birimler disband edilir ve disband edilmeyen birim sayısı kadar daha birim disband edilir.Yani 4 birim geldiyse 3 birim disband edilme zorunluluğu vardır o 3 birim ve ekstra 3 birim daha disband edilir.
Gemi savaşında defeat alındığı erken tespit edilirse tur tekrarlanır geç tespit edilirse batan gemiler yerine yenileri yapılır.
Kuşatma altındaki limanı terketmiş olan gemiler disband edilir eğer ordu taşıdığı tespit edilirse orduda disband olur.
Limandaki gemiye ordu konulduğu tespit edilirse, ordu dışarı çıkarılır ve 1 tur hareket edemez.
Ajan hareketlerinin herbirinin resminin atılması zorunludur.Atılmamışsa ve geç farkedilirse resimler geç atılır ancak oranların tutuyor olması gerekir.Tutmuyorsa admin duruma göre uygun ceza keser.
Fort kuralı ile ilgili cezalar yukarıda yazmakta.
Bozulamaz anlaşma bozulamaz.Bir zahmet bozmayın buna da bir ceza bulmak zorunda kalmıyayım :D Anlaşmalar yapılırken turları kesin bir şekilde belirtin.Geçişte 10 tur denerek başlangıcı ve sonu net olarak belirtilmeyen anlaşmalarda sıkıntı çıkmıştı.
Hareket etmemesi gereken ordu hareket ettirilmişse o ordunun yarısı disband edilir ve sonraki tur oynamayaz.
Captain ile general çıkartan veya gelen bir Adoption teklifini kabul eden oyuncunun o generali oyunun gidişatını değiştirdiği tespit edilirse. Tur geri o tura dönülür. Oyuncuya mevcut gelirinin 5 katı florin ceza verilir. Oyunun gidişatını değiştirmediği tespit edilirse tur başa sarılır ve oyuncuya 5000 florin ceza verilir.